Aiotko ostaa silliä joulupöytään?
Kommentit (188)
Ostan Lasimestarin silliä aina jouluksi.
Suomessa, niitä pakastetaan. Ensin vähän keitetään ja sitten pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, niitä pakastetaan. Ensin vähän keitetään ja sitten pakastimeen.
Siis vahaisperunoita.
En aio, vaan teen itse kuten jo monta vuotta olen tehnyt.
Äitini minulle nuo reseptit opetti jo 40 vuotta sitten.
Terveisin jouluperinteistä pitävä mies.
Vierailija kirjoitti:
Silliä kullekin.
Ja pennuille Jaffaa! Pehmeää jänistäkin voisi joku tarjoilla, ainakin naiselle, jolla on vikaneula hatussa.
Pitäisi ensi hankkia se joulupöytä
Ostatko sinä tofua ja avokaadoja? Siinä vasta hiilijalan jälkeä sinulle piiperö.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jouluna pitäisi tarjota kaloja. Ne ovat mielestäni aina olleet arkiruokaa. Jos on ns. sekasyöjä, niin kinkkua tai kalkkunaa pöytään. Jos joku nyt ihan väkisin vaatii kalaakin, niin tälle voi tarjota pari siivua graavilohta. Suolakalasta en ole koskaan tykännyt, vain kunnolla kypsennetty kala maistuu, mutta koska syön sitä arkena melko usein, en laita sitä juhlapöytään.
en ole koskAAN OSTANUT. ENKÄ NYTKÄÄN, EN PIDÄ SILLISTÄ ENKÄ SILAKASTA, jOULU MENE OHI ILMAN NIITÄ. oLIS VAAN ROSÓLLIA JA KINKKUA JA LANTTULAATIKKOA JA JOULULEIPÄÄ, eT KYLLÄ TÄÄ MUMMU PÄRJÄÄ
Vierailija kirjoitti:
no, nautica matjessilliä lidlistä
Juuri tänään ostin 2 purkkia.
Vierailija kirjoitti:
en ole koskAAN OSTANUT. ENKÄ NYTKÄÄN, EN PIDÄ SILLISTÄ ENKÄ SILAKASTA, jOULU MENE OHI ILMAN NIITÄ. oLIS VAAN ROSÓLLIA JA KINKKUA JA LANTTULAATIKKOA JA JOULULEIPÄÄ, eT KYLLÄ TÄÄ MUMMU PÄRJÄÄ
Huutamattakin tuo uskotaan🥺🥺.
Ahti juhlasillipurkki on ostettu. Koskenlaskijasulatejuusto, puolukkahillo (oma), kurkkusipulirelissi myös. Vielä jotain muutakin ostan, mutta punajuuripiparjuurisalaatti on must. Mun 'rosolli'.
Vastustan tätä että pitää olla niin kuin aina ollut jo mummolassa. Kinkku, perunat, kinkunrasva kastikkeena, itsetehty maksalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko ja perunalaatikko. Sen lisäksi vielä rosolli ja lipeäkala ja valkokastike. Jäkiruuaksi riisipuuro ja luumukiisseli ja tietenkin itsetehtyä kotikaljaa. Kahvin kanssa pullaa, joulutorttuja, vaalea kuivakakku ja tumma kuivakakku, vaaleita pipareita ja tummia pipareita ja joulutorttuja. Mutta silliä ei ollut koskaan joulupoöydässä vaan kesällä uusien perunoiden kanssa.