Vitsi kun tosta tavarasta on vaikea päästä eroon
Tietysti, jos vie lähetystorille tai kierrätyskeskukseen ilmaiseksi, homma on helppo. Mutta jos haluaa euronkin, saa kyllä tehdä työtä. Taas eteinen täynnä myytävää ja kauppa ei käy.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:45"]
Oikealla hinnalla menee kirppiksellä. Juuri myin n. 700 eurolla 2 viikon aikana. itselle turhaa tavaraa ja vaatetta.
[/quote]
höpö höpö:D
[/quote]
Mitä höpöhöpö? Itse möin siskoni kanssa Myyrmannin kirppiksellä keväällä kamoja pois, lähinnä siis vaatteita, kenkiä, laukkuja yms. Tavaraa oli ihan järjettömästi, varmaan kymmenen ikeakassillista + iso matkalaukku. Kahdessa päivässä tuli yhteensä 550€, eli hyvin voi kahdessa viikossa saada 700€. Ei kaikki myy pelkkää romua :)
[/quote]
Aattelepa miten monta tonnia mä olen saanut, kun olen jättänyt sen järjettömän kamamäärän alun alkaenkin kauppaan!
[/quote]
Hyldynnän itse myös paljon kirppiksiä ja uusia vaatteita ostan kaupasta ehkä kymmenen kertaa vuodessa. Silloinkin lähes aina alesta :) ihanaa asua pk-seudulla kun täällä on niin paljon kirppiksiä ja hyvä kierrätysmeininki, uusia/uudenveroisia & kivoja vaatteita on mahdollista ostaa pikkurahalla.
Eli käytännössä menee aika +-0, ostan halvalla ja myyn halvalla ja toisinaan saatan pyytää jopa 2€ euron maksaneesta paidasta, hui kamala :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:24"]
Oikealla hinnalla menee kirppiksellä. Juuri myin n. 700 eurolla 2 viikon aikana. itselle turhaa tavaraa ja vaatetta.
[/quote]
[/quote]
Mitä höpöhöpö? Itse möin siskoni kanssa Myyrmannin kirppiksellä keväällä kamoja pois, lähinnä siis vaatteita, kenkiä, laukkuja yms. Tavaraa oli ihan järjettömästi, varmaan kymmenen ikeakassillista + iso matkalaukku. Kahdessa päivässä tuli yhteensä 550€, eli hyvin voi kahdessa viikossa saada 700€. Ei kaikki myy pelkkää romua :)
[/quote]
Aattelepa miten monta tonnia mä olen saanut, kun olen jättänyt sen järjettömän kamamäärän alun alkaenkin kauppaan!
[/quote]
Hyldynnän itse myös paljon kirppiksiä ja uusia vaatteita ostan kaupasta ehkä kymmenen kertaa vuodessa. Silloinkin lähes aina alesta :) ihanaa asua pk-seudulla kun täällä on niin paljon kirppiksiä ja hyvä kierrätysmeininki, uusia/uudenveroisia & kivoja vaatteita on mahdollista ostaa pikkurahalla.
Eli käytännössä menee aika +-0, ostan halvalla ja myyn halvalla ja toisinaan saatan pyytää jopa 2€ euron maksaneesta paidasta, hui kamala :D
[/quote]
Mä olen käyttänyt kirppiksiä koko ikäni ja asunut eri puolilla maata (no nykyään ei enää ole aikaa) enkä kyllä usko kenenkään pääsevän noissa hommissa +-0:aan. No trokarit erikseen, mutta he kyllä ansaitsevat joka ainoan lantin, on siinä niin hirveä määrä työtunteja ja edestakaisin suhaamista.
Jos tykkää siitä että nurkat on täynnä vaatepusseja, niin kiva harrastus tietty. Mutta ei pidä pettää itseään ajattelemalla, että se kirppismyynnistä saatava 700 euroa olisi tuloja.
Meillä oli myynnissä hyväkuntoista tavaraa, myös käyttämätöntä halvalla, mutta koska eivät olleet merkkituotteita, eivät menneet kaupaksi. Muutamat mukaan eksyneet merkkituotteet menivät ensimmäisinä päivinä. Pitää siis varmaan lähettää jatkossa johonkin ulkomaan keräykseen nuo tavarat, jos vaikka Venäjälle kelpaisi muukin kuin merkkikuteet?
Kiitos Myyrmäki-kirppisläinen, olen siitä hallista joskus kuullutkin, mutta unohtanut. Täytyykin katsastaa kun keväällä alkaa taas.
