Varasin kampaajalta kampausajan. MUTTA
huomasin nyt, että varattu aika on arkikampaus. Juhlakampaukset ja hääkampaukset erikseen.
Mikä on arkikampaus ja miten se eroaa juhlakampauksesta? Varattu aika on tunnin aika. Olen menossa perheen kanssa ravintolaan syömään, eikä kyseessä ole mikään ihme juhla. En itse osaa laittaa hiuksia mitenkään. Joko ne on auki tai sitten ponnarilla. Tai joku körttiletti niskasta.
Haluaisin hiukset jotenkin nätisti kiinni. Kaunis nuttura tai jonkinlainen lettikampaus. Pidänkö varatun ajan vai pitääkö se vaihtaa juhlakampaukseen? Minkälainen kampaus siis on arkikampaus?
Kommentit (37)
Noi voi helevetti! Soita sinne kampaamoon!!!!
Riittänee ihan hyvin tuo aika sinulle kun on noin arkisesta tilaisuudesta kysymys. Kyllä siinä ajassa voidaan kiinnitettyjä kampauksiakin laittaa, mutta ei mitään todella monimutkaista joka vaatii paljon tupeeraamista, kasan pinnejä jne.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:14"]Noi voi helevetti! Soita sinne kampaamoon!!!!
[/quote]
No soitin, mutta avaavat tänään vasta klo 12.
Ap
Kyllä mä veikkaan, et ammattitaitoinen kampaaja saa tunnissa väsättyä sulle jonkun kivan kampauksen. Mä nimittäin saan ammattitaidottomana kotikampaajanakin väkerrettyä itselleni vaikka mitä upeaa tunnissa :D
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:17"]Riittänee ihan hyvin tuo aika sinulle kun on noin arkisesta tilaisuudesta kysymys. Kyllä siinä ajassa voidaan kiinnitettyjä kampauksiakin laittaa, mutta ei mitään todella monimutkaista joka vaatii paljon tupeeraamista, kasan pinnejä jne.
[/quote]
Ehtiikö tällaisen tunnissa, vai onko tämä juhlakampaus? http://www.hairromance.com/2013/05/curved-lace-braid-hairstyle-tutorial-inspired-by-nicole-kidman-at-cannes.html
Mikä siis on arkikampaus, pelkkä hiusten harjaus? En ikinä laita hiuksia, enkä siis todellakaan tiedä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:22"]Kyllä mä veikkaan, et ammattitaitoinen kampaaja saa tunnissa väsättyä sulle jonkun kivan kampauksen. Mä nimittäin saan ammattitaidottomana kotikampaajanakin väkerrettyä itselleni vaikka mitä upeaa tunnissa :D
[/quote]
Sitä juuri mietinkin. Mutta jos arkikampaus onkin sellainen, että hiukset pestään ja harjataan jollain fööniharjalla suoraksi, se ei riitä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:22"]Kyllä mä veikkaan, et ammattitaitoinen kampaaja saa tunnissa väsättyä sulle jonkun kivan kampauksen. Mä nimittäin saan ammattitaidottomana kotikampaajanakin väkerrettyä itselleni vaikka mitä upeaa tunnissa :D [/quote] Sitä juuri mietinkin. Mutta jos arkikampaus onkin sellainen, että hiukset pestään ja harjataan jollain fööniharjalla suoraksi, se ei riitä. Ap
[/quote]
Hiusten harjaamisen ja kuvan lettikampauksen väliin mahtuu aikamoinen määrä erilaisia kampauksia, jotka näyttävätkin joltain.
Voi hyvää päivää Ap..kyllä se arkikampauskin on ihan ok, tunnissa ehtii kyllä...tai Ap, kävisikö mielessä, että sanot kampaajalle, että tekee sinulle tunnissa juhlakampauksen..tuo tunti on suht pitkä aika kuitenkin kampaajalla..
Ei riitä, se harjaa sun hiuksia tunnin.
Hei te tuntemattomat ihmiset. Täällä ruudun toisella puolella on oikea ihminen, joka ei ole tehnyt mitään väärää teitä kohtaan. En ymmärrä, miksi teidän on pakko vastata noin epäustävällisesti. Jos kysymykseni oli teidän mielestä naurettava ja hölmö, minulle ei olisi tarvinnut vastata. Itsetuntoni on muutenkin tarpeeksi huono, en tarvitse tuntemattomien mollaamista.
En laita hiuksiani koskaan mitenkään. En siis todellakaan tiedä, mikä on kampaamossa laitettu arkikampaus ja miten se eroaa juhlakampauksesta. Haluaisin hiukset kiinni. Aivan sama miten, kunhan ne on kiinni jotenkin muuten kuin ponnarilla. Jos jollain olisi tietoa, minkälaisen arkikampauksen saa tunnissa aikaan kampaajalla, olisin vastauksesta hyvin kiitollinen.
Kyllä, voin soittaa kampaamoon 1,5 tunnin päästä ja kysyä. Voin myös hyvällä tuurilla saada vastauksen jo aiemmin täältä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:33"]Hei te tuntemattomat ihmiset. Täällä ruudun toisella puolella on oikea ihminen, joka ei ole tehnyt mitään väärää teitä kohtaan. En ymmärrä, miksi teidän on pakko vastata noin epäustävällisesti. Jos kysymykseni oli teidän mielestä naurettava ja hölmö, minulle ei olisi tarvinnut vastata. Itsetuntoni on muutenkin tarpeeksi huono, en tarvitse tuntemattomien mollaamista.
En laita hiuksiani koskaan mitenkään. En siis todellakaan tiedä, mikä on kampaamossa laitettu arkikampaus ja miten se eroaa juhlakampauksesta. Haluaisin hiukset kiinni. Aivan sama miten, kunhan ne on kiinni jotenkin muuten kuin ponnarilla. Jos jollain olisi tietoa, minkälaisen arkikampauksen saa tunnissa aikaan kampaajalla, olisin vastauksesta hyvin kiitollinen.
Kyllä, voin soittaa kampaamoon 1,5 tunnin päästä ja kysyä. Voin myös hyvällä tuurilla saada vastauksen jo aiemmin täältä.
Ap
[/quote]
Ja kiitos teille, jotka jaksoitte vastata asiallisesti.
Ap
Arkikampauksen kun otin niin tehtiin vähän loivia kiharoita ja nostettiin osa ylös. Toisella kertaa halusin löysän nutturan. Hiukan niskaan roikkuvan. Jos tiiät mitä tarkoitan. Tunnissa molemmat tehtiin.
Ken leikkiin lähtee leikin kestäköön.
Niin ja yhen kerran tehtiin hauska letti joka lähti ihan ylhäältä sivulta ja kiersi toiselle puolelle. Vaikee selittää mutta nätti oli :-)
Oli muuten vähän ton näköinen letti mistä olit laittanut kuvan. Joka mulle tehtiin.
Minua Ap hämmästyttää sinussa se, että kysyt asiaa täältä ja pähkäilet asiaa, joka ei ole mikään ongelma! Olisithan voinut tässä asiassa soittaa johonkin muuhun kampaamoon, mikset pariinkin ja olisit voinut selvittää, mikä on arkikampaus ja mitä ehtii tehdä tunnissa. Olisit tiedustellut vain ihan yleisellä tasolla, mitä tarkoittavat "arkikampaus" ja "juhlakampaus". Toisekseen asiassa ei ole minkäänsortin ongelmaa: Kun menet kampaajalle, sanot tosiaan hänelle, että tehdään tunnissa juhlakampaus. Tai soitat kampaamoon ja kysyt, voitko tulla jo vaikka vartin aiemmin, aikaa hieman enemmän.
Hieman ongelmanratkaisutaitoa Ap peliin ja luovuutta ajatteluun!
Ap, tämä on av, ei täällä pysty tekemään aloitusta mistään saamatta haukkuja. Se on ihan sama onko aiheena pettäminen, ilmapallojen oikeaoppinen puhaltaminen vai ketokukkien kerääminen, haukut tulee.
Toivottavasti saat kivan kampauksen. Luota kampaajan ammattitaitoon :) #5
2