Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi asua vauvan kanssa poikaystävällä :(

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme siis molemmat 18v ja päätimme pitää vauvan.

Poikaystävällä on synkkä lapsuus ja tämän takia jälkihuollossa ja saa toimeentulotukea elämiseen.

Emme voi asua yhdessä koska saan äitiysrahaa 500e ja käyn töissä satunnaisesti eli tienaan kuussa noin 900e joka hädin tuskin edes riittää elämiseen. Jos muuttaisin poikaystävän kanssa samaan asuntoon niin sossut eivät maksa hänelle mitään vaan minä joutuisin elättämään hänet eli maksamaan 480e kuussa hänelle :(

Eli tällä hetkellä poikaystävä asuu yksin ja minä vauvan kanssa yksin ja maksan vuokraa kokonaan yksin koska jos muuttaisin poikaystävälle niin joutuisin elättämään hänet ja maksamaan hänen vuokran :(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
42/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:25"]

Sinä voit mennä kokopäivätöihin ja poikkis jää kotiin hoitamaan vauvaa?

Mutta ihan tosissaan, tee abortti.

[/quote]

Samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä joudu poikaystävälle maksamaan, vaan sossu. Toimeentulotukea vaan hakemaan. 

Vierailija
44/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"]

Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä. Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym. Ap

[/quote]

Lasta ei pidä hankkia jos ei ole töissä ja varaa elättää itsensä.

Yhteiskunnan EI pidä elättää miestösi vaan sinun

Vierailija
45/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:55"]

Niin ja olisi myös kiva nähdä sinun numero 9 naama jonka mielestä poikaystäväni on "luuserihemmo' Hän on vasta 18v ja kokenut sellaisia asioita elämässään joista en pysty edes kirjoittamaan. Ihme että on edes järjissään ja normaali ihminen. Opiskelupaikkaa ei ole saanut vielä. Todella todella uskomattoman törkeää haukkua poikaystävääni ja minua. Söin e-pillereitä ja raskaaksi tulin silti. Huomasin vasta viikolla 11 ja silloin ei tullut enää mieleenkään tappaa sen kokoista sikiötä noilla viikoilla. Elämäni paras päätös että lapsemme pidin. Ilkeintä ja tärkeintä mitä ikinä olen kuullut että minun olisi pitänyt tappaa terve tyttömme koska poikaystäväni on jälkihuollossa. Uskomatonta. Tuli taas viha muita naisia kohtaan kuinka uskomattoman ilkeitä ovat toisilleen Ap

[/quote]

Itse olet itsekäs kun meinaat että muiden piätisi teidät elättää, Juuri teidänkaltaisten takia tuet pitää poistaa kokonaan

Vierailija
46/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"] Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä. Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym. Ap [/quote] Aivan varmasti kehottaisin todellisessakin elämässä sinua keskeyttämään raskauden. Se olisi velvollisuuteni. [/quote] Laita sitten ne yhteystiedot mulkero.

[/quote]

Laita itse omat yhteystietosi niin voin tulla vähän kouluttamaan sinua

Vierailija
47/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:24"]

Olemme siis molemmat 18v ja päätimme pitää vauvan. Poikaystävällä on synkkä lapsuus ja tämän takia jälkihuollossa ja saa toimeentulotukea elämiseen. Emme voi asua yhdessä koska saan äitiysrahaa 500e ja käyn töissä satunnaisesti eli tienaan kuussa noin 900e joka hädin tuskin edes riittää elämiseen. Jos muuttaisin poikaystävän kanssa samaan asuntoon niin sossut eivät maksa hänelle mitään vaan minä joutuisin elättämään hänet eli maksamaan 480e kuussa hänelle :( Eli tällä hetkellä poikaystävä asuu yksin ja minä vauvan kanssa yksin ja maksan vuokraa kokonaan yksin koska jos muuttaisin poikaystävälle niin joutuisin elättämään hänet ja maksamaan hänen vuokran :(

[/quote]

Missä asut nyt? Vanhempiesi luona? Käy selvittämässä asia sosiaalitoimistossa. Saatte tosiaan toimeentulotukea ja asumistukea. Raha ei ole este muuttaa yhteen. Palkka vähentää tukimäärää, muttei se hukkaan mene, voit saada myöhemmin vakituisen paikan helpommin. Äitiyslomalla kyllä kannattaa olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa

Vierailija
48/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sille poikaystävälle pitää maksaa?

Vierailija
49/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi valehtelee. Toimeentulotuessa huomioidaan se, että teitä olisi sitten kolme. Teidän asumiskulunne olisivat pienemmät ja saisitte siihen asumistukea, ja kolmihenkiselle perheelle saisi muutenkin paremmin tukea.

Ikävä kertoa, mutta taitaa vaan olla se tilanne, poikaystäväsi ei oikein välitä sinusta ja vauvasta vaan haluaa viettää edelleen villiä ja vapaata poikamieselämää. Lue nyt ihan tarkkaan, mitä muut asiasta paremmin tietävät tässä ketjussa sinulle vastaavat todellisista tuista.

Vierailija
50/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkihuollossa olevan nuoren toimeentulotukiin ei vaikuta puolison tulot. Eli poikaystävä saa oman osuutensa elämiseen sossusta, eikä sinun tarvitse maksaa kuin oma puolikkaasi vuokrasta yms. Taitaa johtua ihan poikaystävän halusta muuttaa yhteen että väittää yhteenmuuton olevan ongelma.
Otatte yhdessä yhteyttä sossuun ja varaatte yhteistapaamisen.
T. Asiaan perehtynyt jälkihuoltolainen

Vierailija
51/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle heräsi ensimmäisenä kysymys, että minkä ikäinen vauvanne on nyt?

Kun olisiko mitenkään mahdollista, että saisitte olla perheenä ja nauttia vauvasta yhdessä? Onko mahdollista, että miehesikin menisi töihin? Kävisitte kumpikin parina päivänä viikossa ja saisitte olla yhdessä? 

http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri

Katso tuolla eri vaihtoehdot, yhdessä ja erikseen. Toisaalta. Itse olen saanut esikoisen täytettyäni kk aiemmin 18v. ja minulle on aina ollut tärkeintä rakkaus. Olemme eläneet todella köyhästi välillä vain siksi, että olemme kaikissa kirjoissa ja kansissa yhdessä. On silti ollut minusta suoraselkäisempää elää omien arvojen mukaan(seistä niiden takana) ja jos yhteiskunnassa ei raha silloin riitä tarvittavaan niin voi hakea tukea (on se sitten taloudellista tai ei).

Olette tienneet tosiseikat ja jotenkin olettaisin, että olisitte edes hiukan suunnitelleet vauvan syntymän jälkeistä elämää YHDESSÄ. Jos kerran yhdessä tahdotte olla ja toisistanne välitätte. 

Eihän nyt vaan rahan takia asuta erikseen, eihän? 

Onnea lapsesta ja kyllä asioilla on tapana järjestyä.

Vierailija
52/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ihmeessä sinun pitäisi vuokran lisäksi maksaa poikaystävällesi joku 480e (vai mikähän tuo summa oli)? Ei ole mitään summaa, mikä sinun pitäisi hänelle jostain syystä maksaa!!! Yhdessä asuessanne laitatte kulut puoliksi, tai se maksaa jolla rahaa on, mutta ei kenenkään tarvitse toiselle mitään rahaa siirrellä! Mistä ihmeestä tämä ajatus on tuli? Ja mikä tärkeämpää: Miksi kukaan tässä keskustelussa ei ole puuttunut siihen?!

Vierailija
53/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:28"]Olethan tietoinen, että äitiyspäivärahan aikaan työskentelystä pitää ilmoittaa kelaan koska tulot vaikuttaa tukiin? Selvitä nyt ensin, miten ihan oikeasti tulisitte pärjäämään.
[/quote] vaikuttaa siis niin, ett paivina, joilta saa aitiyspaivarahaa, se raha tulee minimina, jos on toissa. Sunnuntailta ei tule paivarahoja ja kelalta sano miehelleni, jota tyonantaja vaati toihin, etta voit sunnuntaina tehda, silta paivalta, ei tuu paivarahaa.. tuo nyt kannattaa varmistaa kelalta, mutta ainakin minimipaivarahan saa, vaikka olis toissa, oon saanu.

Vierailija
54/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuhan tilanteeseen on helppo löytää kun ap ensin kertoo onko hän tyhmä vai valehtelija.

Vierailija
55/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"]

Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä. Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym. Ap

[/quote]

Aivan varmasti kehottaisin todellisessakin elämässä sinua keskeyttämään raskauden. Se olisi velvollisuuteni.
[/quote] Sun velvollisuus on huolehtia itsestas ja elamastas, ei patea muiden elamaa koskevissa kysymyksissa. ei ap

Vierailija
56/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"] Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä. Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym. Ap [/quote] Aivan varmasti kehottaisin todellisessakin elämässä sinua keskeyttämään raskauden. Se olisi velvollisuuteni. [/quote] Sun velvollisuus on huolehtia itsestas ja elamastas, ei patea muiden elamaa koskevissa kysymyksissa. ei ap

[/quote]

Pystyisitkö sinä ap nyt keskittymään siihen miten löytää tilanteeseenne kaikkia miellyttävä ratkaisu? Sen sijaan, että kivahdat  ja siten kulutat nyt voimavarojasi vääriin osoitteisiin. Sinun ei tarvitse reagoida kysymyksiin, jotka ei liity tilanteeseenne tai ikäviin kommentteihin joita saa aina ja jokainen osakseen.

Vaan vastaa ihmeessä nyt heille, jotka kysyvät asioita voidakseen neuvoa sinua parempaan. Osoita kunnioitusta niitä ihmisiä kohtaan, jotka pyrkivät auttamaan ja käyttävät omaa aikaansa siihen, vaikka et heitä kasvokkain tunnekaan. 

Vierailija
57/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuhan tilanteeseen on helppo löytää kun ap ensin kertoo onko hän tyhmä vai valehtelija.

[/quote]

No mietitääs. Seukkaa jälkihuollossa olevan vähän epävakaan tyypin kanssa, jonka ap:n omien sanojensa mukaan pitäisi kaiken järjen mukaan olla sekaisin, pamahtaa tälle miehelle raskaaksi, tajuaa mystisesti raskauden vasta viikolla 11 ja päättää tehdä lapsen tähän sekavaan tilanteeseen, jossa kaikki toimeentulosta lähtien on epävarmaa. Lisäksi yrittää selvittää näitä perheeseensä vaikuttavia tukiasioita aina-niin-luotettavan vauva-palstan kautta. 

Sanoisin, että noista vaihtoehdoista ap on vähän tyhmä. Sen sijaan poikaystävä on valehtelija, jos väittää, että ap:n tulisi maksaa hänelle. Jotenkin jää sellainen fiilis, ettei herraa oikein tuo yhteenmuutto ja perhe-elämä nappaa.

Vierailija
58/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:48"] Ihan uskomattoman törkeää käskeä minua tappamaan vauvani. Miten kehtaatte aikuiset ihmiset. Laittakaa minulle yhteystietonne, haluan kuulla sanotko saman oikeassa elämässä. Toki voisin elättää poikaystäväni mutta minun ei ole mitään järkeä elättä häntä koska kaikki työrahani menisi hänen elättämiseen eli tekisin töitä turhaan kun suomessa nyt on vain sosiaalijärjestelmä joka auttaa huonossa elämäntilaneessa olevia tai pakolaisia mamuja ym. Ap [/quote] Aivan varmasti kehottaisin todellisessakin elämässä sinua keskeyttämään raskauden. Se olisi velvollisuuteni. [/quote] Sun velvollisuus on huolehtia itsestas ja elamastas, ei patea muiden elamaa koskevissa kysymyksissa. ei ap

[/quote]

Niin sunkin olisi. Sääli, ettet siihen tunnu kykenevän, kun pitää ruveta lisääntymään tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
59/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki häijyimmät akat taas löysivät tiensä tähän ketjuun? Olette ihan oikeasti kuvottavia ihmisiä.

Ensinnäkin ap on tosi nuori, vaikka lain mukaan onkin täysivaltainen aikuinen. Toiseksi ap sanoi käyvänsä töissä, maksaa siis veroja (vero se menee äitiys- ja vanhempainrahastakin). Kolmanneksi, ei ole kenenkään etu, että ap teilataan tyhmäksi ja hänelle ilkeillään. Se ei auta lapsen kasvattamisessa

Mitäpä tekisimmekään ilman teitä, kamalat mammat.

Vierailija
60/70 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:37"]

Miten kaikki häijyimmät akat taas löysivät tiensä tähän ketjuun? Olette ihan oikeasti kuvottavia ihmisiä.

Ensinnäkin ap on tosi nuori, vaikka lain mukaan onkin täysivaltainen aikuinen. Toiseksi ap sanoi käyvänsä töissä, maksaa siis veroja (vero se menee äitiys- ja vanhempainrahastakin). Kolmanneksi, ei ole kenenkään etu, että ap teilataan tyhmäksi ja hänelle ilkeillään. Se ei auta lapsen kasvattamisessa

Mitäpä tekisimmekään ilman teitä, kamalat mammat.

[/quote]

Ei se ole teilaamista, jos toteaa, että tuossa tilanteessa oleva ihminen, joka hakee kaikista maailman paikoista apua juuri anonyymilta vauvapalstalta, on vähän tyhmä. Se on toteamista. Ap on toki nuori, mutta suurin osa nuorista ei ole noin tyhmiä. Onneksi. Muuten tämä maa olisi aika pulassa.

Ja ei täältä kannata odottaa saavansa apua myöskään lapsen kasvattamisessa. Tämä on paikka, jonka suosituimmissa ketjuissa puhutaan telakoitumisesta saunaillassa tai koruista tamponin narussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän