En voi asua vauvan kanssa poikaystävällä :(
Olemme siis molemmat 18v ja päätimme pitää vauvan.
Poikaystävällä on synkkä lapsuus ja tämän takia jälkihuollossa ja saa toimeentulotukea elämiseen.
Emme voi asua yhdessä koska saan äitiysrahaa 500e ja käyn töissä satunnaisesti eli tienaan kuussa noin 900e joka hädin tuskin edes riittää elämiseen. Jos muuttaisin poikaystävän kanssa samaan asuntoon niin sossut eivät maksa hänelle mitään vaan minä joutuisin elättämään hänet eli maksamaan 480e kuussa hänelle :(
Eli tällä hetkellä poikaystävä asuu yksin ja minä vauvan kanssa yksin ja maksan vuokraa kokonaan yksin koska jos muuttaisin poikaystävälle niin joutuisin elättämään hänet ja maksamaan hänen vuokran :(
Kommentit (70)
Siis miksi sun pitäis maksaa ukolles 480e?:D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:57"]
Ratkaisuhan tilanteeseen on helppo löytää kun ap ensin kertoo onko hän tyhmä vai valehtelija.
[/quote]
No mietitääs. Seukkaa jälkihuollossa olevan vähän epävakaan tyypin kanssa, jonka ap:n omien sanojensa mukaan pitäisi kaiken järjen mukaan olla sekaisin, pamahtaa tälle miehelle raskaaksi, tajuaa mystisesti raskauden vasta viikolla 11 ja päättää tehdä lapsen tähän sekavaan tilanteeseen, jossa kaikki toimeentulosta lähtien on epävarmaa. Lisäksi yrittää selvittää näitä perheeseensä vaikuttavia tukiasioita aina-niin-luotettavan vauva-palstan kautta.
Sanoisin, että noista vaihtoehdoista ap on vähän tyhmä. Sen sijaan poikaystävä on valehtelija, jos väittää, että ap:n tulisi maksaa hänelle. Jotenkin jää sellainen fiilis, ettei herraa oikein tuo yhteenmuutto ja perhe-elämä nappaa.
[/quote]
Yksi vaihtoehto on se, että Ap keksi koko tarinan päästään. Toivon todella, että näin olisi.
Miksi, anteeksi vaan, helvetissä se lapsi piti synnyttää tässä tilanteessa? Itsepähän olet soppasi keittänyt.
Olet saanut todella törkeitä vastauksia ihmisiltä. Olen pahoillani. Älä anna niiden masentaa itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:55"]
Niin ja olisi myös kiva nähdä sinun numero 9 naama jonka mielestä poikaystäväni on "luuserihemmo' Hän on vasta 18v ja kokenut sellaisia asioita elämässään joista en pysty edes kirjoittamaan. Ihme että on edes järjissään ja normaali ihminen. Opiskelupaikkaa ei ole saanut vielä. Todella todella uskomattoman törkeää haukkua poikaystävääni ja minua. Söin e-pillereitä ja raskaaksi tulin silti. Huomasin vasta viikolla 11 ja silloin ei tullut enää mieleenkään tappaa sen kokoista sikiötä noilla viikoilla. Elämäni paras päätös että lapsemme pidin. Ilkeintä ja tärkeintä mitä ikinä olen kuullut että minun olisi pitänyt tappaa terve tyttömme koska poikaystäväni on jälkihuollossa. Uskomatonta. Tuli taas viha muita naisia kohtaan kuinka uskomattoman ilkeitä ovat toisilleen Ap
[/quote]
Te olette pelkkiä penskoja. Minä ja monet muut varmasti epäilevät kykyänne selvitä edes arjen yksinkertaisista toimista. Jos selviätte, niin hyvä teille, ja onneksi olkoon kun näytätte "meille" epäuskoisille.
Poikaystäväsi on puheidesi mukaan kokenut kamalan lapsuuden ja selvinnyt siitä tilanteeseen nähden hyvin. Tämä on myös hatunnoston arvoinen suoritus, mutta se että on selvinnyt jostain ja on enää vain osittain "pihalla" yhteiskunnasta, ei muuta tosiasiaa, ettei hän lähtökohdiltaan ole edes "normaalin" 18v vuotiaan pojan tasolla huolehtimaan perheestä ja lapsesta. Jos joku kertoisi tekevänsä lapsen 18v pojan kanssa joka on jo viikon ollut erossa huumeista, pitäisin tätäkin suurena hulluutena.
Abortin ehdottaminen on todella kylmää ja ilkeää. Ei ole lapsesi vika, että teidän elämäntilanteenne on hyvin haastava, ja olen oikeasti pahoillani siitä että aborttia edes puolitosissaan ehdotellaan. Aborttiin turvautuminen on minun mielestäni (no miehenä en ole kovin kaksinen edes olemaan mieltä) tilanne, missä joudutaan valitsemaan huonoista vaihtoehoista vähiten huono. Joskus se voi olla oikea ratkaisu, mutta mielestäni silti huono, enkä ikinä ehdottaisi aborttia kenellekään naiselle (hyväksyminen on eri asia).
Uskon että sinä ja tyttäresi selviätte... En usko että 18v poika, jonka elämä on osittain sekaisin, ja jonka opiskelut ovat aivan kesken, kestää ja selviää "isänä" ja "avo-" tai "aviopuolisona".
41v m
Täytyy nyt vielä kertaalleen sanoa ja kysyä, että todellakaan sinä et joudu maksamaan missään tilanteessa poikaystävällesi mitään 480 euroa?! Yhteenmuutto vaikuttaa vuokraan yms., mutta kuka sinulle on sanonut, että sinä alkaisit poikkikselle maksamaan jonkun tietyn summan toimeentulotukea?
Elämänkoulu on selvästi käyty. Itse olet asiasi sössinyt ja sen kanssa saat elää.
Miksi tälläinen heikompi aines on aina ensimmäisenä lisääntymässä? Kai facebookissa lukee koulutuksen kohdalla "elämäm kova korkeakulu", tai jotain vastaavaa? Tervetuloa valintojen maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:39"]Hei! Vuokraa oma asunto, joku tosi pieni ja halpa että saat jonkun paikan missä voit olla kirjoilla. Papereissa näkyy että asutte erillään mutta oikeesti voit olla tietty missä haluat. Sossu ja asumistuki kattaa molempien vuokran. Eikai toi laillista oo mut monet tekee tätä
[/quote]
voi vi.tu mä vihaan näitä neuvoja! ei laillista ja liian monet tekee näin. tukien väärinkäyttäjien vuoksi kärsii ihan aiheesta ja oikeutetusti tukea hakevat! käsittelyajat todella pitkiä kun hakemuksia riittää ja jokaisen asiat syynätään todella tarkkaan. te jotka huijaatte tukia haistakaa...