Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka pääsee pikkupaikkakunnan juoruilupiireihin?

Vierailija
13.01.2015 |

Ja kuka joutuu juoruilun kohteeksi? Mitkä kirjoittamattomat säännöt asiassa on? Itse olen huomannut, että juoruilijat itse olisivat mitä mehukkaimpia juorujen kohteita, mutta ovatkin "päässeet" toiselle puolelle. Mistä mahtaa moinen johtua? Mitä ihminen tekee joutuakseen juoruämmien saaliiksi ja miten joku ei joudu vaikka kaikki edellytykset olisi?

Itse olen varmaan mitä suuremmissa määrin juorujen kohde, mutta elän niin, ettei juorut tule edes koskaan korviini. Onneksi lapset ovat isoja ja muuttaneet paikkakunnalta opiskelemaan muualle, niin minulle on nykyään sama, mitä minusta ja meistä juorutaan. Toista se oli silloin kun oli enemmän tai vähemmän pakko näyttää naamaansa kylillä. Haavoittumimmillaan ihminen on kun on pieniä lapsia, eikä vielä voi eristäytyä kyläyhteisöstä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla syntyperäinen kyläläinen ja yleensä vanhemmat arvostetussa ammatissa/muuten tärkeitä yhteisön jäseniä. Nuo auttavat alkuun, sitten ylimielinen luonne pitää sen yllä.

Vierailija
2/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikänsä paikkakunnalla asuneet, joilla on paljon sukua alueella ja mieluiten vielä siten, että sitä sukua istuu valtuustossa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n jäsenet :D 

Vierailija
4/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin erilainen.

Vierailija
5/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:41"]

Vähänkin erilainen.

[/quote]

Siis joutuu juorujen kohteeksi. Juoruilijat taas tekevät kaiken ns. oikein.

Vierailija
6/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ijuoruilijat on pikkusieluja.

ei niitten juttuja kannata ruveta kyttäämään.

juttelee mieluummin fiksujen kanssa. Niitä on onneks paljon enemmän. Ei kaikki juoruile-onneks.

Mä ainakin usein katkon juoruilla siivet, jos näitä kuulen...jos on ikäviä...vähättelen sen juorun alas.

ja mä ajattelen...sympatiseeraan mieluummin sen juorun kohdetta.

Ja vaikka ne jotkut juoruaus, niin ei muut ota niitä korviinsa...muut tajuaa, että juoruavat harrastaa juoruamassa...se on niittn tylsä leikki.

hui hai. Ettii itse kivat tyypit omassa elämässään. Ei jotkut juoruavat voi määrätä muitten menoa. Ne määrää vaan omansa. Ovat noin turvattomia, ja purkavat sen oppimallaan tavalla. 

Voisivat opetella muita tapoja...ja jos eivät, niin ihan oma ongelmansa se on. 

Vierailija
7/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti taitavat, ulospäin suuntautuneet ja dynaamiset.

Vierailija
8/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ahdistuvat ja pelkäävät kaikkea uutta ja muutoksia ja etsivät hengenheimolaisia, jotka ovat samoin valmiita torjumaan kaiken kuvittelemansa uhan. Näin he yhdessä kokevat olevansa vahvempia kun kaikki vähänkin erilainen lytätään. Eli ilkeilyyn ja lyttäämiseen ja kaiken uuden torjumiseen erikoistuneet pääsevät juorupiireihin, mutteivät ole niissä itsekään turvassa, koska juorupiiri voi olla ankara myös jäsenilleen, joten elämä on jatkuvaa tasapainottelua ja oman aseman turvaamista, koska juorupiiri ei mikään turvallinen kotipesä.

Vierailija
9/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:02"]

Ne jotka ahdistuvat ja pelkäävät kaikkea uutta ja muutoksia ja etsivät hengenheimolaisia, jotka ovat samoin valmiita torjumaan kaiken kuvittelemansa uhan. Näin he yhdessä kokevat olevansa vahvempia kun kaikki vähänkin erilainen lytätään. Eli ilkeilyyn ja lyttäämiseen ja kaiken uuden torjumiseen erikoistuneet pääsevät juorupiireihin, mutteivät ole niissä itsekään turvassa, koska juorupiiri voi olla ankara myös jäsenilleen, joten elämä on jatkuvaa tasapainottelua ja oman aseman turvaamista, koska juorupiiri ei mikään turvallinen kotipesä.

[/quote]

Olen näet sivusta seurannut kylämme juoruringin sisäisiä kissatappeluita. Myönnän, että oli ihan hauskaa seurattavaa :D

Vierailija
10/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilkeilijöihin ja pahimpiin juoruämmiin kuuluvat ne, joiden elopaino on kolminumeroinen. Ulkomuodosta voi siis päätellä hyvin juorukerhon jäsenyyden. Juorujen kohteena ovat yleisesti hoikemmat ja muuten menestyneemmät ihmiset. MLL:n jäsenyyskin taitaa näissä piireissä olla melko pakollinen.

Vierailija
11/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukupuolivähemmistöön kuuluva hyvä juoruilun kohde?

Vierailija
12/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Sehän on yksi parhaista kohteista!

Vierailija
13/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Sehän on yksi parhaista kohteista!
[/quot

Ai jaa, ei minua kiinnosta mitä minusta puhutaan.

Vierailija
14/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä, miten niihin juorupiireihin pääsee (tai mihinkään muuhunkaan piireihin, for that matter). En asu pienelle paikkakunnalla, mutta työpaikallani on oikein vanhan kunnon ajan juoruämmäpiiri. Kun kuulen heidän puhuvat itsestäni, totean kuuluvalla äänellä että mitäs siellä puhutaan? Minustako keskustelette? Voi harmi etten itse ehdi osallistua, minulla on töitä tekemättä, teillä ilmeisesti ei ole? jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän