Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä ei ole koskaan rahaa

Vierailija
09.12.2014 |

Miehelläni ei ole koskaan varaa mihinkään ylimääräiseen. Hän tienaa 2300, kesäisin 2700 melkein kun tulee ylitöitä. Lainaa lyhennetään ja auto on, eli niihin menee aika iso osa.

Ostin kaikkien sukulaisten (myös miehen) joululahjat, vaikka olen opiskelija. Miehen joululahjoihin käytin 150-200 e ja huolella valitsin kaiken. Mies on jo nyt sanonut, että saan vaan jotain pieniä, yhteisiä juttuja kuten jonkin keittiölastan ja kertakäyttöpöytäliinan.

En nyt kaipaa mitään ihmeellistä, mutta olisi kiva, jos talvellakin voitaisiin joskus (edes kerran!) käydä amarillossa tai leffassa. Ja ei suostu lähtemään, jos minä maksan suurimman osan ja hän maksaisi esim (omat) juomat (en juo alkoholia) ja leffakarkit. Ei siis tehdä matkoja tms.

Miten saisin hänet vähän säästämään? Kun kesän palkastakaan ei jää mitään yli... kai siitäkin saa jotain säästöön, kun ei osta joka viikko 2 sipsipussia, 2 karkkipussia, 2 suklaalevyä, 3 saarioisen valmisateriaa ja 2 siideriä (nämä siis miehen itse itselleen ostamia viikottain) Ja huom! Osallistun itse arkeen sen verran kun pystyn, enkä vaadi kalliita vaatteita, lahjoja yms tms tai tuhlaile (muuten kuin jouluna).

Vuosi sitten hän pystyi talvella ostamaan kihlasormuksen, jossa 3 timanttia, vaikka tienasi samanverran kun nyt.... lupasi keväällä viedä kylpylään, mutta saa nähdä, onko rahaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan nettona noin 3000 ja vaimo 300. Kaikki rahat tulee samalle tilille ja siitä hoidetaan menot. Säästöön ei jää mitään. Olemme tyytyväisiä näin.

Vierailija
2/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee mies muuttumaan tuosta. Tästä lähin jätät miehen sukulaiset lahjomatta ja ostat niillä rahoilla itsellesi jotain kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itse tienaat?

Vierailija
4/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat miehen suvulle lahjoja? Tai edes miehelle? Jos lahjoja ostetaan, sanotaan ole hyvä. Jos ei ilman jurputusajatusta pysty olemaan lahjoista, menee koko lahja pilalle. Eli älä osta sellaista tai sellaisille mille et halua oikeasti.

teillä on niin erilaiset rahankäyttö tavat, ettei hyvää seuraa. Joko hyväksyt ja kärsit silti koko ajan tai sitten jatkat mäkättävänä äitinä. Mieshän on nyt kuin pikkulapsi.

miksi miehen pitää muuttua? Olisiko parempi etsiä mies, jonka kanssa arvomaailmat sopii yhteen. Turha sanoa, että rakastat sitä ja silti et hyväksy tuollaisena.

Vierailija
5/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kertoa ettei minullakaan, nettona noin nelisen donaa tienaavalla miehellä ole koskaan ylimääräistä rahaa. Siitä pitää huolen duunaritaustainen keskiluokkaiseksi päässyt samassa taloudessa asuva nainen...

Vierailija
6/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostelet aikuisille lahjoja? Tai huolehdit miehen sukulaisista??

Vierailija
7/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:10"]

Miten saisin hänet vähän säästämään? 

[/quote]

Et mitenkään. Miehellä on eri prioriteetit rahan käytölle kuin sinulla. Sinulla ei ole oikeutta määrätä hänen prioriteeteistaan, ainakaan niin pitkään kun hän kuitenkin maksaa osuutensa yhteisistä menoistanne.

MUTTA: sinulla ei ole mitään velvollisuutta myöskään tarjota miehelle huvituksia, saatika hänen suvulleen lahjoja. Älä anna mitään, mille odotat vastalahjaa - jos miehen luonne ei ole "lahjova" niin se ei ole, etkä voi painostaa häntä sellaiseksi antamalla itse kalliita lahjoja. 

Kenenkään ei tarvitse olla suhteessa, jossa ei ole onnellinen. Jos olet miehen kanssa liian erilainen, et voi muuttaa häntä, mutta voit valita itsellesi kumppanin joka on tärkeissä asioissa kanssasi samanlainen. On väärin yrittää muuttaa toista, mutta ei ole väärin valita itselleen kumppani jonka kanssa on onnellinen - tai lopettaa suhde, jossa ei ole onnellinen.

Vierailija
8/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitiin miehen kanssa, että aletaan vähän suunnitella rahankäyttöä. Jätetään lehtiä, karkkeja ja semmoista turhaa ostamatta ja joka viikko laitetaan yhteiselle tilille joku pikkusumma säästöön. Ihan senkin takia, kun on ihan pakko ostaa uusi tiskikone hiljalleen.

Ilmeisesti on jäänyt kesältä tää tuhlaaminen päälle, kun oli enenpi rahaa. Lisäksi on ilmestynyt 4 uutta xboxpeliä, jotka piti hankkia luottokortilla. Ja niitä kiekkoja aina kun löytyy kiva väri tai uusi ominaisuus.

Rakastan miestä todella kovasti, mutta en halua, että mahd. tuleva perhe jää kokonana minun maksettavakseni.

Itse elän opintotuella ja teen parina päivänä töitä viikossa ja maksan omat menoni itse. Ja ostan siis n. 2 kertaa vuodessa uusia vaatteita, enkä juhli yms. Syödään aika edullista ruokaa.

Mies olisi halunnut ostaa kivan joululahjan minulle, mutta rahat on menneet muuhun (luottokortilla ostettuun elektroniikkaan, frisbeegolfkiekkoihin - viikottain uusi paketti). Ennen siis muisti syntymäpäivänä ja vuosipäivänä muullakin kun suklaalla, mutta nyt kaikki raha menee muuhun. Lupasi syksyllä viedä kylpylään. Ei ollut rahaa. Lupasi sitten keväällä viedä kylpylään. Ei ole rahaa ilmeisesti nytkään. Mutta ehkä kesällä!! Haluan tietty ilhaduttaa miestä lahjalla! Mutta väkisin tulee vähän paha mieli, kun en saa ítse kun sen pannulastan.

Ostin miehen sukulaisille lahjat, koska tiedän heidän ostavan meille tai miehelle ainakin, ja olisi aika kiittämätöntä/kurjaa, jos ei mitään annettaisi takaisin.

Vierailija
9/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa irma hiljaa!
Minä en tienaa kuin 2000€\kk nto ja maksan lainan lyhennyksen 800€, päivähoito 200€, sähkö 100-400€ kk, vesi100€ kk , kotivakuutus,2 auton vakuutuksen, polttoaineet, roskiksen tyhjennyksen,+jotain muuta.
Tv.mies

Vierailija
10/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmasti säästää sulta salaa rahojaan ;-)

Vierailija
11/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita miehelles! Ei se auta, että vingut täällä. Voi hyvän tähren sentään. Mutta joo. Uskon että kyrsii.

Vierailija
12/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan huonosti sovittu yhteisistä talousmenoista. Itse olen joka suhteessa laittanut yhdessä asuessa peruskustannukset puoliksi (vakuutus, vuokra/lainat, sähkö, vesi, netti...). Arkiruokakustannukset tasan. Ulkona on käyty myös, varallisuudesta riippuen vaihtelevasti. Ns. ylimääräiset menot (omat vaatteet, kosmetiikka, miehen partavedet, teknologia...) maksaa kukin itse. En miehelleni juurikaan niitä korvaisi, mutta pitää hänkin itsestäänselvyytenä että vapaa-aikaa ja juhlahetkiä vietetään. En ymmärrä miksi hänelle ostit mitään, jos hän puhuu kahden euron puulastoista keittiöön. 

Vierailija
13/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sinun omalla vastuulla ottaa vastataksesi asioista, jotka eivät sulle kuulu. On typerää marttyrointia ostaa miehen sukulaisille lahjat, ja sitten valittaa siitä. Ei olisi ollut pakko ostaa.

Kuten jo sanoinkin, niin "Jos olet miehen kanssa liian erilainen, et voi muuttaa häntä, mutta voit valita itsellesi kumppanin joka on tärkeissä asioissa kanssasi samanlainen. On väärin yrittää muuttaa toista, mutta ei ole väärin valita itselleen kumppani jonka kanssa on onnellinen - tai lopettaa suhde, jossa ei ole onnellinen."

Tuollainen loputon valitus tilanteesta jonka olet itse valinnut, on lapsellista. Sinä valitset olla miehen kanssa, ja selkeästi jo tunnet hänen tapansa. Oma valinta sietää niitä. Minä en kyllä sietäisi.

Vierailija
14/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan miestä kovasti! :D Mikä klisee... 

Mies tuhlaa kaikki rahamme, pahoinpitelee, ryyppää...mutta rakastan miestä kovasti. :D

Ja ikä oli?! :D

Vierailija
15/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei taida olla vielä mitään käsitystä rahasta?! Sinuun nähden mies varmaan tienaa paljon, mutta kun puhutaan yleisestä kulutustiedosta niin ei noista tuloista paljoa säätetä. Huvittaa, että mies tuhlaa kun ostaa pari karkkipussia. :D Ja varmaan juokin vielä liikaa, kun ostaa kaksi siideriä.  Ja eiköhän työssä käyvällä ole ihan oikeus itse tehdä valintoja omien rahojensa suhteen.

Vierailija
16/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi oleteko hänen äitinsä vai puoliso?! 

Vierailija
17/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuhlaa, kun ostaa sipsejä, pari siideriä ja karkkia...?! Maksatteko asumiskulut ja muut puoliksi? Nimittäin jos ette, on varmaan turha ihmetellä miten miehellä ei koskaan ole rahaa. Jos maksatte puoliksi, ihmettelen, mihin rahat häviävät.

Vierailija
18/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan jo tottelee omaa nimeään ja ottaa kontaktia?! Ja varmaan istuukin erilaisilla palkitsemistavoilla?! Lupaa ostaa karkkipussi, jos kuukaudessa saa säästöön x summan?!

Vierailija
19/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette jakaneet asumiskulut ja auton maksun?

Vierailija
20/21 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehenkö pitäisi sinut sinne kylpylään viedä ja vielä yksin kustantaa?! Tiedätkö mitä nainen ei ole enää taloudellisesti miehestä riippuvainen, eikä miehellä ole elatusvelvollisuutta puolisoon.  Ne ajat ovat ohi. Naisella on myös oma tili, omat tulot ja taloudellinen vastuu omista menoistaan ja irrallisuus miehestä. 

Miten olet turvannut selustasi eron varalle?! Asunto yhteisomistuksessa?!