Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?
Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:59"]Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
[/quote] Vitun tyhmä ämmä !!. Miksi teit lapsen kun olet mielisairas ?
Ihan paras ohis tässä ketjussa on tuo kärttyinen "nuori" (ei kai kovin nuori voi olla jos lapsi on koulussa) äiti, joka luulee että häntä kytätään vanhempainillassa. Ja sitten yksin alapeukuttelee saamiaan vasta-argumentteja.
Ap:lle kehottaisin avun hakemista neuvolasta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:59"]Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
[/quote]
Eh, kukahan se tässä on mielisairas? :D
No mitä täällä kyselet, kun kerran itse olet sitä mieltä ettet vaunuja tarvi? Eihän niitä kukaan pakota hankkimaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan. [/quote] Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen. Ohiksena vaan tämä. [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. mun lapsella on käytös kymppi eikä ikinä hänen 5 vuotisen koulunkäyntinsä aikana ole opettajalta tullut mitään negatiivista palautetta kotiin. Ei siis ikinä koskaan. Vanhempainvarteissa käyn kyllä vaikka opettaja ollut sitä mieltä että nekin turhia lapseni kohdalla. En näe mitään järkevää syytä miksi minun pitäisi käydä vanhempainilloissa? Kerran olen käynyt kun tyttöni meni ekalle luokalle ja se riitti, silloinkin ahdisti ne 4kymppiset harput siellä tuijotuksineen. Olin varmaan liian nuori ja kaunis äidiksi. [/quote] Voisin vaikka vannoa, että kasvatat koulukiusaajaa. Ihan tekstistäsi päätellen.. [/quote] Voisin vaikka vannoa että olet se 40v harppu joka kateellisena mulkoilee vanhempainilloissa niitä nuoria ja kauniita äitejä.
[/quote]
Vanhemmat, jotka ovat kiinnostuneita lapsestaan menevät sen takia vanhempainiltaan eivät kyyläämään toisia vanhempia eivätkä normaalit vanhemmat koe itse olevansa näytillä. Toisten vanhempien kanssa on kyllä hyödyllistä keskustella ko. tilaisuuksissa. Miten joku äiti-ihminen voi kuvitella että joku toinen vanhempi kateellisena ihailee hänen kauneuttaan ja nuoruuttaan...vanhempainillassa!?
Tästä pisteet ja ehdokkuus vuoden provoksi! Hyvin hoksattu tuo, että kirjoitat vaunujen tarpeesta ja vain sivulauseessa mainitset syyn.
Jos sinulla on todella noin vakavia mielenterveysongelmia eikä lapsen isäkään voi ulkoiluttaa vauvaa, niin toivottavasti saatte apua jo ennen synnytystä.
Vauvan kanssa voi muuten ulkoilla ilman vaunujakin, varsinkin kesäisin.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin.
[/quote]
No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan.
[/quote]
Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen. Ohiksena vaan tämä.
Ap:n alkuperäiseen kysymykseen. Ei, vaunuja ei ole pakko hankkia.
Suosittelisin hakemaan apua omiin ongelmiin mahdollisimman pian.
Lapsen syntymän jälkeen voi avun vastaanottaminen olla todella hankalaa. Jos esim. saat hoitoaikoja, minne olet ajatellut jättää lapsen siksi aikaa? (Ilta aikoja ei juuri ole tarjolla.)
Idea vaunujen kanssa ulkoilusta on tosi hyvä. Todellakin kukaan ei silloin kysely sinulta mitään. Jos joku tulee kysymään, sanot vain ssh meillä ollaan just nukahtamassa ja jatkat matkaa...
Lapsen kanssa on pakko liikkua pois kotoa. Tai sitten sinulla on ihme mies, jos hän pystyy kaikki hoitamaan. Lapsi sairastuu, pitää käydä lääkärissä. On neuvola aikoja. Hammaslääkäriinkin pitää mennä. Tutustumaan päiväkotiin, kouluun. On vanhempienvartteja. Jossain vaiheessa lapsi alkaa haluamaan kavereita. Äiti ja isä ei enää riitäkään. Pitkään joudutte vielä hoitamaan kaverisuhteet lapsen puolesta. Lapsi varmasti haluaa jotain harrastaakin.
Pikku hiljaa lapsella alkaa olla omaa tahtoakin. Kaikki ei suju kuin elokuvissa.
Hoitaako mies kaupassakäynnit? Ostatko kaikki vaatteet netistä?
Lapsi muuttaa arkea tosi paljon. Voi olla, että teillä nukutaan huonosti. Miehesi käy töissä. Voitko vaatia hänet hoitamaan kaikki kodin ulkopuoliset asiat? Voi olla, että hän väsyy.
Tsemppiä ap:lle! Toivottavasti saat itsellesi nopeasti apua ja pääset nauttimaan vauva-arjesta!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan. [/quote] Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen. Ohiksena vaan tämä. [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. mun lapsella on käytös kymppi eikä ikinä hänen 5 vuotisen koulunkäyntinsä aikana ole opettajalta tullut mitään negatiivista palautetta kotiin. Ei siis ikinä koskaan. Vanhempainvarteissa käyn kyllä vaikka opettaja ollut sitä mieltä että nekin turhia lapseni kohdalla. En näe mitään järkevää syytä miksi minun pitäisi käydä vanhempainilloissa? Kerran olen käynyt kun tyttöni meni ekalle luokalle ja se riitti, silloinkin ahdisti ne 4kymppiset harput siellä tuijotuksineen. Olin varmaan liian nuori ja kaunis äidiksi. [/quote] Voisin vaikka vannoa, että kasvatat koulukiusaajaa. Ihan tekstistäsi päätellen.. [/quote] Voisin vaikka vannoa että olet se 40v harppu joka kateellisena mulkoilee vanhempainilloissa niitä nuoria ja kauniita äitejä.
[/quote]
Vanhemmat, jotka ovat kiinnostuneita lapsestaan menevät sen takia vanhempainiltaan eivät kyyläämään toisia vanhempia eivätkä normaalit vanhemmat koe itse olevansa näytillä. Toisten vanhempien kanssa on kyllä hyödyllistä keskustella ko. tilaisuuksissa. Miten joku äiti-ihminen voi kuvitella että joku toinen vanhempi kateellisena ihailee hänen kauneuttaan ja nuoruuttaan...vanhempainillassa!?
[/quote]
Voi kuule kun tulee sellainen näyttelyesine olo teidän 4kymppisinä lisääntyneiden tuijotuksien ja mulkoilujen takia. Sellaisia te nyt vaan olette. ja saatte olla ihan keskenänne minä pysyn niinä iltoina mielelläni kotona. :) ja olen kiinnostunut lapsestani ja hänen koulunkäynnistään, en vanhempainilloissa ravaamisesta joissa sovitaan ostetaanko ensivuonna luokalle pastilleja vai ei.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia. ap [/quote] Eli lapsi ei pääsisi vuoteen tai kahteen lainkaan ulos, ei edes nukkumaan?
[/quote] Ulkona nukuttaminen on kylla niin outo tapa etta ei sita muualla maailmassa ymmarreta ollenkaan.
Olisi kannattanut harkita vaikka aborttia, jos se elämä on noin vaikeaa, että oma itsekkyys menee lapsen edelle. Hoitoa minäkin suosittelen lämpimästi. :)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:12"]Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. [/quote] Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap
[/quote]
Kyllä se lapsi tarvitsee raitista ilma, jotta pysyy terveenä ja hyvävointisena. Sisällä kökkivät lapset ovat harmaita ja kalpeita..
Ostakaa ne vaunut, kai miehesi sentään voi viedä ipanan happihypyllle?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]
Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan.
Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin.
[/quote]
Itse en mene joskus viikkoihin ulos. Hyvin viihdyn sisällä :) ei kaikki todellakaan kaipaa ulkona oloa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:01"]
Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan.
Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin.
[/quote]
Itse en mene joskus viikkoihin ulos. Hyvin viihdyn sisällä :) ei kaikki todellakaan kaipaa ulkona oloa.
[/quote]
Miksi miinus?:0 eivätkö ihmiset saa olla erilaisia??
Voihan esim parvekkeelle laittaa nukkumaanvaikka äitiyskoppaan.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:59"]Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
[/quote]
Eh, kukahan se tässä on mielisairas? :D
[/quote] Sä olet, katso peukutukset . Mee hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Miksi miinus?:0 eivätkö ihmiset saa olla erilaisia??
[/quote]
Pärjäät myös vuorokauden nukkumatta, et elä 3kk pelkällä äidinmaitoravinnolla jne. miten ihmisille voi tulla yllätyksenä että vauvan kehitykseen kuuluvat tarpeet eivät ole samat kuin "täysikasvuisen" aikuisen ihmisen??
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan. [/quote] Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen. Ohiksena vaan tämä. [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. mun lapsella on käytös kymppi eikä ikinä hänen 5 vuotisen koulunkäyntinsä aikana ole opettajalta tullut mitään negatiivista palautetta kotiin. Ei siis ikinä koskaan. Vanhempainvarteissa käyn kyllä vaikka opettaja ollut sitä mieltä että nekin turhia lapseni kohdalla. En näe mitään järkevää syytä miksi minun pitäisi käydä vanhempainilloissa? Kerran olen käynyt kun tyttöni meni ekalle luokalle ja se riitti, silloinkin ahdisti ne 4kymppiset harput siellä tuijotuksineen. Olin varmaan liian nuori ja kaunis äidiksi.
[/quote]
Voisin vaikka vannoa, että kasvatat koulukiusaajaa. Ihan tekstistäsi päätellen..
[/quote]
Voisin vaikka vannoa että olet se 40v harppu joka kateellisena mulkoilee vanhempainilloissa niitä nuoria ja kauniita äitejä.