Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso palkka 4000€/kk mielestäsi on?

Vierailija
21.01.2015 |

Pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän yli tuon, olen opettaja. Ihan ok palkka, mutta ei vielä iso.

Vierailija
62/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 on iso palkka Pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja sisälläkin. Saa elää huoletonta elämää ilman rahahuolia. Mielestäni jos palkasta jää 2000+ kuussa käteen, on hyvätuloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos netto on 4000e on kyllä sillon tosi hyvä palkka.

Vierailija
64/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona? Tienaan tuon ja jos haluaa saada säästöäkin pitää asumiskulujen olla pienet ja kaupassa miettiä mitä ostaa ja kouluta alet (varsinkin kasvavan lapsen hankintoihin).

Toisaalta mikään kodinkoneen hajoaminen tai autonrenkaat ei enää saa budjettia sekaisin.

Vierailija
65/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Omien tarpeiden mukaan joustavilla toimistotyöajoilla max. 37,5h/vko ja min 5vko/v lomilla ihan kiva - kyllä sillä pitäisi pärjätä jos työ on vielä mukavakin.

Vierailija
66/79 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näistä neljää tonnia tienaavista valittaa että verotuksen takia ja sen takia että mitään tukia ei tipu niin käytettävissä olevat tulot ovat samaa luokkaa kun paljon alempaa palkkaa tienaavat. Voitte sitten joskus laskea tarkemmin ja tuntea enemmän tyytyväisyyttä palkkaanne sillä yllätys yllätys esim. perheessä jossa kumpikin vanhempi tienaa esim. 2000€ brutto myös maksetaan veroja, ei tipu asumistukea ja maksetaant täydet päivähoitomaksut. Kylläs sitä aika hyvätuloiseksi voi itsensä tuntea noilla tuloilla.

Vierailija
67/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtaassa ollessani sain käteen verojen jälkeen 700-750 e / 2 viikkoa = 1400-1500 kuukaudessa nettoa.

- laskut asunnot jne että repikää siitä. En voi käsittää mistä te saatte tuollaisia palkkoja ihan oikeasti. 4000 euroa kuussa... Siis mikä firma? mitä te teette? Neuvottelitteko palkan itse vai onko ihan listapalkka?

Täysin samaa ihmettelen. Siis kuka saa 4000€????

Mun mies myös tehtsaassa ja saa juuri saman verran 700-750€/2 vkoa ja siitä

Sitten maksaa 800€ vuokra, 200€ auto +vakuutukset, bensa. Itselle ei jää mitään. Vaatteita eikä kenkiä ei voi edes ajatella.

Vierailija
68/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yeuryeyej kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehtaassa ollessani sain käteen verojen jälkeen 700-750 e / 2 viikkoa = 1400-1500 kuukaudessa nettoa.

- laskut asunnot jne että repikää siitä. En voi käsittää mistä te saatte tuollaisia palkkoja ihan oikeasti. 4000 euroa kuussa... Siis mikä firma? mitä te teette? Neuvottelitteko palkan itse vai onko ihan listapalkka?

Täysin samaa ihmettelen. Siis kuka saa 4000€????

Mun mies myös tehtsaassa ja saa juuri saman verran 700-750€/2 vkoa ja siitä

Sitten maksaa 800€ vuokra, 200€ auto +vakuutukset, bensa. Itselle ei jää mitään. Vaatteita eikä kenkiä ei voi edes ajatella.

Mun mies saa tehtaassa kokoonpanohommissa 1900/kk netto ja itsellä (koneinssi) on brutto tuon 4000. Ihan tavallisia palkkoja.

Vierailija
69/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400-1500€ netto kl ei kyllä mikään tavallinen palkka ole, etenkin 2-vuorotyössä. Otse sain saman verran hoitoalalla (päivätyö) jo 10 vuotta sitten eli todella ihmetyttää nämä nykypäivän pienet palkat. 1400€ -lla siis pitäisi elättää perhe pääkaupunginseudulla???????

Vierailija
70/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin iso. Tollasesta palkasta en minä, toimistosihteeri voi kuin uneksia. Oma palkkani nettona 1700 e. Vittu mitä paskaa.

Vierailija
71/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkulle oli hyvä ja rahaa riitti matkusteluun yms. Nyt kun on lapsi niin tuntuu tosi pieneltä .On kuitenkin jo kovin verotettu ja sitten kaikki maksut meneee jo isomman mukaan yms.

Vierailija
72/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se puolet enemmän kuin mulla tällä hetkellä. :)

Vierailija
73/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka.

Käyn stadissa töissä ja asun Hyvinkäällä, eli reippaasti pkseudun ulkopuolella, hintataso on kuitenkin sama, ellei jopa kalliimpi kuin Helsingissä.

Vierailija
74/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Olen Helsingissä töissä ja saan tasan tuon. Olen sinkku, ja hyvin tulen toimeen, on varaa asua yksin rivitaloasunnossa ja pitää uutta autoa. Näiden menojen (iso asunto- ja autolaina) lyhennysten jälkeen toki täytyy elää aika suu säkkiä myöden mutta se on oma valinta, että mieluummin asun ja ajelen leveämmin kuin esim. matkustelen, ostelen vaatteita tms.

Vierailija
75/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet näistä neljää tonnia tienaavista valittaa että verotuksen takia ja sen takia että mitään tukia ei tipu niin käytettävissä olevat tulot ovat samaa luokkaa kun paljon alempaa palkkaa tienaavat. Voitte sitten joskus laskea tarkemmin ja tuntea enemmän tyytyväisyyttä palkkaanne sillä yllätys yllätys esim. perheessä jossa kumpikin vanhempi tienaa esim. 2000€ brutto myös maksetaan veroja, ei tipu asumistukea ja maksetaant täydet päivähoitomaksut. Kylläs sitä aika hyvätuloiseksi voi itsensä tuntea noilla tuloilla.

Ja suurimmalle osalle näistä jotka tienaavat hyvin on kelvannut kuitenkin maksuton koulutus sekä opintotuet, jotka kaikki on maksettu, hetkinen, verorahoilla? En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka viitsivätkin valittaa.

Kuinka monella täällä olisi ollut varaa opiskeluaikana maksaa kokonaan oma koulutus lukukausimaksuineen ja koulutukseen liittyvät muut kulut saamatta senttiäkään tukea? Entäs elämiseen menevät kulut opiskelun aikana? Joskus kannattaisi pysähtyä miettimään mitä suustaan päästää. Kuulostaa suoraan sanottuna kiittämättömältä.

Itse maksan mieluusti veroja, sillä niiden ansioista olen saanut kouluttautua pitkälle ja hyvin, vaikka olen pienituloisesta perheestä. Haluan myös tukea tätä järjestelmää ja antaa mahdollisuuden tulevillekin sukupolville, joilla on halua opiskella.

Kyllä täällä pärjää hyvin 4000€/kk palkalla. Se on vaan kun mikään ei riitä nykyään. Aina pitää saada enemmän. Te jotka marisette, miksi olette Suomeen jääneet? Aina olisitte voineet muuttaa veroparatiisien ja työskennellä siellä.

Vierailija
76/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos meilläkin kumpikin tienaisi tuon olisin ikionnellinen. Pääkaupunkiseudulla jopa. Yhden palkaksi huono ainakin jos perheellinen.

Vierailija
77/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa käteen suunnilleen tuon verran, nettona. Hyvin sillä elättää vaimon ja 3 lasta. On omakotitalo ja 2 autoa (alle 4 v vanhat audi ja vw). Säästöön jää monta sataa joka kk..

Vierailija
78/79 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suurimmalle osalle näistä jotka tienaavat hyvin on kelvannut kuitenkin maksuton koulutus sekä opintotuet, jotka kaikki on maksettu, hetkinen, verorahoilla? En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka viitsivätkin valittaa.

Kuinka monella täällä olisi ollut varaa opiskeluaikana maksaa kokonaan oma koulutus lukukausimaksuineen ja koulutukseen liittyvät muut kulut saamatta senttiäkään tukea? Entäs elämiseen menevät kulut opiskelun aikana? Joskus kannattaisi pysähtyä miettimään mitä suustaan päästää. Kuulostaa suoraan sanottuna kiittämättömältä.

Itse maksan mieluusti veroja, sillä niiden ansioista olen saanut kouluttautua pitkälle ja hyvin, vaikka olen pienituloisesta perheestä. Haluan myös tukea tätä järjestelmää ja antaa mahdollisuuden tulevillekin sukupolville, joilla on halua opiskella.

Kyllä täällä pärjää hyvin 4000€/kk palkalla. Se on vaan kun mikään ei riitä nykyään. Aina pitää saada enemmän. Te jotka marisette, miksi olette Suomeen jääneet? Aina olisitte voineet muuttaa veroparatiisien ja työskennellä siellä.

Joku veti tästä näköjään herneen nenään :D Faktahan tämä on ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
79/79 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 600-670€/2vk (netto) käteen vuorolisät on jo tuossa käteen jäävässä palkassa mukana.

2v. ammattikoulutus alalle ja 20v. putkeen työelämässä tässä ammatissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän