Raskauspahoinvointi vie voimat :'(
Työtkin on alkanut 7 aikaa mut kun oksettaa ihan himona, en pysty edes syömään :/
Onko mitään apua asiaan???
Ahdistavaa tämmöinen, enkä viitsi pomollekaan soittaa
Kommentit (22)
Voin ekat 5kk pahoin. Ja jos en oksentanut, niin oli ainakin etovan paha olo koko ajan. Väsytti ja kuvotti. Istuin töissä pitkät pätkät pytyn kannen päällä silmät kiinni, kun en vain jaksanut enää muuta. Pois en ihan alussa halunnut olla, koska en heti halussa halunnut kertoa raskaudesta. Myöhemmin olin kyllä 2-3vko pätkiä pois ihan sen pahoinvoinnin ja väsymyksen takia, jouduin kerran tippaankin sairaalaan, kun ei yrjöämisestä tullut loppua. Sitten kun tuosta pahoinvoinnista pääsi ja oli ne loppukuukaudet, niin tuli lonkkasärkyä, närästystä, iskiassärkyä, unettomuutta, nenän tukkoisuutta, sydämentykytyksiä rasituksessa (työstressistä). Loppuvaiheessa en enää jaksanut välittää, mitä minusta töissä ajateltiin, kun olin usein poissa.
Ehei, en nauttinut tippaakaan.
Voimia ap:lle! Jotain suolaista aina mukana ja sitä tasaisin väliajoin natustele, ettei maha pääse ihan tyhjäksi...
Minusta se raskaus oli rankempaa aikaa kuin vauva-ajat (2 raskautta ja lasta).
Minä kannoin hapankorppuja mukana raskausajan. Nakertelin niitä aina kun alkoi tulla huono olo.
Mutta sulla taitaa olla vähän pahempi tuo ongelma.
En ole raskaana ollut, joten en voi täysin tietää. Mutta joskus olen kuullut pahoinvointirannekkeista, olisiko sellaisista apua vai ovatko huuhaa-tuotteita?
Kiva tietää etten ole ainoa, tuntuu ettei kellään ole samallaisia oireita ollut tuttavapiirissä. Maha tuntuu aina tyhjältä ja sepä se suurimmaksi osaksi tekee oksennus refleksejä.. Sappinesteet pihalle 5x päivässä, että on kyllä lystiä kerrassaan :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:51"]En ole raskaana ollut, joten en voi täysin tietää. Mutta joskus olen kuullut pahoinvointirannekkeista, olisiko sellaisista apua vai ovatko huuhaa-tuotteita?
[/quote]itseasiassa voivat toimia raskaudessakin
Hae sairauslomaa. Olen ollut kolmesta raskaana, joista yksi päätyi keskenmenoon, toinen ihanaan lapseen ja kolmas kohtukuolemaan loppupäässä. Aina olin odottanut viikolle 12 ennen kuin kerroin. Ja aina olin yrjönnyt töissä. Kohtukuoleman jälkeen tajusin, että oikeastaan ei ole mitään syytä, miksi ei voisi kertoa lähiesimiehellä/esimiehelle, kun koskaan ei voi kuitenkaan tietää. Odotan vauvaa, voin eka kolmanneksen todella huonosti ja sain sairauslomaa. Kerroin syynkin esimiehelle, joka ymmärsi tilanteen hyvin.
Tsemppiä!
Akupunktiosta apu raskauspahoinvointiin
Sihvonen kertoo, että nimenomaan pahoinvoinnin ja oksentelun hoitoa akupunktiolla on tutkittu paljon maailmalla.
- Tutkimustulokset ovat sen verran luotettavia, että niiden perusteella voidaan sanoa, että akupunktion vaikuttavuudesta pahoinvointiin on tieteellistä näyttöä. Pahoinvoinnin hoito on niitä ainoita asioita, missä akupunktio on saanut tiedemaailman hyväksynnän.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 07:07"]
Mulla auttoi akupunktio.
[/quote]
Niin mullaki. Kolme käyntikertaa ja 24/7 (ympäri vuorokauden) jo 12 viikkoa kestänyt pahoinvointi loppui kuin seinään. Seuraavassa raskaudessakaan ei tullut edes sekunniksikaan huono olo.
Älä vaan ota mitää neuvoja vastaan.
-.-
Mun käly ei voi raskaana ollessaan nukkua, koska sitä vetää suonta niin kamalasti öisin. Sille on kyllä kerrottu kikka jos toinenkin suonenvetoihin, mutta hän "ei jaksa kokeilla". Saakohan siitä sitten kirkkaimman kruunun, kun on valvottu yöt ja laitettu koko perhe täysin sekaisin. Koska "äääh en mä jaksa".
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:48"]
Minä kannoin hapankorppuja mukana raskausajan. Nakertelin niitä aina kun alkoi tulla huono olo. Mutta sulla taitaa olla vähän pahempi tuo ongelma.
[/quote]
Itse sain myös kaikenlaisia vinkkejä mitä kannattaisi syödä, olivat toisilla auttaneet. Valitettavasti pahoinvointini oli niin rankkaa, että mikään neuvoista ei auttanut:(
t. Kolmonen joka oksensi 3 kk
Olen koittanut ruoalla parannella oloa, mutta kaikki tulee pihalle ja olen loppupeleissä niin riutunut, että vesikään ei alas mene..
Siinä mielessä helpottavaa ettei joka päivä ole näin pahoja oloja ja toisinaan ne kestää vaan muutaman tunnin.
Nyt taas kestänyt koko päivän :( eikä mulla ole mitään käryä millä viikolla olen, eli ei voi varmaksi odotella "viikolle 14" että helpottais
Ap
Mutta kiitos kaikille vinkeistä jokatapauksessa! :)
Ap
Mulla auttoi hiukan tiheän syömisen lisäksi myös sea band -pahoinvointiranneke, joita saa apteekista.
Miten sulla ei voi olla mitään käryä millä viikoille olet? Et ole käynyt vielä neuvolassa?
Hae oikeasti sairaslomaa jos oksennat kaiken aikaa, töissä ei tarvii kärvistellä. Oma neuvolatätini suositteli hakemaan saikkua jos näin on.
Koita pahoinvointirannekkeita
Yritä syödä ennen nukkumaanmenoa mahdollisimman paljon, että aamulla olisi mahassa vielä täytettä. Tämä auttoi itellä.
Koita kokoajan napostella jotain suolaista esim suolapähkinöitä.
Itse ekan kolmanneksen aikana oksensin kerran mutta muuten oli vellova olo..tää on niin yksilöllistä...:(
Ja jos nyt oikein pahalta näyttää että olet riutunut niin mene ehdottomasti lekuriin ja sieltä saattavat ohjata sut tiputukseen!
Joo niin se varmaan on mentävä.
Sillä en tiedä viikkoja, koska menkat on olleet epäsäännölliset ja en tarkkaa aikaa muista, koska on ollu.. Ja neuvolan ensikäyntikin vasta ensi viikolla.. Ja oksentelua tämä koko kk takana :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:31"]Mulla auttoi hiukan tiheän syömisen lisäksi myös sea band -pahoinvointiranneke, joita saa apteekista.
[/quote]saako ilman reseptiä??
Waiting for the copycat! Koska palstan kopykätti laittaa otsikon: Raiskauspahoinvointi vie voimat :`(
Onko sulla ap mitään ruokia, joita pystyt ajattelemaan ilman kuvotuksen tunnetta? Mehujää? Mehut? Joku hedelmä? Jugurtti? Riisikakut? Mä elin koko viime kesän lähinnä riisikakuilla, nektariineilla, jugurtilla, omenoilla ja mehuilla, koska kaikki muu oksetti. Niin ja söin niitä koko ajan, siis oikeasti ihan jatkuvasti.
Pahoinvointi johtuu nimittäin verensokerin heilahteluista ja siksi olisi tärkeää pitää verensokerit tasaisena. Jos et pysty syömään mitään "kunnollista" niin se ei haittaa. Kyse on kuitenkin tilapäisestä olotilasta ja vauva kyllä ottaa omansa. Mä laihduin monta kiloa, mutta kyllä nekin sitten tuli takaisin loppuraskaudesta :) Voimia sulle!
Aika helvettiä tulee olemaan töissä näemmä :(
Ap