Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit, kun WTC-isku tapahtui?

Vierailija
21.01.2015 |

Minä olin sairaana kotona ja telkkarista kuulin ensimmäiset uutiset tapahtumasta. Muistaakseni joskus vähän ennen neljää iltapäivällä tuli ylimääräinen uutislähetys juttuun liittyen.

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut pari vuotta naimisissa ja opiskelin ja joko lintsasin tai olin päässyt aikasin kotiin. Istuon sohvalla ja katselin telkkaa ja alkoi tulla niitä erikoisuutisia kaikilla kanavilla.
Ihmettelin että mitäs, mitä noi tornit on, en oo kuullutkaan ennen. Samassa mieheni tuli kotiin ja sanoin että kato mitä tuolla tapahtuu. Mies kiinnostui ja tiesi jopa ne tornit. Oli aika sanaton.

Vierailija
22/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:57"]Olin ollut pari vuotta naimisissa ja opiskelin ja joko lintsasin tai olin päässyt aikasin kotiin. Istuon sohvalla ja katselin telkkaa ja alkoi tulla niitä erikoisuutisia kaikilla kanavilla.
Ihmettelin että mitäs, mitä noi tornit on, en oo kuullutkaan ennen. Samassa mieheni tuli kotiin ja sanoin että kato mitä tuolla tapahtuu. Mies kiinnostui ja tiesi jopa ne tornit. Oli aika sanaton.
[/quote]
Niin näin juuri siitä kun toinenkin lentokone törmäsi. Se ei ollut vielä törmännyt kun avasin telkan, vain yksi oli törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ap:lla, kotona saikulla. Nukuin sohvalla ja telkkarissa oli auki joku ulkomainen uutiskanava. Jossain vaiheess aukaisin silmiä ja näin kun kone törmää torniin. Luulin ensin näkeväni unta.

Vierailija
24/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkissa lomalla :D hotellin aulassa sit katteltiin muiden turistien kanssa telkkarista uutisia ja kauhisteltiin.

Vierailija
25/205 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3. luokalla, ja leikkimässä kaverini luona koulun jälkeen. Kaveri kysyi ohimennen, olinko jo kuullut, että lentokone on törmännyt johonkin kerrostaloon jossain. Hän oli ollut päivällä lääkärissä, ja kuullut siellä radiosta ensimmäisiä uutisia asiasta. Oltiin kuitenkin vielä niin pieniä, ettei ihan ymmärretty koko asiaa eikä ihmetelty sitä sen enempää. 

Vähän myöhemmin sitten valkeni, kuinka iso juttu oli oikeasti kyseessä - meillä kotona ei sinä iltana muuta tehtykään kuin katsottiin uutisia. Muistan, kuinka epätodellinen ja inhottava olo mulla oli. 

Vierailija
26/205 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksiöni eteisessä, juuri tullut yliopistolta. Silloinen poikaystäväni, nykyinen mieheni, soitti kaverille jotain triviaalia asiaa. Kaveri sanoi että kauheaa, oletko kuullut, iso lentokone on törmännyt Empire State Buildingiin. Laitettiin telkkari päälle ja selvisi välittömästi että torni meni kaverilta pikkuisen väärin mutta tapaus oli kauhea ja tuntui epätodelliselta.

Vierailija
27/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla kotona, pari päivää myöhemmin syntyi esikoispoika. Sohvalla luin jotain kirjaa, kun huomio kiinnittyi telkkarin uutisiin. Alkuun oli todella vaikea tajuta asian kokoluokkaa ja vakavuutta.

Vierailija
28/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole yhtä ainutta muistikuvaa siltä ajalta.

Vierailija
29/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut elokuussa uudelle paikkakunnalle opiskelemaan, enkä ollut jaksanut raahata televisiota mukanani. Olin koulun jälkeen keskustassa yhdessä kahvilassa ja kuulin kun asiasta puhuttiin viereisessä pöydässä.

Kotona kuuntelin surkeasta radiosta koko illan lisäinfoa tapahtuneesta, kanava vielä taisi olla
joku niinkin asiapitoinen kuin Kiss FM. Muut kanavat ei kuuluneet kunnolla.
Muistan tuon illan yksinäisen fiiliksen, ja olin ihan varma että maailmansota alkaa.

Vierailija
30/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini vatsassa. Äiti oli katsomassa uutisia, ja kertoi jälkeenpäin, että olisi tahtonut huutaa, kun kone törmäsi torniiin. Itselläkin aina ollut sellainen olo, että ei niin voi edes käydä.

Vierailija
31/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa ostamassa kynttilää lapsen ensimmäiseen syntymäpäiväkakkuun. Oli unohtunut. Kun tulin kotiin, mies oli katsomassa Sky Newsiä, ja just silloin toinen kone iskeytyi torniin. Oli vaikea keskittyä lapsen synttäreihin, kun kaikki vieraatkin haluai katsoa uutisia. Mun hyvien ystävien piti lähteä torstaina New Yorkiin, alunperin minunkin. 

Vierailija
32/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa hotellihuoneessa. Telkkaa katsottiin.

Vierailija
33/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tornithan oli suunniteltu kestämään matkustajalentokoneen osuminen. En täysin usko siihen viralliseen teoriaan Osama Bin Ladenista ja Al-Qaidasta.

Vierailija
34/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen yliopiston uusille opiskelijoille tarkoitetussa kaupunkisuunnistuksessa pidin rastia. Uutisia tihkui vähitellen rastille tulevien opiskelijoiden mukana. Iltabileet YO-talolla peruttiin.

Vierailija
35/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC:n katolla

Vierailija
36/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hh

Vierailija
37/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelusalilla

Vierailija
38/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläastelaisena koulun jälkeen keittiössä kuuntelemassa radiota ja lukemassa läksyjä. Radiojutut alkoivat muuttua niin ihmeellisiksi että oli lopulta pakko mennä olohuoneeseen avaamaan telkkari. Estonian jälkeen tuo oli ensimmäinen uutinen joka oikeasti tuntui pahalta ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
39/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
40/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin luennoilta kotiin ja päätin vilkaista TV:stä iltapäiväuutisia ennen kuin hain lapsen päiväkodista, ja niitä uutisiahan sitten tulikin oikein kunnolla saman tien :( Nauliuduin joksikin aikaa töllön ääreen ja sitten lähdin hakemaan lasta tarhasta sekavin mielin - mietin, että miten saan lapsen pidettyä pois uutisten ääreltä, kun minua kuitenkin kiinnosti seurata, mitä hirveää maailmassa oli juuri tapahtumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi