Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimat täysin loppu. Antakaa kiltit neuvoja miten jaksaisin :(

Vierailija
23.01.2015 |

Meillä on siis tilanne se, että mies on pitkällä työmatkalla ja mä olen aivan totaalisen uupunut. Kaiken lisäksi 1v kuopus on sairaana, enkä ole saanut nukuttua viiteen yöhön kunnolla, ja nyt ole niin väsynyt että tuntuu että en jaksa muuta kuin itkeä sohvalla. Meillä ei ole yhtäkään sukulaista tai ystävää täällä lähellä, joka voisi auttaa. Olen täysin yksi kahden lapsen kanssa täällä. En rehellisesti sanoen tiedä miten jaksan vielä edessä olevan viisi päivää ennen kuin mies on taas kotona. Pitäisi siivota, käydä kaupassa, hoitaa tiskit, pyykit ja ruoka... miten? :(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 07:50"]

Kiva varmaan miehen palata työreissulta kotiin tuollaiseen perhehelvettiin missä kapelimestarina hermoraunio äiti. Parisuhteen loppusoittoa, sano mun sanoneen.

[/quote]

Itsehän mies on tilanteen tuollaiseksi päästänyt. Katsokoon vaan peiliin. Tai hankkikoon vaimolleen apua.

Ei se ole enää Suomessa, eikä edes sivistyneissä länsimaissa vaimon velvollisuus palvella miestään ja lapsiaan. Ei vaikka sinä, ap ja eräät muut niin tuntuvat ajattelevan.

Vierailija
62/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten menee Ap?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta löytyy ulkomailla asumisesta, silloin moni asia tuntui raskaammalta, ei ollu mitään omaa. Olen myös ollut pitkiä aikoja yksin lasten kanssa, kun mies on työmatkoilla. Se tuntuu raskaalta. Siinä on aina myös totuttelemista uudenlaiseen tilanteeseen. Koita pärjätä, ota mahdollisimman kevyesti

Vierailija
64/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä tuossa on montakin asiaa miksei ap jaksa. Jos oon muuttanut ulkomaille ja pitää opetella uuden maan tavat ja tekemiset. Tutustua uusiin ihmisiin vieraalla kielellä jne. Sen lisäksi hänet jätetään toistuvasti yksin pienten lasten kanssa, jotka vaativat varmasti ulkomailla enemmän kun suomessa, jos ei vielä ole paljon ystäviäkään.
.
Olen samaa mieltä kun täällä joku ehdotti, että muutatte lasten kanssa takaisin Suomeen. Täällä ei tarvi opetella vieraan maan rutiineja ja ottaa niistä paineita. Varmaan apua ja tukiverkostokin helpommin saatavilla.
.
Ihan oikeesti ap, kyllä sun täytyy ajatella itseäsikin. Jos mies reissaa paljon, niin sillä ei varmaan ole kauhean paljon väliä asutteko Suomessa vai jossain muualla lasten kanssa.
.
Kaikkea hyvää ja jaksamista sulle ja lapsille!!!

Vierailija
65/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä Suomessa olis järkevämpi asua. Täällä on sentään sossut ym.

Vierailija
66/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen saa olla armollisempi, kiiltävä kämppä ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, joten jätä se jynssäys vähemmälle. Lepo ja ravinto ensin kuntoon, sitten ehtii ihmetellä pölypalleroita. Ja ulkomaille jos olette miehen työn perässä menneet niin luulisi palkasta riittävän siivous- ja lastenhoitoapuunkin edes satunnaisesti.

Vierailija
67/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku aina kun se 1v nukkuu, isompi voi katsella sun vieressä sängyssä piirrettyjä tabletilta/tvstä )jos on mäkkärissä) tai nukut päiväunet sohvalla. Millainen piha teillä on, jos on aidattu takapiha niin laske lapset sinne ja istu vaikka itse penkillä/terassill/kynnyksellä, anna lasten viihdyttää itseään. Etsi fbstä asuinmaanne ulkosuomalaisten ryhmä

Vierailija
68/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 16:09"]Jotkut jaksaa tulla tänne pätemään omalla jaksamisellaan - tyhmiä akkoja. Jotkut selvästi katkeroituu siitä , ettei saaneet apua ja purkaa sen sitten muihin.

Ap: lle jaksamista!
[/quote]
Katkera tai ei, mutta romahtamiseen on varaa vain niillä, joilla on tukiverkko, apu ja ruikutuksen kuuntelijat lähellä. Se, että voi avautua av-palstalle, kun ahdistaa, on jo aika paljon. Joillain ei ole edes nettiyhteyttä tai puhelimessa saldoa soitella ukon perään. Ensikertalaiselle viikko on tietysti rankka juttu, mutta on naisia, joiden miehet lähtevät ulkomaille asti reissuun 2-3 kuukaudeksikin. Jaksaminen on suhteellista.

Laita Muumit pyörimään tai isompi lapsi kylpemään ja miten tuota arkea nyt helpottaisi edes hetkeksi. Ehkä muutaman päivän päästä saat taas munaakin, jos se on se ahdistavin puute, ettet muutamaan päivään saa. Muista ehkäisy! ;)

Vierailija
69/70 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pätijät voisi perustaa ihan oman ketjun missä mittelisivät parhaudestaan. Jotenkin todella rasittavaa aina tälläisessa ketjussa lukea tuota:"minun isillä on parempi auto kun sun isillä" juttuja.
Menkää nyt sinne peilin eteen pussailemaan sitä omaa peilikuvaa, teidän erinomaisuutta ei täältä kukaan jaksa lukea.

Ap:lle.
Kuten muutkin on sanoneet. Otat nyt rennosti.
Jos teillä on esim. olohuoneessa se tila missä voi katsoa elokuvia jne. Niin otat reilusti ja petaat siskonpedin lattialle (mikäli patjoja löytyy). Otat tyynyjä, peittoja jne. Siinä voi pötkötellä koko poppoo ja katsoa elokuvaa.
Ja lapsethan ei siitä kärsi, vaikka pari päivää katselisivat useammankin elokuvan.
Jos tiedät siellä ruokapaikkoja kotiinkuljetuksella, niin käytä niitä.
Jos kaupassa täytyy käydä, niin osta helppoja ruokia, ja myös herkkuja sekä lapsille, että itsellesi ja viettäkää herkkupäivää.
Siivota kerkeää myöhemminkin. Ja kun edes yksi päivä sujuu helpommin ja saa ottaa rennommin, niin seuraavana päivänä kotihommatkin voi tuntua jo ihan mukavilta.
Ja jos sinulla on yhteys edes netin kautta tuttuihin, niin pidä yhteyttä esim.skypen kautta.
Minua ainakin helpottaa tuollaisen uupumuksen aikana, ihan se, että voin hetken puhella jonkun aikuisen kanssa niitä näitä puhelimessa/skypessä/livenä. Heti on vähän reippaampi olo :)
Ja kaikista tärkein neuvo. Jätä aivan omaan arvoon kaikkien yli-ihmisten "minäkin oon jaksanut 100v vaikka oon koko ajan ollut 100asteen kuumessa, ja mulla on kymmenen koliikkivauvaa"- jutut. 

Vierailija
70/70 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluat vertaistukea, voitaisko vaikka molemmat luoda gmail-osoite vain tätä tarkoitusta varten? terkuin 52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi