Avoimet työpaikat: taloushallinnon assistentti
Vaatimukset : sujuva suomen ja englannin kielen taito, tilinpäätötaito, työkokemus vähintään 5 vuotta, mielellään korkeakoulututkinto, olet joustava, reipas, hyvät vuorovaikutustaidot.
Palkka 1600 euroa.
Tämä ei ole oikea hakemus. Mutta tähän törmää liian usein. Kauheat vaatimukset työnantajilla!! Työnantajat voivat vaatia ihan mitä vaan, mutta palkka on sitten ihan paska. Työhaastatteluissa hakijoita kohdellaan kuin karjaa.
Milloin tämä tilanne muuttuu??
Kommentit (8)
Nykyään kassahommiinkin tarvitaan kaupallisen alan koulutus ja monta vuotta työkokemusta.
Tällä hetkellä on kyllä työnantajan markkinat...
Mä nauroin kerran yhdessä työhaastattelussa, ei pokka pitänyt. En saanut paikkaa, mutta ei ollut väliäkään. Tästä on 5 vuotta. Hain talousassistentin paikkaa vientifirmassa, johon kuului myös yhteydenpitoa ulkomaille ja kaikki palkanlaskennasta alkaen, ja työkokemusta oli, vaadittu venäjän, ja saksan kielen taito, italian jonkunlainen myös, mitä halusivat, väh. tradenomivaatimus, silloinen palkka 2800 ja ne kysyi palkkatoivomusta haastattelussa (kumma kun ei hakemuksessa, ihmettelin kun hain). Sanoin että 3300. Ne katsoi toisiaan ja sanoi ettei me niin paljon voida, onko siitä varaa tinkiä? Minä kysyin että no paljonko voitte? Vastaus oli 2000 euroa..... ja ne oli aivan tosissaan! Mä sanoin nauraen että kiitos ja ei kiitos. Tämä firma Vantaalla...tarjosi mulle rahaa vielä taksiin kotimatkaa varten, minä tuumin että kyllä mulla on varaa matkustaa. No, pääsin siitä viikon päästä töihin toiseen firmaan Hesan keskustaan ja palkka ok.
Enkä silti äänestä kokoomusta. Ihmisille pitää maksaa kunnon palkkaa, harva huvin takia töitä tekee.
Ala on naisvaltainen, joten luonnollisesti palkat on paskoja. Toimiston hiirulaiset eivät uskalla taistella oikeuksiensa puolesta.
Tämä on niin totta. Oma palkkani yli 3000e ja ystäväni tekee melkein samoja hommia 2000 eurolla. Onnessaan kun sai töitä niin ta voi polkea palkan alas.
No eihäsn se mihinkään muutu niin kauan kuin työttömitä näin paljon eli työvoimareservi olemassa. Eikä yritykset edes halua Suomeen täystyöllisyyttä tämän takia. Palkat pysyvät maassa.
Ihmiset polkevat itse jo ansaittuja etuja. Tekevät töitä sairaana kotoa käsin, samoin jos lapsi on sairas. Etäpäivät toki ok mutta ei tuon takia. Ammattiliitohan ovat neuvotelleet edun, että lasta saa hoitaa kotona palkallisesti ja olla sairaana.
Sitten se muuttuu kun ihmiset lopettavat kokoomuksen äänestämisen.