Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei taloyhtiöissä ole rajoitusta musiikinkuuntelulle?

Vierailija
22.01.2015 |

No tottahantoki se kuuluu naapuriin koko ajan kun kuuntelet. Sääntöehdotus: pitempikestoinen musiikinkuuntelu on suoritettava kuulokkeita käyttäen. Normaali radionkuuntelu sallitaan kohtuullisella voimakkuudella. Alkoholinkaytön yhteydesssä musiikkia ei tule kuunnella asunnossa vaan pitää poistua siihen tarkoitukseen suunniteltuihin paikkoihin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:44"]

Melu aiheuttaa todistettavasti terveydellistä haittaa. Miksi siis mölyapinat saa pahoinpidellä muita asukkaita? Sitä paitsi, asunnosta toiseen saa kuulua vain 35dB verran ääntä päivällä, 30dB yöllä. Muuten taloyhtiö joutuu maksamaan halukkaille paremman äänieristyksen tai pistämään mölyapinat kuriin. Tarkistakaa vaikka Finlexistä. Laittakaa sinne hakuun nuo desibelirajat.

[/quote]

Kannattaa harkita muuttoa maalle, jos elämänlaatu pilaantuu metelistä. Vai onko kenties lempiharrastuksesi ovisilmäkyyläys ja seinien kuuntelu?

Vierailija
22/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pilaantuu elämänlaatuni paskojen luusereiden älämölöstä, kunpa pääsisikin maalle kuuntelemaan linnunlaulua ja laineiden liplatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:54"]

Melu aiheuttaa todistettavasti terveydellistä haittaa. Miksi siis mölyapinat saa pahoinpidellä muita asukkaita? Sitä paitsi, asunnosta toiseen saa kuulua vain 35dB verran ääntä päivällä, 30dB yöllä. Muuten taloyhtiö joutuu maksamaan halukkaille paremman äänieristyksen tai pistämään mölyapinat kuriin. Tarkistakaa vaikka Finlexistä. Laittakaa sinne hakuun nuo desibelirajat.

[/quote]

Kannattaa harkita muuttoa maalle, jos elämänlaatu pilaantuu metelistä. Vai onko kenties lempiharrastuksesi ovisilmäkyyläys ja seinien kuuntelu?

[/quote]

Muistan kun Isännöitsijäliiton lehdessä oli juttuja parhaista kyylistä mitä on tullut vastaan niin pohjat veti ehdottomasti nainen joka valitti isännöitsijälle että naapurin mikrossa on liian kova ääni kun vihlaisee korvia aina kun kuuntelee STETOSKOOPILLA seinän läpi :D

Nämä mielenterveysongelmaiset kannattaa jättää noteeraamatta, ei joku vessanpöntön vetäminen tai radion kuuntelu normaalia ihmistä niin paljoa häiritse!

Vierailija
24/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:59"]

Kyllä pilaantuu elämänlaatuni paskojen luusereiden älämölöstä, kunpa pääsisikin maalle kuuntelemaan linnunlaulua ja laineiden liplatusta.

[/quote]

Entä jos se linnunlaulu alkaisi ennen kello kuutta aamulla? Heittäisitkö lintuja järjestyslailla? :D

Vierailija
25/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:50"]

[/quote]

Musiikki voi kuulua toisesta asunnosta ja se silti on vielä 35 dB:n rajan sisäpuolella.

[/quote]

Hmm, aika optimistisilta kuulostaa nuo desibelirajat. Useimmissa asunnoissa on ns. täydessä hiljaisuudessakin yli 35 dB taustamelu. Nykyinen paritalo on todella hiljainen, koska ei ole vesipattereita eikä muihin asuntoihin kulkevaa vettä, silti hiljaisimmillaankin taustamelu on ainakin tuon 30 dB.

Vierailija
26/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin maalle, jos siellä olisi työpaikkoja. En kestä mahmuttien islam-huudatusta ja vietnamilaisten kiljumista enää. Eihän nää lait näköjään heitä koske ollenkaan, kun eivät ole ymmärtävinään sitä, että maassa maan tavoilla -jutskaa:(

Vierailija
27/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:54"]

[/quote]

[/quote]

Muistan kun Isännöitsijäliiton lehdessä oli juttuja parhaista kyylistä mitä on tullut vastaan niin pohjat veti ehdottomasti nainen joka valitti isännöitsijälle että naapurin mikrossa on liian kova ääni kun vihlaisee korvia aina kun kuuntelee STETOSKOOPILLA seinän läpi :D

Nämä mielenterveysongelmaiset kannattaa jättää noteeraamatta, ei joku vessanpöntön vetäminen tai radion kuuntelu normaalia ihmistä niin paljoa häiritse!

[/quote]

HAHAHA! Myönsi vielä kyyläyksensä. Muistan itse, kun asuin kerrostalossa aikaa sitten ja eräs pappa oli pahinta kerrostalokyttääjän laatua. Kerran olin tulossa kahden kaverini kanssa taloon sisään samaan aikaan, kun tämä pappa oli menossa ulos ja meidät nähtyään, tämä pappa juoksi takaisin asuntoonsa kyttäämään ovisilmästä. Samalla tavalla, jos tuli vaikka yöllä kotiin, avasi tämä pappa ovensa heti turvaketjua vasten, kun siitä käveli ohi, vaikka kuinka hiljaa olisi mennyt. Uskaltaisin väittää, että tämä pappa päivysti siinä oven takana päivin ja öin. Koskaan ei puhunut mitään, mutta ilmoitustaulu täyttyi tämän papan valituksista kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
28/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla on outo kyylä mamma naapuri, joka kieltää asunnosta poistumisen myös viikonloppuina klo 21-8 välisenä aikana koska hänen 3v lapsensa ei saa nukuttua ja tätä pelottaa jos rapussa liikkuu joku yöllä. Ja nainen tekee siksi perättömiä valituksia ja soittelee poliisille jos joku kulkee ulko-ovesta tuona aikana.
.
Toisen ystävän naapuri taas valittaa, että mikroa ei saa käyttää, musiikkia ei saa kuunnella, suihkussa ei saa käydä eikä vessassa saa puhua klo 20 jälkeen koska hänelläkin on pieni lapsi joka häiriintyy ja pelkää. Valittaa myös tämän ystäväni kuukauden vanhan lapsen itkusta kun se pelottaa hänen lastaan yöllä. Tällä perheellä on koira joka haukkuu yötä päivää parvekkeella ja jos tästä valittaa niin vitun perkeleen sekopäät vittu piä huolta omista asioistas vittu. Asunnosta kuuluu päivän aikana myös kiroilua ja huutoa joskus useita tunteja. Niin miksiköhän se lapsi pelkää kaikkea? Hullut kyylänaapurit on todella häiriintynyttä porukkaa

Vierailija
29/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:26"]

Ihmettelen aina näitä valittajia ja kerrostalokyyliä. Mikseivät muuta pois, jos elämän äänet noin kauheasti häiritsee? Et voi pakottaa muita elämään sinun ehdoillasi.

[/quote]

Tätä kutsutaan itsekkyydeksi. Minä, minä, minä!!!

Miettikääpä jos siellä yläkerrassa asuu vaikka konservatoriossa opiskeleva pianisti joka harjoittelee Chopinia päiväsaikaan niin eikö hänellä ole siihen oikeutta jos alakerran hermoheikko ei sitä kestä!?

Itse olen asunut myös USA:ssa jossain 22-07 hiljaisuutta ei tunneta, jos jollain on yöllä vieraita niin sitten on. Tosin ihmisetkään eivät olleet yhtä pikkumaisia kuin suomalaiset kerrostalokyylät. Hommatkaa korvatulpat jos naapurit häiritsee!!!

[/quote]

Onneksi konservatorioilla on omat harjoitteluhuoneet, niin ei kenenkään tarvitse soittaa tuntikausia Chopinia kerrostalossa. On se nimittäin naapureille aika kovaa.

Vierailija
31/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:21"]

Yhdellä kaverilla on outo kyylä mamma naapuri, joka kieltää asunnosta poistumisen myös viikonloppuina klo 21-8 välisenä aikana koska hänen 3v lapsensa ei saa nukuttua ja tätä pelottaa jos rapussa liikkuu joku yöllä. Ja nainen tekee siksi perättömiä valituksia ja soittelee poliisille jos joku kulkee ulko-ovesta tuona aikana. . Toisen ystävän naapuri taas valittaa, että mikroa ei saa käyttää, musiikkia ei saa kuunnella, suihkussa ei saa käydä eikä vessassa saa puhua klo 20 jälkeen koska hänelläkin on pieni lapsi joka häiriintyy ja pelkää. Valittaa myös tämän ystäväni kuukauden vanhan lapsen itkusta kun se pelottaa hänen lastaan yöllä. Tällä perheellä on koira joka haukkuu yötä päivää parvekkeella ja jos tästä valittaa niin vitun perkeleen sekopäät vittu piä huolta omista asioistas vittu. Asunnosta kuuluu päivän aikana myös kiroilua ja huutoa joskus useita tunteja. Niin miksiköhän se lapsi pelkää kaikkea? Hullut kyylänaapurit on todella häiriintynyttä porukkaa

[/quote]

Voin vain kuvitella. Samassa talossa, jossa asuin oli myös tälläinen vinkuja, joka käytti lastaan aina tekosyynä ja tuli kerran ovelle valittamaan, että lopettaisimme sen porakoneen käytön, vaikka en edes omistanut porakonetta. Tietysti tämä nainen järjesti itse aika mekkalaa keskellä yötäkin ja tappeli miehensä kanssa välillä koko yön ja nyrkkejäkin käyttivät. Ilmeisesti säännöt eivät koske heitä itseään.

Vierailija
32/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurissa asui ennen ihme kyttääjä mummo, joka syytti minua aina ensin kaikesta koska olin nuorin asukas talossa.
-
Jotkut yläaste ikäiset kakarat rikkoivat aidan etupihalta. Saman päivä aikana minun ja puolisoni luona oli käynyt 4 jätkää kylässä. Seuraavana päivänä se mummo tuli valittamaan, että minun pitää korvata vanha laho aita, koska vieraani olivat rikkoneet sen. Mummo kertoi kuinka ikkunasta näki 8nuoren tytön ja pojan kävelevän etuovelle päin klo 15.30 ja päätteli että olivat minun vieraita. Kerroin, että meillä oli vieraillut 4 nuorta miestä klo 16 jälkeen ei ennen sitä. Yhtäkkiä mummo sanoo: no saattoi niitä olla neljäkin ja poikia kaikki ja taisi se kellokin olla yli neljä. !? Päätelmän teki kuulemma siksi, koska oli talvi ja oveni edessä oli useampi märkä jalanjälki. Juupa juu, puolisoni kävi tupakalla takapihalla ja itsekkin kuljin käytävästä kun kävin kaupassa ja tulin takaisin. Lopulta minun piti todistaa ettei vieraat olleet minun. Tuttuni selvitti kuka aidan oli rikkonut ja 13v poika naureskeli koulussa kuinka oli rikkonut aidan. Aidan rikkonut kakara tietty kiisti kaiken kun soitin tämän äidille joka sanoi ettei hänen mussukka ole mitään voinut tehdä. En korvannut aitaa, mummo korjasi sen keskenään.
-
Mummeli myös syyti minua takapihalla lojuvan skootterin omistajaksi, koska oli kerran nähnyt ikkunasta kun nousin skootterin kyytiin jota kaveri ajoi. Juu, paitsi aivan erilainen eri värinen skootteri oli kaverilla ja mummo vielä sanoi kuinka oli nähnyt kaverin kerran ajavan pihaan tällä. Ja siksi päätteli romun skootterin takapihalla olevan minun :D Onneksi en enää asu tuon kyylän kanssa samassa talossa.

Vierailija
33/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:27"]

Ei musiikin kuuntelu ole normaali elämisen ääni. Se ei liity asumiseen kiinteästi, minä en kuuntele musiikkia kuin omassa autossani, kun ajan sillä. En halua kuunnella musiikkia kotona, koska tiedän, että naapuri kuulee, että kuuntelen musiikkia.

[/quote]

Myöskään vauvan itku ei ole normaalia ääntä, sillä lapsia ei ole mikään pakko tehdä.

Eikä television katsominen, sillä se ei liity kiinteästi asumiseen.

Eikä eläinten äänet, koska eläimiä ei kukaan käske hankkimaan.

Mikron käyttöä voisi myös rajoittaa ettei kilahdukset häiritse.

Oikeastaan vain vessan veto ja suihkussa käynti tulisi sallia, ettei kukaan pahoita mieltään. Ja nämäkin toki rajattuna aikana, jos 22 jälkeen tulee vessahätä niin siinähän pidättelet, naapurisovun takia!

Vierailija
34/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kerrostaloasumisen varjopuoli, ettei koskaan tiedä mitä hulluja siellä asuu. Suorastaan mielenvikaisia ihmisiä on tullut tavattua. Usein ovat vanhuksia, joilla ei ole mikään hyvin. Harvemmin silti tulevat itse valittamaan, vaan aina tehtailevat valituslappuja ilmoitustaululle.

Vierailija
35/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:27"]

Ei musiikin kuuntelu ole normaali elämisen ääni. Se ei liity asumiseen kiinteästi, minä en kuuntele musiikkia kuin omassa autossani, kun ajan sillä. En halua kuunnella musiikkia kotona, koska tiedän, että naapuri kuulee, että kuuntelen musiikkia.

[/quote]

Tutkiskeleppa ASOY-lakia. Sieltä selviää. Muun muassa se, että ne, jotka laativat omia säännöksiä voivat joutua laähtemään muualle siitä osakkeestaan. Ja vuokralaiset ensimmäisenä, tietenkin!

Vierailija
36/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mitä matalampi älykkyys, sen kovempi ääni lähtee. Kuinka vaikeaa on normaalila äänellä puhuminen, käveleminen ilman että hakkaa kantapäitään, ja oven sulkeminen paiskaamatta?

Vierailija
37/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:03"]

Yleensä mitä matalampi älykkyys, sen kovempi ääni lähtee. Kuinka vaikeaa on normaalila äänellä puhuminen, käveleminen ilman että hakkaa kantapäitään, ja oven sulkeminen paiskaamatta?

[/quote]

On sekin totta, että yleensä niistä tyhmemmistä ihmisistä lähtee ääntä. Eikä pelkästään tyhmistä, mutta sellaisita elämänkoulujunteista. Ei se minua häirtse, mutta fakta se on. Parhaat ovat minusta kuitenkin ne karjalalippis urheiluhullut, jotka huutavat sille telkkarilleen todella kovaa "IHANAAAAAAA!", tai "SAATANAN PUUSILMÄ!". Erittäin koomista minusta.

Vierailija
38/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei rajoiteta volyymia tai vuorokaudenaikaa koska musiikkia saa kuunnella. Meillä on kuitenkin taloyhtiössä laaturajoitus. Koskaan ei saa kuunnella suomihumppaa, -rokkia tai räppiä niin kovaa että muut joutuvat siitä kärsimään. Kiellossa ovat myös Creed, Insane Clown Posse, 3 Doors Down, Nickelback ja One Direction.

Vierailija
39/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:43"]

Meillä ei rajoiteta volyymia tai vuorokaudenaikaa koska musiikkia saa kuunnella. Meillä on kuitenkin taloyhtiössä laaturajoitus. Koskaan ei saa kuunnella suomihumppaa, -rokkia tai räppiä niin kovaa että muut joutuvat siitä kärsimään. Kiellossa ovat myös Creed, Insane Clown Posse, 3 Doors Down, Nickelback ja One Direction.

[/quote]

Ja kaikki muu elämänkoulumusa.

Vierailija
40/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:42"]

Sitä nyt ei vaan kaipaa niitä naapurin ääntelyjä sinne omaa kotirauhaansa rikkomaan.

[/quote]

On hyvä ja muuttaa korpeen, jos ei naapurin ääntä kestä.

[/quote]

Minä en tässä keskustan lähellä naapurien vuoksi asu vaan siksi että tässä on vuokra-asuntoja, korvessa taas ei. Sanopa miksi naapuri saa äännellä toisia häiriten? Mutta se jota häiritään joutuisi muuttaa korpeen, miksei mölyapina muuta korpeen mölisemään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi