Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?

Vierailija
20.01.2015 |

Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ?

Vierailija
42/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:12"]Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. [/quote] Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap

[/quote]No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista.

[/quote]
Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:23"]

Minulla on 3 lasta mutta ei vaunuja. En ole keksinyt, miksi pitäisi olla. Lapset on nukkuneet sängyssä ihan hyvin ja meillä saa ikkunat auki, joten ei tule sitä raitisilmaongelmaa. Ulkoiltu on vauva rintarepussa tai rinkassa tai pulkassa, koskaan ei ole lapsia nukutettu pihalla. Terveitä lapsia ovat, ei allergioita, ei korvatulehduksia. Ja parasta minusta on se, että todella pienestä pitäen ovat omin jaloin ulkoilleet, kun ei ole ollut vaunuja ja rattaita, jonne kinuta.

[/quote]

Samaa mieltä, ei ne vaunut tosiaankaan pakolliset ole. Hanki vaikka rintareppu tms niin miehesi voi ulkoilla vauvan kanssa jos tahtoo? Ei meilläkään mitään vaunuja, kun ei vaunulenkkeily kiinnosta. Ja ei ulkona nukuttamistakaan (vai tonne parvekkeellekko laittaisin kun naapuriparvekkeilla tupakoidaan???) muuta kuin mummolassa.

Vierailija
44/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ?
[/quote]
Olet asian ytimessä, suunnitelma onkin kasvattaa ihanasta pienestä peikostani kotiin siivooja ja ruuanlaittaja ;))
Tosiaan, raskauteni on kaikkien läheisten ja ystävien tiedossa, sosiaalisten tilanteiden pelkoni ei tee minusta mielisairasta lapsenmurhaajaa (esim. Oulun lapsisurmaaja). Lapsi on toivottu, odotettu ja jo nyt rakastettu. Kyse ei ole mistään hämärästä. Aion kyllä hakea itselleni apua kunhan aika on oikea, vielä se ei ole.

Vierailija
45/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP, aiot hoitaa lapsesi sosiaaliset suhteet, kun hän ehtii leikki-ikään? Tarvitseehan hän kontakteja toisiin lapsiin, leikkimistä ja oppimista toimimaan ryhmässä. Eskariin ja kouluunkin hänen täytyy aikanaan mennä.

Vierailija
47/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu sä oot sekasin.

Vierailija
48/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa ei voi ulkoilla koska et halua vai oliko se että pelkäät ihmisiä. Mene hoitoon.

Vierailija
49/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"]

Vauvan kanssa ei voi ulkoilla koska et halua vai oliko se että pelkäät ihmisiä. Mene hoitoon.

[/quote]

ootte aika kauheita. Niinkun ap olisi yksin sitä lasta saamassa. Eiköhän lapsen isä voi hoitaa sen lapsen sosiaalistamisen jos se siitä on kiinni

Vierailija
52/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"]Miten AP, aiot hoitaa lapsesi sosiaaliset suhteet, kun hän ehtii leikki-ikään? Tarvitseehan hän kontakteja toisiin lapsiin, leikkimistä ja oppimista toimimaan ryhmässä. Eskariin ja kouluunkin hänen täytyy aikanaan mennä.
[/quote]
Näitä asioita ehtii myöhemminkin miettiä, lapsi ei ole edes syntynyt vielä ja te leimaatte minut jo seuraavaksi viideksi vuodeksi paskaksi äidiksi! Se, että en koe VAUVAIKÄISEN ulkoilua niin tärkeäksi että menettäisin oman mielenterveyteni, ei tarkoita että kahlitsen lapseni seuraavaksi 40 vuodeksi kotiin. Lapseni tulee pääsemään päiväkotiin, eskariin, kouluun yms. Siitä ei kenenkään tarvitse kantaa huolta.

Tuolla tavalla kun arvostelee toisia (tulevia) äitejä, kannattaa itse varmistaa että on täydellinen.

ap

Vierailija
53/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:23"]Minulla on 3 lasta mutta ei vaunuja. En ole keksinyt, miksi pitäisi olla. Lapset on nukkuneet sängyssä ihan hyvin ja meillä saa ikkunat auki, joten ei tule sitä raitisilmaongelmaa. Ulkoiltu on vauva rintarepussa tai rinkassa tai pulkassa, koskaan ei ole lapsia nukutettu pihalla. Terveitä lapsia ovat, ei allergioita, ei korvatulehduksia. Ja parasta minusta on se, että todella pienestä pitäen ovat omin jaloin ulkoilleet, kun ei ole ollut vaunuja ja rattaita, jonne kinuta. [/quote] Ja sitten vähän sisälukutaitoa kiitos. Ei tässä nyt ole kyse siitä että onko pakko olla vaunut. Kaikilla ei ole ja kantoliina on ihan yhtä hyvä vaihtoehto. Ihan sama minkä välineen ap hankkii, kunhan menee sinne ulos.

[/quote]

Ja vähän laajempaa ymmärrystä vierelle.

Ap kysyi, onko pakko hankkia vaunut, jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa. Vastasin tähän kysymykseen 3 ekassa lauseessa hieman taustoittaen. Sen jälkeen kerroin, miten meillä on ulkoiltu. Vastasin siis kysymykseen ja tarkensin vastausta sen jälkeen, koska muuten kymmenen lihavaa raivopäämammaa huutaisi kuorossa, että lasten on pakko päästä ulos. Hapensaannin ja raittiin ilman ja unen kannalta se ei ole lainkaan välttämätöntä!

Vierailija
54/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:23"]

Minulla on 3 lasta mutta ei vaunuja. En ole keksinyt, miksi pitäisi olla. Lapset on nukkuneet sängyssä ihan hyvin ja meillä saa ikkunat auki, joten ei tule sitä raitisilmaongelmaa. Ulkoiltu on vauva rintarepussa tai rinkassa tai pulkassa, koskaan ei ole lapsia nukutettu pihalla. Terveitä lapsia ovat, ei allergioita, ei korvatulehduksia. Ja parasta minusta on se, että todella pienestä pitäen ovat omin jaloin ulkoilleet, kun ei ole ollut vaunuja ja rattaita, jonne kinuta.

[/quote] vaunut on ekat joilla ulkoillaan, tykkäsin paljon ulkoilla vauvan kanssa vaunuilla, myöhemmin rattaat, puistoissa olimme, metsäretkillä. Oon huomannut että monet pikku ihmiset ei osaa kunnolla kävellä, kävelyttäkää niitä asfaltilla, metsäpoluilla jne.

Vierailija
55/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon.

Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista.   [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap

Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.

Vierailija
56/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:35"]Miten AP, aiot hoitaa lapsesi sosiaaliset suhteet, kun hän ehtii leikki-ikään? Tarvitseehan hän kontakteja toisiin lapsiin, leikkimistä ja oppimista toimimaan ryhmässä. Eskariin ja kouluunkin hänen täytyy aikanaan mennä.
[/quote]

Tuota mietin minäkin. Kannattaisi hoidattaa pää kuntoon

Vierailija
57/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se aika ole nimenomaan juuri nyt oikea hakea sitä apua?

Vierailija
58/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:41"]"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon.

Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista.   [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap

Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.
En ole levitellyt täällä asioitani? Kerroin että minulla ei ole parveketta, odotan vauvaa ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. En äkkiseltään muista muita asioita joita olisin täällä "levitellyt" itsestäni?

ap
[/quote]

Vierailija
59/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös paha ahdistushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko (vietin viikkoja sisällä enkä halunnut vastata edes puheluihin) mutta lapsen takia oli pakko tsempata ja hakea apua. Toivottavasti sinäkin rohkaistut tekemään tälle asialle jotain. Terapia muutti mun elämän, vaikka ihmeitä ei toki viikossa tai parissa tapahdu. Voimia!

Vierailija
60/184 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]Neuvolaan mies veisi autolla. Mielestäni pieni vauva ei tarvitse vaunuissa ulkoilua, taaperoikäinen on eri asia. ap [/quote] Eli lapsi ei pääsisi vuoteen tai kahteen lainkaan ulos, ei edes nukkumaan? [/quote] Kerro miksi vauvaikäisen pitää päästä ulos vaikkwi ymmärrä siitä mitään? Tuomitsette minut jo epäkelvoksi äidiksi yhden asian perusteella, vaikkq palsta vilisee äitejä jotka eivät edes soseita tee itse

[/quote]no mulla oli tosi hyvin nukkuva vauva, joka nukkui sisällä n. 1-2h päikkärit, mutta ulkona vaunuissa 2-4h päikkärit. Jouduin käydä vihdoin herättämässä vauvani syömään, ettei nukkuisi koko päivää. Sitten kunhan saat sen vauvan niin varmasti ymmärrät, miksi sen vauvan pitää päästä ulos.. ;) Siellä vauvat nukkuu yleensä paaaaaaaljon pidemmät päikkärit, muutenkin nukkuu paremmin. Meillä vaunuja käytettiin oikeastaan vain noihin ulkopäikkäreihin ja joihinkin shoppailureissuihin/lounasteluihin kun lapsi oli ihan pieni. Niitä ei sittemmin ole käytetty kun lapsi meni päiväkotiin 1,5v:na, sen jälkeen on lapsi itse kävellyt, päikkärit on nukuttu sisällä.