Varasin kampaajalta kampausajan. MUTTA
huomasin nyt, että varattu aika on arkikampaus. Juhlakampaukset ja hääkampaukset erikseen.
Mikä on arkikampaus ja miten se eroaa juhlakampauksesta? Varattu aika on tunnin aika. Olen menossa perheen kanssa ravintolaan syömään, eikä kyseessä ole mikään ihme juhla. En itse osaa laittaa hiuksia mitenkään. Joko ne on auki tai sitten ponnarilla. Tai joku körttiletti niskasta.
Haluaisin hiukset jotenkin nätisti kiinni. Kaunis nuttura tai jonkinlainen lettikampaus. Pidänkö varatun ajan vai pitääkö se vaihtaa juhlakampaukseen? Minkälainen kampaus siis on arkikampaus?
Kommentit (37)
Ap, olet oikeassa, koita olla pahoittamatta mieltäsi. Ja vastauksesi ovat mitä sattuu, koska aniharva meistä on käynyt muuta kuin häitä tai muita isoja juhlia juhlia varten kampaajalla kampauksessa.
Itse kuvittelisin, en tiedä, että arkikampaus voisi olla joku lettikampaus, tai sitten joku föönattu mummopää, tai jotain siltä väliltä :-) Ajattele asia vaikka silleen päin, että olet ostanut itsellesi tunnin aikaa ammattilaiselta, sinä olet siis asiakas ja "määräät", aikarajan puitteissa tietty. Ota tuo nätti lettikuva mukaan ja kysy, onnistuuko sen tyyppinen.
Mukavaa ravintolakäyntiä, ja uskon, että sun tukka tulee olemaan upea!
Kiitos. Kun mielessäni oli jotain tämän tyyppistä: http://m.menaiset.fi/artikkeli/blogit/kalastajan_vaimo/lettikampauksia niin ihmettelin, miten tuon tekemiseen menee tunti ammattilaiselta.
Kyllä, kampaamoissa käymättömät naiset ovat yksinkertaisia ja kyselet tyhmiä. Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Voi miten maailma olisikin kiva paikka, jos ei aina tarvitsisi lytätä muita. Luulisin, että itsellekin tulisi parempi olo.
Ap
Tyttärilleni on usein laitettu vähän erikoisempi lettikampaus ihan vain hiustenleikkuun päätteeksi muutamassa minuutissa. Varmasti tunnissa saa jo näyttävän kampauksen.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:38"]
Minua Ap hämmästyttää sinussa se, että kysyt asiaa täältä ja pähkäilet asiaa, joka ei ole mikään ongelma! Olisithan voinut tässä asiassa soittaa johonkin muuhun kampaamoon, mikset pariinkin ja olisit voinut selvittää, mikä on arkikampaus ja mitä ehtii tehdä tunnissa. Olisit tiedustellut vain ihan yleisellä tasolla, mitä tarkoittavat "arkikampaus" ja "juhlakampaus". Toisekseen asiassa ei ole minkäänsortin ongelmaa: Kun menet kampaajalle, sanot tosiaan hänelle, että tehdään tunnissa juhlakampaus. Tai soitat kampaamoon ja kysyt, voitko tulla jo vaikka vartin aiemmin, aikaa hieman enemmän.
Hieman ongelmanratkaisutaitoa Ap peliin ja luovuutta ajatteluun!
[/quote]
varmaan joo kampaamoissa tykätään kun ei-asiakkaat ihan muuten vain kyselevät vinkkejä... on niillä muutakin tekemistä!
Juhlakampaus tarkoittaa yleensä hääkampausta, johon menee juuri niitä satoja pinnejä yms erikoisuuksia. Lettikampaus valmistuu kevyesti tunnissa. Pese hiukset valmiiksi kotona.
Poliitikot käy usein jopa päivittäin kampaajalla arkikampausta teettämässä. Katso millaisia kampauksia heillä on
Toi on kiva. Jokin vastaava lettikampaus,simppeli. Tai http://glitter.fi/files/2013/05/nude1.jpg
Ainoastaan nainen osaa tehdä pienestä asiasta isosta ongelman :) oletko 20v?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:47"]
Minua Ap hämmästyttää sinussa se, että kysyt asiaa täältä ja pähkäilet asiaa, joka ei ole mikään ongelma! Olisithan voinut tässä asiassa soittaa johonkin muuhun kampaamoon, mikset pariinkin ja olisit voinut selvittää, mikä on arkikampaus ja mitä ehtii tehdä tunnissa. Olisit tiedustellut vain ihan yleisellä tasolla, mitä tarkoittavat "arkikampaus" ja "juhlakampaus". Toisekseen asiassa ei ole minkäänsortin ongelmaa: Kun menet kampaajalle, sanot tosiaan hänelle, että tehdään tunnissa juhlakampaus. Tai soitat kampaamoon ja kysyt, voitko tulla jo vaikka vartin aiemmin, aikaa hieman enemmän.
[/quote]
varmaan joo kampaamoissa tykätään kun ei-asiakkaat ihan muuten vain kyselevät vinkkejä... on niillä muutakin tekemistä!
[/quote]Saati että ilmestytään sinne varatulle ajalle vartti etukäteen ja esitetään, että aloitetaas jo nyt, viis siitä onko siellä tuolissa vielä edellinen asiakas. Ap ei semmoista ollut tietty tekemässäkään, joku vain viisaasti neuvoi.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:47"]
[/quote]
[/quote]Saati että ilmestytään sinne varatulle ajalle vartti etukäteen ja esitetään, että aloitetaas jo nyt, viis siitä onko siellä tuolissa vielä edellinen asiakas. Ap ei semmoista ollut tietty tekemässäkään, joku vain viisaasti neuvoi.
Jos kun alakouluikäinen lapsi saa muutamassa minuutissa ihan nätin ranskalaisen letin tehtyä, niin eiköhän joku kiva lettikampaus onnistu tunnissa kampaajalta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:09"]
Jos kun alakouluikäinen lapsi saa muutamassa minuutissa ihan nätin ranskalaisen letin tehtyä, niin eiköhän joku kiva lettikampaus onnistu tunnissa kampaajalta.
[/quote]
mun, ei kun.
Tuollainen kuvan mukainen lettikampaus on tehty minulle joskus ilmaiseksi hiustenleikkauksen yhteydessä, kampaaja halusi harjoitella. Ei siinä kauan mennyt, kun tuollaisen teki.
Tunti riittää, kunhan menet paikalle selvän suunnitelman kanssa tai tarpeeksi ajoissa selaamaan kampauskirjoja tai -lehtiä. Aika kuluu nimittäin äkkiä jos vasta penkkiin istuessasi alat tarkemmin pohtimaan että mitäs nyt tehtäisiin.
Ap: Kyllä tuon Nicole Kidmanin kampauksen laskisin itse jo juhlakampaus-luokkaan. Mutta tosiaan, kyllä arkikampauksena muutakin voidaan tehdä kuin vain föönata suoraksi. Kyllä ne voidaan laittaa kiinni, voidaan suoristusraudalla tehdä vaikka vähän kiharaakin jos halutaan jne.