Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö olemaan 24h kotona

Vierailija
21.01.2015 |

Itse en pysty, vaan on pakko lähteä ihmisten ilmoille joka päivä käymään. Enkä ole edes sinkku, mutta lapseton kyllä. Olen nyt lomautettu joten aikaa viettää kotona, mutta neljän seinän sisällä ei vuorokautta pysty olemaan kun kipeänä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:31"]

Jos olisin työtön ja asuisin yksin, olisi ihan varmasti pakko lähteä ihmisten ilmoille joka päivä.

[/quote]

Vaikka en yksin asu, niin juuri sama "oireyhtymä" on. Joka päivä pitää soittaa tai joku ystävä soittaa minulle, että piipahdetaan kahvilla tai muuten vaan kävelyllä. Onneksi he saman henkisiä (yhtä lukuunottamatta) ja vuorotyössä, niin kahviseuraa löytyy joka päivälle.

ap.

Vierailija
22/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Käyn töissä viitenä päivänä viikossa ja siihen kaikki lasten harrastukset ja vapaaehtoistyöt päälle. Kun lapset ovat viikonloppuna isällään vietän useinkin perjantai-illan yksin kotona ja lähden ulos vasta lauantaina alkuillasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:19"]

Mitä ihmiset tekivät kotona silloin kun ei ollut sähköä vielä? Lukeminen ja käsityöt, mutta kyllä ainakin nykyajan ihmiselle voisi tulla aika pitkäksi jos kaikki sähköllä toimivat vempaimet poistettaisiin. yksinäinen ihminen kotona ilman sähköä, niin kyllä siinä luulisi alkavan jo pää hajoamaan?

[/quote]

Eipä ollut aikaa käsitöihin ja lukemiseen. Pelkkä ruuan teko, lastenhoito ja pyykkäys vei kaiken ajan.

Vierailija
24/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:49"]

Mitä ihmiset tekivät kotona silloin kun ei ollut sähköä vielä? Lukeminen ja käsityöt, mutta kyllä ainakin nykyajan ihmiselle voisi tulla aika pitkäksi jos kaikki sähköllä toimivat vempaimet poistettaisiin. yksinäinen ihminen kotona ilman sähköä, niin kyllä siinä luulisi alkavan jo pää hajoamaan?

[/quote]

Eipä ollut aikaa käsitöihin ja lukemiseen. Pelkkä ruuan teko, lastenhoito ja pyykkäys vei kaiken ajan.

[/quote]

Ilman sähköä jo pelkkä lämmitys veisi aikaa. Kaukolämpöpumppu muuten ei pyöri ilman sähköä.

Vierailija
25/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:52"]

Ilman sähköä jo pelkkä lämmitys veisi aikaa. Kaukolämpöpumppu muuten ei pyöri ilman sähköä.

[/quote]

No ei se puiden laittaminen uuniin nyt kovin kauaa vie. Aika moni lämmittää puilla tänäkin päivänä säästösyistä asuntonsa.

Vierailija
26/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Numero viisi kyllä lukee. maalaa ja tekee käsitöitä ahkerasti. Minulla olisi vain vähemmän aikaa käsityöharrastuksille, jos sähköt vietäisiin, kun aika menisi tulen ylläpitoon, että asunto pysyisi lämpimänä tai saisi sapuskaa ja tulisi kaikki ikävät keskiaikaiset puhdehommat rastiksi, kuten niiden pirun polttopuiden etsiminen ja pyykinpesukin veisi tuntikausia vuorokaudesta näin lapsiperheellisenä. Ei se kotona viihtymättömyys olisi silloinkaan ongelma. Enemmänkin se, että haluaisi tehdä muutakin kuin vain ylläpitää taloutta.

Vierailija
27/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on paljon ihmisiä joiden vapaa-aika kotona ei kulu tv:n netin tai radion parissa, mutta kyllä ne suurimman osan elämää taitaa kotona rikastuttaa.

Vierailija
28/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on. Kotona istuskelu on tylsää.

Vierailija
29/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota lainkaan ongelmia, enpelkää olla kahden kesken itseni kanssa. Silloinhan olen maailman parhaassa seurassa! Välillä käy jopa niinkin, että en pistä nokkaani ollenkaan ulos, jos on sellainen päivä, että sanomalehti ei ilmesty. Muuten pitää käydä postilaatikolla, sillä meille ei jaeta postia ovelle. Niin ja onhan ne roskatkin aina välillä vietävä. Tänään on luultavasti sellainen päivä, että pysyttelen kotosalla pakkasen takia. Eilen tein kauppareissun ja auto oli vähällä hyytyä. No evästä riittää kyllä, joten naatiskellaan.

Vierailija
30/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Monesti olen monta päivää putkeen sisällä, en edes roskia käy viemässä. Tykkään olla sisällä. Olen 24-v nainen.

Vierailija
31/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Tämä kuitenkin edellyttää sen, että olen kotona huvikseni ja siksi että on sellainen fiilis (eli ei niin että joku vain sanoisi että koska sun pää kestää niin kokeilepa vaikka tänään) ja sen, että mulla on käytössä netti ja puhelin. Mahdollisesti netflix. Ehkä pleikkari. Kaikki löytyy omasta kodista, joten fiiliksen mukaan tulee kyllä oltuakin kotona välillä enemmänkin.
Viime viikonloppuna esimerkiksi pääsin töistä lauantai-aamuna ja poistuin seuraavan kerran kotoa maanantai-aamuna kun lähdin töihin. Suurin osa ajasta meni nukkumiseen (yövuoroputki takana) ja rytmin korjailuun (koska aamuvuoroputki edessä) ja kotitöihin. Niiden jälkeen tuntui ihanalta kun sai vain olla. Katselin netflixiä, tein hyvää ruokaa ja olin yöpaidassa koko päivän :D

Vierailija
32/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Öh, ei hajoaa. Itse vietin joulun yksin ja luin kirjoja :) Niitähän voi lukea myös esim kynttilän valossa.

Vierailija
33/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps4 päälle niin helposti viikko menee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä