Ystäväni passaa espanjalaista miestään
Feministisistä äänenpainoistaan tunnettu ystäväni on ruvennut passaamaan holtittomasti espanjalaista miesystäväänsä. Yhdessä he ovat olleet reilut puoli vuotta.
Aikaisemmat suomalaiset miehet, jotka vaikuttivat kilteiltä ja kunnollisilta, ystäväni alisti suoranaiseen koirakouluun.
Kai tämä on sitten jotain monikulttuurisuutta, jossa eri kansalaisuuksille on eri kriteerit. Ystäväni lähtee aamulla töihin, mutta tekee työttömälle miesystävälleen leivät valmiiksi, koska espanjalaiset naisetkin tekevät...
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:56"]Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin? [/quote] Tässä kiteytyy koko feminismin ongelma. Samat asiat voivat olla joko tasa-arvoa edistäviä tai sitä vastaan. Eli tästäkin voidaan sanoa että tasa-arvoa on se että nainen on itse valinnut että tekee ne leivät. Tai sitten että hän ne joutuu tekemään mikä on epätasa-arvoista. Eli kuka sen sitten aina määrittelee? Jokainen nainen aina tilanteen mukaan?
[/quote]
Kuka sen sitten voisi mielestäsi määrätä? Se "naisen omistava mies" vai?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:38"]
"naiset on yleensä semmosia, et tota ne vaatii tyhmän miehen, jolla on paljon rahaa ja pitkä kalu."
- Pekka Siitoin
Kun nämä ehdot täyttyy niin kyllä feminismi valuu sieltä kosteasta jalkovälistä pois!
[/quote]
Kertoo älykkyydestäsi (tai siis sen puutteesta) Pekka Siitoimen siteeraminen!!! X'D
*nauraa kippurassa*
[/quote]
Taipuu Siitoinin.
Ap taitaa oikeasti olla lassukka joka on katkera kun joku tuttavapiirin nainen on alkanut seurustelemaan espanjalaisen kanssa! :D
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:50"]
"naiset on yleensä semmosia, et tota ne vaatii tyhmän miehen, jolla on paljon rahaa ja pitkä kalu."
- Pekka Siitoin
Kun nämä ehdot täyttyy niin kyllä feminismi valuu sieltä kosteasta jalkovälistä pois!
[/quote]
Kertoo älykkyydestäsi (tai siis sen puutteesta) Pekka Siitoimen siteeraminen!!! X'D
*nauraa kippurassa*
[/quote]
Taipuu Siitoinin.
[/quote]
Niin. Kyllä tosifani tietää miten hänen idolinsa nimi taipuu.
Mun latinomies keittää meidän perheelle aamupuuron ennen kuin lähtee töihin :)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:49"]Oletko aivan sata varma, ettei ystävättäresi ole kertonut miehelleen olevansa feministi.[/quote] Mitä väliä sillä on? Pointti on se, että kriteerit muuttuvat, kun kansallisuus muuttuu. Suomalainen mies kävi töissä, teki itse aamupalansa, siivosi kämppää. Espanjalainen mies makaa päivät työttömänä kotona eikä tee mitään. [/quote] Kultturi kysymys. Esim. Espanjlaiset ja Italialaiset miehet asuvat keskiverrosti 30v kotonaan, jonka jälkeen hankkivat vaimon joka jatkaa äidin hommia, kun ovat muuttaneet kotoa. Ei sen kummempaa ottakaa selvää asioista ennen kuin vinetätte.
[/quote]
Espanjassa ja Italiassa naisetkin asuvat kotona 30-vuotiaiksi asti.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:56"]Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin? [/quote] Tässä kiteytyy koko feminismin ongelma. Samat asiat voivat olla joko tasa-arvoa edistäviä tai sitä vastaan. Eli tästäkin voidaan sanoa että tasa-arvoa on se että nainen on itse valinnut että tekee ne leivät. Tai sitten että hän ne joutuu tekemään mikä on epätasa-arvoista. Eli kuka sen sitten aina määrittelee? Jokainen nainen aina tilanteen mukaan?
[/quote]
Kuka sen sitten voisi mielestäsi määrätä? Se "naisen omistava mies" vai?
[/quote]
Ei todellakaan. Eikä viestini tällaista ehdottanut joten älä laita sanoja sarkastisesti suuhuni. Halusin vain tehdä huomautuksen että jos jonkun asian merkitys voi muuttua 180 astetta tilanteesta riippuen, on sen määritteleminen ja tavoitteleminen aika epätoivoista. Muiden kuin niiden kannalta jotka ovat siinä osallisia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:56"]Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin?[/quote]
Sen kuin toimii jos haluaa. Ihmettelen vain, miksi suomalaista miestä ei sovi passata vaan mieluummin komentaa, mutta ulkomaista sopii.
Tällainen naisellinen itsenäisyys ei vaikuta erityisen periaatteelliselta.
[/quote]
jos kohtelee miestään kuin koiraa niin sekään ei kohtele sinua kuin kuningatarta
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:43"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:56"]Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin? [/quote] Tässä kiteytyy koko feminismin ongelma. Samat asiat voivat olla joko tasa-arvoa edistäviä tai sitä vastaan. Eli tästäkin voidaan sanoa että tasa-arvoa on se että nainen on itse valinnut että tekee ne leivät. Tai sitten että hän ne joutuu tekemään mikä on epätasa-arvoista. Eli kuka sen sitten aina määrittelee? Jokainen nainen aina tilanteen mukaan? [/quote] Kuka sen sitten voisi mielestäsi määrätä? Se "naisen omistava mies" vai? [/quote] Ei todellakaan. Eikä viestini tällaista ehdottanut joten älä laita sanoja sarkastisesti suuhuni. Halusin vain tehdä huomautuksen että jos jonkun asian merkitys voi muuttua 180 astetta tilanteesta riippuen, on sen määritteleminen ja tavoitteleminen aika epätoivoista. Muiden kuin niiden kannalta jotka ovat siinä osallisia.
[/quote]
Tuolla periaatteella mitään ei voisi määritellä, ei humanismia, ei misantropiaa, ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:56"]
Mun latinomies keittää meidän perheelle aamupuuron ennen kuin lähtee töihin :)
[/quote]
Tällekin lähti alapeukku aloittaja lassukalta?! ohhoh. Mitä se on häneltä pois jos ko. kirjoittajan mies tekee aamiaisen perheellen ennen töihin lähtöä? :)
Olen seurustellut nyt noin 5v argentiinalaisen miehen kanssa. Ja kyllä hänellä on aivan hyvin hallussa alusta saakka ollut naisten ja miesten tasa-arvo. Hän joutuu työnsä vuoksi asumaan aina välillä ruotsissa, mutta kun on suomessa niin osallistuu aivan yhtälailla kotitöihin kun minäkin.
Varmaan se mies sitten tekee vastaavasti jotain muita palveluksia, niin että nainen kokee saavansa suhteessa vähintään yhtä paljon kuin itse antaa. Tehkööt miten tykkäävät, ei me tiedetä toisten suhteesta tai perhe-elämästä oikeasti mitään.
- Pekka Siitoin
[/quote]
*nauraa kippurassa*