Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeävätkö naiset tyttömäisyyttään?

22.01.2015 |

Joskus muinoin jo yliopistolla ihmettelin, miksi parikymppiset tytöt yrittävät näyttää yli nelikymppisiltä naisilta. Miksi? Onko teistä naisista jotenkin häpeällistä vaikuttaa nuorelta, viattomalta ja tuoreelta? Eikö myöhempiä ikävuosia kannattaisi kantaa vasta sitten, kun niiden aika on? Silloin ne myös sopivat kantajalleen.

Tässä taas yksi 25-vuotias (kuvanottohetkellä), joka on peruskaunis ja kaikin tavoin viehättävä, mutta joka jotenkin on onnistunut tälläämään itsestään yli-ikäisen.

http://1.bp.blogspot.com/-IRtr8ZQr-lQ/UFszoRmmjnI/AAAAAAAABj4/n2vehM1lV5w/s1600/DSC_5399.JPG

http://tapsukka2012.blogspot.fi/2012/09/149-1892012-anneli-lapin-kiertue-5.html

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten miehet? Ystäväni sanoi kerran, että kunnolliset miehet/pojat erottaa yliopistolla siitä, että he ovat ikäisensä näköisiä ja täysin tyylitajuttomia. Rupesin pohtimaan asiaa ja näin näytti olevan. Mitä typerämpi/harkitsemattomampi vaatetus, sitä varmemmin poika käyttäytyi muita kohtaan ystävällisesti ja oli muutenkin kunnollinen.

Vierailija
22/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin blogin ekan sivun kuvat läpi. Ei mun mielestä ollut tätimäistä, vaan tyylitajutonta pukeutumista. Ehkä yhdistät tyylittömyyden tätimäisyyteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 03:10"]

Entäs sitten miehet? Ystäväni sanoi kerran, että kunnolliset miehet/pojat erottaa yliopistolla siitä, että he ovat ikäisensä näköisiä ja täysin tyylitajuttomia. Rupesin pohtimaan asiaa ja näin näytti olevan. Mitä typerämpi/harkitsemattomampi vaatetus, sitä varmemmin poika käyttäytyi muita kohtaan ystävällisesti ja oli muutenkin kunnollinen.

[/quote]

Jes, kiitos vinkistä! Tästä lähtien en enää katsele niitä stadin hipstereitä niin vältän ehkä pahimmat tapaukset jatkossa ;D t. humanisti

Vierailija
24/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 03:04"]

En tiedä yhtäkään järkevää syytä miksi kukaan haluaisi näyttää päivääkään yli 25-vuotiaalta.

Onneksi itse olen onnistunut säilyttämään teini-iästä lähtien naisellisen klassisen tyylin, ei mitään tanttamaisia vaatteita mitä suurin osa keski-ikäisistä naisista pitävät, hyi ja puistatus.Toisaalta tuskin näillä tantoilla oli tyylitajua edes nuoruudessaan. Väitän että tälläkin palstalla yli 30-vuotiaat ovat rupsahtaneita kurppia jotka kalastelevat kalevala koruja netistä tyylin kulmakiveksi. 

[/quote]

Äläs nyt. Juuri eilen minulle sanottiin, että minun pitäisi vaihtaa tyylini aikuismaisemmaksi ja asiallisemmaksi. Ei kuulemma äiti-ihmiset saa pukeutua näin. Hiuksetkin pitäisi leikata lyhyemmiksi (minulla on ristiselkään asti ulottuvat hiukset).

Olen siis tyyliltäni gootti. En ihan niin räväkästi kuin teinit mutta minut voi nähdä vaikkapa tässä mekossa http://cdn.acfrg.com/i/400_650_fit_ffffff__png/ACfrG/productpics_fullsize/1/199228a.jpg

Eli minun tyyliini ei nuo kalevalakorut oikein sovi =)

N32

Vierailija
25/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Anneli on melko haluttava tyttö...
M40

Vierailija
26/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gooteissa on se vika, etten ole koskaan nähnyt elinvoimaa uhkuvaa goottia. Aina läskejä tai kalpeita laihoja. Urheilemattomuus paistaa kilsan päähän.

Vierailija
27/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 03:53"]

Olen siis tyyliltäni gootti. En ihan niin räväkästi kuin teinit mutta minut voi nähdä vaikkapa tässä mekossa http://cdn.acfrg.com/i/400_650_fit_ffffff__png/ACfrG/productpics_fullsize/1/199228a.jpg

N32

[/quote]

Ei tuo ole tyttömäistä, tuo on vain noloa. Teineiltä ymmärtää tyylittömän pukeutumisen, mutta jos aikuinen nainen vetäisee päälleen noita-akkamekon, niin se on jotain huvittavan ja säälittävän välimailta. Kuten genre-vaatteet kenen tahansa yli 20-vuotiaan päällä arkena; ehkä tuollainen vielä jossain heavyfestareilla menisi puolivitsinä aikuiseltakin.

[/quote] Ja sitten vielä ihmetellään, miksi keski-ikäiset pukeutuvat tylsästi :) Ai niin, mutta oikea tyylihän on se klassisen naisellinen...

[/quote]

Onko ainoat vaihtoehdot tylsä klassisuus tai täysin mauton naamiaisasu? 

[/quote]

Eli kaikkien pitää pukeutua siten, että sinä tykkäät? Tsiisus. :D Mä en ole koskaan pitänyt siitä klassisesta tyylistä, enkä kyllä goottityylistäkään, mutta en mene sanomaan kaikkia niihin pukeutuvia pelleiksi ja tyylitajuttomiksi.

Vierailija
30/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana.

Vierailija
31/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ap:n kaltaisia esineellistäjiä ja kuolaajia kintereille, kun ei pukeudu tyttömäisesti.

Vierailija
32/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 03:04"]

En tiedä yhtäkään järkevää syytä miksi kukaan haluaisi näyttää päivääkään yli 25-vuotiaalta.

Onneksi itse olen onnistunut säilyttämään teini-iästä lähtien naisellisen klassisen tyylin, ei mitään tanttamaisia vaatteita mitä suurin osa keski-ikäisistä naisista pitävät, hyi ja puistatus.Toisaalta tuskin näillä tantoilla oli tyylitajua edes nuoruudessaan. Väitän että tälläkin palstalla yli 30-vuotiaat ovat rupsahtaneita kurppia jotka kalastelevat kalevala koruja netistä tyylin kulmakiveksi. 

[/quote] Taas yksi klassisen naisellisen tyylikäs palstamamma :D Klassisisen naisellinen kuulostaa kyllä tyttömäisen vastakohdalta.

Vierailija
33/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32

[/quote]

Ei tuo ole tyttömäistä, tuo on vain noloa. Teineiltä ymmärtää tyylittömän pukeutumisen, mutta jos aikuinen nainen vetäisee päälleen noita-akkamekon, niin se on jotain huvittavan ja säälittävän välimailta. Kuten genre-vaatteet kenen tahansa yli 20-vuotiaan päällä arkena; ehkä tuollainen vielä jossain heavyfestareilla menisi puolivitsinä aikuiseltakin.

Vierailija
34/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32

[/quote]

[/quote] Ja sitten vielä ihmetellään, miksi keski-ikäiset pukeutuvat tylsästi :) Ai niin, mutta oikea tyylihän on se klassisen naisellinen...

Vierailija
35/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32

[/quote]

[/quote]

Vierailija
36/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:32"]

N32

[/quote]

[/quote]

[/quote] Päätellen siitä, miten pannassa goottiasut ovat, pannassa on moni muukin asia.

Vierailija
37/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:34"]

Päätellen siitä, miten pannassa goottiasut ovat, pannassa on moni muukin asia.

[/quote]

Aika pitkälle pääsee sillä, että julistaa pannaan vaatteet joita voi kutsua "asuksi". Asut kuuluvat naamiaisiin, eivät arkipukeutumiseen. Pannassa ovat myös pelleasut ja zombieasut, samoin joulupukkiasut ja avaruusasut. Kukaan järkevä ihminen ei pukeudu arkena goottiasuun, eli vampyyriksi tms. "yöolennoksi".