Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä hakemuksia rustaillessa. Vois aktiivimallin kunniaksi rustailla vaikka kerran päivässä kaikenlaisia hakemuksia. Ei tuolla kyllä ennenkään ole mitään vaikutusta ole ollut, mutta pitäähän sitä nyt vähän päteä.
Mielestäni työttömät voisi palkata soittelemaan ja tarkistelemaan toisiltaan onko haettu sinne ja tänne ja oletkos muuten ajatellut uudelleen koulutusta ja katsonut täältä aateekoosta nämä uudet avoimet työpaikat.
Vaikka sillä 9 euron kulukorvauksella neljä tuntia päivässä.
Saatais sit näitä työttömyystilastoja nätimmäksi ja yhtä paljon hyötyä siitä olisi työllisyydelle kuin työkkärin tädeillä.
Se ei ole mitään palkkaamista, jos teetetään pakkotöitä _kulukorvauksella_.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Tämä on tosi.
t. yli 50v nainen miesvaltaisella alalla, yhtäjaksoista työttömyyttä yli 10 vuotta takana. Ei ole pelkoa haastattelukutsuista. Paitsi jos on kymmenen paikkaa auki, ja olen ainut hakija, silloin saatetaan haastatella, mutta töitä en siltikään saa.
Miksi te ette jää eläkkeelle vaan ruikutatte täällä?
Mitähän eläkettä tarkoitat? Ikä ei tee työkyvyttömäksi ja muuta eläkettä ei voi vielä saada.
Näyttää olevan 21 avointa paikkaa. Yhteenkään ei riitä osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen pää kestää kokoajan hakea ja hakea olemattomia paikkoja ilman että olis viikkoakaan taukoa tästä vuodesta toiseenko. Kokoajan pelko että rahat lakkaa. Ihmiset ovat jo valmiiksi stressaantuneita.
Ei koko aikaa tarvitse hakea. Vain neljä kertaa kuussa. 2min per hakemus eli yhteensä 8min. Lopun ajasta on vapaa.
Entä jos ei ole avoimena yhtään sopivaa työpaikkaa?
Aina voi laittaa avoimen hakemuksen. Niin minulle sanottiin jo nyt työkkäristä.
Työssähakualueen halkaisija on 160 km, harvalla ei ole mitään töitä tuollaisella alueella.
Mun alan työnantajia ei ole Suomessa kuin yksi ja sekin lopetti.
No sitten kouluttaudut uudelle alalle tai muutat ulkomaille töihin. Helppoa ja yksinkertaista.
Olen 62-vuotias, joten eipä tässä ehdi koulutauttua enää mihinkään. Ulkomaille en jaksa muuttaa enää, koska olen jo ollut töissä ulkomailla pitkään kolmella eri mantereella ja muuttanut takaisin Suomeen jo useamman kerran. Alkaa riittää.
Miksi ihmeessä roikut työkkärin listoilla? Luulisi, että noilla kokemuksilla olisi kertynyt omaisuutta sen verran, että sillä voisi elellä ennen eläkkeelle pääsyä.
Ja paljonko luulet eläkkeen silloin olevan, jos viimeiset vuodet ennen sitä elelee säästöillä?
Vierailija kirjoitti:
Loiset saunan taakse!!!!!
Sulla on pakkomielle loisista. Mene töihin.
Koskeeko myös lomautettuja? Ei kannata ravintoloiden enää lomauttaa työntekijöitä, jotka karkaavat toisille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Ai koko maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai koko maassa?
Miksi ihmeessä hakisin toiselta puolelta Suomea töitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Ens vuoden alusta kaikki yli 50 v työttömät pakkokoulutetaan lähihoitajiksi ja henkilökohtaisiksi avustajiksi. Jos joku ei suostu, häneltä otetaan kaikki tuet pois. Niin se vaan menee.
Tuossa ei ole järkeä. Kaikilla ei ole edellytyksiä.
Haluatko itseäsi tai omaisiasi hoitamaan ihmisen, joka ei kykene työhön, (terveys perusteisesti, tai on päihteiden käyttäjä tms).
Nyt jo koulutus mennyt alamäkeä, koulutuksessa on otettu henkilöitä joilla ei ole edellytyksiä selvitä koulutuksessa tai työelämässä.
Sulla ei selvästi ole mitään käryä lähihoitajan työstä tai koulutuksesta. Ainakaan et kirjoituksesi perusteella arvosta lähihoitajien työtä tai koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Laki tulee voimaan toukokuussa ja ekat kunnon karenssit ovat jaossa heinäkuusta alkaen. Monelle tulee rahaton kesä.
Karenssithan lyhenee.
Miten tämä eroaa siitä Lindströmin aktiivimallista?
Eihän hakemusten määrä lisää työpaikkojen määrää. Jos on vaikka 1 työpaikka johon palkataan 1 henkilö ja siihen hakee 5 pätevää henkilöä ja miljardi epäpätevää niin mitä tuo hakemusten määrän kasvattaminen hyödyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen pää kestää kokoajan hakea ja hakea olemattomia paikkoja ilman että olis viikkoakaan taukoa tästä vuodesta toiseenko. Kokoajan pelko että rahat lakkaa. Ihmiset ovat jo valmiiksi stressaantuneita.
Ei koko aikaa tarvitse hakea. Vain neljä kertaa kuussa. 2min per hakemus eli yhteensä 8min. Lopun ajasta on vapaa.
Entä jos ei ole avoimena yhtään sopivaa työpaikkaa?
Aina voi laittaa avoimen hakemuksen. Niin minulle sanottiin jo nyt työkkäristä.
Alalla ei ole työnantajia, joille voi laittaa avoimen hakemuksen.
Eikö sulla mene jakeluun se, että laitat hakemuksia sitten muille aloille?
Voisinko saada linkin siihen uutiseen, jossa kerrotaan tämän alkavan? En nimittäin ole moista nähnyt tai kuullut, eikä mielestäni tästä ole vielä edes päätetty.
Ja porukka täällä täyttä häkää hysterisoi ja maalailee kauhukuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä eroaa siitä Lindströmin aktiivimallista?
Siinä piti saada töitäkin, muuten työttömyyskorvausta pienennettiin.
Fiksua, eikö? 😄
Eikös se rustailtavien hakemusten määrä ole sovittavissa yhdessä omavirkailijan kanssa? Hänen pitäisi olla perehtynyt omien asiakkaidensa elämäntilanteeseen ja järjestää henkilökohtaisia haastatteluja tiuhaan tahtiin.
Hienot on suunnitelmat mutta mistähän saadaan päteviä tekijöitä tarpeeksi?
Tässä just mietin, että hakisiko ravintolakokiksi, lvi-asentajaksi, parturi-kampaajaksi vai lähihoitajaksi. Mihinkään näistä ei toki ole koulutusta, mutta riittäisikö mutu ja maalaisjärki?
Mun miehellä on yhden hengen firma, jota pyörittää varsinaisen päivätyönsä ohella.
Voin alkaa kysymään kerran viikossa, olisko hänellä tarjota palkallista kokopäivätyötä. Ei ole.
Niin? Ketju koskee pakolliseksi tulevaa hakemista.