Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö olemaan 24h kotona

Vierailija
21.01.2015 |

Itse en pysty, vaan on pakko lähteä ihmisten ilmoille joka päivä käymään. Enkä ole edes sinkku, mutta lapseton kyllä. Olen nyt lomautettu joten aikaa viettää kotona, mutta neljän seinän sisällä ei vuorokautta pysty olemaan kun kipeänä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite olisi se, että tuollaisia vuorokausia olisi viikossa enemmän kuin sellaisia, joina poistun kotoani, mutta ruokakaapin vaje, sosiaalinen elämä ja muiden asioiden hoito aiheuttavat sen tilanteen, että yksi tai kaksi vuorokautta vain tulee. Tämä häiritsee jonkin verran työntekoani.

Vierailija
2/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Olin kuusi viikkoa sisällä polvileikkauksen jälkeen ja nautin enemmän kuin koskaan mistään. Toki olisin voinut könkätä kepeillä vaikka lähikauppaan muttei kiinnostanut yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää menee, siten on sellainen olo että vois edes kaupan kassalle käydä sanomassa olehyvä ja kiitos.

Esim kesälomalla 3 ekaa viikkoa meni silloin joskus sinkkuna) ihan itsekseenkin, neljännellä alkaa miettiä, ett soittaisko jollekin kaverille ja poikkeis kahville muuten vaan... sitten tulee mieleen että enää viikko ja pitää mennä töihin, eli ei ne sosiaaliset kuviot nappaakaan... Nyt perheellisenä vrk tai vkl yksin on taivas.

Vierailija
4/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja usein haluankin olla.

Vierailija
5/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:19"]

Mitä ihmiset tekivät kotona silloin kun ei ollut sähköä vielä? Lukeminen ja käsityöt, mutta kyllä ainakin nykyajan ihmiselle voisi tulla aika pitkäksi jos kaikki sähköllä toimivat vempaimet poistettaisiin. yksinäinen ihminen kotona ilman sähköä, niin kyllä siinä luulisi alkavan jo pää hajoamaan?

[/quote]

Siinä pitäisi pestä pyykkiä, lämmittää mökkiä, hakea puita, lämmittää tiskivettä, juosta kellarista hakemassa syötävät, lämmittää uunia ja leipoa, taitais olla monenlaista pikku puuhaa.

Vierailija
6/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin viikon pari putkeen sisällä, ja silloinkin kun on pakko lähteä kaupassa käymään, toivoisin ettei siellä olisi ketään muuta.

Eipä paljon iloa ole tuntemattomien ihmisten näkemisestä jossain kaupan kassalla.

Sosiaalista elämää ei ole, minulla ei ole ystäviä tai tuttavia.

Vierailija
7/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sillä koira on vietävä ulos kipeänäkin, mutta jos sitä ei olisi, jaksaisin kyllä olla parikin päivää poistumatta kotoa:-) mutta sitten alkaa jo ahdistaa!

Vierailija
9/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa luksusta ne harvat päivät, kun mies ulkoiluttaa jälkikasvun ja itse voi vaan hoitaa kotia pieruverkkareissa! Normaalisti mun on pakko käydä ulkona vähintään kahdesti päivässä... nautin kyllä siitäkin, mutta joskus on ihana vaan olla neljän seinän sisällä.

Vierailija
10/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama joskus nuorempana. Nykyisin on ihan päinvastoin :)

Vierailija
11/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti, vaikka viikon. minulle "ihmisten ilmat" on yhtä kuin facebook ja whatsapp. ulkona ei ole ketään muita kuin vihaisia ohikulkijoita

12/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ilman minkäänlaisia vaikeuksia. Viime vuosina on tullut vietettyä pitkiäkin aikoja yksin 25 neliön asunnossa ilman, että olisin käynyt ulkona tai tavannut ketään.

Kismett

Vierailija
13/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Se on kivaa. Uhraan kaiken ylimääräisen rahan ja ajan ylläpitääkseni kivaa kotia, joten tämä on myös viihtyisä (minun tarpeisiini).

Vierailija
14/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset tekivät kotona silloin kun ei ollut sähköä vielä? Lukeminen ja käsityöt, mutta kyllä ainakin nykyajan ihmiselle voisi tulla aika pitkäksi jos kaikki sähköllä toimivat vempaimet poistettaisiin. yksinäinen ihminen kotona ilman sähköä, niin kyllä siinä luulisi alkavan jo pää hajoamaan?

Vierailija
15/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin jos olisi pakko. Olen kuitenkin päättänyt harrastaa ulkoliikuntaa joka päivä, ellen ole kuumeessa tai ole aivan hengenvaarallisen liukas keli liikkua ulkona. Viime vuonna oli muistaakseni 5 päivää, jolloin en käynyt ollenkaan ulkona.

Pisin aika jonka olen yhtäjaksoisesti ollut "neljän seinän sisällä" oli 2 viikkoa sairaalan sydänosastolla. Eikä ollut edes nettiä! Luin kirjoja, katselin televisiota ja nukuin.

Vierailija
16/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Nautin olla yksin.

Vierailija
17/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kepeästi. Viikkokin menee. Olen tehnyt kodistani mukavan ja viihdyn siellä.

Vierailija
18/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun olen työelämässä ja lapsiperheen äiti ja elän ruuhkavuosia, kuulostaisi ihanalta olla yksin kotona 24 h :)

Mutta pitkän päälle kyllä kaipaan ihmisiä. Jos olisin työtön ja asuisin yksin, olisi ihan varmasti pakko lähteä ihmisten ilmoille joka päivä. Ja perheellisenäkään en viihtyisi pitkän päälle yksin kotona. Ollessani hoitovapaalla en voinut ajatellakaan olevani vauvan kanssa kotona neljän seinän sisällä 24 h yksin, pakko lähteä jonnekin ja nähdä ihmisiä. Minusta se on terve merkki ihmisessä.

Vierailija
19/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Nauttisin jos saisi olla kotona 24h joskus toivon että tulisin kipeäksi ja saisin vain olla katsoa telkkaria syödä ja nukkua. Toiv. Viikonloppuna onnistuu.

Vierailija
20/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, sehän on ihanaa ja tekemistä riittää jos vaan viitsii! On vanha talo ja koiria, lapset maailmalla ja puoliso työssä. Eilen olin ostoksilla ja ystävättärellä kahvilla tänään pidän kotipäivän, ulko-oven kyllä avaan että koirat pääsee pihalle. Mitään pakkoa ei ole mennä mihinkään ja se on ihanaa, kohta laitan leipomukset alulle. Huomenna taas ostoksille hankkimaan herkkuainekset kun viikonloppu vilisee vieraita. Tämä on ihan parasta elämää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi