Mikä pettämisessä on niin pahaa?t.ammattivalittaja
Kommentit (75)
Miksi olla suhteessa, jos ei yksi riitä?
Ei siinä sitten mitään pahaa olekaan, jos suhteen toista osapuolta ei seksi kiinnosta. Ei hänellä ole oikeutta kieltää toiselta seksiä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:48"]
No mieti, eikö sinusta tuntuisi miltään jos miehesi kävisi vieraissa ?
[/quote]
Meillä se taitaa mennä toisinpäin nämä jutut. ap
[/quote]
Ai miettiminen? Se selittääkin aika paljon.
Miettimäänhän sinua pyydettiin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:52"]
Ei siinä sitten mitään pahaa olekaan, jos suhteen toista osapuolta ei seksi kiinnosta. Ei hänellä ole oikeutta kieltää toiselta seksiä.
[/quote]
Niin jos seksiä on liian harvoin niin ei ole minusta oikeutta kieltää toiselta sitä.ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:48"] No mieti, eikö sinusta tuntuisi miltään jos miehesi kävisi vieraissa ? [/quote] Meillä se taitaa mennä toisinpäin nämä jutut. ap [/quote] Ai miettiminen? Se selittääkin aika paljon. Miettimäänhän sinua pyydettiin.
[/quote]
Ei vaan se kuka pettää ja kuka ei.ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:52"]
Miksi olla suhteessa, jos ei yksi riitä?
[/quote]siksi kun toisella ei ole varaa ruokaan
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:48"]
[/quote]
Mitä tarkoitat ?
[/quote]
Edellä tuli jo hyviä vastauksia, mutta lisäksi voit miettiä, miltä susta tuntuisi, kun "vaan seksiä" harrastava miehesi toisi viattomalta reissultaan jonkun sp-taudin? Tai sinä miehellesi? Ja joo, käytät tietty kondomia (joka ei ole 100% varma), mutta voitko luottaa siihen, että miehesi käyttää?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:48"] No mieti, eikö sinusta tuntuisi miltään jos miehesi kävisi vieraissa ? [/quote] Meillä se taitaa mennä toisinpäin nämä jutut. ap [/quote] Ai miettiminen? Se selittääkin aika paljon. Miettimäänhän sinua pyydettiin.
[/quote]
[/quote]
Sähän se varmaan lähdet pettämään, salli mun nauraa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:57"]
Edellä tuli jo hyviä vastauksia, mutta lisäksi voit miettiä, miltä susta tuntuisi, kun "vaan seksiä" harrastava miehesi toisi viattomalta reissultaan jonkun sp-taudin? Tai sinä miehellesi? Ja joo, käytät tietty kondomia (joka ei ole 100% varma), mutta voitko luottaa siihen, että miehesi käyttää?
[/quote]
Mä nyt mietin tätä eri lähtökohdista ja onhan kondomi aika varma. ap
[/quote]
En ole ap, mutta minä ihmettelin kun mies yhdessä vaiheessa petti, että minusta se ei oikeastaan tuntunut kauheasti miltään. Mies itse teki kauhean dramaattisen numeron teostaan, pyyteli itkien anteeksi, kehotti minua "kostamaan" pettämällä itse kenen kanssa haluan. Ja minä ajattelin, että kaikki tuo draama, ja kuitenkin kyse on vain jostain panoista. Että kunhan käy tautitesteissä niin minun puolesta hommalla ei ole mitään väliä sen enempää. Ja itse en ole koskaan pettänyt, ei ole mitään halua olla sellaisten kanssa joita en rakasta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi en lähtisi? kun en kotoa saa tarpeeksi niin ihan hyvin voisin lähteä. Petin mä entistä miestäkin. Mulle seksi on tärkeä.ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:57"]
[/quote]
Mä nyt mietin tätä eri lähtökohdista ja onhan kondomi aika varma. ap
[/quote]
No jatkapa miettimistä, mä lähden töihin. Jonkun se on verojakin maksettava, jotta muilla on mukavampaa mietiskellä.
Oletko nyt löytänyt sen rikkaan miehen ja haluat hyväksyntää palstalta , ettei pettämisessä ole mitään pahaa ?
Jos se on sovittu puolison kanssa että parisuhteen ulkopuoliset suhteet on ok , niin ei kait siinä sit mitään.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin tuomitsee sellaisen. Et jos nyt kuitenkin puhuisit miehesi kanssa ja sopisitte teidän suhdetta koskevat säännöt mikä on ok ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi en lähtisi? kun en kotoa saa tarpeeksi niin ihan hyvin voisin lähteä. Petin mä entistä miestäkin. Mulle seksi on tärkeä.ap
[/quote]
Koitas nyt vähän tsempata sen kanssa mitä oot ennen tänne satuillut. Siis teillähän on ihan ältsyn fantsu seksielämä sun ihanan ja rakastavan miehen kanssa niin miksi sä sitä pettäisit.
Ja anteeksi nyt vaan, mutta kenen kanssa sä kuvittelet pettäväsi? Omien sanojesi mukaan et ole mikään varsinainen saalis läskeinesi ja rollaattoreinesi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:44"]
Seksiähän se vaan on.
[/quote]
Ja mitenhän se taataan että pettämiseen sisältyy vain seksiä?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:44"]
Seksiähän se vaan on.
[/quote]
Ja mitenhän se taataan että pettämiseen sisältyy vain seksiä?
[/quote]Ei se järvi soutamalla kulu. T. AmV
Koska ihminen on opetettu siihen, että tunneyhteys on kaikenvoipa ja perusolettamus on että kun on pariuduttu siinä ollaan. Tuohan on puhtaasti opetettu olettamus ja erityisesti länsimaissa siihen on sotkettu vielä tunteet. 1900-luvun loppupuolella avioliittoa romantisoitiin erityisen vahvasti ja ns. järkiavioliitot leimattiin naurettaviksi ja naista alentaviksi.
Useat parit menevät naimisiin rakkauden sokaisemina, vailla järjenkäyttöä. Siksi parit eivät solmi mm. avioehtoa koska erityisesti naiset ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena. Mikä on outoa koska samaan aikaan he kuitenkin ilmoittavat olevansa itsenäisiä naisia jotka käyvät töissä ja olevansa pystyviä elättämään itse itsensä sun muuta. Lisäksi on vallalla luulo ettei ihminen koskaan muuttuisi.
Tuota taustaa vasten katsottuna pettäminen on pahaa siksi että kirkosta eronneetkin ovat kuitenkin saaneet sen aivopesun yksiavioisuudesta. Eli he kokevat että parisuhteen sisäinen luottamus on rikottu. Samalla myös jokaisen, niin naisen kuin miehenkin, peloista pahin eli naurunalaiseksi saattamisen pelko, nousee pintaan.
Eli pettäminen tulkitaan pahaksi koska siinä petetty osapuoli joutuu kohtaamaan realiteetit ja naurunalaiseksi tulemisen pelkonsa. Tuon jälkimmäisen takia usea petetty osapuoli kokee tarvetta kostaa; halu tehdä pettänyt puoliso naurunalaiseksi nousee terveen järjen ohi.
Kun parisuhteessa kohdataan realiteetti pettämisen muodossa ja asiasta keskustellaan, niin kumpikin saattaa ymmärtää että lopulta ainoa syy miksi nainen ja mies ovat avioliitossa on lisääntymisvietti, ja kristillinen tarve turvata parisuhde löytyy tosiaan raamatun opeista. Avioliittohan on tällaisena muotona kovin uusi, n. 200 vuotta vanha ja kirkon kantava oppi.
Siitä voi sitten jatkaa yhdessä tai erikseen. Pettäminen tulkitaan pahaksi koska kirkko on niin opettanut ja se oppi on niin syvälle juurtunut että harva edes ymmärtää miksi sen pahaksi kokee.
[/quote]
[/quote]
Vierailija 2.11.2014 klo 15:191/4
Kyllä seksi on maailman ihanin asia. t.ammattivalittaja
Onneksi sitä saa tarpeeksi.
Vierailija 22.9.2014 klo 8:571/13
Taisi anoppi ihmetellä kun nukun sohvalla. t.ammattivalittaja
Olen jo vuosia nukkunut kun makkarissa on tosi ahdasta kun lapsi ja mies nukkuvat siellä. Ja seksielämämme voi loistavasti vaikka nukunkin olkkarin sohvalla.
Jaa olet kuitenkin aika lähiaikoina kehunnut seksielämääsi, huijasitko silloin ? vai onko nyt yhtäkkiä tullut kuiva kausi , ettei vaan johtuisi sun laihtumisesta.
[/quote]