Missä olit, kun WTC-isku tapahtui?
Minä olin sairaana kotona ja telkkarista kuulin ensimmäiset uutiset tapahtumasta. Muistaakseni joskus vähän ennen neljää iltapäivällä tuli ylimääräinen uutislähetys juttuun liittyen.
Kommentit (205)
Tulin juuri kotiin yliopistolta ja laitoin telkkarin päälle, kun toinen kone jysähti torniin. Aika epätodellinen olo tuli.
Duunissa, muistan, kun tultiin kertomaan.
Töissä. Telkkari oli auki ja ensin luulin että sieltä tulee joku toimintaleffa. Hetki meni, ennen kuin meni tajuntaan, että kaikki olikin totta.
Luuttuamassa vanhainkodin lattiaa.
Olin työmatkalla ja kun lähdiin kotiin niin kuuntelin uutisia radiosta ja ensimmäinen torni oli tulessa. Soitin kotiin puolisolle ja ihmettelin että onko tämä oikeasti totta. Hetken päästä toinen kone törmäsi toiseen torniin.
Töissä. Radiosta kuulin uutisissa vähän ennen kotiinlähtöä, että Nykissä on lentokone törmännyt pilvenpiirtäjään. Oletin, että joku pienkone/yksityiskone ja että kyseessä onnettomuus.
Kotona vasta selvisi, että tahallaan oli törmätty.
Kotona kipeänä surffailin tv-kanavia ja näin BBC:ltä livenä toisen koneen iskeytyminen
Vauvan kanssa kärryttelemässä kodin lähellä Kalifornian piilaaksossa. Ihmettelin miksi koululaisia haetaan koulusta keskellä päivää ja aikuiset olivat hyvin vakavia. Ruokakaupassa taas ihmiset hamstrasivat vettä ja ruokaa ja painelivat juoksujalkaa autoillensa. Mies odotti kotona huolesta soikeana ja pari tuntia tuijotimme telkkaria miettien pitäisikö tehdä jotakin. Anoppi sai yhden puhelun Suomesta läpi.
Olin skidi ja suutuin, kun en saanut katsoa Salkkareita. Vinguin ja manguin, enkä hiffannut mitä oli meneillään, vaikka vanhemmat poraa vieressä.
Kotona. Katsoin telkusta suorana sen kun kone törmäsi toiseen torniin.
Tuntui kuin olisi katsonut jotain jännää leffaa, sillä erotuksella että tuo oli valitettavasti totta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:49"]Olin skidi ja suutuin, kun en saanut katsoa Salkkareita. Vinguin ja manguin, enkä hiffannut mitä oli meneillään, vaikka vanhemmat poraa vieressä.
[/quote]
Hyvän päivän vanhemmat valitsi remontille!
Kotisohvalla lukemassa tiedekuntatenttiin. Ajattelin, että tauon paikka ja avasin telkkarin. Ihmettelin, miksi siellä oli ensinnäkin uutiset ja toiseksi, miksi uutisissa pyörii elokuva.
Koulussa.Lohduttelin psykan opea, joka oli ihan hajalla. En ymmärtänyt/ ymmärrä, miksi juuri tämä tapaus oli niin järkyttävä monien mielestä. Maailmassa kuolee alvariinsa ihmisiä erilaisten terroritekojen uhreina, eikä niistä nouse samanlaista kohua.
Olin 11-vuotias, juuri innokkaana aloittanut syksyllä saksan opiskelun. Marienhofin piti tulla telkkarista, mutta WTC-iskujen takia se peruttiin ja tilalla tuli ylimääräisiä uutislähetyksiä. Olin erittäin kiukkuinen asiasta ja muistan kuinka isä lopulta hermostui Marienhofista kitisemiseeni ja ärähti, että kyseessä on oikeasti vakava asia. En silti ymmärtänyt asian vakavuutta, vaan myrtsinä katselin isän kanssa uutislähetystä ja mietin, kuinka jäi nyt saksat treenaamatta. Vaan eipä tuo loppujen lopuksi kauheasti saksan oppimistani haitannut, nykyään opiskelen saksaa yliopistossa pääaineenani.
Töissä