Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko korvata hääjuhlan kahvittelulla?

Vierailija
20.01.2015 |

Hirveä riita miehen kanssa. Kesällä häät ja nyt pitäisi ehtiä varaamaan kaikkea. Mies on päättänyt että rahat säästetään asunnon käsirahan ostoon. Meillä on jo pohjakassa asuntoa varten ja se hääraha olisi siihen iso lisä. Olen jo yrittänyt tehdä kompromissia ja ehdottaa pienempää budjettia häitä varten. Ei vaan käy. Alunperin häihin varattiin 7.000€, minä sitten kompromissina laskin sen 4.000 euroon. Mies on päättänyt että juhlan asemasta järjestetään kakkukahvit perheenjäsenille.
Tuntuu aika karulta, että joutuisin luopumaan häistäni.
Mies on aina ollut vahvaluonteinen mutta ei ikinä näin ehdoton. Olen miettinyt jopa lopettaa koko suhteen, vaikka ollaan oltu jo kolme vuotta yhdessä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat suhteen

Vierailija
2/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämmösen takia jo mietit suhteen lopetusta niin ihmettelen millainen avioliitosta tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme juurikin noin, minun aloitteestani. Lopulta mieskin ymmärsi että asunto jonka oikeasti haluamme jää saamatta, jos "tuhlaamme" rahat häihin. Kahvittelimme kirkon jälkeen molempien lapsuudenperheiden kanssa ja olimme molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
4/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksu. Parempi sijoittaa ne tonnit johonkin kestävään eikä mällätä menemään yhdessä päivässä.

Vierailija
5/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus menisin naimisiin, tekisin sen nimenomaan skippaamalla kaikenlaiset hääjuhlat. Maistraatissa naimisiin, ehkä joku kahvitus läheisimmille tai sitten ei. En pidä huomion kohteena olemisesta ja häärahoille keksisin niin monta muuta ja parempaa käyttökohdetta.

En ole koskaan ollut häissä ja hää"kokemukseni" rajoittuvat telkkarin hääohjelmiin, joten en usko jääväni mistään paitsi vaikka en koskaan hääjuhlia järjestäisikään.

Vierailija
6/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku että on typerä mies! Häät voi olla vaan kerran koko elämässä, mitä sillä on siihen väliä että joku asunnon maksaminen venähtää vuodella.

Vierailija
7/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Oletko kuullut käsitteestä samppanjahäät? Meillä oli sellaiset. Hääjuhlassa tarjottiin samppanjaa, kakkua sekä suolaisia ja makeita leivonnaisia ja kahvia. Siis eräänlainen cocktailtilaisuuden ja kahvien yhdistelmä :)

Vierailija
8/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:22"]

Voi surku että on typerä mies! Häät voi olla vaan kerran koko elämässä, mitä sillä on siihen väliä että joku asunnon maksaminen venähtää vuodella.

[/quote]

Ai yhdenkö kerran vaan...

Vierailija
9/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saisitte lahjoina jonkun verran takaisin, joten nettokulu ei olisi noin iso

Vierailija
10/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:22"]

[/quote]

Asuntoa tarvitaan asumiseen. Hääjuhla taas ei ole mitenkään pakollinen.

Vierailija
11/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde, miehen hyvinvoinnin takia. Kertoo kaiken oleellisen että priorisoit yhden päivän asunnon edelle...

Vierailija
12/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:16"]

Hirveä riita miehen kanssa. Kesällä häät ja nyt pitäisi ehtiä varaamaan kaikkea. Mies on päättänyt että rahat säästetään asunnon käsirahan ostoon. Meillä on jo pohjakassa asuntoa varten ja se hääraha olisi siihen iso lisä. Olen jo yrittänyt tehdä kompromissia ja ehdottaa pienempää budjettia häitä varten. Ei vaan käy. Alunperin häihin varattiin 7.000€, minä sitten kompromissina laskin sen 4.000 euroon. Mies on päättänyt että juhlan asemasta järjestetään kakkukahvit perheenjäsenille. Tuntuu aika karulta, että joutuisin luopumaan häistäni. Mies on aina ollut vahvaluonteinen mutta ei ikinä näin ehdoton. Olen miettinyt jopa lopettaa koko suhteen, vaikka ollaan oltu jo kolme vuotta yhdessä.

[/quote]

Luovut häistäsi. Eli olet miehen kanssa vain häiden takia. Paras luopua jo nyt, koska olisit jo vuoden päästä eroamassa, kun tajuaisit, ettet halunnutkaan miehen kanssa avioliittoon, vaan halusit prinsessapäivän. Etsi siihen joku toinen hölmö, joka mopsina kulkee perässäsi alttarille talutushihnassa

Vierailija
13/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vihkiminen kappelissa ja kahvit omassa asunnossamme häiden jälkeen. Meillä oli kivat häät, eikä ollut kummikaimoja valittamassa mitä kaikkea puuttui. Etsi se hääjuhlavalitus-ketju, niin ehkä tulet itsekin toisiin ajatuksiin. 

Vierailija
14/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin. Meillä niin päin että mies toivoi juhlia, ja tähän suostuin.

4000 euroa kuulostaa aika valtavalta budjetilta. Mitä kaikka siihen sisältyy? 

Ehkä hyvä kompromissi olisi järjestää häät, mutta paljon pienemmällä rahalla. Esimerkiksi me kutsumme vain n. 40 vierasta tilaan, jonka vuokra on alle 200 euroa, teemme itse koristeet ja tarjottavat. Hääbudjetti 500 euroa

Vierailija
15/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää orgia häät. Kaikki saa käydä köyrimässä morsianta viidelläkympillä per nenä ni maksatte sillä ne häät ja jos morsio on simpsakka niin saattaa vielä tulla rahaa asuntoonkin! Tosin jos morsian on susiruma....

Vierailija
16/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee vieraita ja tulevatko kaukaa? Jos pienimuotoinen tilaisuus, niin kahvittelukin riittää. Jos suuret "kartanohäät" ja sata kaukaa tullutta vierasta + ylellinen lahjalista, niin pelkkä kahvi on ainoastaan pihiyttä.

Vierailija
17/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen menossa naimisiin ja aion nimenomaan pitää kahvitukset, koskeintaan jokin salatti mukaan. Sitten lempataan sukulaiset ja lapset ulos ja lähdetään kaveriporukan kanssa jonnekin.

Vierailija
18/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:35"]Voisin hyvin. Meillä niin päin että mies toivoi juhlia, ja tähän suostuin.

4000 euroa kuulostaa aika valtavalta budjetilta. Mitä kaikka siihen sisältyy? 

Ehkä hyvä kompromissi olisi järjestää häät, mutta paljon pienemmällä rahalla. Esimerkiksi me kutsumme vain n. 40 vierasta tilaan, jonka vuokra on alle 200 euroa, teemme itse koristeet ja tarjottavat. Hääbudjetti 500 euroa
[/quote]

Hintaan kuuluu molempien hääasut, minulle kengät, kampaus ja meikki. Musiikki, valokuvaus, tarjoilijat, ruoka ja juoma, hääpaikan vuokraus, hääkortit ja pikkulahjat häävieraille.

Vierailija
19/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:36"]Paljonko tulee vieraita ja tulevatko kaukaa? Jos pienimuotoinen tilaisuus, niin kahvittelukin riittää. Jos suuret "kartanohäät" ja sata kaukaa tullutta vierasta + ylellinen lahjalista, niin pelkkä kahvi on ainoastaan pihiyttä.
[/quote]

Piti tulla 97 virasta alkuperäisin suunnitelman mukaan. Osa tulee Kainuusta asti tänne Vantaalle.

Vierailija
20/59 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä miehesi kanssa. Panostakaa parisuhteeseen ja tulevaisuuteen, ei hetken häähumuun. Itselläni ei ole koskaan ollut hääjuhlia. Mentiin naimisiin maistraatissa (todistajat saatiin sieltä toimiston puolelta) ja lähdettiin pariksi yöksi hotelliin. Oli todella ikimuistoinen tapaus.

- naimisissa 18 v. -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme