Onko "puikulat ja poronkäristys" liian arkista häihin?
Joooo ja kalavaihtoehto sekä sille suvun ainoalle vegaanille oma juttu. Tämä ois meille edullisin vaihtoehto, mutta onko joku paisti tai pihvit parempi? Tai se makaronilaatikko? :D
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, hyvää on ja varmasti sopii tilaisuuteen yhtä hyvin kuin muutkin ns. juhlaruuat.
Muusia ja poronkäristystä tarjosi joku näistä isoista NHL-tähdistämmekin aikoinaan häissään.
Ihan hyvin käy. LIsäisin kyllä jotian höystettä matkaan (puolukkahilloa, jos ei tule liian kalliiksi/ihan vaan vihreää perussalaaattia tomaattia ja kurkkua)
Kasvislisukkeita varmaan tulee useampia, en vielä tiedä mitä kaikkea, vasta pääruokia hahmottelen. Tuntuisi tietysti hassulta hakea kaupasta nautaa tai possua :) Millaisia kalavaihtoehtoja teillä on ollut? Lohihan on aina hyvää, mutta melko perus. Toisaalta yksinkertainen on usein parasta, että tiedäpä sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle vegaanille en alkaisi erikseen ruokia laittaa, syökööt salaattia jos ei oikea ruka kelpaa.
Olen samaa mieltä. Jos on vihreää salaattia, voi sen kanssa ottaa perunaa ja leipää, jos semmoista on.
Miksi yhdelle erityisruokaa, jos kerran ei ole edes mitään lääketieteellistä perustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta puikulat sellaisenaan kuulostaa liian arkiselta. Jos olisi vaikka muusina tai paahdettuna niin menisi poronkäristyksen kanssa juhlaruuasta. Kunhan poronkäristys on hyvin tehtyä.
Enpä tiennytkään, että peruna muuttuu juhlaruuaksi, kun sen survoo tai paistaa. Aina oppii jotain uutta. Huomenna meillä onkin juhla-ateria, kun on muussia ja nakkeja tarjolla :D
En kirjoittanut, että menisi nakkien kanssa juhlaruuasta, vaan poronkäristyksen kanssa.
Kirjoitit, että peruna muuttuu juhlaruuaksi, kun se muussataan tai paistetaan. Poronkäristyksen kanssahan se kokonainen perunakin olisi tarjottu :D
Ok ilmeisesti kirjoittamani voidaan ymmärtää eri tavalla kuin tarkoitin. Se mitä tarkoitin oli tämä:
keitetyt puikulaperunat minkä tahansa kanssa -> ei juhlaruokaa
puikulamuusi + hyvin tehty poronkäristys -> juhlaruokaa
Vierailija kirjoitti:
Kasvislisukkeita varmaan tulee useampia, en vielä tiedä mitä kaikkea, vasta pääruokia hahmottelen. Tuntuisi tietysti hassulta hakea kaupasta nautaa tai possua :) Millaisia kalavaihtoehtoja teillä on ollut? Lohihan on aina hyvää, mutta melko perus. Toisaalta yksinkertainen on usein parasta, että tiedäpä sitten. Ap
Vegaanisi ei tarvitse mitään omaa ruokaansa, jos kerran kasviksia on tarjolla.
Kuka kokkaa? Ehkä kokilla ehdotuksia kalaruoan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle vegaanille en alkaisi erikseen ruokia laittaa, syökööt salaattia jos ei oikea ruka kelpaa.
Olen samaa mieltä. Jos on vihreää salaattia, voi sen kanssa ottaa perunaa ja leipää, jos semmoista on.
Miksi yhdelle erityisruokaa, jos kerran ei ole edes mitään lääketieteellistä perustaa?
Koska normaalisti halutaan huomioida vieraat tasapuolisesti. Ihan vapaaehtoisesti, koska normaalille ihmiselle on tärkeää olla kohtelias. Teidän "pakko olla lihaa" ihmisten juhlissa on ankeat tarjoilut, kun ei tule mieleenkään, että salaatti, peruna ja leipä ole mikään ateria.
Vierailija kirjoitti:
Tuoretta rieskaa oikean voin kanssa kylkeen.
Kenen kylkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta puikulat sellaisenaan kuulostaa liian arkiselta. Jos olisi vaikka muusina tai paahdettuna niin menisi poronkäristyksen kanssa juhlaruuasta. Kunhan poronkäristys on hyvin tehtyä.
Enpä tiennytkään, että peruna muuttuu juhlaruuaksi, kun sen survoo tai paistaa. Aina oppii jotain uutta. Huomenna meillä onkin juhla-ateria, kun on muussia ja nakkeja tarjolla :D
En kirjoittanut, että menisi nakkien kanssa juhlaruuasta, vaan poronkäristyksen kanssa.
Kirjoitit, että peruna muuttuu juhlaruuaksi, kun se muussataan tai paistetaan. Poronkäristyksen kanssahan se kokonainen perunakin olisi tarjottu :D
Ok ilmeisesti kirjoittamani voidaan ymmärtää eri tavalla kuin tarkoitin. Se mitä tarkoitin oli tämä:
puikulamuusi + hyvin tehty poronkäristys -> juhlaruokaa
Eli sinulle:
keitetty peruna+käristys -> ei juhlaruoka
muussi+käristys -> juhlaruoka
Huomaatko nyt itse, miksi sinut tulkitaan niin kuin tulkittaan?
Poronkäristys ja muusi on kyllä niin herkkua, että söisin mielelläni sitä häissä tai missä tahansa juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Perus on yleensä paras. Eli savulohi tai savusiikaa olisi oma valintani. Jos haluaa laajempaa valikoimaa niin graavia, silliä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan tätä ei ole tehdä, mutta jotkut haluavat ottaa huomioon kaikki vieraat ja saada heidät tuntemaan olonsa tervetulleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puikulamuusi + hyvin tehty poronkäristys -> juhlaruokaaEli sinulle:
keitetty peruna+käristys -> ei juhlaruoka
muussi+käristys -> juhlaruoka
Huomaatko nyt itse, miksi sinut tulkitaan niin kuin tulkittaan?
Jäkä jäkä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hyvät puikulat on parempia kuin huonomuusi.
Tykkään kyllä muusista mutta tollasissa pidoissa voi olla haasteellista. Tietty hyvä pitopalvelu senkin kai osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin/tilaisin siksi, että minä haluan huomioida jokaisen läheiseni, en vain niitä, joilla on sama ruokavalio kuin minulla. Kokisin tylynä laittaa ystäväni puputtamaan lisukkeita, kun muilla on pääruokakin tarjolla.
Vegaani voi ihan itse ottaa omat eväät häihin, joissa ruokalista on näkyvillä, jos ei kelpaa/riitä. Ei hääparin tarvitse jokaisen erityisvaatimuksiin taipua, hienoa jos keliaakikot ja muut oikeusta terveydellisistä syistä rajoitteiset on huomioitu, mutta sekään ei ole pakollista yksityisjuhlissa. Tai vegaani voi jättää menemättä. Juhlat on juhlat ja kaikilla ei ole varaa jokaisen prinsessan oikkuihin.
Oikein hyvä juhlaruoka.
Ja kyllä se makaronilaatikkokin olisi tai raikkaat voileivät, kunhan niitä on riittävästi niin että jokainen vieras saa vatsansa täyteen. Olen ollut useammissa juhlissa joissa ruoka on loppunut kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani voi ihan itse ottaa omat eväät häihin, joissa ruokalista on näkyvillä, jos ei kelpaa/riitä. Ei hääparin tarvitse jokaisen erityisvaatimuksiin taipua, hienoa jos keliaakikot ja muut oikeusta terveydellisistä syistä rajoitteiset on huomioitu, mutta sekään ei ole pakollista yksityisjuhlissa. Tai vegaani voi jättää menemättä. Juhlat on juhlat ja kaikilla ei ole varaa jokaisen prinsessan oikkuihin.
Mutta on kohteliasta huomioida vieraiden ruokavaliot. Ei liene mahdoton ponnistus tarjota vegaanille hänelle sopiva ateria.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa k'sipään oloinen ihminen. Sinun juhlissasi on varmasti sellainen tunnelma, että vegaani ja moni muukin jää oikein mielellään kotiin eikä tule kärsimään sinun "pitopöytiesi" äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on kohteliasta huomioida vieraiden ruokavaliot. Ei liene mahdoton ponnistus tarjota vegaanille hänelle sopiva ateria.
Joillekin näköjään on. Saavat varmaan rasitusvamman, jos joutuvat paistamaan vähän tofua tms. liharuuan ohelle. Ja vieraat saavat aivovamman, kun joutuvat tuollaisten kanssa aikaa viettämään. Siksi vegaani ei tuollaisten juhliin edes yritä mennä.
Mulle kelpaisi. Yleensäkin ihmisille pitäisi kelvata mitä tarjotaan, ei häihin syömään mennä.