Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei av:lla hyväksytä sekasyöjiä?

Vierailija
20.01.2015 |

Esimerkiksi tuossa ketjussa missä ap kertoi piilottavansa lihaa vegaaniystäviensä ruokiin, tämä sai kyllä alapeukutuksia mutta kun samaan ketjuun tuli viesti missä joku kertoi piilottavansa soijarouhetta "valkoroska makkaranmussuttajien" ruokaan, sai tämä rutkasti yläpeukutuksia. Muutenkin kaikko ketjut missä nainen kertoo piilottaneensa soijarouhettavtai tofua poikaystävänsä/miehensä ruokaan niin vaan naureskellaan että haha, nytpä näki ettei vegaaniruoka olekaan pahaa. Mikä sekasyöjistä tekee wt:n? Sekö, ettei ronklaa ruuan kanssa ja haluaa nauttia myös lihasta? Miksi vegaaneita ei saa arvostella mutta sekasyöjiä saa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä soijaruokakerrasta tuskin rintasyöpää saa. Sen sijaan lihansyönnistä/sekaruoasta saattaa saada paksusuolensyövän, diabeteksen, kaihin, sydän- ja verisuonitauteja.

Jos lihansyöjä kieltäytyy syömästä kasvisruokaa tai kokee sen syömisen vääränä, silloin on kyse pelkästä nirsoudesta tai kiukuttelevasta uhmasta/vihasta vegaaneja kohtaan. Itse en tarjoaisi kyläilevälle vieraalleni salaa sellaista mitä hän ei halua syödä. Mutta en kyllä ostaisi lihaa enkä pystyisi sitä tarjoilemaankaan sillä ruumiinosat kauhistuttavat minua niin paljon.

Sen sijaan veganismi on itselleni ainakin iso vakaumus ja olen ollut niin pitkään kasvissyöjä että minulle jos söisin vahingossa lihaa se olisi yhtä suuri järkytys henkisesti kuin jos olisin syönyt vahingossa ihmisen lihaa. Jos minulle joku piilossa syöttäisi lihaa niin se olisi suurempi väkivallanteko minua kohtaan kuin vaikkapa lyöminen. Eli vain henkisesti hyvin, hyvin sairas ihminen voisi tehdä minulle sellaista enkä voisi ikinä antaa anteeksi.

Vierailija
22/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä nyt ap voi oikeesti olla noin tyhmä että voit mielestäsi verrata näitä kahta asiaa? T:itsekin sekasyöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap

[/quote]

Edelleen samaa mieltä. Jos kyseinen ihminen syö pari kertaa elämässään tofua, niin tuskin siitä saa rintasyöpää. Se lista mikä VOI aiheuttaa noita syöpiä on aika pitkä ja jos niitä kaikkia välttelee koko elämänsä, niin voi olla aika kuivakkaa elämää ruokapuolella.
[/quote] Ei kukaan vegaanikaan ole koskaan kuollut vaikka vähän lihaa söisikin. Ap
[/quote]

Tuskin sinäkään kuolisit jos piilottaisin ja sekoittaisin paskakikkareen ruokaasi. Hyväksyisitkö?
[/quote] Et nyt ymmärtänyt. Itse juuri kirjoitit että kyllä vegaani voi piilotella pöperöitään sekasyöjän ruokaan, ja tämä pitäiso hyväksyä, mutta jos saman tekee vegaanille niin se onkin yhtäkkiä kamalaa ja vaarallista. Ap
[/quote]

Ööhhh... En kirjoittanut.

-11
[/quote] Et sinä sitten, mutta edellinen. Älä vastaa viesteihin jos et olw ymmärtänyt aiempiakaan. Ap

Vierailija
24/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:09"]

Mikä sekasyöjistä tekee wt:n? Sekö, ettei ronklaa ruuan kanssa ja haluaa nauttia myös lihasta? Miksi vegaaneita ei saa arvostella mutta sekasyöjiä saa?

En nyt itse käyttäisi termiä "white trash", mutta onhan se melko itsekästä ja ajattelematonta moneltakin kantilta sekasyöjältä ajatella vain sitä omaa nautintoaan kaiken muun (eläinten hyvinvointi, ympäristö) kustannuksella. World Watch -instituutin raportin mukaan lihantuotannosta aiheutuu ainakin 51 prosenttia maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Lisäksi suuri osa siitä rehusta, jonka syötetään eläimille, olisi myös ihmisille kelpoista ruokaa, ja kun yhden lihakilon saamiseksi tarvitaan 10 kg kasvirehua, niin yksinkertaisempikin lukija ymmärtänee yhtälön. Vegaaninen ruokavalio vaatii paljon vähemmän maa-alaa ja vettä kuin ei-vegaaninen. Siksi veganismi voisi olla ratkaisu maailman jatkuvasti kasvavan populaation ruokkimiseen niillä rajallisilla resursseilla, mitä maapallolla on tarjota. Puhumattakaan niiden eläinten hyvin(pahoin!)voinnista nykyisessä tehotuotannossa.

Näistä syistä esimerkiksi on minusta aika vastenmielistä toitottaa, kuinka haluaa nauttia lihasta, lihansyönti on oma valinta, jokaisen valintoja tulisi kunnioittaa ja blaa blaa. Ei, minusta se ei ole oma asia, se on hyvin pitkälti niiden syötyjen eläinten asia yhtä lailla ja ei, en kunnioita lihansyöntiä, vaikken asiasta tämän enempää paasaakaan, mutta kun nyt satuit kysymään.

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti...

Se on jokaisen oma asia mitä syö, olit sinä mitä mieltä tahansa. Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun syömisiäni. Miksi pitäisi ajatella vain muita, miksi ruoasta ei saisi nauttia? Eläimetkin syövät toisiaan.

Vierailija
25/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:55"]Yhdestä soijaruokakerrasta tuskin rintasyöpää saa. Sen sijaan lihansyönnistä/sekaruoasta saattaa saada paksusuolensyövän, diabeteksen, kaihin, sydän- ja verisuonitauteja.

Jos lihansyöjä kieltäytyy syömästä kasvisruokaa tai kokee sen syömisen vääränä, silloin on kyse pelkästä nirsoudesta tai kiukuttelevasta uhmasta/vihasta vegaaneja kohtaan. Itse en tarjoaisi kyläilevälle vieraalleni salaa sellaista mitä hän ei halua syödä. Mutta en kyllä ostaisi lihaa enkä pystyisi sitä tarjoilemaankaan sillä ruumiinosat kauhistuttavat minua niin paljon.

Sen sijaan veganismi on itselleni ainakin iso vakaumus ja olen ollut niin pitkään kasvissyöjä että minulle jos söisin vahingossa lihaa se olisi yhtä suuri järkytys henkisesti kuin jos olisin syönyt vahingossa ihmisen lihaa. Jos minulle joku piilossa syöttäisi lihaa niin se olisi suurempi väkivallanteko minua kohtaan kuin vaikkapa lyöminen. Eli vain henkisesti hyvin, hyvin sairas ihminen voisi tehdä minulle sellaista enkä voisi ikinä antaa anteeksi.
[/quote] Sinäkin olet siis vaan nirso ja kapinoit niitä vastaan, jotka syövät erilailla kuin sinä. Jos minä sekasyöjänä olen nirso, koska en pidä tofupaskastanne ja soijarouhepöperöistänne, niin olet sinäkin. Si et pidä lihasta, minä pidän. Minä en pidä tofusta, sinä pidät. Hyväksy myös muut, sinun tapasi ei ole aino oikea.

Vierailija
26/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:39"]

Mikä sekasyöjistä tekee wt:n? Sekö, ettei ronklaa ruuan kanssa ja haluaa nauttia myös lihasta? Miksi vegaaneita ei saa arvostella mutta sekasyöjiä saa?

En nyt itse käyttäisi termiä "white trash", mutta onhan se melko itsekästä ja ajattelematonta moneltakin kantilta sekasyöjältä ajatella vain sitä omaa nautintoaan kaiken muun (eläinten hyvinvointi, ympäristö) kustannuksella. World Watch -instituutin raportin mukaan lihantuotannosta aiheutuu ainakin 51 prosenttia maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Lisäksi suuri osa siitä rehusta, jonka syötetään eläimille, olisi myös ihmisille kelpoista ruokaa, ja kun yhden lihakilon saamiseksi tarvitaan 10 kg kasvirehua, niin yksinkertaisempikin lukija ymmärtänee yhtälön. Vegaaninen ruokavalio vaatii paljon vähemmän maa-alaa ja vettä kuin ei-vegaaninen. Siksi veganismi voisi olla ratkaisu maailman jatkuvasti kasvavan populaation ruokkimiseen niillä rajallisilla resursseilla, mitä maapallolla on tarjota. Puhumattakaan niiden eläinten hyvin(pahoin!)voinnista nykyisessä tehotuotannossa.

Näistä syistä esimerkiksi on minusta aika vastenmielistä toitottaa, kuinka haluaa nauttia lihasta, lihansyönti on oma valinta, jokaisen valintoja tulisi kunnioittaa ja blaa blaa. Ei, minusta se ei ole oma asia, se on hyvin pitkälti niiden syötyjen eläinten asia yhtä lailla ja ei, en kunnioita lihansyöntiä, vaikken asiasta tämän enempää paasaakaan, mutta kun nyt satuit kysymään.

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti... Se on jokaisen oma asia mitä syö, olit sinä mitä mieltä tahansa. Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun syömisiäni. Miksi pitäisi ajatella vain muita, miksi ruoasta ei saisi nauttia? Eläimetkin syövät toisiaan.

Tämä kertoo mielestäni kaiken tarpeellisen, ei kannata tapella sellaisen kanssa, joka ei ymmärra ottaa muita huomioon. Varsinkin, kun tällä tahtoo olla tarve arvostella muiden syömisiä, vaikka muuta väittää.

Vierailija
27/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä?
[/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap
[/quote] Soija ja erityisesti ei tofu lisää rintasyöpäriskiä. Päinvastoin. Niitä syövillä japanilaisilla on todella vähän rintasyöpää. Uskomatonta että joku levittää tuollaista huuhaata.

Vierailija
28/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:39"]

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti... Se on jokaisen oma asia mitä syö, olit sinä mitä mieltä tahansa. Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun syömisiäni. Miksi pitäisi ajatella vain muita, miksi ruoasta ei saisi nauttia? Eläimetkin syövät toisiaan.

Tämä kertoo mielestäni kaiken tarpeellisen, ei kannata tapella sellaisen kanssa, joka ei ymmärra ottaa muita huomioon. Varsinkin, kun tällä tahtoo olla tarve arvostella muiden syömisiä, vaikka muuta väittää.

En minä kenenkään syömisiä halua arvostella, mutta miksi en tekisi niin jos muutkin haukkuvat omia ruokailujani? En minä niitä eläimiä tapa enkä koskaan tappaisikaan, mutta ihmiset ovat kautta aikojen syöneet lihaa. Eiväthän muutkaan eläimet ota toisiaan erityisemmin huomioon, kimppuun vaan ja poskeen.

Vierailija
29/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap [/quote] Soija ja erityisesti ei tofu lisää rintasyöpäriskiä. Päinvastoin. Niitä syövillä japanilaisilla on todella vähän rintasyöpää. Uskomatonta että joku levittää tuollaista huuhaata.

[/quote]

Perinteisillä Aasialaisilla fermentoiduilla soijatuotteilla ei olekaan mitään tekemistä länsimaissa syötyjen prosessoitujen soijatuotteiden kanssa.

Vierailija
30/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero menee tässä:
Sekasyöjä "näpäyttää" kasvissyöjää syöttämällä hänelle eläinperäisiä tuotteita salaa. Sekasyöjä hihkui ilosta "hahahaa, alas meni, tykkäätte siis lihan/maison/kananmunan mausta". Sekis olisi voinut kysyä vegeiltä kelpaisiko heille liha makunsa puolesta, harva vastaa ettei söisi lihan makuista eettistä tuoteta, mutta tiedostamalla että syövät lihaa saattaa tulla sen epäeettisyyden vuoksi niin huono henkinen olo, että se vaikuttaa fyysisesti.
.
Tämä ei ole verrattavissa siihen että kasvissyöjä saa pupunruokahuomautuksia joltain, ketä syö epäterveellisen paljon lihaa ja päättää tarjota hänelle ruokaa missä on jokin kasviperäinen proteiininlähde. Ihminen on luonnollisesti SEKAsyöjä, siksipä usealle "valkoinen heteromies syö lihaa"- äijille ylläripylläri maistuukin se ruoka mitä kohtaan oli niin kova ennakkoluuloinen.
.
Ymmärrätkö mikä ero tällä on? Otetaan sekasyöjälle sekasyöjäesimerkki: kolme kaverusta keskustelee juustoista johon kaveri 1 vastaa että osti hienoa, kallista valkohomejuustoa, haluatteko? Kaveri 2 sanoo ettei hän ikinä osta sitä kun hän ei raaski ostaa niin kallista ja kaveri 3 sanoo ettei osta sitä koska hänen mielestä se on pahaa, vaikkei sitä koskaan ole maistanutkaan. Kaveri 1 syöttää kaveri 2 ja 3 juustonpalan kekseillä ja kummatkin pitävät siitä. Kaveri 1 aloittaa ilkkumisen että Hahahaa, teille nirsoille maistui tämä juusto. Mikä ero sinusta on siinä, että kaveri 2 ja kaveri 3 piti juustosta? Kummatkin ansaitsee saman ilkkumisen?

Vierailija
31/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] En minä kenenkään syömisiä halua arvostella, mutta miksi en tekisi niin jos muutkin haukkuvat omia ruokailujani? En minä niitä eläimiä tapa enkä koskaan tappaisikaan, mutta ihmiset ovat kautta aikojen syöneet lihaa. Eiväthän muutkaan eläimet ota toisiaan erityisemmin huomioon, kimppuun vaan ja poskeen.
[/quote]

Maksat jollekin jotta he tappavat ja kaltoinkohtelevat puolestasi. Eläimet eroaa ihmisistä monella tavalla, esimerkiksi leijonalla ei ole muuta vaihtoehtoa kun zebra tai gaselli, meillä on koko supermarketti. Ihminen on myös ainut eläin joka tehuottaa muita eläimiä ja syö niitä vain huvikseen oman terveytensä kustannuksella. Ihmisen elimistöä ei ole tarkoitettu nykyisen kaltaiselle länsimaiselle lihan ja maidon tehomätölle. En tiedä ketään kasvissyöjää, joka ei hyväksy väitettä "terveellisesti koostettu sekaruokavalio on kasvisruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle" tiedän kuitenkin useamman lihansyöjän kenellä on vaikeuksia hyväksyä väite "terveellisesti koostettu kasvisruokavalio on kehnoa sekaruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle".

Vierailija
32/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä vegaani/lihansyöjäketjut jo ala riittämään? Eilen oli taas kunnon tappelupäivä aiheesta.

Vierailija
33/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:31"]

[/quote] En minä kenenkään syömisiä halua arvostella, mutta miksi en tekisi niin jos muutkin haukkuvat omia ruokailujani? En minä niitä eläimiä tapa enkä koskaan tappaisikaan, mutta ihmiset ovat kautta aikojen syöneet lihaa. Eiväthän muutkaan eläimet ota toisiaan erityisemmin huomioon, kimppuun vaan ja poskeen. [/quote] Maksat jollekin jotta he tappavat ja kaltoinkohtelevat puolestasi. Eläimet eroaa ihmisistä monella tavalla, esimerkiksi leijonalla ei ole muuta vaihtoehtoa kun zebra tai gaselli, meillä on koko supermarketti. Ihminen on myös ainut eläin joka tehuottaa muita eläimiä ja syö niitä vain huvikseen oman terveytensä kustannuksella. Ihmisen elimistöä ei ole tarkoitettu nykyisen kaltaiselle länsimaiselle lihan ja maidon tehomätölle. En tiedä ketään kasvissyöjää, joka ei hyväksy väitettä "terveellisesti koostettu sekaruokavalio on kasvisruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle" tiedän kuitenkin useamman lihansyöjän kenellä on vaikeuksia hyväksyä väite "terveellisesti koostettu kasvisruokavalio on kehnoa sekaruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle".

[/quote]

Ahaa, ruoka tulee supermarketista ja sähkö töpselistä.

Vierailija
34/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:31"]

[/quote] En minä kenenkään syömisiä halua arvostella, mutta miksi en tekisi niin jos muutkin haukkuvat omia ruokailujani? En minä niitä eläimiä tapa enkä koskaan tappaisikaan, mutta ihmiset ovat kautta aikojen syöneet lihaa. Eiväthän muutkaan eläimet ota toisiaan erityisemmin huomioon, kimppuun vaan ja poskeen. [/quote] Maksat jollekin jotta he tappavat ja kaltoinkohtelevat puolestasi. Eläimet eroaa ihmisistä monella tavalla, esimerkiksi leijonalla ei ole muuta vaihtoehtoa kun zebra tai gaselli, meillä on koko supermarketti. Ihminen on myös ainut eläin joka tehuottaa muita eläimiä ja syö niitä vain huvikseen oman terveytensä kustannuksella. Ihmisen elimistöä ei ole tarkoitettu nykyisen kaltaiselle länsimaiselle lihan ja maidon tehomätölle. En tiedä ketään kasvissyöjää, joka ei hyväksy väitettä "terveellisesti koostettu sekaruokavalio on kasvisruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle" tiedän kuitenkin useamman lihansyöjän kenellä on vaikeuksia hyväksyä väite "terveellisesti koostettu kasvisruokavalio on kehnoa sekaruokavaliota terveellisempi ja ihanteellisempi ihmiselle".

[/quote]

Ahaa, ruoka tulee supermarketista ja sähkö töpselistä.
[/quote] :D
Sitä ruokaa tulee markkinoille mille on kysyntää. Jos ihmiset ei halua maksaa siitä, että joku toinen heidän puolestaan tappaa tai ostaa harvemmin mutta eettisemmin tuotettua muuttaa sekin markkinoita. Tuottaja vastaa kuluttajan pyyntöihin, jotka ovat eläintuotteiden osalta tällä hetkellä: mahdollisimman paljon ja mahdollisimman halpaa. Silloin tuotetaan mahdollisimman tuottoisissa (paskoissa) oloissa mahdollisimman paljon lihaa käyttäen siihen minimimäärän rahaa.
Perheellä on se marketti jossa päättää mihin sijoittaa rahansa ja mitä tukee, sillä leijonalla Savannilla ei ole vastaava tuotantoketjua ja valinnanvaraa.

Vierailija
35/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:09"]

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti...

Se on jokaisen oma asia mitä syö, olit sinä mitä mieltä tahansa. Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun syömisiäni. Miksi pitäisi ajatella vain muita, miksi ruoasta ei saisi nauttia? Eläimetkin syövät toisiaan.

Ai sulla on oikeus vai?

Eläimet syövät toisiaan rasittamatta ympäristöä ja aiheiuttamatta luonnotonta tuskaa. Kasvisruoka on erittäin NAUTITTAVAA. Lueppa ens kerralla mitä sun makkarat ja nugetit sisältää, hyi helvetti. Tai jauheliha. Itse en vegaaniksi rupeisi, koska kerran tässä eletään ja haluan nauttia juustoista. Mutta se ei tarkota, että laittaisin moskaruuan syömisen kaiken edelle.

Vierailija
36/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap [/quote] Soija ja erityisesti ei tofu lisää rintasyöpäriskiä. Päinvastoin. Niitä syövillä japanilaisilla on todella vähän rintasyöpää. Uskomatonta että joku levittää tuollaista huuhaata.

[/quote]

Perinteisillä Aasialaisilla fermentoiduilla soijatuotteilla ei olekaan mitään tekemistä länsimaissa syötyjen prosessoitujen soijatuotteiden kanssa.

[/quote]

Vierailija
37/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sekasyöjän ruokavalioon kuuluu kaikki, ellei ole allergioita.

Vegaanin / kasvissyöjän ruokavaliossa on rajoitteita.

Siksi.