Itte oon saanut ison määrän luistimia ja suksisettejä menemään. Hinnat n 10-15 euroa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:47"]Meillä oli myynnissä hyväkuntoista tavaraa, myös käyttämätöntä halvalla, mutta koska eivät olleet merkkituotteita, eivät menneet kaupaksi. Muutamat mukaan eksyneet merkkituotteet menivät ensimmäisinä päivinä. Pitää siis varmaan lähettää jatkossa johonkin ulkomaan keräykseen nuo tavarat, jos vaikka Venäjälle kelpaisi muukin kuin merkkikuteet?
[/quote]
Jokin ristiriita tuossa tarinassasi on, huomaatko itse? Ethän tarjonnut Suomessa vaatteita ilmaiseksi, varmasti kelpaisivat siinä tapauksessa myös täällä. Itse ostan mieluummin uutena alesta kuin maksan lähes saman kirppiksellä, ilmaiseksi annan sitten suvussa eteenpäin. Aina on kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:47"]Meillä oli myynnissä hyväkuntoista tavaraa, myös käyttämätöntä halvalla, mutta koska eivät olleet merkkituotteita, eivät menneet kaupaksi. Muutamat mukaan eksyneet merkkituotteet menivät ensimmäisinä päivinä. Pitää siis varmaan lähettää jatkossa johonkin ulkomaan keräykseen nuo tavarat, jos vaikka Venäjälle kelpaisi muukin kuin merkkikuteet? [/quote] Jokin ristiriita tuossa tarinassasi on, huomaatko itse? Ethän tarjonnut Suomessa vaatteita ilmaiseksi, varmasti kelpaisivat siinä tapauksessa myös täällä. Itse ostan mieluummin uutena alesta kuin maksan lähes saman kirppiksellä, ilmaiseksi annan sitten suvussa eteenpäin. Aina on kelvannut.
[/quote]
Ei, kyllä meillä oli kaikki tavara hinnoiteltu 0,5-1,5 euroa. En viitsi suomalaisille lahjoittaa, tuskin kelpaa ilmaiseksi, jos ei kelvannut alle eurolla.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:47"]Meillä oli myynnissä hyväkuntoista tavaraa, myös käyttämätöntä halvalla, mutta koska eivät olleet merkkituotteita, eivät menneet kaupaksi. Muutamat mukaan eksyneet merkkituotteet menivät ensimmäisinä päivinä. Pitää siis varmaan lähettää jatkossa johonkin ulkomaan keräykseen nuo tavarat, jos vaikka Venäjälle kelpaisi muukin kuin merkkikuteet? [/quote] Jokin ristiriita tuossa tarinassasi on, huomaatko itse? Ethän tarjonnut Suomessa vaatteita ilmaiseksi, varmasti kelpaisivat siinä tapauksessa myös täällä. Itse ostan mieluummin uutena alesta kuin maksan lähes saman kirppiksellä, ilmaiseksi annan sitten suvussa eteenpäin. Aina on kelvannut.
[/quote]
Ei, kyllä meillä oli kaikki tavara hinnoiteltu 0,5-1,5 euroa. En viitsi suomalaisille lahjoittaa, tuskin kelpaa ilmaiseksi, jos ei kelvannut alle eurolla.
[/quote]
Esimerkiksi äitiyspakkauksen toppahaalari 0,5 euroa. Käytetty noin viisi kertaa, hyvässä kunnossa. Toinen toppahaalari samassa kunnossa, hinta euron. Ei kelvannut.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:44"]
Mä olen käyttänyt kirppiksiä koko ikäni ja asunut eri puolilla maata (no nykyään ei enää ole aikaa) enkä kyllä usko kenenkään pääsevän noissa hommissa +-0:aan. No trokarit erikseen, mutta he kyllä ansaitsevat joka ainoan lantin, on siinä niin hirveä määrä työtunteja ja edestakaisin suhaamista.
Jos tykkää siitä että nurkat on täynnä vaatepusseja, niin kiva harrastus tietty. Mutta ei pidä pettää itseään ajattelemalla, että se kirppismyynnistä saatava 700 euroa olisi tuloja.
[/quote]
Siis toki siinä nyt vähän ottaa takkiin jos noin haluaa ajatella, mutta täytyy tietty ottaa huomioon se itse vaatteiden käytöstä aiheutuva hyöty. Ja näen kyllä kirppistelyn ja ylipäätään vaatteet vähän niinkuin harrastuksena jos nyt näin voi sanoa :D ja tulojen takia en tietenkään hommaa tee, lähinnä siksi että tykkään panostaa pukeutumiseen. Mutta onhan noi kerran vuodessa tulevat kirppisrahat kiva lisä palkan päälle. Myönnän kyllä olevani melkoinen hamsteri vaatteiden, asusteiden ja kenkien suhteen.
Ja nurkissa ei kyllä ole yhtäkään vaatepussia, siitä pitävät huolen iso vaatehuone ja varasto.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:44"]
[/quote]
Siis toki siinä nyt vähän ottaa takkiin jos noin haluaa ajatella, mutta täytyy tietty ottaa huomioon se itse vaatteiden käytöstä aiheutuva hyöty. Ja näen kyllä kirppistelyn ja ylipäätään vaatteet vähän niinkuin harrastuksena jos nyt näin voi sanoa :D ja tulojen takia en tietenkään hommaa tee, lähinnä siksi että tykkään panostaa pukeutumiseen. Mutta onhan noi kerran vuodessa tulevat kirppisrahat kiva lisä palkan päälle. Myönnän kyllä olevani melkoinen hamsteri vaatteiden, asusteiden ja kenkien suhteen.
Ja nurkissa ei kyllä ole yhtäkään vaatepussia, siitä pitävät huolen iso vaatehuone ja varasto.
[/quote]
Juu, mä olen elänyt ihan samanlaista elämää. On tullut kirppisteltyä ja myöhemmin nettikirppisteltyä. Kiva harrastus, kun sen ottaa sellaisena. Ja harrastus saa maksaa.
Mutta jos miettii, mitä "jää käteen", kannattaa tehdä rehellinen laskelma kaikista vuoden vaateostoksistaan. Yllättävän paljon rahaa hupsahtaa niihin "halvalla sain", "muuten kiva, mutta" ja "tästä saa aina omansa pois" - ostoksiin. Ja tästä meidän kierrätystouhustamme vielä itsepalvelukirppiksen pitäjäkin saa maksettua tilavuokrat ja työntekijöiden palkat.
Yllättävää mutta totta: halvimmalla pääsee, kun ostaa silloin kun tarvitsee sitä mitä tarvitsee. Nykyään ostan lastenkin kausivaatteet silloin kun tarve tulee, en edellisvuosien aleista.
Ap ihmettelee noita ihmisiä, jotka säännöllisesti tienaavat kirpparilla, koska tavara oli hinnoiteltu oikein (0,5€ - 1€).
Huvikseni laskin eteisessä myynnissä olevat tavarat. Vaatteita (aikuisten ja lasten) max 50 kpl, kenkiä 10 paria, päiväpeitto, 5 dvd:tä, 5 konsolipeliä, pari lelua, lamppu, matto, 4 kirjaa, pino sisustuslehtiä. Maksimissaan 100 tavaraa siis. Jokainen voi tästä laskea paljonko tuotto olisi, jos kaikki menisi 0,5 - 1 €:n hinnalla.
Muutamasta tavarasta voi tietysti saada viisi tai jopa 10 €, mutta osa jää varmasti myös myymättä.
Taidan luovuttaa ja kuskata lähetystorille.
Lisäyksenä edelliseen, että tienaavat siis 700 €,
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:24"]
[/quote]
[/quote]
Jos sinä et kulta pieni ole omaa roskaasi saanut kaupaksi niin ei se tarkoita sitä etteikö joku fiksumpi niin voisi tehdä!
[/quote]roska ei muutu kullaksi kenelläkään. Täytyy olla merkkitavaraa ja uutta vastaavassa kunnossa sekä hoitotarvikkeitä, huonekaluja tms. Ei kukaan saa potkareisya ja prisman vaatteista 700 e. Siis: pitää alunperin ostaa ylikalliilla jotta siitä saa kirpparilla hyvän hinnan. Minä en toimi niin ja vien halvat tavrat suoraan kierrätykseen, ehyenä tietysti.
kannattais lopettaa turha ostaminen!
tiedän, sama ongelma on täälläkin. Aion suosiolla odottaa kesää ja silloin kirppikselle. Oma vinkkini on hintalaput maalarinteipillä jokaiseen, se auttaa vielä enemmän kaupankäyntiä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:45"] Oikealla hinnalla menee kirppiksellä. Juuri myin n. 700 eurolla 2 viikon aikana. itselle turhaa tavaraa ja vaatetta. [/quote] höpö höpö:D [/quote] Mitä höpöhöpö? Itse möin siskoni kanssa Myyrmannin kirppiksellä keväällä kamoja pois, lähinnä siis vaatteita, kenkiä, laukkuja yms. Tavaraa oli ihan järjettömästi, varmaan kymmenen ikeakassillista + iso matkalaukku. Kahdessa päivässä tuli yhteensä 550€, eli hyvin voi kahdessa viikossa saada 700€. Ei kaikki myy pelkkää romua :) [/quote] Missä Myyrmannissa on kirppis?
[/quote]
http://www.mup.fi/myyrmaeki-halli/kirpputori Myyrmäki piti toki sanoa :D tosi hyvä kirppis, huonona puolena vaan ettei ole ympäri vuoden auki.