Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?

Vierailija
20.01.2015 |

Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei pysty menemään edes vauvan kansss ulos, niin miten sitten taaperon? Vauvan kanssa ulkoilu ja asiointi on vielä helppoa, taaperon kanssa vähän haastavampaa... Kannattaisi oikeasti aloittaa ihmisten ilmoilla liikkumisen harjoittelu sen pienen vauvan kanssa, ettei lukkiudu lapsen kanssa loppuiäkseen neljän seinän sisälle.

Vierailija
122/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sirten siirtää sen sosiaalisten tilanteiden pelon sun lapseesikin pitämällä hänet neljän seinän sisällä???

Raitista ilmaa tarvitsee vauva vaikka ei vielä liikkuisikaan. Lisäksi muiden ihmisten näkeminen ja ympäristön vaihtelu edistää lapsen kehitystä.
Ihmettelen vaan, että miten sä oot onnistunu hankkimaan sen lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä ap täysin ymmärrä, että kaikki päivät kotona mahd. kitisevän vauvan kanssa voi käydä todella raskaaksi. Siksi äidit yleensä - sekoamisen välttämiseksi - tarvitsevat kontakteja. Ymmärrätkö, millaista voi olla, jos joudut kiertämään kämppää kolme-neljä tuntia kitisevä vauva sylissä päivästä toiseen. On kyllä aikamoinen helpotus, jos voi vaikka paiskata sne vauvan vaunuihin ja lähteä pitkälle lenkille kuuokkeet korvilla ja se vauvakin on tod. näk. tyytäväisempi vähän aikaa. 

Yksinolo kotona on varmaan ihan jees. Voi lukea, surffailla, nukkua ja ties mitä. Tämän kaiken joudut ehkä unohtamaan ja se kotona olo muuttuukin siksi, että yrität saada vauvan tyytyväiseksi... 

Vierailija
124/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranen aika. kaikkee sitä kuulee! 

Vierailija
125/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:02"]Mitä jos miettisit sen vauvan hyvinvointia? Tuskin sosiaalisten tilanteiden pelko lenkkeilyä estää. Kukaan ei pakota puistoon tai äitivauvakerhoihin.
[/quote] kyllä voi estää, minulla oli niin paha paniikkihäiriö, etten uskaltanut edes rappukäytävään mennä kun pelkäsin jo naapureitakin. Mutta sen pelon ja ahdistuksen voi ja pitää kyllä hoitaa, jos on lapsikin tulossa. Ei lasta voi sisällä pitää. Mieskin voi varmasti ulkoilemaan lähteä vauvan kanssa, jos on oikein paha tilanne päällä. Mutta ap, hae apua!
[/quote]
Miten olet oikein onnistunut saamaan miehen??
[/quote] siis kysytkö tuota ap:lta vai tuon kommentin kirjoittajalta, eli minulta? No, vastaan nyt kummankin puolesta. Se, että on esim. paniikkihäiriö, ei tarkoita sitä, että se olisi aina ollut. Minulla oli ensimmäisiä paniikkikohtauksia yläasteikäisenä. Mutta vasta myöhemmin mieheni jo tavattua kohtauksia alkoi tulla enemmän ja pahempina, joka johti siihen, että MINÄ (, joka en siis ole ap) en pystynyt enää pahimmillaan mennä edes sinne rappukäytävään. Sain kumminkin apua ongelmaan ja nyt voin elää taas normaalia elämää. Eli vastaus kysymykseesi: minä tapasin mieheni ennen niitä pahimpia aikoja, jolloin elin suht normaalia elämää. -13

Vierailija
126/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan.

[/quote]

Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen.  Ohiksena vaan tämä.
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa. mun lapsella on käytös kymppi eikä ikinä hänen 5 vuotisen koulunkäyntinsä aikana ole opettajalta tullut mitään negatiivista palautetta kotiin. Ei siis ikinä koskaan. Vanhempainvarteissa käyn kyllä vaikka opettaja ollut sitä mieltä että nekin turhia lapseni kohdalla. En näe mitään järkevää syytä miksi minun pitäisi käydä vanhempainilloissa? Kerran olen käynyt kun tyttöni meni ekalle luokalle ja se riitti, silloinkin ahdisti ne 4kymppiset harput siellä tuijotuksineen. Olin varmaan liian nuori ja kaunis äidiksi.

Vierailija
127/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 07:39"]

Alkaakhan neuvola jossain vaiheessa ihmetellä, jos äiti ei ole koskaan mukana käynneillä...?

[/quote]

No miksi alkaisi? Meillä oli niin veemäinen neuvolantäti, että kävin yhden kerran äitiysneuvolassa ja vaihdoin sen jälkeen yksityiseen äitiysneuvolaan loppuraskauden ajaksi. Lapsen synnyttyä yksityisen neuvolan kätilö kävi tarkastamassa lapsen ja mies jatkoi ekan vuoden neuvolakäyntejä tuon veemäisen neuvolatädin luona. Mies oli sen verran suorasanainen, että sai pidettyä tantan kurissa. :-D

Miksi sen äidin pitäisi sinne neuvolaan mennä? Kai ne mittaukset ja rokotukset hoituvat ihan samalla tavalla riippumatta siitä kumpi siellä käy... 

Vierailija
128/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi raukkaa. Vankina omassa kodissaan.

Vierailija
129/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Mietipäs miten ennen vanhaan elettiin. Naapureihin matkaa kymmeniä kilometrejä, karja ja maatila hoidettavana. Miten helvetissä silloin pärjättiin? Kyllä on tultu avuttomiksi tuosta...

Vierailija
130/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]

Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan. 

Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin. 

[/quote]

Vähän OT mutta pakko huomauttaa, että meidän kuopus nukkuu paremmin pinnasängyssään kuin vaunuissa (tai nyt isompana rattaissa). Vaunuissa ei ole ikinä nukkunut yli tuntia, edes pikkuvauvana, kun taas sängyssään saattaa nukkua parin tunnit päikkärit.

Vierailija
131/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]

Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan. 

Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin. 

[/quote]

Vähän OT mutta pakko huomauttaa, että meidän kuopus nukkuu paremmin pinnasängyssään kuin vaunuissa (tai nyt isompana rattaissa). Vaunuissa ei ole ikinä nukkunut yli tuntia, edes pikkuvauvana, kun taas sängyssään saattaa nukkua parin tunnit päikkärit.

[/quote]

Täällä sama. Vaunut jäivät ihan turhaksi, kaikki lapset ovat nukkuneet sängyssään alusta saakka. Äitiyspakkauksen tamineissahan vauvaa ei voi edes talvella nukuttaa (suositus -5c lämpötilaan saakka), eikä pienen vauvan keuhkot pakkasesta tykkää muutenkaan - kesällä olivat riesana joka paikkaan tunkevat ampiaiset, jotka söivät hyönteisverkonkin rikki vaunuista, joten meillä nukuttiin ja nukutaan edelleen vain ja ainoastaan sängyssä. Joskus satunnaisesti autossa.

Vierailija
132/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:10"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:53"]Minun oli pakko katkaista välit aloittajan kaltaiseen ihmiseen, kun tämä tuli raskaaksi. En kestänyt katsoa vierestä, kun lapselle opetetaan saman häiriöt kun äidille. Miten hankalaksi asiat sitten menee kun lapsi kasvaa? Äiti ei voi osallistua esim vanhempainiltoihin häiriönsä takia. Ja tällaiset sisälle linnottautujat ovat kokemukseni mukaan läheisriipuvaisia ja jotkut miehet tykkäävät kahlia naisensa kotiin. [/quote] No mulla ei ole mitään häiriöitä ja silti ei kiinnosta paskan vertaa mitkään vanhempainillat. Tekö superoikeatäidit leimaatte kaikki häiriöisiksi äideiksi joita ei vanhempainilloissa näy? Noh, tän jälkeen on taas vielä vähän parempi syy olla menemättä jatkossakaan. [/quote] Valitettavasti vanhemmat joita ei tuota paskanvertaa kiinnosta vanheimpainillat ovat niitä luokan kiusaajien ja häiriköiden vanhempia. Juuri he, kenelle vanhempainillat yms. keskustelutilaisuudet tulisivat tarpeeseen.  Ohiksena vaan tämä. [/quote] Ei muuten pidä paikkaansa. mun lapsella on käytös kymppi eikä ikinä hänen 5 vuotisen koulunkäyntinsä aikana ole opettajalta tullut mitään negatiivista palautetta kotiin. Ei siis ikinä koskaan. Vanhempainvarteissa käyn kyllä vaikka opettaja ollut sitä mieltä että nekin turhia lapseni kohdalla. En näe mitään järkevää syytä miksi minun pitäisi käydä vanhempainilloissa? Kerran olen käynyt kun tyttöni meni ekalle luokalle ja se riitti, silloinkin ahdisti ne 4kymppiset harput siellä tuijotuksineen. Olin varmaan liian nuori ja kaunis äidiksi.

[/quote]

Voisin vaikka vannoa, että kasvatat koulukiusaajaa. Ihan tekstistäsi päätellen..

Vierailija
133/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"]Miten AP, aiot hoitaa lapsesi sosiaaliset suhteet, kun hän ehtii leikki-ikään? Tarvitseehan hän kontakteja toisiin lapsiin, leikkimistä ja oppimista toimimaan ryhmässä. Eskariin ja kouluunkin hänen täytyy aikanaan mennä. [/quote] Näitä asioita ehtii myöhemminkin miettiä, lapsi ei ole edes syntynyt vielä ja te leimaatte minut jo seuraavaksi viideksi vuodeksi paskaksi äidiksi! Se, että en koe VAUVAIKÄISEN ulkoilua niin tärkeäksi että menettäisin oman mielenterveyteni, ei tarkoita että kahlitsen lapseni seuraavaksi 40 vuodeksi kotiin. Lapseni tulee pääsemään päiväkotiin, eskariin, kouluun yms. Siitä ei kenenkään tarvitse kantaa huolta. Tuolla tavalla kun arvostelee toisia (tulevia) äitejä, kannattaa itse varmistaa että on täydellinen. ap

[/quote]

No kuule ei siinä kovin kummonen äiti tarvitse olla, että sut ohittaa tukka hulmuten. Ihan järjetön ääliö olet, kun et hae itsellesi apua ennen kuin lapsesi on syntynyt. Jotenkin tuntuu, että sua ei vaan huvita hoitaa sitä vauvaasi asiallisesti, ja haet siihen oikeutusta täältä. Koska jos sulla olisi noin vaikeat sos. tilanteiden pelot, niin et sä voisi etukäteen tietää, että ne vaivaa sua vain vauvavuoden, ja sitten ihanasti taaperon äitinä osaisitkin jo olla sosiaalinen ja lapsi saa normaalit sosiaaliset kontaktit.

Ei kyllä muuta tee mieli sanoa, kuin että kaiken maailman hullujen kanssa miehet viitsiikin lisääntyä. EI kovin vastuullista sekään.

Vierailija
134/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 04:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:45"]Jos oisit AP kysynyt, mistä saat mahdollisimman nopeasti apua pelkotilaasi, oisit saanut kannustavia kommentteja ja apua. Tämä kaamea "lynkkaus" tulee siitä kun mietit keinoja sopeuttaa lapsesi omaan sairauteesi etkä mieti keinoja hoitaa sairauttasi. Ja ihan lievästi (eli aivan helvetisti) turhauttaa lukea tällaista, että joku ihan tosissaan on sitä mieltä ettei vauva tarvitse ulkoilmaa. Onneksi aloitus ei ollut se että "tarvitseeko kuulevaa vauvaa viedä puhuvien ihmisten sekaan oppimaan puhumaan, kun itse olen kuuro". [/quote] Öh. Sen vauvan äidinkieleksi tulisi viittomakieli. Täysin tasa-arvoinen ja yhtä hyvä kieli kuin suomikin. On paljon pariskuntia, joissa molemmat on kuuroja, ja saavat kuulevia lapsia, ja kotikielenä ja lasten äidinkielenä on viittomakieli! Eiks ookin kauheeta! ;) Kyllä ne lapset oppii puhumaan jossain vaiheessa kun on sukulaiset, tutut, päiväkoti, kerhot jne. Ja ei kuurot vanhemmat ole tyhmiä, vaan tajuavat, että kuulevan lapsen tarvii oppia myös puhumaan. Onhan muuten myös lastenohjelmat ja musiikki, joissa lapsi kuulee puhuttua kieltä. (Pahoittelen jos tulkitsin viestisi sävyn väärin, ja ohis.)

[/quote]

Ihanko oikeasti tunnet "paljon perheitä", joissa kuurot vanhemmat eivät välitä tehdä lapsesta aidosti kaksikielistä, vaan huolehtivat vain viittomakielen oppimisesta? Perheissä, joissa vanhemmat ovat kuuroja ja lapsi kuuleva, lapsi oppii molemmat kielet. Siksi he ovat usein tosi hyviä viittomakielentulkkeja. Mutta se EI tapahdu itsestään, tv-ohjemien tai muun satunnaisen kielenkuulemisen kautta. Kyllä suomea pitää puhua ihan ärejstelmällisestis suotaan lapselle itselleen, jotta tämä sitä oikeasti oppisi syvällisellä tasolla. Luullakseni tuo esimerkki, johon vastasit, koskee juuri tätä: olisi aika hurjaa, jos kuurot vanhemmat linnoittautuisivat lapsen kanssa sisälle, eivätkä järjestäisi hänelle todellisia suomen kielen oppimisen tilanteita. Ja se oli tosiaan vain esimerkki, ei kirjoittaja väittänyt kuuroista vanhemmista yhtään mitään ikävää eikä syyllistänyt heitä mitenkään. Hän puhui ap:sta tuon esimerkin kautta. 

Suomen kieli on suomen kieltä, suomalainen viittomkieli on suomalaista viittomakieltä, ei suomea. Se on eri asia.Tämä siis tuolle toiselle kommentoijalle. 

Vierailija
135/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, ettei vaunut ole välttämättömät, esim. kantorepullakin pärjää pitkälle. Ulkoilu ja raitis ilma kuitenkin on oikeasti tärkeää.

Huomaan sen vaikutuksen jo itsestänikin jos on koko päivän sisällä (kohtuullisen hyvästä ilmastoinnista huolimatta).

Tsemppiä jatkoon, toivottavasti kommentointi herättää hakemaan apua pelkoihin jos ei itsesi niin edes lapsen takia!

Vierailija
136/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 04:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:45"]Jos oisit AP kysynyt, mistä saat mahdollisimman nopeasti apua pelkotilaasi, oisit saanut kannustavia kommentteja ja apua. Tämä kaamea "lynkkaus" tulee siitä kun mietit keinoja sopeuttaa lapsesi omaan sairauteesi etkä mieti keinoja hoitaa sairauttasi. Ja ihan lievästi (eli aivan helvetisti) turhauttaa lukea tällaista, että joku ihan tosissaan on sitä mieltä ettei vauva tarvitse ulkoilmaa. Onneksi aloitus ei ollut se että "tarvitseeko kuulevaa vauvaa viedä puhuvien ihmisten sekaan oppimaan puhumaan, kun itse olen kuuro". [/quote] Öh. Sen vauvan äidinkieleksi tulisi viittomakieli. Täysin tasa-arvoinen ja yhtä hyvä kieli kuin suomikin. On paljon pariskuntia, joissa molemmat on kuuroja, ja saavat kuulevia lapsia, ja kotikielenä ja lasten äidinkielenä on viittomakieli! Eiks ookin kauheeta! ;) Kyllä ne lapset oppii puhumaan jossain vaiheessa kun on sukulaiset, tutut, päiväkoti, kerhot jne. Ja ei kuurot vanhemmat ole tyhmiä, vaan tajuavat, että kuulevan lapsen tarvii oppia myös puhumaan. Onhan muuten myös lastenohjelmat ja musiikki, joissa lapsi kuulee puhuttua kieltä. (Pahoittelen jos tulkitsin viestisi sävyn väärin, ja ohis.)

[/quote] Tähän on pakko kommentoida, että suomea se viittomakielikin on.
[/quote]

Mikään viittomakieli, edes suomalainen viittomakieli ei ole suomea. Suomalainen viittomakieli on luonnollinen kieli, jonka kielioppi ja rakenne eroavat muista kielistä, myös suomesta.

Vierailija
137/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Mietipäs miten ennen vanhaan elettiin. Naapureihin matkaa kymmeniä kilometrejä, karja ja maatila hoidettavana. Miten helvetissä silloin pärjättiin? Kyllä on tultu avuttomiksi tuosta...

[/quote]

Ihanko tosissaan ennen vanhaan kökötettiin siis siellä tuvassa 24/7?

Vittu että voi ihmiset olla typeriä superhuonoine vertauksineen...

Vierailija
138/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa negatiivinen ja aggressiivinen keskustelu. Ollaanko missään muualla yhtä vauhkona "ulkoilun" suhteen kuin Suomessa? Okei, ulkoilu (mitä se tarkoittaakaan?) on ihan kivaa ja hyödyllistäkin, mutta mikä pakko on mennä ulos nimenomaan tietyllä tavalla ja joka päivä tuntitolkulla työnnellä rattaita vähintään 5-10 km edestä? On hirveästi oletuksia, että millaisia vauvat ovat yleensä ja mistä ne tykkäävät. Vauvat itkevät kotona, mutta tekevät sitä myös ulkona. Varmasti ap:kin muuttaa elämäänsä ajan kanssa niin kuin kokee tarpeelliseksi ja kun asiat tulevat ajankohtaiseksi. Olen samaa mieltä, ettei vauvan kanssa tarvitse ulkoilemalla ulkoilla ja joka päivä vetää sitä pakollista 5-10 km kävelylenkkiä. Jotkut pitävät vauvoja helppoina tai vaikeina ja toiset taaperoita. Taaperon kanssa voi jo tehdäkin jotain järkevää ulkona. 

Vaunut ja rattaat on kyllä kätevät, vaikka kantoreppukin joskus sitäkin parempi. Hanki molemmat, niin on enemmän vaihtoehtoja liikkumisen suhteen. Pelkällä kantorepulla ei pötki pitkälle, jos kunto ei kestä kantaa pidempään 5-10-kiloista vauvaa + vauvan hoitotarvikkeita + ostoksia yms. jos uskaltautuu kauppaan. Liukkaalla kelillä rattaat/vaunut mielestäni turvallisemmat.

Minäkään en ulkoillut kuin harvakseltaan ja fiiliksen mukaan vauvavuonna. Alettiin ulkoilla enemmän, kun lapsi oppi kävelemään. Mitä enemmän muut hokivat päivittäisen (2+2 tunnin) ulkoilun välttämättömyyttä sitä enemmän vihasin ulkoilua. Tuskin ap:kään on vain kotonaan 24/7. Käy ulkona kun huvittaa ja on asiaa. Olen aivan varma, että asiat muuttuvat omalla painollaan ja ajan kanssa. Ei kaikki äidit ole puistomammoja. Jotkut tykkäävät käydä muissa paikoissa. Ei kaikki harrasta juuri sellaista perinteistä ulkoilua kävelylenkkien merkeissä pelkän liikunnan vuoksi. Joillekim kävely on vain siirtymistä paikasta toiseen, kaupassa käymistä, töihin tai kavereiden luo menoa...Kyllä minä nauran noille vaunuissa nukuttamisillekin. Oikeastihan vauva nukahtaa vain jos sattuu nukahtamaan. Mikä pakkomielle joillain on, että vauvan pitää nukkua kellon ympäri päivät ja yöt... hyvä jos uni maistuu tunnin tai pari mutta jossain välissä semmoiset pitkät vaunu-unet voi kostautuakin. Tsemppiä ap:lle ja kyllä se siitä sitten menee omalla painollaan. Ehkä sinäkin innostut ulkoilemaan edes silloin tällöin.

Vierailija
139/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:54"]"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista.   [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap

Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.

En ole levitellyt täällä asioitani? Kerroin että minulla ei ole parveketta, odotan vauvaa ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. En äkkiseltään muista muita asioita joita olisin täällä "levitellyt" itsestäni? ap

Unohdit nuo lausumasi "Ei ole rahasta kiinni, vietätte aikaa vanhempienne kanssa kerran kuussa" Olihan tuossa jo asioidesi kertomista. Kaikki vastauksesi ovat  aggressiivisia ja ilkeitä. Pelkäätkö mennä ulos siksi, ettet osaa olla "ihmisiksi" muiden kanssa?

Kallistun tuonne Porvoon suuntaan minäkin. Arvaan, että tarkoituksesi on ärsyttää. No, hupinsa kullakin.
[/quote]
Mitä omat kommenttisi ovat, jos ei aggressiivisia, asiattomia ja loukkaavia? En ole käyttänyt ilmaisua "ei ole rahasta kiinni" enkä ole sanonut että vietän aikaa vanhempieni kanssa kerran kuussa. Mistä tiedät että vanhempani käy meidän luona? ;) yrität saada minua kiinni jostain, mitä en ole tehnyt. Et ole kovin menestyksekäs ihminen tällä saralla. ap
[/quote]
Viesti 19: "Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi
ap"

Vierailija
140/184 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:54"]"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista.   [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap

Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.

En ole levitellyt täällä asioitani? Kerroin että minulla ei ole parveketta, odotan vauvaa ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. En äkkiseltään muista muita asioita joita olisin täällä "levitellyt" itsestäni? ap

Unohdit nuo lausumasi "Ei ole rahasta kiinni, vietätte aikaa vanhempienne kanssa kerran kuussa" Olihan tuossa jo asioidesi kertomista. Kaikki vastauksesi ovat  aggressiivisia ja ilkeitä. Pelkäätkö mennä ulos siksi, ettet osaa olla "ihmisiksi" muiden kanssa?

Kallistun tuonne Porvoon suuntaan minäkin. Arvaan, että tarkoituksesi on ärsyttää. No, hupinsa kullakin.
[/quote]
Mitä omat kommenttisi ovat, jos ei aggressiivisia, asiattomia ja loukkaavia? En ole käyttänyt ilmaisua "ei ole rahasta kiinni" enkä ole sanonut että vietän aikaa vanhempieni kanssa kerran kuussa. Mistä tiedät että vanhempani käy meidän luona? ;) yrität saada minua kiinni jostain, mitä en ole tehnyt. Et ole kovin menestyksekäs ihminen tällä saralla. ap
[/quote]
Viesti 19: "Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi
ap"
[/quote] tiedänpä yhden terapeutin joka oli sanonut että se paljastaa aika paljon aikuisen suhteesta lapseensa kun seuraa miten se aikuinen on lapsensa kanssa ulkona, hiekkalaatikolla jne. Vaikka oletkin Porvoolainen niin hyvää jatkoa vaan sinne hiekkikselle muiden mammojen kanssa seurustelemaan. Kuulostaa meinaan hauskalta että välttelet vauva-aikana ihmisiä vaikka just silloin niihin vähiten törmää. Porvoolaista hubaa kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi