Ottaisitko puolisosi luottotietonsa ryssineen, velkaisen huumeidenkäyttäjä lapsenlapsen asumaan luoksesi?
Vanhempani puoliso oli ehdottanut tälläistä järjestelyä. Lastenlapsen velkoja jo maksellut mutta sössii asiansa aina uudelleen.
Senverran sivusta seurannut tuttavaprheen lapsen huumehelvettiä että minun neuvoni vanhemmalleni oli ettei pidä suostua. Tai vaihtoehtoisesti juokse.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Sisaruksissani on jos jonkinlaista elämänhallinnan haasteissa rypevää hiihtäjää ja mitä enemmän olen heidän kanssaan tekemisissä, sitä enemmän kaikenlaista p*skakuormaa saan omaankin niskaan. Omiin nurkkiin tällaisen henkilön majoittaminen saattaa auttaa siinä, ettei tyyppi kuole ulos pakkaseen, kuole nälkään tai joudu myymään itseään päästäkseen lämpimään, mutta jos kaveripiiri ja lähes kaikki muukin säilyy ennallaan, toipuminen päihdekuvioista on epätodennäköistä. Ei minun lähipiirini ainakaan osoita milläänlailla arvostavansa saamaansa apua. Siitä tulee normi ja asioita sotketaan samaan malliin kuin aikaisemminkin luottaen siihen, että äiti tai joku jeesaa ja mahdollistaa toiminnan jatkumisen.
Itseään on oikeus suojella.
Täsmälleen tämä!
Hyi hitto. Todellakin jättäisin ulos pakkaseen ja vetäisin *urpiin. Narkit ei ole ihmisiä.
Nyt kun olet mielipiteitä täällä lukenut, niin aiotkos myös olla apuna ja järkeä puhuvana ihmisenä tälle sinun, tuttavalle, sekö hän nyt oli, vai näytätkö hänelle tämän viestiketjun? Kaikkea järjettömyyksiä sitä ihminen tekeekin, mutta kun kyse lapsenlapsesta niin kai siinä sydän heltyy kuitenkin, ei vaan saisi heltyä niin, että siinä on itse sit vaarassa vaan niin, että se ihminen saisi apua.
Kaikki arvoesineet, jos niitä on, niin jemmaan, ei käteistä saatavilla ja mihinkäs piilotat kukkaron, jossa pankkikortit, tunnusluvut ei saa olla missään paperilla kirjattuna vaan ulkomuistissa. Siinäpä onkin iso pähkinä purtavaksi. Onnea tarvitsette!
Ottaisin, jos minulla olisi niin iso kassakaappi, että saisin sinne varastoitua kaiken muovilusikkaa arvokkaamman, mitä ei pysty pulttaamaan lattiaan kiinni.
Onhan se jännää löytää käytettyjä ruiskuja sohvatyynyjen välistä ja huomata, että kaikki vähänkään arvokas on kadonnut asunnosta.
Ilmeisesti vanhemmat ovat tähän kyenneet vai miksi hän on menossa eronneen isovanhempansa luokse?