En voi asua vauvan kanssa poikaystävällä :(
Olemme siis molemmat 18v ja päätimme pitää vauvan.
Poikaystävällä on synkkä lapsuus ja tämän takia jälkihuollossa ja saa toimeentulotukea elämiseen.
Emme voi asua yhdessä koska saan äitiysrahaa 500e ja käyn töissä satunnaisesti eli tienaan kuussa noin 900e joka hädin tuskin edes riittää elämiseen. Jos muuttaisin poikaystävän kanssa samaan asuntoon niin sossut eivät maksa hänelle mitään vaan minä joutuisin elättämään hänet eli maksamaan 480e kuussa hänelle :(
Eli tällä hetkellä poikaystävä asuu yksin ja minä vauvan kanssa yksin ja maksan vuokraa kokonaan yksin koska jos muuttaisin poikaystävälle niin joutuisin elättämään hänet ja maksamaan hänen vuokran :(
Kommentit (70)
Täällä on taas jotkut kokkariämmien kokoontumisajot. Kannattaa mennä johonkin muualle kysymään.
Onko ap:n omilla vanhemmilla mitään mahkuja auttaa? Miten suhtautuvat?
Tulette saamaan noin 1100€ perusosat + vuokran. Yhteensä. Eli 1600€. Jos sinä saat kuussa 900€ käteen niin loput 700€ tulee asumistukenav ja sossukta. Pärjäätte varmasti.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:07"]
Ja teille muille tiedoksi jälkihuollossa olevat, ovat kotoa sijoitettuja lapsia, joiden pärjäämistä omillaan tuetaan. Ja yleensä nämä jälkihuollossa olevat ovat alkoholisti, väkivalta, hyväksikäytön takia huostaanotettuja lapsia. -21-
[/quote]
Jälkihuollossa ei todellakaan KAIKKI ole mitään 'kovan kohtalon' nuoria vaan ihan yhtä lailla siellä on mulkkuja sekakäyttäjiä jotka ovat esim. väkivaltaisuutensa ja kusipäisyytensä takia jouduttu laittamaan pois kotoa että nuoremmat sisarukset saavat kasvaa rauhassa!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:27"]
Kannattaisko niitä lapsia tehdä vasta sen jälkeen kun pystyy itsensäkin elättämään?
[/quote] Ja sitten syyllistetään abortin tekijöitä..?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"]Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä.
Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym.
Ap
[/quote]
Älä välitä näistä törky-kommentoijista! Kyllä se elämä vielä helpottuu ja pääsette yhteiseen kotiin perheenä! Kaikkea hyvää sulle ja koko perheelle!
Hmmm. Ette ilmeisesti ole osanneet keskustella asioista sosiaaliviranomaisten kanssa? Kannattaisi. He joko auttavat teitä perheenä aloittamaan elämän tuettuna tai kertovat miksi niin ei tulla tekemään. Voi olla että heidän mielestään poikaystäväsi psyyke ei kestä sellaista ja sillä kannalla minäkin olen jos kerran on kamalia kokenut niin pieni vauva siihen soppaan näin varhaisessa vaiheessa on kaikkea muuta kuin ihanteellinen.
Minulle ei myöskään auennut ihan kokonaan se asia että haluaako poikaystävä tosissaan itse teidät asumaan kanssaan ja jos haluaa niin miksei ole selvittänyt asiaa. Se (tukien myöntäminen) kun ei teidän kohdallanne ole ihan niin yksinkertainen kuin mitä selität.
Se että naiset yleisesti pariuvat ylöspäin, valitsevat siis varakaampia miehiä on ehkä vanhanaikaista, kun nykyaikana pyritään kohti todellista tasa-arvoa.
Se että etsiin puolison lähimmästä roskalaatikosta on sitten jotain muuta.
41v m
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:07"]
Ja teille muille tiedoksi jälkihuollossa olevat, ovat kotoa sijoitettuja lapsia, joiden pärjäämistä omillaan tuetaan. Ja yleensä nämä jälkihuollossa olevat ovat alkoholisti, väkivalta, hyväksikäytön takia huostaanotettuja lapsia. -21-
[/quote]
EI kuule pidä todellakaan paikkaansa! Otapa selvää ennenkuin yleistät
Miksi ihmeessä täällä AINA teilataan nuoret jotka kysyvät apua taikka toteavat tietämättömyyttään jotakin? Eikö me kaikki olla joskus oltu nuoria aikuisia. Tosin jotkut ovat syntyneet se kultalusikka syvästi perseessä kun ovat NIIN paljon parempaa. Miksi sitten pitää tulla sättimään toista?
Jälkihuollossa oleville nuo asiat on paljon löysempiä, eli jos poikkiksesi kysyy sossusta että miten asumisjärjestelyt onnistuisivat niin varmasti harkinnanvaraisena maksaisivat asunnon ja toimeentulotukea yhä. Käske sen soittaa/varata aika sossun tapaamiseen.
t. Jälkihuollossa itsekin oleva, 19v
Toihan o n ihan nomaalia suhteessa:puolisot auttavat/elättävät toisiaan.
Niin ainakin meillä mennyt.
Tota noin-vähän muitakin haasteita on kyllä tiedossa kuin raha.Selvitä neuvolasta saatko perhetyöntekijän avuksi jo nyt raskausaikana, olis psyykkinenkin tuki ja valmistais vauvan tuloon monella lailla
Luin enemmän tuosta jälkihuollosta ja mietin nyt että onko tämä yhteenmuuttaminen lähinnä oma toiveesi? Poikaystäväsi nimittäin ihan satavarmsti tietää miten asiat menevät. Jos poikaystäväsi olisi valmis itsenäistymään ja kanssasi muuttamaan samaan asuntoon niin se onnistuisi todella mainiosti ja häntä avustettaisiin rahallisesti mikäli hän olisi psyykkisesti siihen valmis hänen asioitaan hoitavan tahon puolesta. Nythän hän on siis huollon alaisena eikä voi itsenäisesti päättää kaikista asioistaan.
Jotenkin mulle nyt tuli olo että sun poikaystävä peloitteli sua tuolla asialla koska mikään virkataho niin ei voisi missään tapauksessa sanoa että sinun pitäisi maksaa poikaystävällesi. Se on utopiaa.
Jokin tässä tosiaan mättää.