Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisko joku selittää happoradion che guevara-biisin

Vierailija
23.01.2015 |

Salin lattia oli tahmea ja täynnä
tanssia ja kummia rajoja
Isäs kaapista olit varastanut pullon
minttua ja markan rahoja
Ja kun me suutelimme
uskoin voittoon tai kuolemaan

Käske miestäsi pukeutumaan Che Guevaraan
kun te kaadutte sänkyyn
Hetkeksi toisiko se sitä vaaraa
joka vatsassa vääntyi silloin
kun me silmät mustalla maalasimme
tupakkapaikalla kapinoimme
ja sitä konetta vastaan raivosimme

Kolmioonne nyt tuovat suolaa ja leipää
mä nurkassa ootan humalaa
Miehes sulle tuo lasin viiniä ja vettä
on niin herttaista että se kuvottaa
Ja kun te suutelette tahdon olla muualla tai joku muu

2x

Käske miestäsi pukeutumaan Che Guevaraan
kun te kaadutte sänkyyn
Hetkeksi toisiko se sitä vaaraa
joka vatsassa vääntyi silloin
kun me silmät mustalla maalasimme
tupakkapaikalla kapinoimme
ja sitä konetta vastaan raivosimme

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoja on tarinan onneton nyhverö. Ei saanut pidettyä kiinni ihastuksestaan. Syyttää systeemiä sekä syyllistää tyttöä. Vetäköön baskerin päähänsä ja menköön vuorelle pärisemään.

Vierailija
22/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkistä sanoituksista mulle tuli mieleen nainen laulamassa naiselle. Kummat rajat tanssilattialla=ei ollut sopivaa kosketella. Silmät mustana kapinoimme = kajaalit silmillä. Mutta joo, ei sovi muuten kuvioon.

Taas joku yrittää kääntää lesboihin kaiken. Oon niin korvia myöten täynnä lesbohomopaskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoja on tarinan onneton nyhverö. Ei saanut pidettyä kiinni ihastuksestaan. Syyttää systeemiä sekä syyllistää tyttöä. Vetäköön baskerin päähänsä ja menköön vuorelle pärisemään.

pärise sinä housuus

Vierailija
24/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan Rage Against the Machinen Bombtrackissa oli Che-kansi. Paljon painettiin myös ko. bändin paitoja, joissa oli Chen kuva. Luulisin tuon Che Guevaraan pykeutumisen viittaavan tähän.

Vierailija
25/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi sen miehen tulee pukeutua che guevaraan? Eikö vaikka "niin kuin che guevara" ? Vai pitäisikö sen miehen kiskoa Ernestolta nahkat ja pukeutua niihin?

Vierailija
26/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suurin osa ihmisistä ei tiedä mikä on Che Guevara, koska en minä ainakaan ymmärrä miten voi pukeutua Che Guevaraan :D. Olen ajatellut sillä tarkoitetaan jotain tyyliin "Che Guevaraksi" tai sitten vaikka t-paitaan jossa on ukkelin kuva. Koska eihän oikeasti voi pukeutua che guevaraan, joka on siis edesmennyt ihminen.

Vierailija
27/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Che Guevara paita oli vähän sellainen kyseenalaistamisvaate joskus. Sattumoisin itselläni oli juuri tuollainen kapinallinen Che Guevara paitaan pukeutuva lyhytaikainanen poikkis nuorena ja nykyään olen keskiluokkaistunut ja naimisissa pukumiehen kanssa. Ja miehet jopa tunsivat toisensa joskus. Tämä biisi osuu itseeni aika hyvin. :D

Mutta nyt jäi vaivaamaan että mitä selitettävää on tuossa Musta aurinko nousee -biisissä?

Vierailija
28/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Che Guevara  on jännämies jota naisen pitää kuvitella mielessään, että saa pillun kostumaan kun makaa lahnana tylsän betamiehen alla.

Tylsä kauluspaitainen insinööri ei sytytä, mutta jonkun pitää se asuntolaina maksaa.

Vierailija
29/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi sen miehen tulee pukeutua che guevaraan? Eikö vaikka "niin kuin che guevara" ? Vai pitäisikö sen miehen kiskoa Ernestolta nahkat ja pukeutua niihin?

Siihen paitaan kuten teinit tekee, hölmö, ei kuubalaiseen sotilastakkiin.

Vierailija
30/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Rage against the machine-vertaus on jossain haastattelussakin kerrottu, että koneella tarkoitetaan juuri kyseistä yhtyettä. Laulaja siis itse tämän kertoi. Että turhaa alapeukuttaa, jos ei itse tätä ole tajunnut.

Vierailija
31/33 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tajuatte, the cuevara ei antanut oikeutta enempää miehelle kuin naiselle,tää laulu ylistää miehen olevan miehisen vallan sympoli suhtees naiseen. The Cuevara inhosi järjestelmiä,yhtähyvin kapitalistista diktatuuria kuin kommunismia. Tätä historia pimittää kuin yötä päivää.

Vierailija
32/33 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on biisi mis mies kuvittelee ja nainen vikisee,ajalta ennen ajanlaskumme alkua, Eeva kun söi vääräs puus miehen "häpeäkin"paljastui,

Vierailija
33/33 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että siinä viitataan bändiin Rage Against the Machine. "konetta vasten raivosimme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän