Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni passaa espanjalaista miestään

Vierailija
20.01.2015 |

Feministisistä äänenpainoistaan tunnettu ystäväni on ruvennut passaamaan holtittomasti espanjalaista miesystäväänsä. Yhdessä he ovat olleet reilut puoli vuotta.

Aikaisemmat suomalaiset miehet, jotka vaikuttivat kilteiltä ja kunnollisilta, ystäväni alisti suoranaiseen koirakouluun.

Kai tämä on sitten jotain monikulttuurisuutta, jossa eri kansalaisuuksille on eri kriteerit. Ystäväni lähtee aamulla töihin, mutta tekee työttömälle miesystävälleen leivät valmiiksi, koska espanjalaiset naisetkin tekevät...

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimin minäkin mun ulkkismiehen kanssa

Vierailija
2/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on löytänyt onnen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä passaan ihan suomalaistakin. Enkä silti ole tossun alla tai ilman päätösvaltaa asioistamme.

Vierailija
4/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin. Oikeasti feministejä ei ole olemassa.

T.in love with thai!

Vierailija
5/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin?

Vierailija
6/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten tiedät tuon leipien tekemisen sekä muun passauksen? Valittaako ystäväsi niistä sinulle ja tekee vain "koska espanjalaisetkin naiset tekevät" (outoa). Vai kertoileeko vain normaalisti arjesta ja sinä lisää alistuksen? Ehkä hän on niin rakastunut, että haluaa tehdä rakkaalleen mukavia asioita. Työttymyys ei muuten ole helppoa ihmiselle ja itsetunnolle - ehkä haluaa tuottaa pienillä eleillä hyvää mieltä rakkaalleen.

Vierailija
7/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuokin on parempi ku entinen naapuri joka passas nyrkin ja hellan välissä suomalaista alkkismiestään.

Vierailija
8/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:56"]Minä olen aina ymmärtänyt että feminismi ajaa naisten oikeutta tehdä oman tahtonsa mukaan. Entä jos tämä nainen haluaa toimia juuri noin?[/quote]

Sen kuin toimii jos haluaa. Ihmettelen vain, miksi suomalaista miestä ei sovi passata vaan mieluummin komentaa, mutta ulkomaista sopii.

Tällainen naisellinen itsenäisyys ei vaikuta erityisen periaatteelliselta. 

Vierailija
9/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:54"]

Minä passaan ihan suomalaistakin. Enkä silti ole tossun alla tai ilman päätösvaltaa asioistamme.

[/quote]

Nimenomaan. Kun hoitaa kotia ja "ruokahuoltoa", niin meidän perheessä saa myös sen päätäntä vallan kaikesta kotiin liittyvästä.

Vierailija
10/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka sanonut niin, että koska espanjalaisetkin naiset?

Vierailija
11/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha voit sanoa sille kaverillesi että on tainnut tulla huijatuksi. Ei espanjalaiset naiset mitään leipiä miehelleen valmiiksi tee :`D t.isäni on Espanjasta

Vierailija
12/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt on kamalaa, että haluaa olla toiselle hyvä parisuhteessa. Meilläkin minä teen meille yleensä iltapalaksi teetä ja leipiä, ja koska olen aamu-uninen, niin mies taas keittää aamukahvit ja puurot sillä aikaa kun minä vasta availen silmiäni makkarissa. Molemmat ollaan finskejä.

Vierailija
13/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:31"]Mikä tuossa nyt on kamalaa[/quote]

Ei mikään. Minäkin passaan mielelläni miestäni. Se on kuitenkin paljon kertovaa, jos suomalaiselle miehelle esiinnytään feminismin kannattajana, mutta espanjalainen mies hyväksytään passattavaksi.

Vierailija
14/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jospa ne aiemmat miehet eivät ole vaimokkeeltaan ansainneet niitä valmiita voileipiä, mutta tämä uusin on.

Sinähän et oikeasti voi tietää asian tilaa, olet vain pienessä päässäsi tehnyt omat, lähinnä sinusta kertovat, johtopäätökset.

Vierailija
15/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaan myös miestäni, mutta hän myös passaa minua. On ihanaa olla passattavana ja vastavuoroisesti passata miestä joka sitä arvostaa. Molemmilla on omat tontit ja toisen tontille mennään vain kutsuttuna. Mies on tuosta parin naapurimaan takaa.

Vierailija
16/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:31"]Mikä tuossa nyt on kamalaa[/quote]

Ei mikään. Minäkin passaan mielelläni miestäni. Se on kuitenkin paljon kertovaa, jos suomalaiselle miehelle esiinnytään feminismin kannattajana, mutta espanjalainen mies hyväksytään passattavaksi.

[/quote]

Oletko aivan sata varma, ettei ystävättäresi ole kertonut miehelleen olevansa feministi. Miksi ei feministi saisi halutessaan tehdä eväsleipiä mihelleen. Mistä tiedät mitä kaikkea mies puolestaan hänelle tekee, mukavia arkea helpottavia tekoja? Juuri kuten tuokin mistä kerroin, miten meillä ukkoni kanssa toimii aamu- ja iltapala järjestelyt.

Vierailija
17/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:49"]Oletko aivan sata varma, ettei ystävättäresi ole kertonut miehelleen olevansa feministi.[/quote]

Mitä väliä sillä on? Pointti on se, että kriteerit muuttuvat, kun kansallisuus muuttuu. Suomalainen mies kävi töissä, teki itse aamupalansa, siivosi kämppää. Espanjalainen mies makaa päivät työttömänä kotona eikä tee mitään.

Vierailija
18/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:49"]Oletko aivan sata varma, ettei ystävättäresi ole kertonut miehelleen olevansa feministi.[/quote]

Mitä väliä sillä on? Pointti on se, että kriteerit muuttuvat, kun kansallisuus muuttuu. Suomalainen mies kävi töissä, teki itse aamupalansa, siivosi kämppää. Espanjalainen mies makaa päivät työttömänä kotona eikä tee mitään.

[/quote]

No on sillä paljonkin väliä. Ehkä suomalainen mies oli kusipää ja hänhän nimenomaan on exä.

Et voi tietää mitään näiden kahden kotielämästä, joten lopeta toisten ihmisten tuomitseminen ja arvosteleminen. Jos tämä mimmi todella on ystäväsi, niin ole onnellinen hänen puolestaan, että hän on löytänyt rakkautta elämäänsä.

Vierailija
19/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Mun suomalainen mies tekee mulle leivät valmiiksi aamuisin.

Vierailija
20/53 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:03"]

Haha! Mun suomalainen mies tekee mulle leivät valmiiksi aamuisin.

[/quote]

Niimpä. Ihanaa kun on aamiainen valmiina :)

T: 14, 18, 20