Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko ostaa silliä joulupöytään?

Vierailija
07.11.2021 |

Mitä silliä?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silliä on oltava joulupöydässä, ainakin sinappisilliä, sherrysilliä, lasimestarin silliä ja yleensä vielä jotain muuta mitä kalatiskissä tarjolla.  

Vierailija
142/147 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä satsataan kalaruokiin.  Sillit, silakat, graavilohta,  savulohta,  mätimousse. Tilliperunoita kylkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkaa voisin ostaa. Silakan tilanne Itämerellä on huono, mutta olisi hyvä, jos ihmiset alkaisivat syödä sitä enemmän, koska tällä hetkellä saaliista suurin osa menee rehuksi muille eläimille, pääasiassa kalankasvatukseen ja turkiseläimille. Silakkakannoille olisi siis parempi, että ihminen söisi silakkaa kuin kasvatettua lohta.

Olen kyllä vasta hyvin aloitteleva silakan syöjä, ja WWF:n kalaopas (https://wwf.fi/ruoka/kalaopas/) on tietysti luettuna. Onkohan kaupoissa myytävä silakka yleensä tuota Riian- tai edes Pohjanlahdelta pyydettyä vai tuota vältettävää? Luulisi, että ne suurimmat vältettävät troolit kyllä kalastaa rehukalaa, kun se on niin valtava bisnes.

Pidän kalasta ja kalastuksesta kovasti, mutta juuri sen takia olen nyt yrittänyt välttää kaiken maailman lohia ja makrilleja, kun niitä tai niiden ruokintaa varten ylikalastetaan niin paljon. En voi enää hyvillä mielin tukea tällaista riistokalastusta. En haluaisi myötävaikuttaa kalakantojen hupenemiseen ja ahdinkoon.

Vierailija
144/147 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sillin ekologinen jalanjälki?

Eihän sillillä oo jalkoja. Eli nolla. 

Vierailija
145/147 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
146/147 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
147/147 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse lasimestarinsilliä.

Sehän ei ole silliä, vaan silakkaa.

No ei tasan tarkkaan ole mitään silakkaa.

Mitä välii, sehän on sama kala. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän