Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksun keski- ja pienituloisen ei kannata äänestää kokoomusta.

Vierailija
23.01.2015 |

Sehän olisi vaan itsensä pettämistä antaa ainoa äänensä joillekin Laura Rädyn ja Kimmo Sasin kaltaisille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepun vastikkeettomaan mainontaan tämäkin paikoin hyvä ketju sitten nääkistyi.

Vierailija
2/30 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mammojen AV taitaakin olla oikein viherterroristien ja vasuri kommunistien temmellyskenttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikein muiden ei kannattaisi kuin yrittäjien, suur-osakkeenomistajien tai erittäin suurituloisten. Jos siis omien etujen ajamista miettii. Ei ne minusta oikein "palkollisten" etuja aja ollenkaan, edes tälläisen 4500 euroa kuussa tienaavan. 

Itse kyllä äänestän Vasemmistoliittoa, vaikka eivät he varsinaisesti minun etujani ajakaan. Äänestän yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden puolesta, vastustaakseni kehitystä jossa rikkaat aina vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy. Pehmeiden, inhimillisten arvojen ja hyvinvointiyhteiskunnan puolesta.

Vierailija
4/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minä äänestäniin heitä!

Vierailija
5/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomushan on tuo aikoinaan IKL:n mustapaitojen kanssa liittoutunut puolue. Minusta kenenkään ei kannata äänestää kokoomusta ja vielä vähemmän vihreitä.

Vierailija
6/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tyhmän keski- ja pienituloisen kannattaa?

Vierailija
7/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän ei varmaan varsinkaan kannata äänestää. Fiksu voi ehkä onnistua junailemaan itsensä hyväosaisten joukkoon.

-Mies 29v-

Vierailija
8/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vaan, että mikä puolue sitten ajaa keskituloisen, keskiluokkaisen pätkätyöläisen asiaa? Kommunismia en kannata, en voi äänestää vasemmistoliittoa. En ole vihreä. SDPn ajatusmaailma on myös liian vasemmalla ja se ajaa vain sellaisten ihmisten asemaa, jolla on varma työpaikka, sehän on ihan ammattiliittojen käsikassara.

Kuulun kirkkoon, mutta kristilliset on liian pieni puolue, jotta heillä olisi sananvaltaa, en äänestä. Persuilla ei ole heilläkään mitään todellisia ratkaisuja tämän hetken ongelmiin, sellainen populistipuolue. RKP - no, en ole ruotsinkielinen ja ko. puolueella on liian maahanmuuttomyönteinen politiikka - en ole rasisti enkä yksittäisiä maahanmuuttajia vastaan, mutta tässä taloustilanteessa me ei vaan voida ottaa tänne lisää ihmisiä nauttimaan hyvinvointivaltion eduista, kun ei saada omiakaan vanhuksia ja vähäosasisia hoidettua.

Ja Kokoomus sitten. Olen tosi pettynyt heidän ajamaan politiikkaan, siihen, että hyväksyivät maksut Kreikalle ja siihen, että ovat olleet suurin puolue tällä kaudella, mutta silti menneet ihan SDPn talutushihnassa. Mitään kunnon ratkaisuja taloudellisen tilanteen korjaamiseksi ei ole uskallettu tehdä, nostetaan vaan veroja - pk-yritysten asiaa eivät ainakaan aja, vaikka joka paikassa todetaan, että talouden kasvu ja työpaikat tulisi niistä.

Kertokaa mulle, mitä puoluetta tässä sitten voi äänestää? Mulla on keskiluokkaisen kaupunkilaisen porvarillis-kristillinen maailmankuva. Haluan, että mummot ja muksut hoidetaan, mutta haluan myös, että työn tekeminen tehdään kannattavaksi. Ja ihmisten palkkaaminen. Turvaverkot pitää olla ja peruspalveluiden pyöriä, mutta niiden turvaverkkojen varassa olevat ei voi saada yhteiskunnalta jotain älykännköitä, kun meille paruspalkansaajillekin ne on palkan kanssa ostettuina kalliita.

Vierailija
9/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on ollut viimeisen 20v. EU-eliitin käsikassara, jonka tehtävä on ollut raiskata Suomi liittovaltiokuntoon. Toisin sanoen ajaa maan talous ja mielipideilmasto sellaiseen jamaan, että liittovaltio on ainoa suunta "ylöspäin"
Vastaava puolue on ujutettu muihinkin valtioihin vaihtelevalla menestyksellä. Suomessa se on onnistunut täydellisesti, koska olemme nuori kansakunta jota on helpoo vetää kuin pässiä narussa.
Kokoomukselle on rakennettu imago joka vetoaa pinnallisiin ihmisiin. Kun toisaalla yhteiskunnassa nostetaan pinnallisuus itseisarvoksi, kaikki loppu käy helposti.
Vai onko niin, että kenelläkään kokoomusta kannattavalla ei ole lainkaan oman mielipiteen taustalla ajatusta omasta imagosta muiden silmissä?

Vierailija
10/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:27"]

Kysynpä vaan, että mikä puolue sitten ajaa keskituloisen, keskiluokkaisen pätkätyöläisen asiaa? Kommunismia en kannata, en voi äänestää vasemmistoliittoa. En ole vihreä. SDPn ajatusmaailma on myös liian vasemmalla ja se ajaa vain sellaisten ihmisten asemaa, jolla on varma työpaikka, sehän on ihan ammattiliittojen käsikassara.

Kuulun kirkkoon, mutta kristilliset on liian pieni puolue, jotta heillä olisi sananvaltaa, en äänestä. Persuilla ei ole heilläkään mitään todellisia ratkaisuja tämän hetken ongelmiin, sellainen populistipuolue. RKP - no, en ole ruotsinkielinen ja ko. puolueella on liian maahanmuuttomyönteinen politiikka - en ole rasisti enkä yksittäisiä maahanmuuttajia vastaan, mutta tässä taloustilanteessa me ei vaan voida ottaa tänne lisää ihmisiä nauttimaan hyvinvointivaltion eduista, kun ei saada omiakaan vanhuksia ja vähäosasisia hoidettua.

Ja Kokoomus sitten. Olen tosi pettynyt heidän ajamaan politiikkaan, siihen, että hyväksyivät maksut Kreikalle ja siihen, että ovat olleet suurin puolue tällä kaudella, mutta silti menneet ihan SDPn talutushihnassa. Mitään kunnon ratkaisuja taloudellisen tilanteen korjaamiseksi ei ole uskallettu tehdä, nostetaan vaan veroja - pk-yritysten asiaa eivät ainakaan aja, vaikka joka paikassa todetaan, että talouden kasvu ja työpaikat tulisi niistä.

Kertokaa mulle, mitä puoluetta tässä sitten voi äänestää? Mulla on keskiluokkaisen kaupunkilaisen porvarillis-kristillinen maailmankuva. Haluan, että mummot ja muksut hoidetaan, mutta haluan myös, että työn tekeminen tehdään kannattavaksi. Ja ihmisten palkkaaminen. Turvaverkot pitää olla ja peruspalveluiden pyöriä, mutta niiden turvaverkkojen varassa olevat ei voi saada yhteiskunnalta jotain älykännköitä, kun meille paruspalkansaajillekin ne on palkan kanssa ostettuina kalliita.

[/quote]

Eikös Keskusta sitten ole juuri sun puolue? Uskon että siitä muutenkin tulee seuraavien vaalien suurvoittaja, Sipilän suosion sekä muiden puolueiden virheiden takia. Kokoomuksen suosiota syö Stubbin möläytykset kuten viimeisin että Suomi tarvitsisi maahanmuuttajia työvoimaksi, ja Persut taas eivät ole onnistuneet osoittamaan mitään rakentavia ajatuksia siitä miten he asioita muuttaisivat jos pääsisivät oikeasti valtaan. 

Vierailija
11/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua tuota 7 nillitystä. Hän sanoo kannattavansa oikeistolaista ideologiaa, mutta harmittelee sitten itse niitä asioita jotka kuuluvat oikeistolaisuuteen kuten heikkoa ostovoimaa kansan enemmistöllä ja työsuhteiden pätkittymistä ja heikkoa työsuhdeturvaa. Jos vasemmistoa ja ay-liikkeitä ei olisi niin pieni prosentti ihmisistä tienaisia huikeita summia ja suuri enemmistö kitkuttelisi joten kuten. Ei olisi vapaapäiviä, työaikalakia, vuosilomia, irtisanomisaikaa tai edes työsuojelua. Rikkaiden rikastuminen ja köyhien köyhtyminen sekä keskiluokan kutistuminen on kokoomuksen tavoite. Äläkä vain kuvittele että keskiluokan kutistuminen tarkoittaisi keskiluokan nousua superrikkaiksi vaan nimenomaan vajoamista työtätekeväksi köyhälistöksi ja sinne vajoaisivat myös pienyrittäjät. 

Vierailija
12/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:38"]

Kokoomus on ollut viimeisen 20v. EU-eliitin käsikassara, jonka tehtävä on ollut raiskata Suomi liittovaltiokuntoon. Toisin sanoen ajaa maan talous ja mielipideilmasto sellaiseen jamaan, että liittovaltio on ainoa suunta "ylöspäin" Vastaava puolue on ujutettu muihinkin valtioihin vaihtelevalla menestyksellä. Suomessa se on onnistunut täydellisesti, koska olemme nuori kansakunta jota on helpoo vetää kuin pässiä narussa. Kokoomukselle on rakennettu imago joka vetoaa pinnallisiin ihmisiin. Kun toisaalla yhteiskunnassa nostetaan pinnallisuus itseisarvoksi, kaikki loppu käy helposti. Vai onko niin, että kenelläkään kokoomusta kannattavalla ei ole lainkaan oman mielipiteen taustalla ajatusta omasta imagosta muiden silmissä?

[/quote]

Omasta imagosta muiden silmissä? Mitä ihmettä? Meillähän on vaalisalaisuus, ei kukaan tiedä, ketä tai mitä minä äänestän. Joten miten se voisi muokata minun imagoani muiden silmissä? Enkä minä ainakaan puhu tuttaville politiikasta, on mielenkiintoisempaakin keskusteltavaa, joten kukaan ei tiedä poliittista kantaani.

Vierailija
13/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tiedä mitä puoluetta enää kannattaa äänestää. Kaiken maailman hömpänpömppä puolueita (Vasemmistoliitto, Vihreät, Persut) en koe omikseni ja sitten on puolueet, joita en äänestäisi vaikka aseella uhattaisiin (Kokoomus, SDP, RKP, KD). Taitaa Keskusta taitaa olla ainoa sitten, joka jää jäljelle.

Vierailija
14/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:46"]

[/quote]

Eikös Keskusta sitten ole juuri sun puolue? Uskon että siitä muutenkin tulee seuraavien vaalien suurvoittaja, Sipilän suosion sekä muiden puolueiden virheiden takia. Kokoomuksen suosiota syö Stubbin möläytykset kuten viimeisin että Suomi tarvitsisi maahanmuuttajia työvoimaksi, ja Persut taas eivät ole onnistuneet osoittamaan mitään rakentavia ajatuksia siitä miten he asioita muuttaisivat jos pääsisivät oikeasti valtaan. 

[/quote]

Mä olen kaupunkilainen, en ala mitään maalaisia äänestää. Keskustalla on liikaa sellainen asenne, että joka tuppukylää pitää tukea. Totuus on se, että vähän alle 6 miljoonaa ihmistä ei voi tarjota julkista liikennettä, synnytyssairaaloita ja muita palveluita näin laajan maan perämetsiin. En todellakaan äänestä Keskustaa. Ja mitä ratkaisuja niillä muka on? Maataloustuet tuntuu olevan niiden suurin huoli.

Vierailija
15/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:57"]

Mä en myöskään tiedä mitä puoluetta enää kannattaa äänestää. Kaiken maailman hömpänpömppä puolueita (Vasemmistoliitto, Vihreät, Persut) en koe omikseni ja sitten on puolueet, joita en äänestäisi vaikka aseella uhattaisiin (Kokoomus, SDP, RKP, KD). Taitaa Keskusta taitaa olla ainoa sitten, joka jää jäljelle.

[/quote]

Miksi Keskusta muuten on sinusta vähemmän inha kuin Kokoomus? Minusta huolestuttavasti ajavat vielä oikeistolaisempaa politiikkaa tällä hetkellä kuin Kokkarit, ja lisäksi miinuksena vanhakantainen maalainen arvokonservatismi. 

Vierailija
16/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:38"]

Kokoomus on ollut viimeisen 20v. EU-eliitin käsikassara, jonka tehtävä on ollut raiskata Suomi liittovaltiokuntoon. Toisin sanoen ajaa maan talous ja mielipideilmasto sellaiseen jamaan, että liittovaltio on ainoa suunta "ylöspäin" Vastaava puolue on ujutettu muihinkin valtioihin vaihtelevalla menestyksellä. Suomessa se on onnistunut täydellisesti, koska olemme nuori kansakunta jota on helpoo vetää kuin pässiä narussa. Kokoomukselle on rakennettu imago joka vetoaa pinnallisiin ihmisiin. Kun toisaalla yhteiskunnassa nostetaan pinnallisuus itseisarvoksi, kaikki loppu käy helposti. Vai onko niin, että kenelläkään kokoomusta kannattavalla ei ole lainkaan oman mielipiteen taustalla ajatusta omasta imagosta muiden silmissä?

[/quote]

Omasta imagosta muiden silmissä? Mitä ihmettä? Meillähän on vaalisalaisuus, ei kukaan tiedä, ketä tai mitä minä äänestän. Joten miten se voisi muokata minun imagoani muiden silmissä? Enkä minä ainakaan puhu tuttaville politiikasta, on mielenkiintoisempaakin keskusteltavaa, joten kukaan ei tiedä poliittista kantaani.

[/quote]

Minä taas muuten tiedän paljonkin tietynlaisia ihmisiä jotka oikein ylpeilee Kokoomuksen kannattamisella. Ovat usein esim. perushoitajia tai muita pienituloisia, joiden asiaa Kokoomus ei tosiaan aja. Mutta heistä näyttää olevan jotenkin hienoa kuulua "menestyjien" jengiin, Kokoomukseen, ja siksi juurikaan politiikasta ymmärtämättä äänestävät näitä imagosyistä. 

Vierailija
17/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:56"]

En nyt tajua tuota 7 nillitystä. Hän sanoo kannattavansa oikeistolaista ideologiaa, mutta harmittelee sitten itse niitä asioita jotka kuuluvat oikeistolaisuuteen kuten heikkoa ostovoimaa kansan enemmistöllä ja työsuhteiden pätkittymistä ja heikkoa työsuhdeturvaa. Jos vasemmistoa ja ay-liikkeitä ei olisi niin pieni prosentti ihmisistä tienaisia huikeita summia ja suuri enemmistö kitkuttelisi joten kuten. Ei olisi vapaapäiviä, työaikalakia, vuosilomia, irtisanomisaikaa tai edes työsuojelua. Rikkaiden rikastuminen ja köyhien köyhtyminen sekä keskiluokan kutistuminen on kokoomuksen tavoite. Äläkä vain kuvittele että keskiluokan kutistuminen tarkoittaisi keskiluokan nousua superrikkaiksi vaan nimenomaan vajoamista työtätekeväksi köyhälistöksi ja sinne vajoaisivat myös pienyrittäjät. 

[/quote]

Ongelma onkin se, että noiden kaikkien puolueiden ideologia ja ajatusmaailma kumpuaa jostain vuosikymmenten takaa. Ne ajattelee liikaa suuria ikäluokkia ja niiden äänestyskäyttäytymistä ja toimii sen mukaan. Mikään puolue ei aja meidän nuorten aikuisten asiaa.

Vierailija
18/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne...

[/quote]

Keskituloisen pätkätyöläisen kannalta Kokoomus on ehkä kaikkein vahingollisin puolue. Kokoomuksen päättäjien (=suuret yritykset) kannalta pätkätyöläisyys on hyvä asia.

Kokoomus on ongelma, koska tarvetta olisi Kokoomuksen kaltaiselle puolueelle, joka ajaisi kuitenkin oikealle suuntautuneen ns. keskiluokan etuja. Keskusta ei käy, koska se on edelleen pohjimmiltaan Maalaisliitto. Nuorsuomalaisista olisi ehkä voinut tulla vaihtoehto, mutta siellä päästettiin ääneen libertaristit (tai jotain sinnepäin, näitä Liberan "ajattelijoita" vastaavia), jotka halusivat tehdä puolueesta pienen äärikapitalistisen eliitin äänitorven ja siihen kaatui se puolue.

Kokoomus on ongelma, koska sitä äänestää iso joukko sellaisia ihmisiä, joiden oma etu olisi äänestää mitä tahansa muuta kuin Kokoomusta. Opettajat, osa lääkäreistä, sairaanhoitajat, poliisit, upseerit ja muut vastaavat, joiden perinteisesti on ajateltu äänestävän Kokoomusta, kannattaisi miettiä uudestaan.

Suomen ensisijainen ongelma ei ole liian suuri julkinen sektori, vaan se, että talous on lamassa ja yksityinen sektori on kutistunut. Siksi julkinen sektori näyttää isommalta kuin se lopulta on. Suomella ei mene hyvin, jos nyt aletaan leikata opetuksesta, tutkimuksesta, lapsiperheiltä  ja muista kohteista, joista leikkaaminen tuhoaa tulevaisuuden. Ilman opetusta meillä ei ole pätevää työvoimaa. Ilman tutkimusta meillä ei ole tuotekehitystä ja kilpailuvalttia halpatyömaita vastaan.

Ilman lapsiperheitä ei ole kohta koko maata. Lapsiperheiltä leikkaaminen on todella lyhytnäköistä, koska tutkimukset ja historia ovat opettaneet, että lapsiin ja nuoriin kohdistuvat leikkaukset tekevät pahaa tuhoa, jonka seuraukset näkyvät vasta vuosien tai vuosikymmenien päästä.

Vierailija
19/30 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja persut. siinä on kaksi todella ylimielistä ja suoranaista inhoa herättävää puoluetta ja jos pitää kolmas nimetä, niin se on vihreät (terroristipuolue). Keskusta on sopivan oikeistolainen ja kuitenkin pitää myös pienen ihmisen puolia. Kristilliset myös, mutta niin kauan kuin Päivi Räsänen on pj. en niitä äänestä. Siis mulle jää keskusta. Voi kumpa saataiskin vaalien jälkeen maahan vanhaa kunnon keskustan ja sdp:n muodostama punamultahallitus.

Vierailija
20/30 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:57"]

[/quote]

Miksi Keskusta muuten on sinusta vähemmän inha kuin Kokoomus? Minusta huolestuttavasti ajavat vielä oikeistolaisempaa politiikkaa tällä hetkellä kuin Kokkarit, ja lisäksi miinuksena vanhakantainen maalainen arvokonservatismi. 
[/quote]Vanhakantainen maalainen arvokonservatismi ei olisi nykymenoa katsottaessa yhtään pahitteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi