Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?
Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia. ap [/quote] Eli lapsi ei pääsisi vuoteen tai kahteen lainkaan ulos, ei edes nukkumaan?
[/quote]
Edes nukkumaan...
Meillä kaksi lasta ja kumpikaan ei tykännyt nukkua ulkona: heräsivät autoihin, koiriin, lapsiin jne. Nukkuivat paremmin sisällä omissa sängyissään. Heitä ei siis ulkona nukutettu. Kärrylenkeillä toki muuten käytiin, mutta jos nukahtivat niin heräsivät heti, kun kärryt pysähtyi, joten ulos ei voinut jättää nukkumaan silloinkaan. Ei se vauva siitä kärsi, vaikkei ihan hirveästi ulkoilisikaan. Ja turvakaukalolla voi hoitaa autoreissut ja siihen liittyvät kantamiset. Tai kantoliinalla, rintarepulla...
Mielestäni ap pärjää varmasti ilman kärryjäkin, koska on muitakin konsteja vauvaa kantaa. Ja kuten hän kirjoitti, taapero on asia erikseen esim. ulkoilun suhteen. Ulkomaillahan pientä vauvaa suojellaan paljon enemmän kuin Suomessa eli ei edes nukuteta...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:33"]
No mitä täällä kyselet, kun kerran itse olet sitä mieltä ettet vaunuja tarvi? Eihän niitä kukaan pakota hankkimaan.
[/quote]
Sinäkään et huomanut todellista ongelmaa. Ei se ole vaunujen puute ja vauvan ulkoiluttamatta jättäminen, vaan äidin sosiaalisten tilanteiden pelko, jolle hän ei halua tehdä mitään vaan pysyttelee mieluummin edelleen mökkihöperönä.
Toinen ongelma edellämainitun lisäksi on se, että ilmeisesti lapsen isäkään ei ole kovin kiinnostunut vauvan ulkoiluttamisesta, eikä muutenkaan sen enempää lapsensa kuin hänen äitinsä hyvinvoinnista. Hyvä kun kauppareissut sentään hoitaa.
Voiko vauvan kanssa olla ilman vaunuja? Ihan oikeasti kysyn, koska mietin ettei tarvis. Kulkee rinta- tai selkärepussa
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:10"]Kerro miksi vauvaikäisen pitää päästä ulos vaikkwi ymmärrä siitä mitään? Tuomitsette minut jo epäkelvoksi äidiksi yhden asian perusteella, vaikkq palsta vilisee äitejä jotka eivät edes soseita tee itse
[/quote]
Emme me leimaa sinua "epäkelvoksi äidiksi yhden asian perusteella", vaikka sitähän sinä tällä aloituksellasi haet.
Olemme huolissamme sekä sinun että lapsesi terveydestä ja tulevaisuudesta. Paljon vaunuja tärkeämpi asia on sinun pääsi. Se pitäisi saada ensin kuntoon, mielellään jo ennen vauvan syntymää. Ei vauvan sisätiloissa pitäminen koko ensimmäisen elinvuoden ole ollenkaan niin vaarallita kuin sinun pelkosi.
Toiseksi minua huolestuttaa se, että teidän mieleenne ei ollenkaan juolahda sellainen mahdollisuus, että mies ulkoiluttaisi vauvaa, joko vaunuissa tai ilman vaunuja. Se on todella paha homma, että sinä jäät ihan ypöyksin vauvasi kanssa sisätiloihin.