Miten kukaan mies voi asua kämpässä joka on ällöromanttisesti sisustettu?
Miten jotkut miehet voi asua ällöromanttisessa pitsihirvityksessä? Kerran eräässä tv-ohjelmassa oli juuri tyypillinen naisen sisustama ällöromanttinen vitivalkoinen kämppä täynnä "carpe diem" ja "home is where your story begings" ynnämuita kliseisiä tekstejä. Kaikkialla virheettömän puhdasta ja valkoista, pitsiä ynnämuuta. Ja siinä asunnossa todellakin asui mies ja nainen. Asunnossa ei ollut mitään "äijämäistä" tai edes kunnollisia väripilkkuja, kaikki vaan valkoista tai heleitä pastellivärejä. Vaikea uskoa että kukaan miehinen mies viihtyisi tuollaisessa kämpässä. Joku metroseksuaali fruittari ehkä.
Kommentit (33)
Aika monelle miehelle on ihan se sama millainen kodin sisustus on
Samaa olen miettinyt. Omaa miestä ei kamalasti sisustusasiat kiinnosta, mutta kysyn kuitekin mielipidettä, jos nyt en joka asiaan, niin usein ainakin. Jos koti on miehenkin asuinpaikka niin kyllä siellä pitää näkyä että siellä asuu myös mies. Carpe diem/pitsi/(kiinan)rustiikki-jutuista en edes viitsi aloittaa...
Samaa olen joskus ihmetellyt. Veljeni koti on tuollainen, vaimon sisustama. Mutta häntä ei ilmeisesti vaan kiinnosta, ehkä ei edes kiinnitä siihen romanttiseen sisutukseen mitään huomiota.
Oma mieheni kiinnittää ehkä vähän liikaakiin:), kaikki huonekalut ja teksitiilit on yhdessä valittuja. Miehelläni on oikeastaan parempi värisilmä kuin minulla.
Meillä mies ei niin välitä miten koti on sisustettu. Kysyn toki mielipiteitä, esim. kun ostan verhoja kysyn kummat on kivemmat jne. Huonekaluja mieskin tykkää valita ja seinämaaleja, tapetteja, mutta mikään piensisustaminen ei sitä kiinnosta.
Miehille riittää että on sohva, tietokone, telkkari, pönttö ja jääkaappi.
Meidänkin asuntoa on kommentoitu tuohon tyyliin; ettei meidän asunnosta voi päätellä täällä asuvan mies jne. Kun muutettiin yhteen, mies sanoi suoraan, että minä saan päättää kaikesta sisustukseen liittyvästä, koska hänellä ei ole esteettistä silmää. Joten tällaista meillä nyt on, eikä mies itse ole valittanut mistään, pikemminkin tykkää itsekin. Meillä on siis värimaailma valkoinen, beige, vaaleanpunainen ja harmaa ja yhdet pitsiset ruusukuvioiset verhot löytyy...
Meillä mies ei kiinnitä huomiota sisustukseen pätkääkään. Pari viikkoa muuton jälkeen olin miehen töissä olessa laittanut verhot ikkunoihin, kääntänyt atk-pöydän seinän myötäisestä alkuasennosta seinästä ulos tulevaan ja olohuoneen ikkunan edestä siirtänyt punaisen ps-kaapin keittiön puolelle sekä toisen nojatuoleistä makkariin. Miehellä kesti yli kaksi viikkoa huomata muutokset, vaikka meillä ei noita huonekalujakaan kauheasti enempää ole :D.
.
Jos kysyn mielipidettä vaikka maton valinnassa, sanoo sen olevan ihan sama tai vaihtoehtoisesti kiusallaan tyrmää ensimmäisen ehdotukseni. Vaikka asunto onkin sisustamani, en tätä nyt ensimmäisenä naiselliseksi kuvaisi ja vielä vähemmän romanttiseksi.
Itse en pidä romanttisesta valkoisesta sisustuksesta ja jos käydäán ystävien luona joilla sellaista on koti täynnä niin mieheni poikkeuksetta aina sanoo kotona, että on niin onnellinen että meidän sisustusmaut on yhtä :D
Mut monista muista naistenjutuista mieheni tykkää esim juurikin Frozen leffa ja musikaalit, tykkää kasvonaamioista ja jos mulla on pahat menkkapäivät niin yhdessä maataan viltin alla ja mututsteen suklaata ja katsotaan bridget jonesia.
Koska miestä ei kiinnosta, kunhan on katto pään päällä ja jääkaapissa ruokaa.
Samaa miettinyt, että töäytyy olla tai ainakin äkkiä muuttua melko munattomaksi ruusu-hörhelö-virityksien keskellä, jossa on kynttiläasetelmia, enkeleitä ja koristetyynyjä sävy sävyyn valkoisella sohvalla valkoisen karvalankamaton vieressä. Brr...
Antakaa niiden miestenne pysyä miehinä! Saatte joskus jotain muutakin kuin diskuteerata ;)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:56"]
Samaa miettinyt, että töäytyy olla tai ainakin äkkiä muuttua melko munattomaksi ruusu-hörhelö-virityksien keskellä, jossa on kynttiläasetelmia, enkeleitä ja koristetyynyjä sävy sävyyn valkoisella sohvalla valkoisen karvalankamaton vieressä. Brr...
Antakaa niiden miestenne pysyä miehinä! Saatte joskus jotain muutakin kuin diskuteerata ;)
[/quote]
enempää en voisi olla samaa mieltä
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:56"]
[/quote]
enempää en voisi olla samaa mieltä
[/quote]
Ei mun mies ainakaan miehisyyttään sisustuksesta ammenna. :D
Jos ei mieheltä saa mitään vastausta kun kysytään mielipidettä kodin laittamiseen, niin teen sitten oman makuni mukaan. Enkä usko hänen miehisyytensä karvalankamattoon tai kukkamaljakkoon kaatuvan.
Valkoinen kämppäkään ei ole niin paha kuin joitain vuosia sitten jossain lehdessä tms. esitelty koti, jossa oli ruusutapettia ja kukkia ja pitsiä siellä ja täällä. Joku blondi muija sitä esitteli ja mietin silloin että mitähän se mis tuumaa sen kukkakedon keskellä asumisesta. Meillä miehellä on hyvä maku ja yleensä tykätään samoista asioista sisustuksessa.
Voisiko olla niin, että noilta pitsiröyhelömammoilta saa parempaa seksiä kuin harmaaseinämodernisisustusmammoilta? Ihan miehenä vaan mietityttää.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:31"]Valkoinen kämppäkään ei ole niin paha kuin joitain vuosia sitten jossain lehdessä tms. esitelty koti, jossa oli ruusutapettia ja kukkia ja pitsiä siellä ja täällä. Joku blondi muija sitä esitteli ja mietin silloin että mitähän se mis tuumaa sen kukkakedon keskellä asumisesta. Meillä miehellä on hyvä maku ja yleensä tykätään samoista asioista sisustuksessa.
[/quote]
Ja mikäköhän tekee juuri SINUN maustasi hyvän? Oletko kuullut että makuasioista ei voi kiistellä.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:34"]
Voisiko olla niin, että noilta pitsiröyhelömammoilta saa parempaa seksiä kuin harmaaseinämodernisisustusmammoilta? Ihan miehenä vaan mietityttää.
[/quote]
Ei todellakaan saa. Noilta kukkapitsitapauksilta ei irtoa yhtään mitään, ne elävät pelkästään kodille ja lapsille ja kaiken on oltava niin helvetin söpöä ja pikkusievää, ettei siihen mikään niin "likainen" asia kuin seksi mahdu. Sanalla sanoen helvetin tylsiä naisia.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:31"]Valkoinen kämppäkään ei ole niin paha kuin joitain vuosia sitten jossain lehdessä tms. esitelty koti, jossa oli ruusutapettia ja kukkia ja pitsiä siellä ja täällä. Joku blondi muija sitä esitteli ja mietin silloin että mitähän se mis tuumaa sen kukkakedon keskellä asumisesta. Meillä miehellä on hyvä maku ja yleensä tykätään samoista asioista sisustuksessa. [/quote] Ja mikäköhän tekee juuri SINUN maustasi hyvän? Oletko kuullut että makuasioista ei voi kiistellä.
[/quote]
Noh, tokihan jokainen saa sisustaa ruusutapeteilla mutta minun makuuni ne eivät ole, eikä onneksi miehenkään :)
Yksi parisuhteen eduista on monien mielestä se, että naiselliset jutut sallitaan kumppanin kanssa. Voi mennä katsomaan Frozenin tai sitten asua ällöromanttisesti sisustetussa kämpässä.