Vierailija
38/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:09"]

Se, että eläimet syövät toisiaan, ei ole mikään peruste lihansyönnille. Eläimet toimivat vaistojensa varassa, niillä ei ole yhtä kehittyneitä aivoja, eikä näin ollen vaihtoehtoa. Ihminen sen sijaan voi mainiosti elää tuottamatta kärsimystä eläimille ja huomattavaa rasitusta maapallolle ja ympäristölle, koska lihan syönti on tietoinen valinta. Tuo eläimiin vertaaminen oli periaatteessa loukkaus itseäsi kohtaan, sillä oikeutat toimintaasi sillä, että vähemmän kehittyneet olennotkin tekevät niin. Sama asia, kuin että mä valittaisin siitä, etten saa maata kotona päivät pitkät, huutaa ja kakkia vaippoihin, koska vauvatkin tekevät niin.

Mielestäni täytyy olla hiukan yksinkertainen, jos ei ymmärrä, ettei lihansyönti todellakaan ole pelkästään oma asia, ja mun pitäisi jostain syystä ilmeisesti "kunnioittaa" lihansyöjiä. Miksi ihmeessä? Kaikille on itsestään selvää, että murhaajille kuuluu yökkiä ja heitä kuuluu halveksia, mutta eläimen tappamista kutsutaan filet mignoniksi tai pippuripihviksi. Ajattele laatikon ulkopuolelta ja hyväksy se tosiasia, että lihaa syövä länsimaalainen tekee melko itsekkään valinnan.

A man can live and be healthy without killing animals for food; therefore, if he eats meat, he participates in taking animal life merely for the sake of his appetite. And to act so is immoral. -Leo Tolstoy

Pahoittelen kappalejaon puutetta, kirjoitin puhelimella.

Vierailija
39/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 07:04"]

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti... Se on jokaisen oma asia mitä syö, olit sinä mitä mieltä tahansa. Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun syömisiäni. Miksi pitäisi ajatella vain muita, miksi ruoasta ei saisi nauttia? Eläimetkin syövät toisiaan. Se, että eläimet syövät toisiaan, ei ole mikään peruste lihansyönnille. Eläimet toimivat vaistojensa varassa, niillä ei ole yhtä kehittyneitä aivoja, eikä näin ollen vaihtoehtoa. Ihminen sen sijaan voi mainiosti elää tuottamatta kärsimystä eläimille ja huomattavaa rasitusta maapallolle ja ympäristölle, koska lihan syönti on tietoinen valinta. Tuo eläimiin vertaaminen oli periaatteessa loukkaus itseäsi kohtaan, sillä oikeutat toimintaasi sillä, että vähemmän kehittyneet olennotkin tekevät niin. Sama asia, kuin että mä valittaisin siitä, etten saa maata kotona päivät pitkät, huutaa ja kakkia vaippoihin, koska vauvatkin tekevät niin. Mielestäni täytyy olla hiukan yksinkertainen, jos ei ymmärrä, ettei lihansyönti todellakaan ole pelkästään oma asia, ja mun pitäisi jostain syystä ilmeisesti "kunnioittaa" lihansyöjiä. Miksi ihmeessä? Kaikille on itsestään selvää, että murhaajille kuuluu yökkiä ja heitä kuuluu halveksia, mutta eläimen tappamista kutsutaan filet mignoniksi tai pippuripihviksi. Ajattele laatikon ulkopuolelta ja hyväksy se tosiasia, että lihaa syövä länsimaalainen tekee melko itsekkään valinnan. A man can live and be healthy without killing animals for food; therefore, if he eats meat, he participates in taking animal life merely for the sake of his appetite. And to act so is immoral. -Leo Tolstoy Pahoittelen kappalejaon puutetta, kirjoitin puhelimella.

Lihaa syövä länsimaalainen ruokkii itsensä lajityypillisesti. Pelkällä kasvisruoalla elämistä yrittäneet ihmiset ovat kuolleet sukupuuttoon jotain puolitoista miljoonaa vuotta sitten.

Vierailija
40/42 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]

Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä?

[/quote]

Sulla sitten on vissiin ymmärryksessä puutteita. Syöttäisit seksyöjälle salaa gm-roskaa jonka kasvattamiseksi pitää kaataa tuhottomasti sademetsää. Sitä juuri soija on. Tällaiseen pystyy vain 'eettinen' vegaani tai vastaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme