Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako 14v pyytää terkalta e-pillereitä?

Vierailija
20.01.2015 |

Olen 14v tyttö ja minulla on poikaystävä jonka kanssa ollaan kaksi kertaa harrastettu seksiä. Haluaisin hankkia e-pillerit etten tule raskaaksi. Mutta kehtaako niitä pyytää terkalta tai myydäänkö apteekissa 14v:lle niitä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä gynekologeja löytyy ainakin isommilla paikkakunnilla esim. nuorisoneuvolasta, perhesuunnitteluneuvolasta tai millä nimellä se nyt missäkin kaupungissa on. Mutta mene nyt ensin terkalle, terkka opastaa kyllä eteenpäin.

Esim. Tampereella sai muutaman kuukauden (muistaakseni 3) pillerit ilmaiseksi, nuorisoneuvolasta.

Mene nyt heti sinne terkalle, asiat kyllä järjestyvät. Isompi harmi siitä tulee, jos tulet raskaaksi.

Vierailija
22/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:27"]

Terkka ei voi antaa pillereitä vaan lähetteen gynekologille. Gyne tekee tarvittavat tutkimukset ja kirjoittaa reseptin. Jos gynen tekemä tutkimus (sisätutkimus)jännittää tai et halua sitä niin et tarvitse vielä pillereitäkään.

[/quote]

Ei tehdä  sisätutkimusta 14v:lle.

[/quote]

öö kyllä mulle tehtiin ku otettiin papakoe kun saman ikäisenä ekat pillerit hain?

[/quote]

No minun tyttärelle ei tehty, 14v oli kun haki pillerit menkkakipuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"]Kyllä tehdään sisätutkimus 14v. jos kerran on jo seksi aloitettu ja haluaa pillerit. Mutta varaa aika sinne perhesuunnitteluun...terkka auttaa jos et osaa itse. Kaikki mikä pitää tehdä salassa on yleensä väärin! Eli miksi se poikaystävä on salaisuus? [/quote] Koska on mua jonkin verran vanhempi. Ja kiitos muille vastauksista!

[/quote]

Eli kyseessä täysi-ikäinen mies, joka käyttää sua hyväksi ja vanhemmat kieltää tapailun ja/tai tekee rikosilmoituksen? 14-vuotiaan ei kuulu harrastaa seksiä. Jos koet olevasi valmis seksiin, uskallat esitellä poikaystävän vanhemmille, uskallat hankkia pillerit/tarvittavan ehkäisyn ihan itse ja ymmärrät, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma ja seuraus voi olla lapsi, josta olet ihan itse vastuussa ainakin seuraavat 18 vuotta.

Vierailija
24/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:37"]

Terkka ei voi antaa pillereitä vaan lähetteen gynekologille. Gyne tekee tarvittavat tutkimukset ja kirjoittaa reseptin. Jos gynen tekemä tutkimus (sisätutkimus)jännittää tai et halua sitä niin et tarvitse vielä pillereitäkään.

[/quote]

[/quote]

öö kyllä mulle tehtiin ku otettiin papakoe kun saman ikäisenä ekat pillerit hain?

[/quote]

[/quote]

Johan tuolla sanottiin, että sisätutkimus tehdään sitten kun seksielämä on aloitettu. Tyttäresi haki apua kuukautiskipuihin, ei ehkäisyä. Minä hain pilleireitä sillon 14 vee ja ihan ehkäisyyn

Vierailija
25/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"]Kyllä tehdään sisätutkimus 14v. jos kerran on jo seksi aloitettu ja haluaa pillerit. Mutta varaa aika sinne perhesuunnitteluun...terkka auttaa jos et osaa itse. Kaikki mikä pitää tehdä salassa on yleensä väärin! Eli miksi se poikaystävä on salaisuus? [/quote] Koska on mua jonkin verran vanhempi. Ja kiitos muille vastauksista!

[/quote]

Eli kyseessä täysi-ikäinen mies, joka käyttää sua hyväksi ja vanhemmat kieltää tapailun ja/tai tekee rikosilmoituksen? 14-vuotiaan ei kuulu harrastaa seksiä. Jos koet olevasi valmis seksiin, uskallat esitellä poikaystävän vanhemmille, uskallat hankkia pillerit/tarvittavan ehkäisyn ihan itse ja ymmärrät, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma ja seuraus voi olla lapsi, josta olet ihan itse vastuussa ainakin seuraavat 18 vuotta.
[/quote]

Abortti keksitty jos muka tulen raskaaksi. Ja poikaystävä 18v.

Vierailija
26/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeet kyllä nussia ihan tarpeeksi ilman että aloitat 14v.

Pelkona kai sinulla on se, että aikuinen poikaystävä jättää??

Vierailija
27/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Johan tuolla sanottiin, että sisätutkimus tehdään sitten kun seksielämä on aloitettu. Tyttäresi haki apua kuukautiskipuihin, ei ehkäisyä. Minä hain pilleireitä sillon 14 vee ja ihan ehkäisyyn

[/quote]

No ei mennyt noin, kun nimenomaan gyne sanoi, ettei sitä tarvitse tehdä noin nuorelle jos ei ole vaivoja. Kyse ei ollut siitä, oliko syy ehkäisy tai muu, mutta tämä oli meidän kohdalla, lääkäreitä on erilaisia.

Selitti vielä sitä, että paikat on niin pienet, ettei halua aiheuttaa kipuja.

Vierailija
28/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä koulun terveydenhoitajalta.
Lue käyttöohjeet. Yksi tabletti päivässä. Työnnä etusormen avulla niin syvälle emättimeen, että tunnet ettei pääse valumaan ulos. Turvallisuus ja oikea käyttö ennen kaikkea!
T. Terkkari

Vierailija
30/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin, en tosin ehkäisyyn vaan aivan järkyttäviin kuukautisiin ja kipuihin. Sain. Ei niitä nyt ilman reseptiä mistään apteekista saa. Voit joutua kokeilemaan useampiakin ennen kuin löytyy sopivat.

Vierailija
31/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä voi ostaa pillerin apteekista ilman reseptiä. Jos siis on yli 15v

Vierailija
32/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoti

Vierailija
33/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka ei anna pillereitä eikä reseptejä vaan vain ohjaa sinut oikealle lääkärille. Pillerit maksavat 10-50 euroa kuussa. Voit pyytää poikakaveria maksamaan niistä puolet, ihan samoin kuin sinä maksat puolet poikakaverin ostamista kondomeista.

Jos olet mielestäsi tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä eikä poikaystävässäsi ole mitään hävettävää, sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmaa esitellä häntä vanhemmillesi ja kysyä äidiltä rahaa ehkäisyyn. Jos taas sinua hävettää kertoa asiasta, ehkä et silloin olekaan tarpeeksi kehittynyt henkisesti seksitouhuihin.

Vierailija
34/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meille tuleville lääkäreille opetettiin juuri gynen kurssilla että teinille ei tarvi rutiinisti tehdä sisätutkimusta pillereitä hakiessa.

T. Kandi

Vierailija
35/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin tyypilliseltä, että tyttö jolla ei ole läheiset välit vanhempiinsa on joutunut täysi-ikäisen uhriksi. Juuri heikolla itsetunnolla varustetut tytöt ovat alttiita tällaiselle hyväksikäytölle ja helppoja saaliita.

Nyt on jokaisen teini-ikäisen tytön äidin aika pysähtyä hetkeksi miettimään, saako oma tytär riittävästi huomiota ja hyväksyntää molemmilta vanhemmiltaan niin ettei hänen tarvitse kerjätä sitä huomiota seksin kautta vierailta ihmisiltä.

Vierailija
36/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"]Kyllä tehdään sisätutkimus 14v. jos kerran on jo seksi aloitettu ja haluaa pillerit. Mutta varaa aika sinne perhesuunnitteluun...terkka auttaa jos et osaa itse. Kaikki mikä pitää tehdä salassa on yleensä väärin! Eli miksi se poikaystävä on salaisuus? [/quote] Koska on mua jonkin verran vanhempi. Ja kiitos muille vastauksista! [/quote] Eli kyseessä täysi-ikäinen mies, joka käyttää sua hyväksi ja vanhemmat kieltää tapailun ja/tai tekee rikosilmoituksen? 14-vuotiaan ei kuulu harrastaa seksiä. Jos koet olevasi valmis seksiin, uskallat esitellä poikaystävän vanhemmille, uskallat hankkia pillerit/tarvittavan ehkäisyn ihan itse ja ymmärrät, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma ja seuraus voi olla lapsi, josta olet ihan itse vastuussa ainakin seuraavat 18 vuotta. [/quote] Abortti keksitty jos muka tulen raskaaksi. Ja poikaystävä 18v.

[/quote]

On ihanaa, että huolehdit(te) ehkäisystä, mutta kai tiesit, että jos poikaystäväsi on 18v ja sinä 14v, hän syyllistyy rikokseen jo ehdottaessaan sinulle seksiä. Kumpi teistä muuten edes ehdotti seksiä? Jos haluat olla vastuullinen, etkä hankkia itsellesi lisää ongelmia / sukupuolitautia / teiniraskautta / merkintää lapsen hyväksikäytöstä / aborttia (se ei ihan totta ole niin helppoa, kivutonta ja ennen kaikkea terveellistä kuin kuvittelet), juttelet nyt asiasta jonkun aikuisen (ei poikaystäväsi) kanssa.

Ihania poikia ja miehiä riittää elämässäsi vaikka kuinka myöhemminkin. Poikaystäväsi ei muuten vaikuta kovin fiksulta tyypiltä, jos hän tietoisesti on valmis rikkomaan lakia. Itse en seurustelisi tuollaisen kanssa, vaikka kuinka mukava olisi.

Kun tuon ikäinen menee terkkarille/vastaavalle pyytämään e-pillereitä ehkäisyyn, kyllä siellä kysytään partnerin ikää. Kun se selviää, on terkkarilla velvollisuus ilmoittaa asiasta vanhemmillesi, sillä kyseessä on rikos.

Vierailija
37/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa edellä oli kovin ilkeitä viestejä. Varmaankin ovat vain kateellisia.

Mene juttelemaan sille terveydenhoitajalle, se on juuri sitä varten sinne palkattu (minäkin maksan verojen mukana osan hänen palkastaan). Terveydenhoitajan tehtävä ei ole arvostella sinua, vaan autta näissä aluksi hieman oudoissa asiossa. Terveydenhoitajalla on salassapitovelvollisuus, paitsi asioissa, jotka vaativat lstensuojelullisia toimenpiteitä. Jos sinulla on jotain salattavaa, niin sitäkin suuremmalla syylllä mene terveydenhoitajalle.

Terv. Siis heti huomenna, eikä sitten 15:Pv.

Vierailija
38/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:08"]Uskallatko harrastaa seksiä? Jos uskallat, pillerien hankinta ei ole ollenkaan niin nolo asia kuin olla yhdynnässä 14vuotiaana. [/quote] En halua että muut saa tietää. Kun ei esim mun vanhemmat edes tiedä että mulla on poikaystävä.

[/quote]Onko sinulla varaa pillereihin? Vain 3 kk aloituspakkaus on ilmainen.

Vierailija
39/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi