Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksi uuden keinon poistaa nielusta proppuja!

Vierailija
22.01.2015 |

Ottaa lasten lääkeruiskuun lämmintä vettä ja "ampuu" sitä suoraan proppuun. Kyllä irtoaa, kivuttomasti ja ilman yökkäilyä. :)

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapsella ainakin tuntui. Pitkävartisella pumpulipuikolla (apteekista) niitä otti pois, mutta oli kiusallinen vaiva. Hengitys haisi pahalle ja joskus yskäistessä tosiaan lensi proppu.. ei kiva. Mutta poistui vaiva leikkauksien jälkeen.

Voishan sitä vaikka sanoa, että painavat kurkkua, noin ainakin lapsi kuvaili tunnetta aina parin viikon välein. Lisäksi kurkku tuli araksi, kun niitä ronkki pois.

Vierailija
22/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisojen poisto vei proput . Kävin yksityisellä, julkisen mielestä proput eivät olleet riittävä syy risojen poistoon. Samaa kuullut muiltakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mulla kaikkien angiinoiden jälkeen tuntunut leikkauksesta toipuminen sen kummemmalta. Suosittelen, äkkiä se sairasloma on podettu. Jos siis risoista todellista vaivaa. Kaiken ruuan kun vetää blenderin läpi löysäks mössöks niin hyvin pärjää, ja ei mulla tullut mitään verensyöksyä. Varovainen toki pitää olla. Kurkkukivut jääneet historiaan. Löysin pari hyvää jätskimakuakin siinä leikkauksen jälkeen testaillessa....

Vierailija
24/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
25/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoi yksityisellä nielurisojen poisto?

Vierailija
26/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.2000 euron verran. Hintansa väärtti

Vierailija
27/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sain leikkauksen. Lääkäri kirjoitti krooninen nielurisojen tulehdus. Ei ollut angiinoja tms, mutta proppuja koko ajan eikä edes korva/kurkkulääkäri saanut poistettua.

Onni on hajuton hengitys :) Kyllä kannatti.

Vierailija
28/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan julkisella lääkärin suostumaan nielurisaleikkaukseen? Angiinoja 1-2 vuodessa, ei ollut tarpeeksi.

Vierailija
29/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noita proppuja olla niin ettei itse huomaa eikä tunne?

Vierailija
30/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin tuntuu nielaistessa ja painaa kurkussa. Joskus tuntuu että on irtoamaisillaan ja ku yrittää nielaista monta kertaa, niin ei irtokaan! Se on turhauttavaa.

Vierailija
31/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyyyyiiii kaikkia saakelin sieniä sitä ihmisissä kasvaa :Q

Vierailija
32/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:06"]Kyllä mulla ainakin tuntuu nielaistessa ja painaa kurkussa. Joskus tuntuu että on irtoamaisillaan ja ku yrittää nielaista monta kertaa, niin ei irtokaan! Se on turhauttavaa.
[/quote] mutta mitä jos proppuja on ollut jo vuosia ja olen tottunut siihen tunteeseen ja luulen sitä normaaliksi? :D tulin vainoharhaiseksi tämän ketjun myötä.

Vierailija
33/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:43"]Anteeksi, mikä on proppu? [/quote]No sellainen kiinnitystulppa, johon saa ruuvin. Rakennusmiehille kasvaa niitä nieluun ja ottavat sieltä sitten niitä kun tekevät remonttia.

[/quote]Mä kuolen nauruun :DDDDDDDDDD

Vierailija
34/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kellään muulla herkästi verta proppuja poistaessa? Onko jotain haittaa?

Vierailija
35/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS JUMALA että multa on poistettu nielurisat. Ton videon katsomisen jälkeen oon iloinen että ne angiinoiden ja paiseen runtelemat öklöttimet on poltettu aikaa sitten jossain sairaalan uunissa. Yök. Proppuja ei tosin ollut, mutta melkein meni henki kun tulehtuneet risat turposivat kurkkuun.

Vierailija
36/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:06"]Kyllä mulla ainakin tuntuu nielaistessa ja painaa kurkussa. Joskus tuntuu että on irtoamaisillaan ja ku yrittää nielaista monta kertaa, niin ei irtokaan! Se on turhauttavaa. [/quote] mutta mitä jos proppuja on ollut jo vuosia ja olen tottunut siihen tunteeseen ja luulen sitä normaaliksi? :D tulin vainoharhaiseksi tämän ketjun myötä.

[/quote]

Ne haisee ihan ruumiilta (suom. kuvottavan pahalta) ja vaikka et itse haistaisi sitä, niin luultavasti ympärillä olevat haistaa. Itsekään en niin helposti tajua henkeni haisemista proppujen takia, koska siihen on itse niin tottunut, mutta onneksi mies aina huomauttaa, että nyt olisi aika poistella niitä taas.

Mullakin proput väheni kun lopetin gluteeniviljat ja sokerin käytön. Jos mulla on hiivatulehduksia, on myös enemmän proppuja -uskon sen bakteerikasvuston olevan samaa tai ainakin samaan aikaan ja samoista asioista Candida Albicans -hiivasienin kanssa elävää kasvustoa.

Itse kurlaan suolavedellä ja painan hammasharjan kahvapäällä nielurisoja/nielua, niin proput saattaa pullahdella ulos. Mutta mulla on tosi onkaloiset ja syvät ne risat, niitä saa oikeasti kaivella syvältä eikä ne mihinkään pinnalle des näy :( Haisee kyllä ja sillon kun ovat päässeet isoiksi, niin tuntuvat kyllä tulehdustyyppisenä nielemiskipuna nielussa.

1-4 kertaa kuussa niitä yleensä joudun poistelemaan ja joskus tulee vertakin. Olen harkinnut kyllä nielurisaleikkausta tämän takia.

Vierailija
37/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama vaiva ja harkitsin leikkausta n.15v sitten. Olisin päässyt kunnalliselle. Sitten erehdyin googlettamaan kokemuksia leikkauksesta toipumisesta ja tuli sisu kaulaan. Ei voi pariin-kolmeen viikkoon syödä kunnolla ja ne leikkaushaavat saattaa aueta yllättäen, montakin kertaa ja sitten joutuu ties mihin aikaan lähteä päivystykseen. Onko teillä parempia kokemuksia?

Vierailija
38/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^En ole ollut leikkauksessa, mutta myöskin kuullut ja lukenut, että parantuminen on kivuliasta ja hidasta. Pari viikkoa siitä kai kirjoitellaan sairaslomaa ja sitten pitää syödä paljon jäätelöä :D

Ja risojen poiston jälkeen voi tulla helpommin kipeäksi, kun nielurisat on kuitenkin yksi osa immuunijärjestelmää. Ja onhan leikkaus aina leikkaus, mutta kyllähän se silti houkuttaisi, koska proppuongelma on aika paha :(

Vierailija
39/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana saada vertaistukea tähän kamalaan vaivaan :-) Voi meitä.

Vierailija
40/78 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa jo tavallista kovempi kurkkukipu. Voin vain kuvitella minkälainen megakipu tuosta leikkauksesta seuraa :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan