Auton tyhjäkäynti talvella
Eikö tuo neljä minuuttia ole aika vähän, jos pakkasta on enemmän kuin 15 astetta? Tämän takia näkyy niitä vaarallisen huonosti puhdistettuja autoja, kun ei ehdi tarpeeksi puhdistaa kun naapurin Terttu huutaa jo minuutin kohdalla, että soittaa poliisit.
Kommentit (13)
Soittakoot. Ei poliiseilla ole aikaa moiseen hölmöilyyn. Meillä kyllä auto aika hyvin pysyy sulana, kun pitää roikassa, joten ei siinä putsauksessa kovin kauaa mene. Kyllä ne huonosti putsatut autot on ihan laiskuuden takia.
Vinkki vitonen: hanki autoon suojapeitto, niin ei tarvii sormet kohmeessa raapia.
Talvella auto käy niin kauan kun haluan. Tämän vihreiden ilmastoperseilyn ansiosta, käy tyhjäkäyntiä entistä enemmän.
Ja kun on polttoainetoiminen lämmitin, niin sen voi ajastaa tohottamaan vajaa puoli tuntia ennen suunniteltua lähtöä, on sulat ikkunat ja valmiiksi lämmin auto. Pitää vain muistaa ajaa riittävästi, että akku ehtii latautua.
Mitä väliä kuinka kauan se käy kun ei mihinkään edes vaikuta. Minä käytän just niin paljon kun huvittaa, ei vois vähempää kiinnostaa ituhippien touhut
Tuulilasillani tapana jäätyä sisäpuolelta
Pakko joskus antaa käydä tyhjäkäynnillä 15-20min että lasin saa sulaksi.
Raappa ei sisäpuolelle toimi.
Anna naapurin tertun huutaa ja ulista ja vinkua. Ei ne poliisit tule vaikka se kuinka soittelisi.
Ja parempi kun pitää kierrokset korkeammalla, kuin tyhjäkäynti. Nykyiset auton moottorit ei lämpene tyhjäkäynnillä=hyötysuhde. Itse pidän kierrokset 1500-2000 jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sisätilanlämmitin.
Ensinnäkään jokainen ei joka kerta tiedä koska haluaa liikkua jotta vois auton laittaa ennalta lämmitykseen.
Toisekseen jokaisella ei ole lämmitystolppapaikkaa varsinkaan joka paikassa jossa autoa saatttaa joutua pitämään sen aikaa että ehtii sää tehdä tehtävänsä.
Kolmannekseen jokaiselle lämmitystolppapaikalla ei voi / saa käyttää sisätilanlämmittimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisätilanlämmitin.
Ensinnäkään jokainen ei joka kerta tiedä koska haluaa liikkua jotta vois auton laittaa ennalta lämmitykseen.
Toisekseen jokaisella ei ole lämmitystolppapaikkaa varsinkaan joka paikassa jossa autoa saatttaa joutua pitämään sen aikaa että ehtii sää tehdä tehtävänsä.
Kolmannekseen jokaiselle lämmitystolppapaikalla ei voi / saa käyttää sisätilanlämmittimiä.
Meillä työpaikalla on kaikille tolppapaikat, mutta jos samassa tolpassa on kiinni toinenkin auto, sisätilalämmitintä ei voi käyttää.
Työpaikan pihalla ei ole lämmitys mahdollisuutta. Pitää sen auton olla jonkun aikaa käynnissä, että näkee ikkunoista raaputtamisen jälkeen ulos. Ajaakkin pitää ehkä n. 1km, jotta näkee taas vielä paremmin. Sitä ennen on ajettu ainakin 5 suojatien ohi. Putsaan auton kyllä lumesta ihan kattoa ja valoja myöden. Olen kerran nähnyt liikennevaloihin pysähtyneen auton, kun sillä valahti katolta kaikki lumet tuulilasiin.
Pidän tyhjäkäynnillä juuri niin kauan kuin on tarpeen. Siinä vaiheessa kun poliisi ehkä saapuu paikalle, olen jo liikkeellä.