Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

keskenmeno?

Vierailija
20.01.2015 |

Olen nyt raskausviikolla 7. Ens viikolla eka neuvola. Toissapäivänä seksin jälkeen huomasin vähäistä vaaleanpunaista vuotoa valkovuodon seassa. Eilen alkoi tulla vähän rusehtavaa vuotoa ja tänään myös. Minulla on alavatsalla pientä nipistelyä. Ei siis mitenkään satu. Tämä on esimmäinen raskauteni ja äsken yritin soittaa äitiysbeuvonta puhelimeen. Pääsenkön varhaisultraan kun pelottaa keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasivat puhelimessa?

Vierailija
2/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhassa. Joillakin saatta tulla pientä vuotoa seksin jälkeen. Johtuu istukasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin neuvolapalveluilla on takaisinsoitto palvelu. Elikkäs odotten puhelua:(

Vierailija
4/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan itsellä samoja "oireita"

Vierailija
5/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ultraavat. Mene yksityiselle

Vierailija
6/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne. Vuoto muuttui runsaammaksi ja todella kivuliaaksi ja keskenhän se sitten meni. :( Seuraile tilannetta ja koita päästä tarkistukseen. Jos ei tuosta ylly, eikä kipuja tule, niin voi olla vaan pientä vuotoa, jota voi tulla seksin jälkeen. Toivottavasti kaikki menee paremmin päin.

Vierailija
7/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan paniikissa täällä. Klo 15 pitäis mennä töihin en vaan tiedä pystynkö:(

Vierailija
8/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työnantajalle ja selitä tilanne. Luulisi olevan vähän ymmärrystä

Vierailija
9/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa käynnistä yksityisellä. Tuleva vauvakin maksaa niin 200e ultrauksesta on pieni summa siihen nähden

Vierailija
10/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:22"]Maksa käynnistä yksityisellä. Tuleva vauvakin maksaa niin 200e ultrauksesta on pieni summa siihen nähden
[/quote]

Odotan ensin mitä sanovat kun soittavat. Kyllä olen valmis maksamaan vaikka 400e siitä että saan mielenrauhan

Vierailija
11/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on yksityislääkärit ettei tarvitse paniikissa yksin arvuutella. Muuten tuskin pääset ultraan kun noilla viikoilla ei tehdä mitään jos meinaa mennä kesken.

Itse olen aina käynyt mehiläisessä alkuraskauden ultrassa. En muista hintaa mutta alle 200e kumminkin täällä Vaasassa.

Vierailija
12/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti! Jos vuoto ei tuosta ylly, on vain seksin aiheuttamaa. Hormonitoiminta herkistää emättimen limakalvot ja hankaus seksissä on ärsyttänyt sitä. Ruskea vuoto kuulostaa siltä, että vuoto on loppumassa.

Mulla oli neljässä raskaudessa viidestä alkuraskaudessa todella runsaita vuotoja aina yhdynnän jälkeen ja muulloinkin. Ravasin lääkärissä, jossa vain todettiin, että vuoto tulee emättimestä ja kohdunsuulta. Mun elimistö vaan reagoi niin raskauteen. Minulla on 5 raskaudesta 5 tervettä lasta.

Vierailija
13/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni ihanaa että saa rauhoittaviakin viestejä:)

Vierailija
14/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:28"]Ota rauhallisesti! Jos vuoto ei tuosta ylly, on vain seksin aiheuttamaa. Hormonitoiminta herkistää emättimen limakalvot ja hankaus seksissä on ärsyttänyt sitä. Ruskea vuoto kuulostaa siltä, että vuoto on loppumassa.

Mulla oli neljässä raskaudessa viidestä alkuraskaudessa todella runsaita vuotoja aina yhdynnän jälkeen ja muulloinkin. Ravasin lääkärissä, jossa vain todettiin, että vuoto tulee emättimestä ja kohdunsuulta. Mun elimistö vaan reagoi niin raskauteen. Minulla on 5 raskaudesta 5 tervettä lasta.
[/quote] sama juttu täällä!

Vierailija
15/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli verta seksin jälkeen jollain rv 14, kesti n. vuorokauden, normaalia oli koska nyt 6kk ikäinen vauveli :) Jos kipu ja vuoto muuttuu todella runsaaksi, sitten suosittelen lääkäriä.

Vierailija
16/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varhaisessakin keskenmenossa tulee aika mittavat kivut. Itellä kerkes pari tippaa verta tulla pöksyihin ennenkun tuli todella karmeat poltteet selkään ja vatsaan ja sen jälkeen sitä verta tuli ihan solkenaan. Istuin suihkussa ja ihan norona valuin koko ajan ja tuli klönttejäkin.

Tässä raskaudessa nyt rv30 tuli kerran seksin jälkeen vähän paperiin. Säikytti sekin toki.

Kunnalliselta sanovat todnäk vaan että seuraa tilannetta ja ota panadolia jos sattuu. Mua ei otettu edes jälkitarkastukseen vaan sanottiin että sitten tuut jos 3viikossa vuoto ei lopu tai testi ei näytä negaa.

Vierailija
17/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä luulisi löytyvän myös yksityisiä äitiysneuvoloita, joissa kätilö ultraa lääkärin sijaan. Maksaa reilusti vähemmän, esim. täällä Lahdessa 60 euroa yksityisen lääkäriaseman äitiysneuvolassa

Vierailija
18/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni ensimmäinen kesken vko 7+0, tuntui vain yksi viilto vatsassa, samanlsinen kuin papaa otettaessa, pieni vuoto alkoi 7+6, pahoinvointi ja rintojen arkuus oli jo vähentynyt. Vuoto voi olla keskenmenosta johtuvaa tai sitten kohdun muutoksista johtuvaa. Voit mennä yksityiselle ultraan , joka kertoo sen hetkisen tilanteen. Minulla lääkäri vain totesi keskenmenon ilman mitään tarkastuksia. En muista tuliko mitään kontrollejakaan automaattisesti. Itse jouduin vielä lääkkeellisen tyhjennyksen käymään kotona läpi ja koska kohtuun jäi vielä jotain, suoritettiin kaavinta. Ketutti lähinnä se että 3 kk kiertoja meni hukkaan kun odoteltiin ja odoteltiin. Onneksi raskauduin uudestaan, vaikkakin syksyisin lasken aina minkä ikäinen esikoiseni olisi ollut.

Vierailija
19/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla jatkuu myös menkat raskauden aikana. Tai siis, eihän ne oikeat menkat ole, mutta menkan tavoin vuotoa kerran kuussa. Nytkin eräs tuttu kertoi, että tajusi raskautensa vasta viikolla 22, sillä kuukautiset olivat tulleet kuin normaalisti. Jos kipu ja vuoto yltyy, ota yhteys lääkäriin. Tsemppiä!

Vierailija
20/21 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko soittivat sinulle takaisinpäin?