Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?
Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
Kommentit (184)
Mitä jos miettisit sen vauvan hyvinvointia? Tuskin sosiaalisten tilanteiden pelko lenkkeilyä estää. Kukaan ei pakota puistoon tai äitivauvakerhoihin.
Ei kai ne pakolliset ole, monissa kulttuureissa ei käytetä vaunuja.
Entä neuvolareissut? Mieti, miten vauva kulkee.
Mites ajattelit ulkoilla kun lapsi isompi?? Kyllä lapsen pitää saada raikasta ilmaa, juosta ja liikkua ulkona ym. Vaunu lenkkeily tekisi varmasti hyvää sinullekin pikku vauva aikana ja vauvat usein nukkuu päivisin paljon paremmin ja pitempään ulkona vaunuissa.
Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia.
ap
Olet oikein itsenäinen nainen, mies hoitaa autolla kuskaamisenkin ja itse kyyhötät neljän seinän sisällä..jessus...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia.
ap
[/quote]
Eli lapsi ei pääsisi vuoteen tai kahteen lainkaan ulos, ei edes nukkumaan?
Jos on niin paha sosiaalisten tilanteiden pelko ettei voi vaunuilla vauvan kanssa (mikä sosiaalinen tilanne vaunun lykkiminen yksin ulkona edes muka on?), et tule olemaan sopiva äidiksi. Lapsesi vuoksi tsemppaa ja hae nyt ajoissa apua.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:02"]Mites ajattelit ulkoilla kun lapsi isompi?? Kyllä lapsen pitää saada raikasta ilmaa, juosta ja liikkua ulkona ym. Vaunu lenkkeily tekisi varmasti hyvää sinullekin pikku vauva aikana ja vauvat usein nukkuu päivisin paljon paremmin ja pitempään ulkona vaunuissa.
[/quote]
Meillä ei koskaan ole ollut vaunuja. Rintarepun kanssa menin kävelylle kun olin synnytyksestä toipunut. Neuvolassa käytiin autolla ja vauva kulki turvakaukalossa kun sen sai helposti irti telakasta.
Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan.
Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia.
ap
[/quote]
[/quote]
Kerro miksi vauvaikäisen pitää päästä ulos vaikkwi ymmärrä siitä mitään? Tuomitsette minut jo epäkelvoksi äidiksi yhden asian perusteella, vaikkq palsta vilisee äitejä jotka eivät edes soseita tee itse
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:02"]Mitä jos miettisit sen vauvan hyvinvointia? Tuskin sosiaalisten tilanteiden pelko lenkkeilyä estää. Kukaan ei pakota puistoon tai äitivauvakerhoihin.
[/quote] kyllä voi estää, minulla oli niin paha paniikkihäiriö, etten uskaltanut edes rappukäytävään mennä kun pelkäsin jo naapureitakin. Mutta sen pelon ja ahdistuksen voi ja pitää kyllä hoitaa, jos on lapsikin tulossa. Ei lasta voi sisällä pitää. Mieskin voi varmasti ulkoilemaan lähteä vauvan kanssa, jos on oikein paha tilanne päällä. Mutta ap, hae apua!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia.
ap
[/quote]
[/quote]
Kerro miksi vauvaikäisen pitää päästä ulos vaikkwi ymmärrä siitä mitään? Tuomitsette minut jo epäkelvoksi äidiksi yhden asian perusteella, vaikkq palsta vilisee äitejä jotka eivät edes soseita tee itse
[/quote]
Voi vittu mikä helvetin idiootti! Muuta en edes jaksa kommentoida.
Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon.
Kuulehan ap, kyllä se vauvakin tarvitsee happea ja raitista ilmaa. Niin sinäkin vaikka yrität nyt uskotella muuta. Sisäilma ei riitä kahden vuoden ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia.
ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi vittu mikä helvetin idiootti! Muuta en edes jaksa kommentoida.
[/quote]
Et ilmeisesti osaa perustella? Ei hätää, en itsekään keksi yhtään pätevää syytä. Ulkomaita myöten ihmetellään miksi Suomessa lapset työnnetään pakkasilla ulos nukkumaan!
Pitääkö lapsellekin tulla samanlainen sosiaalisten tilanteiden ja ulkoilman pelko kuin äidillään?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:12"]Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon.
[/quote]
Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi
ap
Eli vauva ei saisi raitista ulkoilmaa lainkaan?