Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut itsekäs, omanapainen ja lapsellinen isä?

Vierailija
08.11.2021 |

Tarkoitan jossain määrin narsistinen, muttei varsinaisesti väkivaltainen. Sellainen lapsellinen omaan napaan tuijottaja, joka esimerkiksi saattaa syödä lapsille tarkoitetun ruoan kun ei ”tule yhtään ajatelleeksi” että joku muukin voisi olla nälkäinen. Syyttelee herkästi muita eikä kestä kritiikkiä. Ei paha sinänsä, mutta haluton kantamaan vastuuta ja käyttäytyy välillä kuin kakara.

Miten koet, että tällainen vanhempi on vaikuttanut persoonallisuutesi kehitykseen?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä juuri sellainen isä. Kerran hän jopa löi minua, pelästyin niin että pissasin housuun.

Hän löi myös äitiäni.

Äiti oli erilainen, tosin katkera ja negatiivinen omine ongelmineen.

Minulla oli aina tunne että olin jotenkin huono, sisarukseni oli parempi koulussa. Vaikka jälkeenpäin mietin että 8 numerot ilman lukemista tai läksyjen tekoa oli hyvin. En ollutkaan ihan typerä!

Nykyään olen ylpeä siitä miten monelta kannalta asioita osaan ajatella, otin puolisokseni isäni vastakohdan ja meillä on ihana perhe!

Vierailija
42/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Isä ei viitsinyt nähdä pienintäkään vaivaa lasten eteen.Ei edes hakenut mistään ja arki jäi äidin niskoille. Ei nähnyt eikä huomannut, ei kysellyt kuulumisia tai kiinnostuksen kohteita. Jos joskus harvoin tehtiin perheenä jotain, kaikki meni hänen ehdoillaan ja mielensä mukaan. Kiukutteli ja tiuski. Ei ilmaissut mahdollista kiintymystään sanoin eikä teoin. Jännitin häntä aina, en uskaltanut oikein mitään jutellakaan hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsymätön saatanaisä. Lääppi minua kun äidin silmä vältti. Kyllä äiti tiesi tästä mutta ei häntäkään haitannut.

Vierailija
44/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Isän kanssa oli joskus ihan kivaakin. Mutta aina hänen ehdoillaan. 

Koskaan hän ei pitänyt minusta millään tavalla huolta ja lopulta myös jätti heitteille. 

Olen tuntenut itseni näkymättömäksi ja erilaiseksi ja huonommaksi kuin muut. 

Vierailija
45/45 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on tuurijuoppo reppana, joka esim. nähtyään kaupungilla koulukiusaajansa vetää pään täyteen ja sitten uhoaa ja kostaa äidille. Arkena ei juuri näkynyt kun heti töistä tultuaan linnoittautui omaan huoneeseensa lukemaan lehteä.

Äiti taas on mt-ongelmainen uhriutuja, kaikki normaalit ihmiset kun olisivat lempanneet koko turjakkeen heti alussa. Töissä kävi eikä ollut väkivaltainen, siinä ne hyvät ominaisuudet sitten olikin. Kai se riitti 50-luvulla syntyneille.

Tuskin tarvitsee sanoa että omaa perhettä ei ole eikä tule.

M34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän