Lue keskustelun säännöt.
Miten autoit kotoa pois muuttavaa nuorta?
Kommentit (22)
Kotoa saivat ottaa mukaansa mitä tahtoivat, mm. pesukoneen. Ensimmäiseen omaan asuntoon keräilivät tutuilta sen verran tavaraa, että ei paljonkaan tarvinnut ostaa. Kun sitten oli oikeasti oma asunto, olivat jo sen verran hyvässä taloudellisessa tilanteessa eli vakituisessa työpaikassa, että eivät paljonkaan apua tarvinneet.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä olin yksinhuoltaja kahdelle siitä asti kun nuorempi täytti 6 vuotta. 18-vuotiaana sitten muutti erilleen opiskelun takia, ja hommattiin yhdessä kalusteet ja annoin astioita ja keittiövälineitä yms. kodin tarvetta että pääsi alkuun. Siitä sitten ostelin lisää tarpeen mukaan.
Vanhempi asui jo omillaan ja oli avoliitossa, itse hommasivat oman elämänsä vaikka rahallisesti alussa tuinkin. Myöhemmin senkin puolen ovat hoitaneet itse.
Tätä opiskelijaa tuin rahallisesti myös, sekä totta kai henkisesti.
Sanottakoon tähän väliin että yhtään millään tavalla kumpikaan ei ole isältään mitään tukea saaneet, ei taloudellista eikä henkistä. Ei eron jälkeen ole ollut kiinnostunut lapsistaan, nyt sitten karma iski kun sairastui eikä ollutkaan ketään vierellä. Lapset on vieraantuneet.
Me olimme tiiivis kolmen hengen perhe, hyvin läheiset. Nuorempikin nyt löytänyt elämänkumppanin, ostaneet asunnon ja elämä sujuu hyvin.
itse lähdin kotoa ilman mitään apua ja tukea, suorastaan ajettiin ulos. Päätin että omat lapset ei todellakaan sitä saa kokea.