Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei av:lla hyväksytä sekasyöjiä?

Vierailija
20.01.2015 |

Esimerkiksi tuossa ketjussa missä ap kertoi piilottavansa lihaa vegaaniystäviensä ruokiin, tämä sai kyllä alapeukutuksia mutta kun samaan ketjuun tuli viesti missä joku kertoi piilottavansa soijarouhetta "valkoroska makkaranmussuttajien" ruokaan, sai tämä rutkasti yläpeukutuksia. Muutenkin kaikko ketjut missä nainen kertoo piilottaneensa soijarouhettavtai tofua poikaystävänsä/miehensä ruokaan niin vaan naureskellaan että haha, nytpä näki ettei vegaaniruoka olekaan pahaa. Mikä sekasyöjistä tekee wt:n? Sekö, ettei ronklaa ruuan kanssa ja haluaa nauttia myös lihasta? Miksi vegaaneita ei saa arvostella mutta sekasyöjiä saa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä saa, ja niin myös tehdään. Oletko muuten tosissasi kun sanot, että sekasyöjät eivät "ronklaa ruuan kanssa". Oman kokemukseni mukaan sekasyöjissä - varsinkin miehissä - juuri on niitä, jotka kyllä sanovat syövänsä ronklaamatta, mutta ronklaus alkaa heti, jos tarjolla on muuta kuin lihaa ja perunaa äidin tapaan.

Vierailija
2/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä?
[/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap

Vierailija
4/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:12"]No kyllä saa, ja niin myös tehdään. Oletko muuten tosissasi kun sanot, että sekasyöjät eivät "ronklaa ruuan kanssa". Oman kokemukseni mukaan sekasyöjissä - varsinkin miehissä - juuri on niitä, jotka kyllä sanovat syövänsä ronklaamatta, mutta ronklaus alkaa heti, jos tarjolla on muuta kuin lihaa ja perunaa äidin tapaan.
[/quote] Minä ainakin syön ihan kaikkea, mitä tarjotaan. Pidän myös vegaanien ruuasta, mutten usein käytä tofua tai soijaa ruuissani. Ap

Vierailija
5/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap

[/quote]

Edelleen samaa mieltä. Jos kyseinen ihminen syö pari kertaa elämässään tofua, niin tuskin siitä saa rintasyöpää. Se lista mikä VOI aiheuttaa noita syöpiä on aika pitkä ja jos niitä kaikkia välttelee koko elämänsä, niin voi olla aika kuivakkaa elämää ruokapuolella.

Vierailija
6/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

[/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap
[/quote]

Tämä henkilö ei sitten myöskään ikinä syö valmisruokia tai muuta soijaa sisältäviä ruokia?

Vierailija
7/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap [/quote] Tämä henkilö ei sitten myöskään ikinä syö valmisruokia tai muuta soijaa sisältäviä ruokia?

[/quote]

Todennäkisesti ei.

Vierailija
8/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä. 

[/quote]

Tämä henkilö ei sitten myöskään ikinä syö valmisruokia tai muuta soijaa sisältäviä ruokia?
[/quote] Eli sinusta vegaani saa syöttää salaa mutta sekasyöjä ei? Miksi? Ap

Vierailija
9/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:13"]Jos lihansyöjän ruokaan piillottaa soijarouhetta, siitä tuskin tapahtuu mitään, mutta olen käsittänyt, että kauan lihattomalla ruokavaliolla olleen maha saattaa tulla todella kipeäksi tai reagoida jollain tavalla siitä lihasta. Ei tietenkään heti, kun sen laittaa suuhun, vaan vähän myöhemmin. Sama juttu laktoosivammaisten kanssa. Eiväthän he heti reagoi, jos saavat maitoa, osa tietysti juoksee samantien vessaan, mutta useimmille tulee vatsavaivoja vasta parin tunnin päästä.    Kai sä nyt tajuat mikä ero on siinä, jos toisen ruuan salaa syöttäminen satuttaa toista ihmistä? [/quote] Entä jos tämä henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille? Entä jos tämä henkilö on erikseen sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa? Ap

[/quote]

Edelleen samaa mieltä. Jos kyseinen ihminen syö pari kertaa elämässään tofua, niin tuskin siitä saa rintasyöpää. Se lista mikä VOI aiheuttaa noita syöpiä on aika pitkä ja jos niitä kaikkia välttelee koko elämänsä, niin voi olla aika kuivakkaa elämää ruokapuolella.
[/quote] Ei kukaan vegaanikaan ole koskaan kuollut vaikka vähän lihaa söisikin. Ap

Vierailija
10/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote] Ei kukaan vegaanikaan ole koskaan kuollut vaikka vähän lihaa söisikin. Ap
[/quote]

Tuskin sinäkään kuolisit jos piilottaisin ja sekoittaisin paskakikkareen ruokaasi. Hyväksyisitkö?

Vierailija
11/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kipua ja haittaa saa sun mielestä aiheuttaa, kun siihen ei kerran kuole?

Vierailija
12/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos henkilö on sanonut, ettei halua tofua tai soijaa ruokaansa, niin silloinhan ruokaan niiden piilottaminen ruokaan on väärin. Jos rajotteista ei ole mainittu, niin silloin niiden piilottamisessa ei ole mitään väärää. Ap taitaa itse olla kasvissyöjä, joka nyt vaan esiintyy tyhmänä ja aivottomana lihansyöjänä?

Vierailija
13/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että kaikki ruokien piillottaminen toisen ruokaan on väärin, jos toisella on vakaumus, allergia tai vaikka vain tietynlainen dieetti menossa on äärimmäisen tyhmää piilottaa toisen ruokaan sellaisia aineosia, joita toinen ei halua/ei saa syödä. Millään et voi selittää sitä, että tahallaan olet laittanut toisen ruokaan kiellettyä aineosaa. Aivan sama onko ruoka maistunut hyvältä tai ei, niin ei yksinkertaisesti tee kukaan normaalijärjellä ajatteleva ihminen.

Ja sitten vielä se, että kun joku laittaa kasvis-syöjän ruokaan lihaa ja myöhemmin kyseinen henkilö voi joutua kärsimään siitä, niin se on kaikista typerin temppu. Minkälainen kaveri aiheuttaa kaverilleen tieten tahtoen kipua? Täysin paska kaveri. Sellainen kaveri, joka ei ansaitse ainuttakaan kaveria ja sietäisi elämään yksinäisyydessä koko elämänsä.

Kai sä nyt tajuat, että jos piilotat ruokaa jonkun annokseen, niin siinä voi olla kipujen takia jopa sairaalareissu, kun se ihminen ei tiedä mistä se kipu johtuu etkä sä tule välttämättä sitä koskaan tietämään. En mä ainakaan kehtaisi kaverille sanoa, että paskoin ja oksensin vatsa kipeänä koko yön kaverin tarjoaman lounaan jälkeen.

Vierailija
14/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri ei tykkää pähkinöistä, se kattoo aina kaikki tuoteselosteet ettei tuotteessa vaan ole pähkinää missään muodossa. Laitankin sen ruokaan ensi kerralla pähkinätahnaa salaa :D

Ei näin... Ei mistään syystä...

Vierailija
15/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

Tuskin sinäkään kuolisit jos piilottaisin ja sekoittaisin paskakikkareen ruokaasi. Hyväksyisitkö?
[/quote] Et nyt ymmärtänyt. Itse juuri kirjoitit että kyllä vegaani voi piilotella pöperöitään sekasyöjän ruokaan, ja tämä pitäiso hyväksyä, mutta jos saman tekee vegaanille niin se onkin yhtäkkiä kamalaa ja vaarallista. Ap

Vierailija
16/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:52"]

Mun yksi kaveri ei tykkää pähkinöistä, se kattoo aina kaikki tuoteselosteet ettei tuotteessa vaan ole pähkinää missään muodossa. Laitankin sen ruokaan ensi kerralla pähkinätahnaa salaa :D Ei näin... Ei mistään syystä...

[/quote]

Olen kuullut sellaistakin, että kuiville päässeen alkoholistin kotikaljatuoppiin olisi huumorimielessä lorautettu tilkka viinaa.

Vierailija
17/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Et nyt ymmärtänyt. Itse juuri kirjoitit että kyllä vegaani voi piilotella pöperöitään sekasyöjän ruokaan, ja tämä pitäiso hyväksyä, mutta jos saman tekee vegaanille niin se onkin yhtäkkiä kamalaa ja vaarallista. Ap
[/quote]

Ööhhh... En kirjoittanut.

-11

Vierailija
18/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin tiukka kasvissyöjä kyllä mulla tuli yllättävästä liha-annoksesta vatsa kipeäksi. Joskus ei vaan kehdannut kieltäytyä lihasta. Minä siis en pidä tuota asiaa muuten kauheana, eli ei yksi annos lihaa "tapa", noin periaatteen tasolla. Mutta ei se vatsan kipristelykään mitään kivaa ole. Itse en ikinä piilottaisi kenenkään ruokaan mitään, koskaan. Vaikka ei mitään vaivoja tulisikaan.

Vierailija
19/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sekasyöjistä tekee wt:n? Sekö, ettei ronklaa ruuan kanssa ja haluaa nauttia myös lihasta? Miksi vegaaneita ei saa arvostella mutta sekasyöjiä saa?

En nyt itse käyttäisi termiä "white trash", mutta onhan se melko itsekästä ja ajattelematonta moneltakin kantilta sekasyöjältä ajatella vain sitä omaa nautintoaan kaiken muun (eläinten hyvinvointi, ympäristö) kustannuksella. World Watch -instituutin raportin mukaan lihantuotannosta aiheutuu ainakin 51 prosenttia maailman kasvihuonekaasupäästöistä. Lisäksi suuri osa siitä rehusta, jonka syötetään eläimille, olisi myös ihmisille kelpoista ruokaa, ja kun yhden lihakilon saamiseksi tarvitaan 10 kg kasvirehua, niin yksinkertaisempikin lukija ymmärtänee yhtälön. Vegaaninen ruokavalio vaatii paljon vähemmän maa-alaa ja vettä kuin ei-vegaaninen. Siksi veganismi voisi olla ratkaisu maailman jatkuvasti kasvavan populaation ruokkimiseen niillä rajallisilla resursseilla, mitä maapallolla on tarjota. Puhumattakaan niiden eläinten hyvin(pahoin!)voinnista nykyisessä tehotuotannossa.

Näistä syistä esimerkiksi on minusta aika vastenmielistä toitottaa, kuinka haluaa nauttia lihasta, lihansyönti on oma valinta, jokaisen valintoja tulisi kunnioittaa ja blaa blaa. Ei, minusta se ei ole oma asia, se on hyvin pitkälti niiden syötyjen eläinten asia yhtä lailla ja ei, en kunnioita lihansyöntiä, vaikken asiasta tämän enempää paasaakaan, mutta kun nyt satuit kysymään.

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen, ettei vegaaneja saisi arvostella - mistä erityisesti arvostelisit meitä? Väkivaltaa suosimattomasta elintavastamme, siitä, että haluamme kantaa vastuumme myös ympäristön tolasta, ajamme siinä sivussa ihmisoikeuksia (maailman ihmisten oikeus saada ravintoa, ei länsimaisen ihmisen oikeus saada naatiskella lihansyönnistä) ja toivomme eläinten hyväksikäytön loppuvan? Mikä näistä on sinusta erityisen surkea tavoite? Ja sai arvostella vai ei, kylläpä vaan ollaan aika herkästi tulilinjalla täällä perus-av-mammojen keskuudessa, että siinä meni vähän sekin pointti...

Vierailija
20/42 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos henkilö ei halua altistua rintasyöpäriskille, ei ole minun asiani huolehtia siitä, mitä syö tai ei saa syödä (useimmat tuntuvat olevan hysteerikkoja soijaruoan suhteen, mutta yllättäen kaiken maailman ruokajäte menee silti kurkusta alas). Sen sijaan, jos joku sanoo, ettei halua syödä soijaa, en sitä heille valmista. Tai mitä tahansa muuta ruoka-ainetta.

Btw, soijaahan löytyy makkaroista, useimmista lihavalmisteista, jopa kokolihasta voi löytyä lesitiiniä, karkeista, suklaasta, lääkkeistä, leivissä on... Että siitä vaan karsimaan!

Soijassa on kuitenkin oikeassa suhteessa kaikki aminohapot ja aika jäätäviä määriä sitä saisi (jopa mies) vetää ennen kuin mitään sivuvaikutuksia alkaisi ilmetä. Mm. nämä tissejä saaneet ovat juoneet litratolkulla soijamaitoa päivittäin ja siihen päälle vielä harvinainen geenimutaatio eli puhutaan epätodennäköisyyksistä. Kehonrakentajalle en pelkkään soijaan perustuvaa proteiinidiettiä suosittelisi, mutta silloinkin se menisi hyvänä lisänä.

Koen siis hysterian hiukan eri tavalla kuin johonkin tähtäävän periaatteen, mutta molempia silti kunnioittaisin. Olen sekasyöjä, joka syö vain niitä eläinperäisiä tuotteita, jotka tuotetaan luomusti ja usein tuonkin kylään omat ruoat mukanani, etten turhaan muita rasita syömisilläni. Kysyttäessä voin pyytää vegaanivaihtoehtoa, joka halvempi kuin kaikkien kananmunien tms luomuna ostaminen.