Häpeävätkö naiset tyttömäisyyttään?
Joskus muinoin jo yliopistolla ihmettelin, miksi parikymppiset tytöt yrittävät näyttää yli nelikymppisiltä naisilta. Miksi? Onko teistä naisista jotenkin häpeällistä vaikuttaa nuorelta, viattomalta ja tuoreelta? Eikö myöhempiä ikävuosia kannattaisi kantaa vasta sitten, kun niiden aika on? Silloin ne myös sopivat kantajalleen.
Tässä taas yksi 25-vuotias (kuvanottohetkellä), joka on peruskaunis ja kaikin tavoin viehättävä, mutta joka jotenkin on onnistunut tälläämään itsestään yli-ikäisen.
http://1.bp.blogspot.com/-IRtr8ZQr-lQ/UFszoRmmjnI/AAAAAAAABj4/n2vehM1lV5w/s1600/DSC_5399.JPG
http://tapsukka2012.blogspot.fi/2012/09/149-1892012-anneli-lapin-kiertue-5.html
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:12"]
Gooteissa on se vika, etten ole koskaan nähnyt elinvoimaa uhkuvaa goottia. Aina läskejä tai kalpeita laihoja. Urheilemattomuus paistaa kilsan päähän.
[/quote]
Se vampyyrimainen tai zombiemainen elävä kuollut-ulkonäkö taitaa olla tavoitteena. Elinvoimaa uhkuva gootti. :D
Kivahan se vain on, jos ihmiset leikkivät erilaisilla rooleilla. Rooleihin viittaavat niin neutraalit jakkupuvut kuin goottiasutkin. Roolit vain ovat erilaiset.
No ei noissa ap:n kuvissa ole tyttömäisyyden häpeämisestä kyse. Naiseus nyt vaan on kaksfemmoilla vielä ihan hakusessa ja lisäksi tolla tädinalulla on vain huono tyylitaju sekä vaatemaku.
Minusta tuolla kaksfemmalla on nimenomaan oma tyyli. Eri asia on se, pitääkö siitä, mutta jos esiintyjänä tahtoo identifioitua, niin siinä tättähäärä on onnistunut hyvin. Tunnistaisin hänet ilman päätä useimmista kuvista.
Jaa, itse tykkään tämän tyylisestä tyylistä. Tosin ns."preppy"-tyyli on usein liian koulutyttömäinen liian lyhyine helmoineen ja tuossakin laittaisin helmaan hieman pituutta lisää, etenkin jos itselleni tuon asun päälle laittaisin. Ikää kun on mulla jo 30.
Myös muuten ruumiinrakenne vaikuttaa aika helposti siihen, onko olemus ns. tyttömäinen vai ei.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:12"]
Jaa, itse tykkään tämän tyylisestä tyylistä. Tosin ns."preppy"-tyyli on usein liian koulutyttömäinen liian lyhyine helmoineen ja tuossakin laittaisin helmaan hieman pituutta lisää, etenkin jos itselleni tuon asun päälle laittaisin. Ikää kun on mulla jo 30.
Myös muuten ruumiinrakenne vaikuttaa aika helposti siihen, onko olemus ns. tyttömäinen vai ei.
[/quote]
niin ja se linkki siis: http://images.beautyriot.com/photos/galleries/preppy-08.jpg
Suomalaisten naisten suhteen ei tarvitse kyllä murehtia siitä, että pukeuduttaisiin liikaa klassisen naisellisesti ja siten näytettäisiin wanhoilta! Suomalaisen keskivertonaisen tyyli on kuitenkin kaikkea muuta, eli rokahtava upeesti värjätty tukka, mustanpuhuva trikoovaatetus repeämispisteessä olevine housun (ja joskus myös puseron)saumoineen, vähän niittejä siellä täällä ja muuta siistiä ja nuorekasta, joten ei voi kyllä tylsän klassiseksi tai tätimäiseksi haukkua!
Olikohan hällä muuta ongelmaa kuin huono ryhti. Vähän lihasta kehiin, niin heti muuttuis yleisilme.
Ei se lihas ryhtiin auta. Olen voimalajin aktiiviharrastaja ja ryhti on ihan psska.
Höpö höpö. Kyllä se on toisin päin enemmän on nelikymppisiä teini pukeutujia.
Aloin miettimään asiaa. Nuorena todellakin häpesin tyttöyttä/naisellisuutta. Olin perusnätti ja koin ulkonäkööni kohdistuvan huomion vaivaannuttavana. Nykyään olen enemmän sinut itseni kanssa ja pukeudunkin naisellisuutta korostaen, en peittäen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:58"]
Ei se lihas ryhtiin auta. Olen voimalajin aktiiviharrastaja ja ryhti on ihan psska.
[/quote]
No sulla olis kyllä tarvetta personaali rainerille, joks neuvois vähän, miten pääset lihastasapainoon.
Ei personal rangan perusrakennetta muuta.
Eikös nuo kaikki Mattilat ole vähän täti-tyylisiä...
Ei tämä koske ainoastaan Mattiloita vaan monia nuoria naisia yleensä. Noin niin kuin pääsääntönä tulkitsen, että maalta opiskelemaan tulleet säilyttävät tyttömäisyytensä paremmin, kun taas kaupunkilaiset aloittavat pukeutumiseen, hiuksiin ja meikkaamiseen liittyvän vanhenemisen paljon nopeammin.
Kun tällaisen aikuiselta vaikuttavan "jakkupukunuoren" kanssa sitten keskustelee, niin huomaa, että hän on vielä aivan kakara (mitä muuta esimerkiksi 22-vuotias vielä voisi ollakaan?), vaikka yrittääkin ulkoasullaan hämätä.
Paljon uskottavampi nuori nainen olisi omana itsenään eikä tätitälläytyneenä. Myös nuori ikä voi luoda uskottavuutta. Kaikkein epäuskottavinta on näytelty ikä.
Meikki ainaakin näyttää freesiltä, eikä liian raskaalta. Vaatteet ehkä tekee ilmeestä raskaan oloisen, mikä "vanhentaa", mutta taitaa olla vaan naisen tyyli. Kaikki ei tykkää tyttömäisestä tyylistä.
Ja en usko että naiset häpeävät tyttömäisyyttä, jos sellainen sattuu olemaan. Miksi häpeäisi? kaikki hakee siinä iässä vielä omaa tyyliään, mikä voi olla överi eikä niin luonnollinen mitä nuorella ihmisellä voisi olla. En kyllä ole ihan varma mitä tarkoitat tolla. Mikä mahtaa olla sun mielestä tyttömäisyyttä ja mikä ei. Meikkiä liikaa vai mikä tekee ihmisestä liian tällätyn, kun kuvan nainen ei minun mielestäni sitä ollut ja kun miettii niin hänellähän oli lavameikitkin vielä naamalla..
En tiedä yhtäkään järkevää syytä miksi kukaan haluaisi näyttää päivääkään yli 25-vuotiaalta.
Onneksi itse olen onnistunut säilyttämään teini-iästä lähtien naisellisen klassisen tyylin, ei mitään tanttamaisia vaatteita mitä suurin osa keski-ikäisistä naisista pitävät, hyi ja puistatus.Toisaalta tuskin näillä tantoilla oli tyylitajua edes nuoruudessaan. Väitän että tälläkin palstalla yli 30-vuotiaat ovat rupsahtaneita kurppia jotka kalastelevat kalevala koruja netistä tyylin kulmakiveksi.
Jaaha, olen tainnut tätiytyä pahasti, kun en heti ymmärtänyt, miksi niitit ovat tätityyliä. Kunnes tajuan, että nuoruudessani niitä käyttivät omanikäiseni... Mutta eihän me niitä enää käytetä?! Löytyykö kuitenkin todistusaineistoa perhealbumeista, vai mistä tässä nyt on kysymys?
Ja se on sitä nykyaikaa toi tyyli, että kannattaa vaan lopettaa se kummastelu. Maalla ne ei niin pljon yleensä kulje muodin perässä, kuin pääkaupunki seudulla ja siksi varmaankin näyttävät nuoremmilta kun ei ole sitä pakkeli kerrosta mikä on ihan normaalia tänä päivän ja vaatteet nuorilla on tosi aikuismaisia kun seurataan "muotia". Ja jakkuasu on tyylikäs valinta, miksi siinä mitään tarvii muka hämätä.
Miksi sua noin paljon häiritsee, miten nuoret pukeutuu? :D
Tai joo onhan sama toisinkin päin, vanhemmat ihmiset on jämähtänyt niihin rytkyihin mikä heidän nuoruudessaam oli muotia, eikä ymmärrä että tänä päivänä aika oudon näköinen ja vanhentaa entisestään kantajaansa, mutta hei mitä sen on väliä, taitaa viihtyä asussaan itse ja se on tärkein.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 06:32"]
Tuo Anneli on melko haluttava tyttö... M40
[/quote]
Iloisuutensa puolesta helevetin haluttava. En ole tosin käynyt kuin yhdellä keikalla, mutta ainakin siellä syntyi vaikutelma myönteisestä ihmisestä, jolla ei ole miesvihaongelmaa tai muutenkaan tarvetta loukkaantua joka risauksesta.