Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joitko raskaana ollessa kahvia?

Vierailija
21.01.2015 |

Paljonko juot normaalisti ja paljonko raskauden aikana?
Itse join ennen 2-3 kuppia ja nyt raskaana 1-2.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kahvia, varsinkin oikein tummapaahtoisia. Ennen raskautta join monta kuppia päivässä. Alkuraskaudesta kahvin hajusta tuli oksennus (kuten niin monesta muustakin ruoasta), mutta rv 12 jälkeen helpotti, ja join muutaman desin kahvia aamuisin. Nyt imetän, ja pyrin juomaan maltillisesti vieläkin. Kun imetys loppuu niin aion kyllä juoda paljon enemmän.

Vierailija
42/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:39"]http://www.medicinenet.com/script/main/mobileart.asp?articlekey=2820

Kuka haluaa leikkiä lapsensa terveydellä? Alkoholia raskausaikana vain "maistelevakin" on päihdeäiti. Kofeiinin saantiakin tulee rajoittaa, mielellään jättää kokonaan, vaikkei yhtä paha myrkky olekaan.
[/quote]
Miten tämä linkki liittyy aiheeseen? Höpinää synnynnäisistä sairauksista. Toisekseen, leikit lapsen terveydellä jo ihan hengittämällä vaikka ilmansaasteita tai kävelemällä ulkona.
[/quote]

Ihan vaan sillä tavalla, että nuo "synnynnäiset sairaudet" voivat johtua myös sikiön altistumisesta alkoholille. Siitä on ketjussa puhetta. Ja turvallista rajaa raskaudenaikaiselle alkoholinkäytölle ei voida määritellä, koska sitä ei ole. Vastuullinen äiti ei siis ota alkoholia, se on oma valinta.Hengittää on kuitenkin pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kuvotti kahvi raskauden aikana, joten sen juominen jäi siksi aika vähiin. En vältellyt kahvia siksi, että olisi ajatellut sen olevan haitallista vauvalle.

Vierailija
44/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta 2-3 kuppia (mukia) päivässä. Lopetin rv 6, ei kuvottanut kahvi erityisesti vaan halusin vähentää kofeiinia sikiön vuoksi. Joskus rv 20 lähtien olen juonut ehkä kupillisen kahdessa viikossa, nyt viimeisenä kuukautena (la pian käsillä) jopa kupillisen viikossa. Vähän huono omatunto kun en saanut kokonaan väitettyä mutta parempi kuin ei mitään :) (Alkoholia 0 pisaraa raskausaikana ja tupakkaa en ole edes maistanut eläessäni mutta nämä ovat nyt itsestäänselvyyksiä).

Vierailija
45/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan ei ole tehnyt kahvia mieli pahemmin. Aikaisemmin join 2-3 kuppia päivässä ja alkuraskaudessa kahvi jäi kokonaan pois. Nyt ei enää sillai kuvota, joten juon kahvia kylässä, kahvilassa ja joskus töissäkin. Teehen olen siirtynyt ja sitä menee 1-2 kuppia päivässä.

Vierailija
46/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran join max 3 kuppia/pv. Toisella kerralla pelkkä kahvin haju oksetti eli en juonut. Heti kun kakkonen oli syntynyt pyysin saada kahvia :-)

Vierailija
47/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Teetä menee pari kupillista päivässä.

Vierailija
48/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kahvia. Ennen join ehkä 4-5 isoa mukillista päivässä. Raskaana olen pyrkinyt pysymään 2 vajaassa mukillisessa, joinain päivinä kyllä tulee juotua vielä puoli kuppia siihen päälle...

Vierailija
49/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join yhden mukin päivässä, joskus harvoin kaksi.

Vierailija
50/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ehkä kupin tai kaksi viikossa kun käydään miehen kanssa kahvilassa, jatkoin samoin raskausaikana. Myönnän kyllä googlettaneeni paniikissa saako raskaana juoda kahvia ja kun vastaus oli "kuppi päivässä" niin aattelin, että on ok jatkaa samaan malliin raskausaikanakin.

Vierailija
51/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta saattoi hyvinkin mennä pannullinen päivässä, nyt en ole pitkiin aikoihin juonut edes kupillista. Rv7 tienoilla alkoi yököttää jo hajukin, nyt loppuraskaudesta tilanne ei ole niin paha.

Vierailija
52/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kahvia 1-2 kuppia päivässä raskaukaana tai ei. Viimeisimmässä (neljäs) lopetin kahvin juonnin kokonaan, ja vahdin muutenkin tarkaan mitä suuhuni panen. En tupakoi enkä käytä alkoa, joten siltä osin raskaudet ei ole muuttaneet elämää. Ja tämä viimeisin vauva sitten kuoli kohtuun.

Eli näköjään ihan sama mitä teen tai jätän tekemättä, huonosti voi käydä silti. Jos vielä tulen raskaaksi, en tee mitään. Herran haltuun ja jatkan elämääni.

Vierailija
53/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:45"]Ennen raskautta 2-3 kuppia (mukia) päivässä. Lopetin rv 6, ei kuvottanut kahvi erityisesti vaan halusin vähentää kofeiinia sikiön vuoksi. Joskus rv 20 lähtien olen juonut ehkä kupillisen kahdessa viikossa, nyt viimeisenä kuukautena (la pian käsillä) jopa kupillisen viikossa. Vähän huono omatunto kun en saanut kokonaan väitettyä mutta parempi kuin ei mitään :) (Alkoholia 0 pisaraa raskausaikana ja tupakkaa en ole edes maistanut eläessäni mutta nämä ovat nyt itsestäänselvyyksiä).
[/quote]

Miksi täällä saa alapeukkuja, kun kertoo rehellisesti ettei ole juonut kahvia sikiön hyvinvoinnin (suositusten) vuoksi? Oikeassa maailmassakin tuntuu olevan paineita valehdella olevansa juomatta kahvia "kun ei tee nyt raskaana mieli". Miksihän? Ihan mielenkiinnolla siis pohdin ja toivon saavani vastauksia.

Vierailija
54/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä join. Kahvi oli ainoita juttuja, mikä ei kuvottanut. En silti tainnut juoda kuin kupillisen päivässä.

Vierailija
55/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:00"]

Kyllä join. Kahvi oli ainoita juttuja, mikä ei kuvottanut. En silti tainnut juoda kuin kupillisen päivässä.

[/quote]

niin - ja silloin suositukset eivät (vielä) kieltäneet kahvia. En olisi sitä varmaankaan juonut, jos se olisi ollut kiellettyjen listalla. Terve lapsi kuitenkin tuli :)

Vierailija
56/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon sen pari kuppia. Ennen raskautta kaksi pannua päivässä. Kofeiinia muuten käytetään estämään keskosten hengityskatkoksia, eli numero kolmosen kannattaa lopettaa ahdistusangsti.

Vierailija
57/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kahvinjuonnin esikoista odottaesani, ihan lääkärin kehoituksesta, kun verenpaine alkoi olla kaksinumeroisissa luvuissa, samoin meni salmiakkia ihan todella paljon enemmän kuin normisti. Ei siitä kyllä mitään hyötyä ollut, ei se verenpaine mihinkään noussut ennen kuin taas synnytyssalissa. Sama homma kahden seuraavankin raskauden aikana.

58/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon normaalisti 2-4 kupillista kahvia päivässä. Esikoista odottaessani en juonut yhtään, koska noudatin kaikkia ohjeita pilkuntarkasti. Toisen raskauden aikana join aamuisin 2 kupillista enkä ollut muutenkaan niin tarkka joka säännöstä ja suosituksesta. Alkuraskaudessa kahvi ei edes maistunut, mutta sen jälkeen. 

Vierailija
59/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:02"]Juon sen pari kuppia. Ennen raskautta kaksi pannua päivässä. Kofeiinia muuten käytetään estämään keskosten hengityskatkoksia, eli numero kolmosen kannattaa lopettaa ahdistusangsti.
[/quote]

Ei minulla ole ahdistusangstia :) t. 3. Kerroin vain rehellisesti mitä itse tein ja mihin pyrin, näköjään valtavirrasta poikkeavasti.

Vierailija
60/87 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 8dl, joka päivä. Ei ollut silloin kiellettyä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan