Aiotko ostaa silliä joulupöytään?
Kommentit (161)
Haistelemme joulupöydässä oikeaa silliä eli eukkoni silliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan varmaan sinappisilliä. Purkkiin jää paljon ja se menee joulun jälkeen haaskuuseen.
Sitä sakeata lientä voi laittaa leivän päälle niin tulee käytettyä sekin. Tulee leivästäkin ruokasampi.
Kananmunaa, silliä, majoneesia tai ranskankermaa tms. ja mauste/suolakurkkua, hieman sillin maustelientä ja tulee kastike uuniperunalle.
En. Sitä hajua riittää alapäästä ihan riittävästi.
Vaimoni äiti tarjoaa meille omaa silliänsä perinteiseen tyyliin, niin kuin joka joulu. Semmoisen viikon haudutettu on jo aika vahva-arominen elämys.
Kaupassa ei ollut kuin yhtä suomalaista silliä.
Ahtikin tulee Puolasta😥
Tänä vuonna säästetään. Jätetään silli ostamatta ja vaimo jättää alapään pesemättä viikon ajalta ennen joulua, niin saadaan ainakin sillin tuoksua pöytään.
Jouluna pitää saada Sillikonttorin sipulisilliä. Heillä myös lasimestarin silli, jonka aion testata.
Vierailija kirjoitti:
Kokonainen silli. Silliä kullekkin.
Tämä. Lisäksi kuutos silliä ja silla a'la Kultanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse lasimestarinsilliä.
Sehän ei ole silliä, vaan silakkaa.
Sekoitat suutarinloheen, joka tehdän silakkafileistä. Lasimestarinsilli tehdään kyllä ihan sillistä. Itse en pidä siitä kylläkään, koske en pidä mistään, missä on etikkaa.
Jotain smetana- tai punapippurisilliä voisi jouluna olla, mutta ei mitenkään välttämättä tarvitse. Kalaa muuten eri muodoissa, graavia, kylmä- ja lämminasavua esim.
En, ostan vain sitä mitä syön. Eli ei niinkun mainoksissa joissa pöytä notkuu ruokia/juomia ja puolet menee jätteisiin. Itse syön joululimppua ja ohuita kinkkuviipaleita, en syö edes ns jouluruokaa koska en tykkää siitä. Pikkukinkkurullan paistan itse ja puolitan sen äitini kanssa.. Piparkakkujäätelöä jälkkäriksi. Hedelmiä tietysti.
En. Palan oikeaa lohta graaviloheksi se riittää.
Millä v, tulla ostaisin, ku rahat ei riitä, jos laskut maksaa ja sähkön.
Silli on hyväää koska haisee ihan Pi--ulle :D ja krapulassa p-nettaa,niin p-rusti...
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ei ollut kuin yhtä suomalaista silliä.
Ahtikin tulee Puolasta😥
Silakkakin ehkä loppuu eun määräyksestä.
Ryöstä pankki tai mene töihin siittä.. vankilassakin saa jouluruokaa ja ihan iliman..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse lasimestarinsilliä.
Sehän ei ole silliä, vaan silakkaa.
Lasimestarinsilli tehdään sillistä, suutarinlohi silakasta.
En. Silli kuuluu meillä kesään.
En tykkää niistä isoista sillifileistä. Sipullisilliä ja maustesilliä voisin ostaa. Matjessilli jäisi syömättä.