Onko vaunut pakolliset jos ei aio ulkoilla vauvan kanssa?
Itse en tykkää ulkona olosta, mulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joten mies hoitaa kauppareissut yms. ilman mua. Vauvan kanssa tulisi käytyä varmaan noin kerran kuussa miehen tai mun vanhempien luona.
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ? [/quote] Olet asian ytimessä, suunnitelma onkin kasvattaa ihanasta pienestä peikostani kotiin siivooja ja ruuanlaittaja ;)) Tosiaan, raskauteni on kaikkien läheisten ja ystävien tiedossa, sosiaalisten tilanteiden pelkoni ei tee minusta mielisairasta lapsenmurhaajaa (esim. Oulun lapsisurmaaja). Lapsi on toivottu, odotettu ja jo nyt rakastettu. Kyse ei ole mistään hämärästä. Aion kyllä hakea itselleni apua kunhan aika on oikea, vielä se ei ole.
[/quote]
Ihan totta, pieni lapsihan mahtuu vaunujen sijasta hyvin vaikkapa ämpäriin. Siinä sitä on kätevä kannella ja pitää lähellä.
Nyt AP vauva.fi kiinni sillä täältä sinä et saa kuin paskaa niskaan, kun ihmiset ovat nyt päättäneet oksentaa sun päälle oman paha olonsa. Sitten huomenna soitat neuvolaan ja pyydät apua siellä nämä ongelmat ratkeavat kun vain pyydät ja otat avun vastaan. Se yksi entinen paniikkihäiriöinen äiti.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ? [/quote] Olet asian ytimessä, suunnitelma onkin kasvattaa ihanasta pienestä peikostani kotiin siivooja ja ruuanlaittaja ;)) Tosiaan, raskauteni on kaikkien läheisten ja ystävien tiedossa, sosiaalisten tilanteiden pelkoni ei tee minusta mielisairasta lapsenmurhaajaa (esim. Oulun lapsisurmaaja). Lapsi on toivottu, odotettu ja jo nyt rakastettu. Kyse ei ole mistään hämärästä. Aion kyllä hakea itselleni apua kunhan aika on oikea, vielä se ei ole.
[/quote]
Ihan totta, pieni lapsihan mahtuu vaunujen sijasta hyvin vaikkapa ämpäriin. Siinä sitä on kätevä kannella ja pitää lähellä.
[/quote]
Mikä tarkoitus kommentillasi oli? Olla hauska, herättää keskustelua, loukata, provosoida, leimata minua? Kerro ja avaa hieman kommenttiasi, en näe yhtäkään hyvää syytä miksi lauot tällaisia kommetteja täällä.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"]Hiukanko ap on salee läski
[/quote]
Mä olin ahdistushäiriöisenä hyvin alipainoinen, kun ei tullut juostua ravintoloissa ja tein ruokani itse, lähinnä jotain munakkaita ja keittoja. Ei sillä että suosittelisin tuota elämäntapaa.. Kun sairaus alkoi helpottaa niin aloitin liikunnan joka myös helpotti paranemista ja painokin alkoi nousta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:09"]
Ap. Mielesi muuttuu kunhan tajuat että a) vauva nukkuu paljon paremmin ulkoilmassa, liikkuvissa vaunuissa tai paikoillaan olevissa, kunhan ne ovat ulkona b) tulet hyvin nopeasti mökkihöperöksi, kun et pääse itse ulos kotoasi. Tuskin kukaan tulee sua sieltä hakemaan.
Mulle vauvalenkit oli henkireikä, ja jossain vaiheessa sain kavereita ja uskaltauduin avoimeen päiväkotiin. En tiedä miten pöpiksi olisin kotona homehtuessa tullut, ja viihtyi siellä avoimessa toisten seurassa vauvakin.
[/quote]
PSsstt! Lapset ovat erilaisia. Oma lopetti rattaissa ja vaunuissa nukkumisen 2 kk:na, koska on luonteeltaan kyylä. Päikkärit nukkuu sisällä ja ulkoilut hoidetaan ennen lounasta tai välipalan ja päivällisen välissä. Matkarattaissa. Vaunuilla ei ihan oikeasti tehnyt yhtään mitään. Käyttöikä oli sen alle 2 kk ja sen jälkeen ollaan menty makuuasentoon laitetuilla matkarattailla.
"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap
Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.
En ole levitellyt täällä asioitani? Kerroin että minulla ei ole parveketta, odotan vauvaa ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. En äkkiseltään muista muita asioita joita olisin täällä "levitellyt" itsestäni? ap
Unohdit nuo lausumasi "Ei ole rahasta kiinni, vietätte aikaa vanhempienne kanssa kerran kuussa" Olihan tuossa jo asioidesi kertomista. Kaikki vastauksesi ovat aggressiivisia ja ilkeitä. Pelkäätkö mennä ulos siksi, ettet osaa olla "ihmisiksi" muiden kanssa?
Kallistun tuonne Porvoon suuntaan minäkin. Arvaan, että tarkoituksesi on ärsyttää. No, hupinsa kullakin.
Onpas ilkeitä vastauksia täällä. Itse kärsin myös sos.tilanteiden pelosta ja ahdistun millon missäkin. Joudun aina pakottamaan itseni vaunuilemaan vauvan kanssa. Tiedän että ahdistus pahenee mitä enemmän olen kotona. Hanki vaan ne vaunut, koska kuitenkin voi tulla tilanteita että niitä tarvii. Miehesi voi myös käydä vaunuilemassa vauvan kanssa. Tosta ulkona nukuttamisesta sen verran, että itse en nukuta vauvaa koskaan parvekkeelle. Ei ihmekkään että tulee korvatulehduksia kun pieni vauva vetää henkeen kylmää pakkasilmaa joka päivä pari tuntia. Moniko aikuinen menisi pakkasella ulos nukkumaan??
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:54"]"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap
Pakko sanoa, että aika erikoinen vastaus ihmiseltä, joka itse tulee tänne vapaaehtoisesti levittelemään asioitaan.
En ole levitellyt täällä asioitani? Kerroin että minulla ei ole parveketta, odotan vauvaa ja minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. En äkkiseltään muista muita asioita joita olisin täällä "levitellyt" itsestäni? ap
Unohdit nuo lausumasi "Ei ole rahasta kiinni, vietätte aikaa vanhempienne kanssa kerran kuussa" Olihan tuossa jo asioidesi kertomista. Kaikki vastauksesi ovat aggressiivisia ja ilkeitä. Pelkäätkö mennä ulos siksi, ettet osaa olla "ihmisiksi" muiden kanssa?
Kallistun tuonne Porvoon suuntaan minäkin. Arvaan, että tarkoituksesi on ärsyttää. No, hupinsa kullakin.
[/quote]
Apeella on suojamuuri päällä siksi niin tylyt vastaukset. Aivan normaali reaktio sosialisten tilanteiden pelkoiselle, silloin kun sataa paskaa niskaan.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:54"]"Vierailija" Hommaa jotkut käytetyt halvat vaunut ensimmäiseksi vuodeksi. Siinä hän voi nukkua ulkona. Niin me tehtiin. Sitten kun kasvoi niistä ulos ostettiin kunnolliset istumavaunut jossa tosin sai selkänojan kallistettua makuuasentoon. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä etten tahdo mennä ulos! Meillä ei ole edes parveketta missä vauva nukkuisi ap No jos ei ole rahasta kysymys niin miten teillä ei sitten ole ollut varaa asuntoon jossa ei ole parveketta tai pientä pihaa ulkona nukkumiseen? Ja jos vastaus on että asutte Helsingin keskustassa, niin sekin on hukkaan heitettyä rahaa jos äiti ei viihdy kodin ulkopuolella. Muuttakaa kehäkolmosen tienoille, sieltä saatte ison asunnon jossa on parveke tai piha ja äidillä tilaa harrastella kotona olemista. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität? Mistä sinä tiedät meidän raha-asioista, saanen kysyä??? Miksi sinä spekuloit täällä meidän raha-asioita ja oletat ettei meillä ole ollut varaa tietynlaiseen asuntoon, jossa on ne ominaisuudet jotka SINÄ, TUNTEMATON IHMINEN hyväksyt tai koet oikeaksi? Parveke ei ole sellainen asia josta minä haluan maksaa tai jota minä tarvitsen, joten kiitos kysymästä, me jatkamme elämäämme ihanassa asunnossamme ilman parveketta ap
[/quote]
Mitä omat kommenttisi ovat, jos ei aggressiivisia, asiattomia ja loukkaavia? En ole käyttänyt ilmaisua "ei ole rahasta kiinni" enkä ole sanonut että vietän aikaa vanhempieni kanssa kerran kuussa. Mistä tiedät että vanhempani käy meidän luona? ;) yrität saada minua kiinni jostain, mitä en ole tehnyt. Et ole kovin menestyksekäs ihminen tällä saralla. ap
Ulkoilu vaikuttaa positiivisesti mm. hengitys- ja verenkiertoelimistön sekä hermoston toimintaan, vastustuskykyyn ja unen laatuun. Nämä ehkä tärkeimmät vauvalle. Sitten, kun vauva alkaa liikkumaan enemmän ulkoilemalla saa helposti vahvistettua lihasvoimaa, luustoa ja kehonhallintaa. Aika tärkeitä syitä ainakin minusta.
Miksi minun pitää pysyä iloisena, positiivisena ja asiallisena kun minut leimataan täällä kymmenien ihmisten kesken täydelliseksi paskaksi, joka on epäkelpo äiti? Te kysytte, minä vastaan ja perustelen. Tässä ketjussa on yli 50 vastausta ja yhden käden sormilla on laskettavissa moniko niistä on asiallisia.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ? [/quote] Olet asian ytimessä, suunnitelma onkin kasvattaa ihanasta pienestä peikostani kotiin siivooja ja ruuanlaittaja ;)) Tosiaan, raskauteni on kaikkien läheisten ja ystävien tiedossa, sosiaalisten tilanteiden pelkoni ei tee minusta mielisairasta lapsenmurhaajaa (esim. Oulun lapsisurmaaja). Lapsi on toivottu, odotettu ja jo nyt rakastettu. Kyse ei ole mistään hämärästä. Aion kyllä hakea itselleni apua kunhan aika on oikea, vielä se ei ole. [/quote] Ihan totta, pieni lapsihan mahtuu vaunujen sijasta hyvin vaikkapa ämpäriin. Siinä sitä on kätevä kannella ja pitää lähellä. [/quote] Mikä tarkoitus kommentillasi oli? Olla hauska, herättää keskustelua, loukata, provosoida, leimata minua? Kerro ja avaa hieman kommenttiasi, en näe yhtäkään hyvää syytä miksi lauot tällaisia kommetteja täällä. ap
[/quote]
Herätellä sairaudentuntoasi?
Sinähän täällä juuri mökästit, että mikä oikeus tuntemattomilla ihmisillä on sanoa, mikä on oikea tapa elää ja olla. Ja heti perään lyttäät toisten ihmisten valinnan käyttää vaunujen sijaan ämpäriä? Ihan samanlainen valintahan se on kuin omasikin. Eikö sun pitäisi logiikkasi mukaan suuttua tässä kohdin itseesi eikä (jälleen) muille?
Meillä ei ole koskaan ollut vaunuja, vaikka molempien lasten kanssa on aina ulkoiltukin. Siihen asti ovat kulkeneet kantoliinassa tai -repussa, kunnes ovat kävelleet itse.
Eli eivät ole vaunut pakolliset, ulkoili tai ei. Ja se "raitis" ulkoilma ei varsinkaan kaupunkialueella ole kyllä yhtään sen terveellisempää kuin sisäilmakaan. Kas kun ei aikuisetkin mene pihalle nukkumaan kun vauvojenkin muka pitäisi.
Ööh miks pitää tehdä lapsi jos kärsit tuonkaltaisista mt-ongelmista?! Hyvänen aika itsellä ei tulis kuuloonkaan!
T. Paniikkihäiriöinen, joka ei hoidosta ja parantuneesta tilasta huolimatta aio alkaa kasvattajaksi
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:33"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:29"]Tuli semmoinen ajatus että tietääkö ulkopuoliset että AP on raskaana? Mitä jos hän kotisynnyttää salaa ja lapsesta kasvatetaan sellainen vain kotona pysyttelevä puolivilli "peikko" ? [/quote] Olet asian ytimessä, suunnitelma onkin kasvattaa ihanasta pienestä peikostani kotiin siivooja ja ruuanlaittaja ;)) Tosiaan, raskauteni on kaikkien läheisten ja ystävien tiedossa, sosiaalisten tilanteiden pelkoni ei tee minusta mielisairasta lapsenmurhaajaa (esim. Oulun lapsisurmaaja). Lapsi on toivottu, odotettu ja jo nyt rakastettu. Kyse ei ole mistään hämärästä. Aion kyllä hakea itselleni apua kunhan aika on oikea, vielä se ei ole. [/quote] Ihan totta, pieni lapsihan mahtuu vaunujen sijasta hyvin vaikkapa ämpäriin. Siinä sitä on kätevä kannella ja pitää lähellä. [/quote] Mikä tarkoitus kommentillasi oli? Olla hauska, herättää keskustelua, loukata, provosoida, leimata minua? Kerro ja avaa hieman kommenttiasi, en näe yhtäkään hyvää syytä miksi lauot tällaisia kommetteja täällä. ap
[/quote]
Herätellä sairaudentuntoasi?
Sinähän täällä juuri mökästit, että mikä oikeus tuntemattomilla ihmisillä on sanoa, mikä on oikea tapa elää ja olla. Ja heti perään lyttäät toisten ihmisten valinnan käyttää vaunujen sijaan ämpäriä? Ihan samanlainen valintahan se on kuin omasikin. Eikö sun pitäisi logiikkasi mukaan suuttua tässä kohdin itseesi eikä (jälleen) muille?
[/quote]
Olet todella fiksu ja filmaattinen keskustelija, mutta sarkastiset kommenttisi eivät kuulu tähän keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:03"]Ööh miks pitää tehdä lapsi jos kärsit tuonkaltaisista mt-ongelmista?! Hyvänen aika itsellä ei tulis kuuloonkaan!
T. Paniikkihäiriöinen, joka ei hoidosta ja parantuneesta tilasta huolimatta aio alkaa kasvattajaksi
[/quote]
Sairaus ei tee minusta huonoa äitiä. Miksi alkoholistit, narkkarit, lihavat, tyhmät, rumat, heikkolahjaiset, kehitysvammaiset, geenivirhettä kantavat, narsistit, ilkeät yms tekevät lapsia? Voisi olla huonompikin tuuri lapsellani!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:00"]
Miksi minun pitää pysyä iloisena, positiivisena ja asiallisena kun minut leimataan täällä kymmenien ihmisten kesken täydelliseksi paskaksi, joka on epäkelpo äiti? Te kysytte, minä vastaan ja perustelen. Tässä ketjussa on yli 50 vastausta ja yhden käden sormilla on laskettavissa moniko niistä on asiallisia. ap
[/quote]
Sun varmaan on parempikin pysytellä muista erossa, kun kaikki (muut?) ihmiset ovat epäasiallisia ja koet näitä ajojahteja yms.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:00"]
Miksi minun pitää pysyä iloisena, positiivisena ja asiallisena kun minut leimataan täällä kymmenien ihmisten kesken täydelliseksi paskaksi, joka on epäkelpo äiti? Te kysytte, minä vastaan ja perustelen. Tässä ketjussa on yli 50 vastausta ja yhden käden sormilla on laskettavissa moniko niistä on asiallisia. ap
[/quote]
Sun varmaan on parempikin pysytellä muista erossa, kun kaikki (muut?) ihmiset ovat epäasiallisia ja koet näitä ajojahteja yms.
[/quote]
:D voit itse lukea näitä kommentteja!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:43"]Mulla oli myös paha ahdistushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko (vietin viikkoja sisällä enkä halunnut vastata edes puheluihin) mutta lapsen takia oli pakko tsempata ja hakea apua. Toivottavasti sinäkin rohkaistut tekemään tälle asialle jotain. Terapia muutti mun elämän, vaikka ihmeitä ei toki viikossa tai parissa tapahdu. Voimia!
[/quote]
Olet suloinen ihminen! Mukavaa että täällä myös kannustetaan eikä vaan lynkata!
ap