Mitä ihmeen TÖITÄ sen parisuhteen eteen pitää tehdä?
mitä se työ on, mistä aina puhutaan? jotkut sanovat, että yhteistä aikaa. Mistä lähtien seksi tai illallinen on ollut työtä?
Kommentit (1105)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:31"]
[quote author="AV Mamma" time="27.01.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:30"]
[quote author="AV Mamma" time="27.01.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:41"]
[quote author="AV Mamma" time="27.01.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:51"]
Mikähän oli se älytön väittämä? Mun mielestä trolliksi väittäminen on lapsellista, se on se kohta jossa argumentit loppuu.
[/quote]
Pahenee vaan viesti viestiltä. Älyttömyyksiä sinulta tulee oikein liukuhihnalta. Esimerkiksi väittämä, että tietääkseen mitä psykiatrit puhuu, tarvitsee olla psykiatrisen hoidon potilas ja että työläs = työ:D
[/quote] Aii-van, noinhan mä just sanoin. Siis yritänkö mä halkoa hiusta lukutaidottoman apinan kanssa? Äh, tästä tuleekin työlästä.
[/quote]
Osuiko hermoon? Kutsuuko puolisoasikin apinaksi, kun menetät malttisi? Suloista.<3
[/quote] En menetä koskaan malttiani puolisooni. Ja ainakin se osaa lukea.
[/quote]
:D haen poppareita. Jatka toki.
[/quote] Taas? Mahdat olla aika läski.
[/quote]
185/88. omnomnom yritä lisää[/quote]
Mitä ilmeisemmin kannattais siis hillitä ittensä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:45"]Ei varmastikaan tarvitse panna tikkua ristiin parisuhteen eteen, jos päivystää täällä päivästä toiseen. [/quote] Justhan mä kuulin sinkku olevani.
[/quote]
Kurja juttu ja jaxuhali. Ens kerralla sitten panostat vähän!
[/quote] Täytyy vaan erota ensin!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:45"]
Ei varmastikaan tarvitse panna tikkua ristiin parisuhteen eteen, jos päivystää täällä päivästä toiseen.
[/quote] Mulla on tässä hälytys, piippaa aina kun tulee uusi viesti.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 20:34"]
Ze ze nouda luu trolli
[/quote] Oikeastaan aika säälittävää ettet keksi muuta. Taisi häviö ottaa koville?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:22"]
Kyllähän se signaali siitä on, että väärän ihmisen kanssa on jos tarvitsee tehdä töitä sen.. niin minkä eteen? Parisuhde juuri nimenomaan minulle on sitä, että on ihminen jonka kanssa on helppo olla just semmoinen kuin oikeasti on ja sama asia kokee myös sitä toista ihmistä. Kaksi itsensä kanssa sinuina olevaa ihmistä voivat tällaisen terveen parisuhteen muodostaa.
[/quote]
Oikea ihminen ei voi sairastua masennukseen? Oikeaa ihmistä eivät raskaudet ja synnytykset edes tilapäisesti muuta? Oikea ihminen ei koe identiteettikriisejä eikä kasva. Oikea ihminen ei petä eikä varsinkaan anna pettämistä anteeksi.
Helpoilta kuulostavat nuo oikeiden ihmisten suhteet.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:46"]
Kyllähän se signaali siitä on, että väärän ihmisen kanssa on jos tarvitsee tehdä töitä sen.. niin minkä eteen? Parisuhde juuri nimenomaan minulle on sitä, että on ihminen jonka kanssa on helppo olla just semmoinen kuin oikeasti on ja sama asia kokee myös sitä toista ihmistä. Kaksi itsensä kanssa sinuina olevaa ihmistä voivat tällaisen terveen parisuhteen muodostaa.
[/quote]
Oikea ihminen ei voi sairastua masennukseen? Oikeaa ihmistä eivät raskaudet ja synnytykset edes tilapäisesti muuta? Oikea ihminen ei koe identiteettikriisejä eikä kasva. Oikea ihminen ei petä eikä varsinkaan anna pettämistä anteeksi.
Helpoilta kuulostavat nuo oikeiden ihmisten suhteet.
[/quote] Ymmärsit pointin. Vihdoinkin!
[/quote] Amen!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:02"]
-72 elätkin selkästi hyvässä, kunnioittavassa ja mieluisassa parisuhteessa, jossa molemmat osapuolet osaavat aikuismaisesti toimien ja ilmeisen intuitiivisesti positiivisessa mielessä rakentaa ja pitää yllä toimivaa liittoa. Kaikissa liitoissa osapuolet eivät vaan aina osaa tai halua toimia rakentavasti, vaan itsekkäät tarkoitusperät hankaa ja aiheuttaa paljon epäsopua.
[/quote]
Tätä en kiistä. Kyse olikin siitä, ettei parisuhde välttämättä vaadi mitään erityistä "hoitamista" tai "muiden puolesta uhrautumista". Tätä eivät ole jotkut keskustelijat suostuneet hyväksymään, vaan kyse on milloin itsekkyydestä, milloin semanttisesta väärinymmärryksestä. -72
[/quote] Juu ja povataan eroa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:06"]
Tätä en kiistä. Kyse olikin siitä, ettei parisuhde välttämättä vaadi mitään erityistä "hoitamista" tai "muiden puolesta uhrautumista". Tätä eivät ole jotkut keskustelijat suostuneet hyväksymään, vaan kyse on milloin itsekkyydestä, milloin semanttisesta väärinymmärryksestä. -72
[/quote]
Minusta on ennemminkin kyse siitä, ettet sinä suostu hyväksymään, että kun sanot että ristiriitatilanteessa etsitään ratkaisu, jossa kumpikin on tyytyväinen, niin se on juuri sitä parisuhteen hyväksi tehtävää työtä, josta moni muu täällä puhuu.
Se on tietysti hienoa, että prosessi on teillä niin intuitiivinen, ettei se tunnu työltä tai että sitä edes ehkä huomaisi, siihen pitääkin pyrkiä. On kuitenkin aika naivia väittää, ettei parisuhteessa tarvitsisi ikinä tinkiä omista haluistaan, vaikkei sitä itse aina tiedostakaan.
Kuka oikeasti elää parisuhteessa kuin Ellun kana laittamatta tikkua ristiin toisen osapuolen hyväksi tai joudu tinkimään jostakin? Ei sellaista voi parisuhteen työksi kutsua.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:46"]
mitä se työ on, mistä aina puhutaan? jotkut sanovat, että yhteistä aikaa. Mistä lähtien seksi tai illallinen on ollut työtä?
[/quote]
Se "työ" suhteen eteen tarkoittaa niitä hetkiä kun kumpaakaan ei huvita ja tahtomisen jaksamisenkin kanssa on niin ja näin. Silloin pitää tehdä töitä että muistaa miksi on toiseen rakastunut aikoinaan ja etsiä hetkiä joissa voisi toisen kanssa rauhoittua kahdestaan ja virkistää sen toisenkin muistia.
Se saattaa oikeasti pikkulapsivaiheessa varsinkin, olla kiven takana. Toinen on koko ajan töissä, toinen valvoo vauvan kanssa, yhteinen puhuttavakin on jäänyt kakan värin päivittelyyn. Tuliko tänään vihreää kakkaa vai ei. Tai pitäiskö ostaa vauvalle 200 euron haalarit vai meniskö vaunuissa vähän halvemmatkin.. jne.
Työtä se on silloinkin kun tuntuu että omat mielenkiinnot ovat ihan eri sfääreissä sen toisen mielenkiintoihin verrattuna. "miten siitä on tullut tollanen mölli?!"
Kyllä sen parisuhteen eteen oikeasti kannattaa tehdä hommia ajatusten tasolla, ettei sitten tuu yhtäkkiä yllätyksenä kun mies on käynyt vieraissa tai sillä on ollut suhde useamman vuoden. Tai itse huomaa olevansa useammin ja useammin etsimässä netistä jotain muuta keskusteluseuraa kuin oma mies.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:30"]
Bravo kommentoija 60 (ja 62, 64, 68, 73 ja 74+lainaus), siinä se on.
Itse teen jatkuvasti töitä ymmärtääkseni itseäni paremmin ja kehittääkseni toimintatapojani, ei käy edes mielessä etten tekisi. Sama pätee parisuhteeseen. Silloin se sama ymmärtämiseen pyrkiminen ja kehittäminen tehdään yhdessä.
Voisin kuvitella, että meillä kaikilla on painolastia ja fakkiintuneita käsityksiä, sokeita pisteitä ja selkeitä haittapuolia, jotka näkee itsekin ja joista kärsii, mutta niiden korjaaminen voi kestää vuosia tai ikuisesti. Näitä on omasta mielestäni aika välttämätöntä käydä läpi.
[/quote]
Miksi on välttämätöntä käydä läpi? Mikä se on palkinto joka sinua odottaa?
Minä en kehitä itseäni vaan kehityn koska se tuntuu niin vittumaiselta olla väärässä ja on kivempi olla oikeassa. Sinä ilmeisesti kehität tietoisesti itseäsi mutta en ymmärrä miksi.
[/quote]
Näkisin, että kommenttini nro 85 vastaa myös tähän kysymykseen. Koska muistan kehitykseni ja olen siihen tyytyväinen, se on vähän niin kuin lahja menneisyyden itseltäni.
[/quote]
Niin mutta ihmiset on parisuhteessa vapaaehtoisesti. Miksi olla suhteessa jossa joutuu tekemään töitä?
Mitäs jos myöntäisitte teille parisuhde on statuskysymys ja että olette mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin?
[/quote]
Tämä on varmaankin näkökulmakysymys, mun mielestä muunlaisia parisuhteita ei ole tulossakaan kuin sellaisia joissa tehdään töitä (tämä siis koskee itseäni, muiden puolesta en halua sanoa). En ole tällä hetkellä parisuhteessa ja mun vaakakupissa oma tunne painaa enemmän kuin statuksen tuoma turvan tunne.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:46"]
[/quote]
Se "työ" suhteen eteen tarkoittaa niitä hetkiä kun kumpaakaan ei huvita ja tahtomisen jaksamisenkin kanssa on niin ja näin. Silloin pitää tehdä töitä että muistaa miksi on toiseen rakastunut aikoinaan ja etsiä hetkiä joissa voisi toisen kanssa rauhoittua kahdestaan ja virkistää sen toisenkin muistia.
Se saattaa oikeasti pikkulapsivaiheessa varsinkin, olla kiven takana. Toinen on koko ajan töissä, toinen valvoo vauvan kanssa, yhteinen puhuttavakin on jäänyt kakan värin päivittelyyn. Tuliko tänään vihreää kakkaa vai ei. Tai pitäiskö ostaa vauvalle 200 euron haalarit vai meniskö vaunuissa vähän halvemmatkin.. jne.
Työtä se on silloinkin kun tuntuu että omat mielenkiinnot ovat ihan eri sfääreissä sen toisen mielenkiintoihin verrattuna. "miten siitä on tullut tollanen mölli?!"
Kyllä sen parisuhteen eteen oikeasti kannattaa tehdä hommia ajatusten tasolla, ettei sitten tuu yhtäkkiä yllätyksenä kun mies on käynyt vieraissa tai sillä on ollut suhde useamman vuoden. Tai itse huomaa olevansa useammin ja useammin etsimässä netistä jotain muuta keskusteluseuraa kuin oma mies.
[/quote] Onneksi tältä on välttynyt tämän 18 vuoden aikana, vaikka se alapeukkuja on tuonutkin nyt ketjun varrella.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:29"]
Itse teen jatkuvasti töitä ymmärtääkseni itseäni paremmin ja kehittääkseni toimintatapojani, ei käy edes mielessä etten tekisi. Sama pätee parisuhteeseen. Silloin se sama ymmärtämiseen pyrkiminen ja kehittäminen tehdään yhdessä.
Voisin kuvitella, että meillä kaikilla on painolastia ja fakkiintuneita käsityksiä, sokeita pisteitä ja selkeitä haittapuolia, jotka näkee itsekin ja joista kärsii, mutta niiden korjaaminen voi kestää vuosia tai ikuisesti. Näitä on omasta mielestäni aika välttämätöntä käydä läpi.
[/quote]
Minä en kehitä itseäni vaan kehityn koska se tuntuu niin vittumaiselta olla väärässä ja on kivempi olla oikeassa. Sinä ilmeisesti kehität tietoisesti itseäsi mutta en ymmärrä miksi.
[/quote]
Näkisin, että kommenttini nro 85 vastaa myös tähän kysymykseen. Koska muistan kehitykseni ja olen siihen tyytyväinen, se on vähän niin kuin lahja menneisyyden itseltäni.
[/quote]
Niin mutta ihmiset on parisuhteessa vapaaehtoisesti. Miksi olla suhteessa jossa joutuu tekemään töitä?
Mitäs jos myöntäisitte teille parisuhde on statuskysymys ja että olette mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin?
[/quote]
Tämä on varmaankin näkökulmakysymys, mun mielestä muunlaisia parisuhteita ei ole tulossakaan kuin sellaisia joissa tehdään töitä (tämä siis koskee itseäni, muiden puolesta en halua sanoa). En ole tällä hetkellä parisuhteessa ja mun vaakakupissa oma tunne painaa enemmän kuin statuksen tuoma turvan tunne.
[/quote]
Osaatko kuvitella sellaista parisuhdetta jossa sinä saat olla miten haluat ja joku toinen tykkää sinusta juuri sellaisena?
Se on niin hienoa kutsua työksi nykyään ihan tavallisia, arkisia asioita. Kun illalla lasten mentyä nukkumaan, saunotaan kahdestaan ja otetaan lasi viiniä ja jutellaan ja rakastellaan, on se nykytermein työn tekoa parisuhteen eteen. Minusta se on ihan tavallista toisen seurasta nauttimista.
No, onhan nykyään muutkin hienoilla termeillä nimetty, mitkä ovat ennen vanhaan olleet ihan arkisia asioita. pottakoulu, unikoulu, perhepeti jne..
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:25"]
En lukenut kaikkia, mutta tässäpä totuuden siemen:
Työksi koetaan se, kun tehdään omian mielihaluja vastaan. Mitä kauemmin, sen enemmän.
Onneksi haudassa voi olla hyvä ihminen kun on jättänyt niin paljon tekemättä ja kokematta.
[/quote]
Tätä ketjua kun lukee, niin tosiaan tässä näkyy luterilainen työmoraali. Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat. Ankeiltä näyttää suomalaiset parisuhteet
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Osaatko kuvitella sellaista parisuhdetta jossa sinä saat olla miten haluat ja joku toinen tykkää sinusta juuri sellaisena?
[/quote]
en osaa kuvitella molempia parisuhteen osapuolia tyydyttävää, läpi elämän kestävää parisuhdetta jossa toinen on miten itseä huvittaa ja toinen tykkää siitä loputtomasti. Toki tuollaisia parisuhteita varmasti on tässä maassa, tiedänkin useita, mutta ei ne oikeasti onnellisia ole ja usein niihin liittyy pettämistä kun tarpeeksi kauan on alistuttu olemaan vain toisen mieliksi omat tarpeet laiminlyöden.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:31"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:19"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:13"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 16:57"]En jaksa lukea koko ketjua. Mutta luulen että tässä on kyse vain siitä, että eri ihmiset ymmärtävät sanan "työ" eri tavoin. [/quote] Ja sitten on myös suhteita joissa asiat soljuu ihan itsekseen, ei ole työtä edes lainausmerkeissä. Se on jotenkin tupannut muutamia harmittamaan tässä matkan varrella. [/quote] Hyvässä suhteessa ne työt soljuukin kuin itsestään. Jos et ota toista huomioon millään muotoa, et tee töitä ja tällöin ei taatusti yksikään suhde toimi. [/quote] Otan toisen huomioon ilman työntekoa ja se on meillä toiminut jo kohta 20v. Pitää vissiin sanoa ukolle, että ottaa eron näin huonosta akasta =D. [/quote] Eli siis teet töitä parisuhteenne eteen.:D Se ei siitä muutu vaikka miten vänkäät vastaan. Ihan mielenkiinnosta, mitä teet työksesi, kun sana työ on sinulle noin negatiivinen? [/quote] En tee en, olen ihan normaalissa parisuhteessa. Ansiotyöni on sitten asia erikseen eikä kuulu tähän millään tavalla. [/quote] Teetpäs=) Ja kuka puhui ansiotyöstä? Puhuin niistä ihanista yhteisistä asioista mitä sinäkin teet mielellään kumppanillesi.=) [/quote]. Ööh, okei. Kysyit mitä teen työkseni, johon annoin vastauksen. Jos muistaisi on tuota luokkaa, niin ymmärrän miksi ei mene perille. [/quote] Yleisesti toisen huomioimista ja yhdessä tekemistä kutsutaan parisuhteen rakentamiseksi tai parisuhteen eteen työskentelyksi. Sinä voit taistella tätä faktaa vastaan ihan niin paljon, kun vain haluat tai kutsua sitä omassa parisuhteessa vaikka piparinleipomiseksi, mutta se ei muuta yleisessä käytössä olevaa termiä, joka on TYÖ. Pakko vielä mainita, että vaikutat todella jääräpäiseltä. Onko mahdollista, että olet yhtä ehdoton parisuhteessasi ja kumppanisi ei täten jaksa enää laittaa sinulle kampoihin. Tästä johtuen tuntuu, kuin eläisitte sulassa sovussa, vaikka todellisuudessa puolisosi onkin vain alistunut tahtoosi. [/quote] Sinullekin on monta kertaa selitetty, että on normaalia parisuhdetta, jota itse elelen ja sitten on parisuhteita joiden eteen varmaan täytyy töitä tehdäkin, en sitä kiellä. Mutta mikä tekee minusta sen jääräpäisemmän kuin sinustakaan? [/quote] :D Viesti viestiltä minun on vaikeampi ymmärtää miten kukaan pysty elämään kaltaisesi jästin kanssa. Tai vielä vähemmän miten pystyy elämään ilman, että joutuisi tekemään todella paljon töitä järjissä pysymiseen. Ja sitten asiaan. Mitä kohtaa et ymmärrä, kun puhutaan, että on eri asia tehdä töitä, kun että on työläs? Ei se ole oikeasti niin vaikeaa. Ja sinusta tekee jääräpään se, että taistelet yleisiä sanontoja vastaan. Sen enempää sinä kuin minäkään, ei voida sille faktalle mitään, että toisen huomioimista kutsutaan työnteoksi parisuhteen eteen. Jopa ammattipsykiatrit käyttävät tätä termiä. [/quote] Kyseessä on trolli. [/quote] En mä tuota viestiä tosissani ottanutkaan!
[/quote]
Toivon sydämeni pohjasta, että asia on näin. Valitettavasti tunnen yhden naisen, joka hyvinkin ajattelee noin elämästä ja sen takia kommentoin.
[/quote] Eiköhän tuo jo apua saa!