Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit, kun WTC-isku tapahtui?

Vierailija
21.01.2015 |

Minä olin sairaana kotona ja telkkarista kuulin ensimmäiset uutiset tapahtumasta. Muistaakseni joskus vähän ennen neljää iltapäivällä tuli ylimääräinen uutislähetys juttuun liittyen.

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa, ala-asteella vielä. En nähnyt tapausta vaan kuulin joltain, en ollut kovin järkyttynyt kun en ollut koko torneista kuullutkaan ja tapahtui niin kaukana, 8-vuotiaan mielenkiinto ei riittänyt. Järkyttyneempi olin kun Afganistanissa oli kuollut suomalainen rauhanturvaaja, eikä luokkakaverini saanut yhteyttä isäänsä joka oli samalla alueella rauhanturvaajana (ei loppujen lopuksi sitten ollut kuitenkaan kaverin isä)

Vierailija
42/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin tunnilla, opettaja oli todella allapäin, katsottiin telkkarista. Kotona vasta itkin minäkin :/ Muistan ku katottiin koko päivä uutisia ym. kun äiti sano että "kuuletko ton tuminan, tum, tum, ne on ihmisiä jotka osuu maahan". Tuun muistamaan tuon aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla Kreikassa. Luettiin hotellin ilmoitustaululta paperitiedote asiasta. Huoneessa ei ollut telkkaria.

Vierailija
44/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa 4. luokan ympäristöopin tunnilla. Koulussa oli remontti, joten poikkeuksellisesti oli 8-16 päiviä tiistaisin. Rehtori kuulutti, että laittakaa uutiset päälle.

Ennen iskujahan WTC:n pörssisalista näytettiin videoita kaupankäynnistä melkein joka talousuutissa niin muistan miettineeni iskun jälkeisinä päivinä että kuoliko ne kaikki meklarit siellä vai ei...

Vierailija
45/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin masussa

Vierailija
46/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kaupan kassalla, oli tosi hiljainen ilta, eikä viereisellä kassallakaan ketään töissä. Kuulin asiasta sitten vasta kun työvuoro loppui, kaupan pukuhuoneessa puoli kymmeneltä illalla. 

Kollega aloitti puhua, että nyt syttyy kolmas maailmansota. Olin täysin pihalla tapahtumista, ja kyllä järkytti.

Vierailija
47/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa. Telkkareista näkyi ensimmäiset kuvat iskusta.

Vierailija
48/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:55"]

Koulussa.Lohduttelin psykan opea, joka oli ihan hajalla. En ymmärtänyt/ ymmärrä, miksi juuri tämä tapaus oli niin järkyttävä monien mielestä. Maailmassa kuolee alvariinsa ihmisiä erilaisten terroritekojen uhreina, eikä niistä nouse samanlaista kohua.

[/quote]

siksi, koska tämä sattui Amerikassa, ja siinä kuoli valkoisia ihmisiä. Ketä kiinnostaa jotkut afrikkalaiset tai aasialaiset? Valkoinen mies on ällöttävä.

asiaan. En todellakaan muista. Koko asiasta muistan tapahtuma-ajoilta vain sen, että tiesin että joku lentokone on törmännyt johonkin kerrostaloon. Olin juuri aloittanut ekaluokan, ei vissiin paljon kiinnostanut silloin...

Vierailija
49/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin abi ja opiskelin iltalukiossa, joten taisin olla juuri äidinkielen kaksoistunnilla sinä iltapäivänä. Tietysti oltiin autuaan tietämättömiä asiasta ja tunnin jälkeen joskus seitsemän tai kahdeksan maissa isä tuli hakemaan mua ja kertoi tohkeissaan omaan persoonalliseen tyyliinsä, kuinka "nyt on syttynyt kolmas maailmansota" ja olin tietysti, että mitä hittoa. Sitten sain kuulla jostain lentokoneista ja sortuneista torneista Amerikassa. Eipä muuta kuin kotiin ja siellä sitten katselin uutisia telkkarista. Muistan, kuinka YLE:n teksti-tv:ssä oli ihan kissankokoisia ja värillisiä otsikoita ja se tuntui aika vakavalta.

Vierailija
50/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa Keskilannessa. Kuulas syyspaiva, ei pilvenhattaraa taivaalla. Kaikki ilmassa olevat (yli 2000) lentokonetta maarattiin laskeutumaan lahimmalle kentalle. Seuraavina paivina aavemainen tunnelma kun taivaalla ei liikunut mitaan.

Vierailija
51/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin töistä siinä myöhään iltapäivällä kotiin, avasin telkkarin samalla kun ajattelin syödä sen ääressä ruokani, mutta haarukka pysähtyikin matkalla suuhuni. Muistan tuon kaiken kuin eilisen, omituista kyllä, täysin tarkkaa muistikuvaa; sen aikainen asunto, äänet rappukäytävästä, kaikki. Soitin äidilleni, kuten usein oli silloin tapanani ja puhuttiin hänen kanssaan asiasta pitkään. Palasin telkkarin äärelle ja ällistelin näkemääni ja kuulemaani, selailin kaikkia ulkomaalaisia uutiskanavia nähdäkseni enemmän. Miehelleni soitin äitini puhelun jälkeen, koska tiesin miehen lähteneen juuri silloin luennolta kohti kotia siinä vaiheessa päivää.

Vierailija
52/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla kotona kauheassa flunssassa. CNN:ltä seurailin uutisointia.

Vierailija
53/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kanssa koulussa ja opettaja pisti telkkarin päälle. Ensimmäinen kerta kun luokkamme oli täysin hiljaa. 

Vierailija
54/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:48"]

Ne tornithan oli suunniteltu kestämään matkustajalentokoneen osuminen. En täysin usko siihen viralliseen teoriaan Osama Bin Ladenista ja Al-Qaidasta.

[/quote]

Ne tornithan kesti matkustajakoneen törmäämisen oikein hyvin kuten oli suunniteltukin. Se mitä ei suunniteltu oli törmäämisestä seuraavat valtavat toimistopalot jotka heikensivät rakenteita joten n. tunnin päästä rakenteet alkoivat antaa periksi.

Vierailija
55/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori ja kaverilla kylässä. Tv taustalla auki ja kun alkoi näkyä tornien romahdus uutisia, oltiin kaverin kanssa juuri toistemme hiuksissa kiinni kynsin hampain , kun meille oli tullut riitaa leikkiessämme. Kävi kuin elokuvissa: molemmat kääntyy hämmentyneenä telkkarii päin, hetken katsoo ja sitten vaivihkaa irrottaa otteensa toisesta kun keskittyminen meni uutiseen. :D on palanut verkkokalvolle tämäkin

Vierailija
56/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Jäämerellä..ampumassa valaita.

Vierailija
57/205 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin monet ovat olleet koulussa klo 16? Itse olin avoimen yliopiston luennolla kun joku muista opiskelijoista sai tekstiviestin ja kertoi asiasta, ajattelin että voi p.. , täällä minä istun maailmansota syttyy ja lapset 10v ja 12v ovat kahdestaan kotona. Lapset olivatkin sitten järkyttyneinä kotona katselleet suoraa lähetystä.

Vierailija
58/205 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa ala-asteelta kotiin .Olin tekemässä läksyjä.Tv oli auki ,kunnes kuulin että pilvenpiirtäjiin oli törmännyt lentokone . Menin katsomaan mistä oli kyse .näin kaksi tornia tulessa. Lähetin tekstarin äitille . Tarkalleen ottaen näin "jossain amerikassa on vörld treid senteriin on törmännyt lentokone" Ihmettelin siinä vähän aikaa , kunnes menin vain ulos leikkimään :D

Vierailija
59/205 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:34"]

Minä olin sairaana kotona ja telkkarista kuulin ensimmäiset uutiset tapahtumasta. Muistaakseni joskus vähän ennen neljää iltapäivällä tuli ylimääräinen uutislähetys juttuun liittyen.

[/quote]

Kotona olin ja soitin juuri sillä hetkellä kaverille kun toinen kone rysähti. Telkku oli auki ja suorana näin sen toisen osuman. Pieni pelko ehti tulla että tästäkö se kolmas ryttinä alkaa. Jälkeenpäin näin kuvaa mitä silloinen presidetti puska juniori teki kun kuuli iskuista. Siinä ja siinä ettei mennyt jäbällä sormi suuhun.

Edelleen ihmettelen sitä miten molemmat tornit sortui kuin hallitussa räjäytyksellä purkamisessa. Jos nyt teräsrunko antaa periksi niin taittuu se johonkin suuntaan eikä vain romahda suoraan alas. Lentokoneen törmäys ja siitä johtuva räjähdys ei kaatanut kumpaakaan tornia vaan jatkunut palo.

Se ei vain täsmää kun teräs ei sula niin vähällä kuumuudella. Ja jos kuitenkin jostain syystä teräs antaisi periksi niin johonkin suuntaan ainakain toisen tornin olisi pitänyt kaatua. Rakennusvirhe vai salaliitto? Tee vasiten pienessä mittakaavassa torni ja kohdista siihen kuumuutta. Ei varmasti romahna kasaan.

Vierailija
60/205 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin röissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän