Monessako päivässä lapsenne on oppinut kuivaksi?
Siis siitä kun harjoittelu on alkanut?
Meillä on nyt 1,5v tyttö ollut 2 päivää ilman vaippaa ja vahinkoja on sattunut, mutta tänään jo huomattavasti vähemmän kuin eilen. Pissiä kerkeää aina vähän tulla housuun, mutta sitten lapsi pidättää ja haluaa tehdä loput pottaan. Tänään nuo " lirahdukset ovat olleet pienempiä kuin eilen :)
Eli parempaan päin ollaan menossa, vaikka tottakai takapakkia voi tulla helpostikin. Vaippaa pidetään vielä päiväunilla ja yöllä sekä jos mennään kotoa pois.
Mutta kauanko keskimäärin harjoittelun alusta loppuun?
Kommentit (5)
melkein kaiken pottaan mutta ei ole vielä ollut ilman vaipaa muualla kuin kotona. Ajattelin alkaa vaipattomat päivät kohta puolin. Ystäväni lapsi oli 2v ja 2kk kun oppi kuivaksi. meidän neiti pyytää potalle tai menee itse jos on vähän vaatteita päällä jotka saa ite riisuttua.
Lapsi on itse kiinnostunut nyt tuosta pottailusta ja plussana olisi myös se, että ei olisi sitten kahta vaippahousua kun vauva parin kk päästä syntyy.
2 vuotta 9 kk aloitti harjoittelun vuosi sitten. Ja harjoittelu jatkuu edelleen: ehkä pari kertaa on itse hoksannut, että nyt voisi mennä pissalle tai kakalle, mutta noin yleisesti ottaen ei vielä tunnista hätää. Eli kuivana pysyy, jos hoksataan oikeaan aikaan viedä potalle.
Vaipan jätin pois kesäkuun alussa, vahinkoja sattui alusta asti aika vähän, muta siloin tällöin kuitenkin. Nyt on ollut ilman vahinkoja reilu kuukauden ja käy itse potalla tai pyytää viemään, jos ollaan kylässä. Eli mun ei tarvitse siitä enää muistutella.
Kakat on tehnyt kokonaan pottaan jo puolisen vuotta. Potta harjoittelu aloitettiin, kun tytöllä ikää n. 1v3kk.
Nyt tyttö 1v11kk. Öisin vielä vaippa ja aika usein onkin kastunut yön aikana.
Sen sijaan 1,5-vuotias on aika nuori ja harva tuossa iässä oikeasti pystyy hallitsemaan noita toimintoja. Miksi ihmeessä haluat saada lapsesi nyt jo kuivaksi? Tietenkin, jos se käy helposti, niin hyvä, mutta ottaa nyt painetta asiasta...?